Vokietijos akcijų rinkos apžvalga

» Straipsniai » Apžvalgos
Autorius: traders.lt Data: 2020-08-16 15:49 Komentarai: (0)
Kilusi koronaviruso pandemija neigiamai paveikė daugelio stambių Vokietijos įmonių, ypač susijusių su transporto priemonių sritimi, veiklos rezultatus bei tuo pačiu smuktelėjo ir daugumos pelningumo rodikliai. Tuo tarpu tęsiasi DAX indekso atšokimas po kovo mėnesį pasiekto dugno, tačiau vis dar didesnios dalies jo atstovių rinkos vertės nuo šių metų pradžios išlieka sumažėjusios. 


DAX

Pagrindinis Vokietijos akcijų rinkos indeksas yra DAX, kurį sudaro trisdešimt pačių didžiausių šios šalies bendrovių ir bankų. Būtent į jį kaip įprasta šioje apžvalgoje ir orientuosimės.

Pabrėžiame, kad tiek pajamų (lentelėje trumpinys Paj) pokyčiai, tiek EBITDA pelnų (lentelėje trumpinys EBD) pokyčiai yra apskaičiuoti remiantis Vokietijos kompanijų ir banko pateiktomis oficialiomis finansinėmis ataskaitomis. Kaip įprasta pateikiame EBITDA maržas (lentelėje EM%) bei turto grąžos (ROA%) rodiklius. Be to, lentelę papildėme EV/EBITDA (lentelėje EV/EBD) bei dividendinio pajamingumo (lentelėje Div.y%) santykiniais finansiniais rodikliais.

Atkreipiame dėmesį, jog DAX indekso sudėtyje įvyko pokytis, t.y. vietoj oro linijų bendrovės Lufthansa į indekso sudėtį įtraukta nekilnojamo turto projektų plėtotoja Deutsche Wohnen. Tuo tarpu Wirecard kompanija, kuri susidūrė su finansinėmis problemomis ir pateikė prašymą pradėti jos atžvilgiu bankroto procedūrą, nepaskelbė nei savo praėjusių metų, nei šių metų pirmojo ketvirčio (tik preliminarius), nei antrojo ketvirčio finansinių veiklos rezultatų, be to, kaip buvo pranešta, iki šio mėnesio pabaigos ji bus pašalinta iš DAX indekso.

Pažvelgus į lentelės stulpelius, kur pateikta informacija apie tai, kaip procentaliai pakito analizuojamų Vokietijos stambiųjų įmonių ir banko veiklos rezultatai, lyginant su 2019 metų antru ketvirčiu, matome, kad gerokai padaugėjo jų blogėjimą simbolizuojančios raudonos spalvos. Šįkart savo veiklos rezultatų kritimą fiksavo net trylika DAX atstovių, kai prieš metus tokių buvo vos trys, na o per pirmą šių metų ketvirtį tiek pajamų, tiek EBITDA pelnų mažėjimą užfiksavo septynios. Atsižvelgus į tai neturėtų stebinti, jog bendros veiklos rezultatų pokyčių medianos per antrą 2020 metų ketvirtį, skirtingai nei prieš metus, jau buvo neigiamos. Ta pati tendencija vyravo ir kalbant apie kitas apskaičiuotas veiklos rezultatų pokyčių medianas, išskyrus Vokietijos paslaugų sritį, kur tiek pajamų, tiek EBITDA pelnų medianos smuktelėjo, bet išliko teigiamos, o štai finansų sektoriuje neigiama tapo tik pelnų pokyčių mediana.

Ypač į akis krenta Vokietijos automobilių gamintojų, t.y. Daimler, BMW ir Volkswagen pastebimas veiklos rezultatų pablogėjimas (ką rodo ir bendros veiklos rezultatų pokyčių medianos), be to, pelnai susitraukė gerokai labiau nei pajamos. Tad akivaizdu, jog koronaviruso pandemija ir su tuo susiję pasauliniai ekonominės veiklos ribojimai ypač skaudžiai smogė šios pramonės srities atstovams. Tą patį galima pasakyti ir apie kitas su transporto priemonių gamyba susijusias kompanijas, t.y. Continental, kurios EBITDA netgi buvo neigiama, bei MTU Aero Engines, kuri gamina variklius lėktuvams (aviacijos sritis ypač nukentėjo dėl gerokai apribotų skrydžių). Taip pat pastebimai pablogėjo praėjusio ketvirčio puikiai visiems žinomo Adidas veiklos rezultatai (EBITDA susitraukė net 94 procentais), tas pats pasakytina apie dvi Vokietijos chemijos sektoriaus atstoves (Covestro ir Basf), didžiausią šalies banką Deutsche Bank, be to, didesnį EBITDA pelno kritimą šįkart užfiksavo ir informacinių technologijų srityje veikianti Infineon Technologies bei draudimo milžinė Munich Re.

Tuo tarpu per antrą šių metų ketvirtį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, labiausiai tarp DAX narių savo pajamas ir pelnus kilstelėjo telekomunikacijų sektoriaus atstovė Deutsche Telekom, energetikos milžinė E. ON, informacinių technologijų įmonė SAP, o štai kitos energetikos milžinės RWE EBITDA pelnas pašoko beveik šešiasdešimt dviem procentais.



Kaip įprasta buvo apskaičiuoti ir EBITDA pelningumai. Tarp dvidešimt devynių DAX atstovių, kurių duomenys žinomi, per praėjusį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, savo maržas kilstelėjo tik dešimt, tad nieko stebėtino, jog bendra šio rodiklio mediana per lyginamąjį laikotarpį krito nuo 18,4 iki 15,6 procento, kai per pirmą šių metų ketvirtį sudarė 16,9 procento. Toks pats kritimas fiksuotas ir kalbant apie kitas apskaičiuotas EBITDA maržų medianas, išskyrus paslaugų šaką, kur šis rodiklis lyginant su 2019 metų antru ketvirčiu nežymiai, bet pasistiebė į viršų. Tarp minimo indekso narių, kurių duomenys žinomi, didžiausius pelningumus sugeneravo nekilnojamo turto bendrovė Vonovia, Vokietijos biržos valdytoja Deutsche Boerse bei DAX naujokė Deutsche Wohnen. Tuo tarpu Continental EBITDA marža apskritai buvo neigiama, o Adidas atveju ji išliko teigiama, bet siekė tik vos 1,6 procento.

Turto grąžos arba ROA rodiklio atveju, jo bendra mediana sumažėjo tiek lyginant su ankstesniu ketvirčiu, tiek ir su 2019 metų antru ketvirčiu. Lygiai toks pats reiškinys buvo ir kalbant apie kitas apskaičiuotas šio pelningumo rodiklio medianas, išskyrus paslaugų sritį, kur ROA mediana nepakito abiem atvejais, o štai finansų sektoriuje ji krito tik lyginant su praėjusių metų antru ketvirčiu. Pažymėtina, kad pramonės šakoje bei chemijos sektoriuje ir tarp automobilių gamintojų turto grąžos mediana per antrą šių metų ketvirtį apskritai buvo su minuso ženklu. Lyginant su praėjusių metų antru ketvirčiu, savo ROA rodiklį kilstelėjo tik aštuonios DAX narės, trijų nepakito, o likusių net aštuoniolikos - smuktelėjo. Šįkart net dešimties minimo indekso atstovių turto grąža buvo su minuso ženklu, o tai reiškia, kad jų ketvirčio veiklos rezultatas buvo su minuso ženklu, kai prieš metus tokių atvejų buvo tik trys.

Pažvelgus į pateiktus naujausius rinkos vertės rodiklius matome, kad bendros medianos šiuo metu nėra nei itin aukštos, nei tuo pačiu labai žemos. Didžiausiais medianiniais P/E, P/BV, P/S ir EV/EBITDA rodikliais išsiskiria pramonės šaka ir chemijos sektoriaus atstovai, tuo tarpu didžiausias dividendinis pajamingumas yra tarp automobilių gamintojų, o štai kiti rodikliai, kaip ir finansų srityje, vieni iš kukliausių.

Nuo metų pradžios tarp trisdešimties DAX narių krito daugiau nei pusės, t.y. šešiolikos rinkos vertė, o bendra akcijų kainų pokyčių mediana irgi neigiama, kai praėjusiais metais buvo gerokai teigiama, nes atpigo tik keturių vertybiniai popieriai. Kaip matome pagal apskaičiuotas medianas, labiausiai 2020 metais smuktelėjo automobilių gamintojų rinkos vertė, o štai finansų sektoriuje ir paslaugų srityje nuo metų pradžios akcijų kainų pokyčių medianos yra teigiamos.

Absoliuti autsaiderė tarp DAX atstovių yra su rimtomis problemomis susidūrusi Wirecard, kurios rinkos vertė, po to kai buvo paskelbta apie tai, jog bendrovės balanse trūksta didžiulės sumos, susitraukė net 98,7 procento. Virš keturiasdešimt procentų atpigo variklių lėktuvams gamintojos MTU Aero Engines nuosavybės vertybiniai popieriai, kiek daugiau nei ketvirtadaliu krito Basf rinkos vertė. Tuo tarpu labiausiai šiais 2020 metais brangusių sąraše lyderiauja energetikos milžinės RWE bei dviejų nekilnojamo turto projektų plėtotojų Deutsche Wohnen ir Vonovia akcijos.


Toliau tęsiasi DAX indekso atšokimas, kuris prasidėjo dar kovo mėnesio pabaigoje. Tiesa, verta pabrėžti, kad per pastaruosius kelis mėnesius atšokimo dinamika iš tiesų gerokai prislopo, tačiau artėjame prie prieš korekciją buvusio pasiekto rekordinio lygio, kurio testavimo per artimiausius mėnesius galime sulaukti, po ko paaiškės tolimesnė kryptis. Jei pavyks tvariai pakilti virš minėto lygio, tuomet augimas prasitęs.




Po patestavimo apatinės kanalo dalies tęsiasi RWE akcijų kainos atšokimas, kuris prasidėjo dar 2015 metų rudenį, po prieš tai buvusio didžiulio kritimo. Artėjame prie atšokimo kanalo viršutinės dalies, kurios testavimo galime sulaukti artimiausiais mėnesiais.




Vonovia akcijų kaina po korekcijos sugrįžo atgal į augimo kanalą bei pakilo virš prieš korekciją buvusio pasiekto rekordinio lygio. Tad tęsiasi nauja kainos augimo tendencija.




Deutsche Wohnen akcijų kaina po korekcinio periodo atšoko ir šiuo metu testuoja prieš korekciją buvusį pasiektą visų laikų rekordinį lygį. Jei pavyks tvariai virš jo pakilti, augimas prasitęs.




Deutsche Bank akcijų kaina šiuo metu testuoja ilgalaikio nuosmukio kanalo viršutinę dalį. Jei galiausiai pavyks tvariai virš jos pakilti, atšokimas po pasiekto dugno prasitęs, o priešingu atveju dar kartą galime patestuoti dugną.




Wirecard akcijų kaina po didžiulio ir iš ties įspūdingo kritimo šiuo metu testuoja tą lygį, kuris buvo kai šį bendrovė tik debiutavo biržoje.




MTU Aero Engines akcijų kaina po prieš tai trukusios gan ilgos divergencijos tarp akcijos kainos grafiko ir RSI rodiklio, ėmė koreguotis bei kovą ištrūko iš ilgalaikio augimo kanalo pro jo apatinę dalį. Po to sulaukėme atšokimo, tačiau atgal į kanalą nebuvo grįžta, na o dabar turime savotišką konsolidacijos fazę, po kurios pabaigos paaiškės tolimesnė kryptis.




Basf akcijų kaina išlieka nuosmukio fazėje, kuri prasidėjo dar 2018 metų pradžioje. Akcijų kaina kiek atšoko po kovo mėnesį pasiekto dugno, tačiau nuosmukio kanalo viršutinės dalies testavimo iki šiol taip ir nesulaukėme.




Fresenius Medical Care akcijų kaina po užsitęsusios divergencijos lyginant su MACD ir RSI rodikliais, galiausiai ištrūko iš augimo kanalo pro jo apatinę dalį, t.y. sulaukėme korekcijos, po ko sekė iki šiol trunkanti horizontali konsolidacinė fazė. Pastaraisiais mėnesiais buvo patestuota horizontalaus kanalo viršutinė riba, tačiau tvariai pakilti virš jos nepavyko, tad galime sulaukti didesnio kainos kritimo.

 
Dar nėra komentarų