Autorius: traders.lt
|
Data: 2025-08-12 20:42
|
Komentarai: (0)
|

Technologijos, kurios jau ir taip yra svarbios bei neatsiejamos kiekvieno iš mūsų palydovės, ir toliau vis labiau ir labiau skverbiasi į kasdieninį žmonių gyvenimą, veiklą, verslą. Taigi, šįkart mūsų dėmesio centre ne kas kitas o būtent sparčiai investuotojų tarpe išpopuliarėjęs Puikusis septynetas.
Kompanijų pristatymas
 Alphabet siūlo įvairius produktus ir platformas JAV, Europoje, Artimuosiuose Rytuose, Afrikoje, Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, Kanadoje ir Lotynų Amerikoje. Ji veikia per Google paslaugų, Google Cloud ir Other Bets segmentus. Google paslaugų segmentas teikia produktus ir paslaugas, įskaitant reklamas, Android, Chrome, įrenginius, Gmail, Google diską, Google žemėlapius, Google nuotraukas, Google Play, paiešką ir YouTube. Ji taip pat užsiima programėlių, pirkinių programėlių ir skaitmeninio turinio pardavimu Google Play ir YouTube platformose ir įrenginiais, taip pat teikia YouTube vartotojų prenumeratos paslaugas. Google Cloud segmentas siūlo dirbtinio intelekto infrastruktūrą, Vertex dirbtinio intelekto platformą, kibernetinį saugumą, duomenis ir analizę bei kitas paslaugas, Google Workspace, kuri apima debesijos pagrindu veikiančius bendravimo ir bendradarbiavimo įrankius įmonėms, tokius kaip Calendar, Gmail, Docs, Drive ir Meet ir kitas paslaugas kompanijų klientams. Other Bets segmentas parduoda su sveikatos priežiūra susijusias ir interneto paslaugas. Bendrovė buvo įkurta 1998 metais, o jos būstinė yra Mountain View, Kalifornijoje.
Amazon užsiima vartojimo prekių mažmenine prekyba, reklama ir prenumeratos paslaugomis internetinėse ir fizinėse parduotuvėse Šiaurės Amerikoje ir tarptautiniu mastu. Bendrovė veikia trijuose segmentuose: Šiaurės Amerikos, tarptautiniu ir Amazon Web Services (AWS). Ji taip pat gamina ir parduoda elektroninius prietaisus, įskaitant Kindle, Fire planšetinius kompiuterius, Fire TV, Echo, Ring, Blink ir Eero; taip pat kuria ir gamina medijos turinį. Be to, bendrovė siūlo programas, leidžiančias pardavėjams parduoti savo produktus jos parduotuvėse; ir programas, leidžiančias autoriams, nepriklausomiems leidėjams, muzikantams, filmų kūrėjams, Twitch transliuotojams, įgūdžių ir programų kūrėjams ir kitiems skelbti ir parduoti turinį. Taip pat ji teikia skaičiavimo, saugojimo, duomenų bazių, analizės, mašininio mokymosi ir kitas paslaugas, bei reklamos paslaugas per programas, tokias kaip remiami skelbimai, rodymo ir vaizdo įrašų reklama. Be to, bendrovė siūlo Amazon Prime – narystės programą. Bendrovės produktai, siūlomi per jos parduotuves, apima prekes ir turinį, įsigytus perpardavimui, ir trečiųjų šalių pardavėjų siūlomus produktus. Ji aptarnauja vartotojus, pardavėjus, kūrėjus, įmones, turinio kūrėjus, reklamuotojus ir darbuotojus. Amazon.com buvo įkurta 1994 metais, o jos būstinė yra Sietle, Vašingtono valstijoje.
Apple projektuoja, gamina ir visame pasaulyje parduoda išmaniuosius telefonus, asmeninius kompiuterius, planšetinius kompiuterius, nešiojamuosius įrenginius ir priedus. Bendrovė siūlo iPhone – išmaniųjų telefonų liniją; Mac – asmeninių kompiuterių liniją; iPad – daugiafunkcinių planšetinių kompiuterių liniją; ir nešiojamuosius įrenginius namams bei priedus, įskaitant AirPods, Apple TV, Apple Watch, Beats gaminius ir HomePod. Ji taip pat teikia AppleCare palaikymą ir debesijos paslaugas; ir valdo įvairias platformas, įskaitant App Store, kuri leidžia klientams atrasti ir atsisiųsti programas ir skaitmeninį turinį, pvz., knygas, muziką, vaizdo įrašus, žaidimus ir tinklalaides, taip pat reklamos paslaugas, įskaitant trečiųjų šalių licencijavimo susitarimus ir savo reklamos platformas. Be to, bendrovė siūlo įvairias prenumeratos pagrindu teikiamas paslaugas, pvz., Apple Arcade – žaidimų prenumeratos paslaugą; Apple Fitness+ – suasmenintą kūno rengybos paslaugą; Apple Music, kuri siūlo vartotojams kuruojamą klausymosi patirtį su užsakomosiomis radijo stotimis; Apple News+ – prenumeratos naujienų ir žurnalų paslaugą; Apple TV+, kuri siūlo išskirtinį originalų turinį; Apple Card – bendro prekės ženklo kreditinę kortelę; ir Apple Pay – mokėjimo be grynųjų pinigų paslaugą, taip pat licencijuoja savo intelektinę nuosavybę. Bendrovė aptarnauja vartotojus, mažas ir vidutines įmones, švietimo, verslo ir valdžios rinkas. Ji platina trečiųjų šalių programas savo produktams per App Store. Kompanija taip pat parduoda savo produktus per mažmeninės prekybos ir internetines parduotuves, tiesioginius pardavimus, trečiųjų šalių mobiliojo ryšio operatorius, didmenininkus, mažmenininkus ir perpardavėjus. Apple buvo įkurta 1976 metais, o jos būstinė yra Kupertine, Kalifornijoje.
Meta Platforms užsiima produktų, leidžiančių žmonėms visame pasaulyje bendrauti ir dalytis informacija su draugais ir šeima per mobiliuosius įrenginius, asmeninius kompiuterius, virtualios ir mišrios realybės akinius, papildytąją realybę ir nešiojamuosius įrenginius, kūrimu. Ji veikia per du segmentus: programų šeimą (FoA) ir realybės laboratorijas (RL). FoA segmentas siūlo Facebook, kuris leidžia žmonėms kurti bendruomenę per sklaidos kanalus, vaizdo įrašus, istorijas, grupes, prekyvietę ir kt.; Instagram, kuris suartina žmones per Instagram sklaidos kanalus, istorijas, vaizdo įrašus, tiesiogines transliacijas ir žinutes; Messenger – žinučių siuntimo programėlę, skirtą žmonėms bendrauti su draugais, šeima, bendruomenėmis ir įmonėmis įvairiose platformose ir įrenginiuose teksto, garso ir vaizdo skambučiais; Threads – programėlę tekstiniams atnaujinimams ir viešiems pokalbiams; ir WhatsApp – žinučių siuntimo programėlę, kurią žmonės ir įmonės naudoja bendraudami ir atlikdami privačius sandorius. RL segmentas teikia su virtualia, papildyta ir mišria realybe susijusius produktus, apimančius vartotojų aparatinę ir programinę įrangą bei turinį, kurie padeda žmonėms jaustis susijusiems bet kada ir bet kur. Anksčiau bendrovė buvo žinoma kaip Facebook, o 2021 metų spalį pakeitė pavadinimą į Meta Platforms. Kompanija buvo įkurta 2004 metais, o jos būstinė yra Menlo Parke, Kalifornijoje.
Microsoft kuria ir palaiko programinę įrangą, paslaugas, įrenginius ir sprendimus visame pasaulyje. Bendrovės produktyvumo ir verslo procesų segmentas siūlo Microsoft 365 Commercial, Enterprise Mobility + Security, Windows Commercial, Power BI, Exchange, SharePoint, Microsoft Teams, saugumo ir atitikties bei Copilot produktus; Microsoft 365 Commercial produktus, tokius kaip Windows Commercial vietinės ir Office licencijuotos paslaugos; Microsoft 365 Consumer produktus ir debesijos paslaugas, tokias kaip Microsoft 365 Consumer prenumeratos, vietinės licencijuotos Office ir kitos vartotojų paslaugos; LinkedIn; Dynamics produktus ir debesijos paslaugas, tokias kaip Dynamics 365, debesijos pagrindu veikiančias programas ir vietines ERP bei CRM programas. Jos Intelligent Cloud segmentas teikia serverių produktus ir debesijos paslaugas, tokias kaip Azure ir kitas debesijos paslaugas, GitHub, Nuance Healthcare, virtualių darbalaukio pasiūlymus ir kitas debesijos paslaugas; serverių produktus, įskaitant SQL ir Windows Server, su Visual Studio ir System Center susijusias kliento prieigos licencijas ir kitus vietinius pasiūlymus; įmonių ir partnerių paslaugas, įskaitant įmonės palaikymą ir Nuance profesionalias paslaugas, pramonės sprendimus, Microsoft partnerių tinklą ir mokymosi patirtį. Bendrovės asmeninių kompiuterių segmentas teikia Windows ir įrenginius, tokius kaip Windows originalios įrangos gamintojų (OEM) licencijavimas ir įrenginiai, Surface ir asmeninių kompiuterių priedai; žaidimų paslaugas ir sprendimus, tokius kaip Xbox aparatinė įranga, turinys ir paslaugos, pirmosios ir trečiosios šalies turinys, Xbox Game Pass, prenumeratos ir debesijos žaidimai, reklama ir kitos debesijos paslaugos; paieškos ir naujienų reklamos paslaugas, tokias kaip Bing ir Copilot, Microsoft News ir Edge, bei trečiųjų šalių filialus. Savo produktus ji parduoda per originalios įrangos gamintojus, platintojus ir perpardavėjus; taip pat internetines ir mažmeninės prekybos parduotuves. Bendrovė buvo įkurta 1975 metais, o jos būstinė yra Redmonde, Vašingtono valstijoje.
NVIDIA – tai skaičiavimo infrastruktūros įmonė, teikianti grafikos, skaičiavimo ir tinklų sprendimus JAV, Singapūre, Taivane, Kinijoje, Honkonge ir tarptautiniu mastu. Skaičiavimo ir tinklų segmentą sudaro duomenų centrų spartinamos skaičiavimo platformos ir dirbtinio intelekto sprendimai bei programinė įranga; tinklai; automobilių platformos ir autonominių bei elektrinių transporto priemonių sprendimai; Jetson robotikai ir kitoms įterptosioms platformoms; ir DGX debesų kompiuterijos paslaugos. Grafikos segmentas siūlo GeForce GPU žaidimams ir kompiuteriams, GeForce NOW žaidimų transliacijos paslaugą ir susijusią infrastruktūrą bei sprendimus žaidimų platformoms; Quadro / NVIDIA RTX GPU įmonių darbo stočių grafikai; virtualių GPU arba vGPU programinę įrangą debesijos pagrindu veikiančiai vizualiai ir virtualiai kompiuterijai; automobilių platformos informacinėms ir pramoginėms sistemoms; ir Omniverse programinę įrangą pramoninio dirbtinio intelekto ir skaitmeninių dvynių programoms kurti ir valdyti. Ji taip pat pritaikė agentinius sprendimus, sukurtus bendradarbiaujant su NVIDIA, siekiant paspartinti įmonių dirbtinio intelekto diegimą. Kompanijos produktai naudojami žaidimų, profesionalios vizualizacijos, duomenų centrų ir automobilių rinkose. Ji parduoda savo produktus originalios įrangos gamintojams, originalių įrenginių gamintojams, sistemų integratoriams ir platintojams, nepriklausomiems programinės įrangos tiekėjams, debesijos paslaugų teikėjams, vartotojų interneto bendrovėms, priedų plokščių gamintojams, platintojams, automobilių gamintojams ir pirmos pakopos automobilių tiekėjams bei kitiems ekosistemos dalyviams. NVIDIA buvo įkurta 1993 metais, o jos būstinė yra Santa Klaroje, Kalifornijoje.
Tesla projektuoja, kuria, gamina, nuomoja ir parduoda elektromobilius, energijos gamybos ir kaupimo sistemas JAV, Kinijoje ir tarptautiniu mastu. Bendrovė veikia dviejuose segmentuose: automobilių pramonėje ir energijos gamybos bei kaupimo pramonėje. Automobilių pramonė siūlo elektromobilius, taip pat parduoda automobilių reguliavimo kreditus; ir negarantines garantinio aptarnavimo paslaugas, naudotus automobilius, kėbulų dirbtuves ir dalis, kompresorius, mažmeninės prekybos prekes ir transporto priemonių draudimo paslaugas. Šis segmentas taip pat teikia sedanų ir visureigių paslaugas tiesiogiai ir naudotų transporto priemonių pardavimu, Tesla kompresorių tinklą ir programėlių atnaujinimus; pirkimo finansavimo ir lizingo paslaugas; elektromobilių paslaugas per bendrovės valdomas aptarnavimo vietas ir mobiliuosius Tesla techninės priežiūros specialistus; ir transporto priemonių ribotas garantijas bei pratęstus aptarnavimo planus. Energijos gamybos ir kaupimo segmentas užsiima saulės energijos gamybos ir energijos kaupimo produktų projektavimu, gamyba, montavimu, pardavimu ir nuoma bei susijusiomis paslaugomis gyvenamųjų namų, komercinių ir pramoninių įmonių klientams bei komunalinių paslaugų įmonėms per savo svetainę, parduotuves ir galerijas, taip pat per kanalų partnerių tinklą. Šis segmentas taip pat teikia paslaugas ir remontą savo energetikos produktų klientams, įskaitant garantinį aptarnavimą ir įvairias finansavimo galimybes savo gyvenamųjų namų klientams. Tesla buvo įkurta 2003 metais, o jos būstinė yra Ostine, Teksase.
Santykinių finansinių rodiklių apžvalga ir analizė
Atlikdami santykinių finansinių rodiklių apžvalgą ir analizę mes orientavomės į laikotarpį tarp 2020 metų ir 2025 metų pirmojo ketvirčio - pusmečio, o konkrečiai į metinius veiklos finansinius rezultatus. Kaip ir įprasta buvo apskaičiuoti įvairaus pobūdžio santykiniai finansiniai duomenys, kad šiuo atveju pasirinktas kompanijas galima būtų kuo labiau ir objektyviau palyginti bei padaryti išvadas. Pabrėžiame, kad visi duomenys paimti iš oficialių bendrovių pateiktų metinių ir ketvirčio finansinių ataskaitų.
Tradiciškai pradedame nuo EBITDA pelningumo arba maržos. Taigi, nuo 2020 metų tarp Puikiojo septyneto atstovių akivaizdžiai mažiausiu minimu pelningumo rodikliu pasižymėjo mažmeninės prekybos internetu tinklapio valdytoja Amazon bei elektromobilių gamintoja Tesla. Tiesa, pirmosios atveju per analizuojamą laikotarpį EBITDA maržos paaugo, o antruoju atveju nors iš pradžių kilo, bet po to galiausiai krito.
Arčiausiai bendrojo vidurkio, kuris nuo 2020 metų pakilo, per apžvelgiamą laikotarpį buvo Apple bei Alphabet EBITDA pelningumas. Informacinių technologijų milžinė Microsoft gali pasigirti tuo, kad per didžiąją dalį analizuojamų metų būtent ji generavo didžiausias maržas (jos tuo pačiu augo), išskyrus 2023 ir 2024 metus, kai į lyderio gretas šioje srityje išsiveržė išmaniųjų lustų gamybos pradininkė Nvidia. Lyginant su 2020 metais, net šešios Puikiojo septyneto narės kilstelėjo savo EBITDA maržas, kas, žinoma, yra pozityvus reiškinys.
Jūsų dėmesiui pateikiame ir dar vieną pelningumo rodiklį, t.y. ROA arba turto grąžą. Pastaruosius dvejus metus tarp Amerikos technologijų gigančių akivaizdžiai stambiausius ir be jokios abejonės itin įspūdingus metinius ROA duomenis sugeneravo ne kas kitas o naujoji šio sektoriaus žvaigždė Nvidia, kai prieš tai lyderiavo visiems puikiai žinoma iPhone išmaniųjų telefonų kūrėja ir gamintoja Apple.
Lyginant su 2020 metais, visų Puikiojo septyneto bendrovių turto grąža 2024 metais buvo didesnė, kai bendras vidurkis beveik padvigubėjo, t.y. pašoko nuo 12,4 iki 24,1 procento, o arčiausiai jo per visą analizuojamą laikotarpį buvo Alphabet, Meta Platforms bei Microsoft ROA. Dažniausiai mažiausią minimą metinį pelningumo rodiklį generavo Amazon, tiesa, praėjusiais metais jau Tesla.
Pažvelgus į pateiktą paveikslėlį su Puikiojo septyneto atstovių įsipareigojimų ir turto santykiniais finansiniais rodikliais bei jų pokyčiais per apžvelgiamą laikotarpį matome, jog Apple atveju jis visuomet buvo pats aukščiausias, tiesa, nuo 2020 metų iš esmės mažai kito. Tuo tarpu nuo 2022 metų Alphabet įsipareigojimų dalis turto struktūroje yra pati mažiausia tarp visų technologijų gigančių.
Per analizuojamą laikotarpį savo įsipareigojimų ir turto santykinį finansinį rodiklį susimažino net penkios iš septynių bendrovių, o labiausiai Amazon, Microsoft ir Tesla. Būtent pastarųjų dviejų įmonių šis rodiklis buvo visuomet arčiausiai bendrojo vidurkio, kuris nuo 2020 metų krito nuo 0,51 iki 0,44 lygio.
Šioje apžvalgoje dar buvo apskaičiuotas ir grynųjų pinigų srautų iš veiklos ir pajamų santykinis finansinis rodiklis, kuris parodo kokią pajamų procentinę dalį sudaro grynieji pinigų srautai sugeneruoti iš veiklos. Taigi, kaip matome pateiktame paveikslėlyje su grafikais, per apžvelgiamą laikotarpį didžiausią minimą procentinį duomenį beveik visada generavo socialinio tinklapio Facebook valdytojas Meta Platforms. Paskutinis dvejus metus į antrąją poziciją aplenkusi Microsoft įsiveržė išmaniųjų lustų gamintoja NVIDIA.
Arčiausiai šio rodiklio vidurkio, kuris svyravo, bet galiausiai per analizuojamą laikotarpį paaugo, buvo Alphabet bei Apple grynųjų pinigų srautų iš veiklos ir pajamų santykiniai finansiniai duomenys. Tuo tarpu mažiausi procentiniai rodikliai 2020 - 2022 metais buvo Amazon atveju, o pastaruosius dvejus metus jau elektromobilių gamintojo Tesla.
Dar vienas procentinis rodiklis, kurį jums pristatome - tai dividendų išmokėjimo. Jis parodo, kokia per metus uždirbto grynojo pelno procentinė dalis teko dividendams, jeigu jie buvo mokami. Šioje apžvalgoje figūruojančios Puikiojo septyneto atstovės itin daug investuoja į brangias naujas technologijas, tad nenuostabu, jog joms tam reikalingas kapitalas, todėl jos likusios mažiau dalintis per metus uždirbtu grynuoju pelnu su savo akcininkais. Tuo tarpu Amazon ir Tesla išvis nemoka dividendų, kai Alphabet ir Meta Platforms tą pradėjo daryti tik praėjusiais metais, tačiau pats dividendų išmokėjimų rodiklis yra žemas ir labiau simbolinis.
Trys Amerikos technologijų gigantai, t.y. Microsoft, Apple bei NVIDIA nuolat stabiliai su savo akcininkais dalinasi grynuoju pelnu, o didžiausiu dividendų išmokėjimo procentiniu rodikliu gali pasigirti pirmoji bendrovė.
Žinoma, pateikiame jums ir pačius naujausius Puikiojo septyneto rinkos vertės rodiklius remiantis jų paskutinių dvylikos mėnesių veiklos rezultatais. Iškart verta pastebėti, jog technologijų milžinų P/E, P/S, P/BV, EV/EBITDA duomenų vidurkiai yra akivaizdžiai aukšti, kas susiję su investuotojų lūkesčiais dėl įmonių būsimų veiklos rezultatų spartaus augimo ir tuo pačiu dideliu jų tolesniu gerėjimo potencialu.
Kaip matome pateiktoje lentelėje su duomenimis, bent šiuo metu žemiausiais rinkos vertės rodikliais išsiskiria Alphabet bei Amazon, kai Tesla ir Nvidia atveju yra priešingai.
Bent kol kas šiais metais (kaip beje ir 2024 metais), dviejų Amerikos technologijų gigančių, t.y. Nvidia ir Meta Platforms akcijų grąža yra pati didžiausia, kai štai Apple ir Tesla rinkos vertė krito. Per pastaruosius trejus - penkerius metus, t.y. vidutiniu laikotarpiu, visų Puikiojo septyneto atstovių akcijų kainos pakilo, o daugiausiai uždirbo investavę į tų pačių Nvidia ir Meta Platforms įmonių nuosavybės vertybinius popierius.
Ilguoju laikotarpiu, arba per pastaruosius dešimt ir penkioliką metų visų septynių technologijų gigančių kapitalizacijos pakilo, o labiausiai arba iš ties labai įspūdingai pabrango išmaniųjų lustų gamintojos Nvidia bei elektromobilių kūrėjos ir gamintojos Tesla akcijos.
Techninė analizė
Alphabet akcijų kaina išlieka virš ilgalaikio augimo trendo linijos. Po korekcijos sulaukėme atšokimo ir akcijų kaina artėja prie prieš korekciją buvusio pasiekto visų laikų rekordinio lygio, po kurio patestavimo paaiškės tolimesnė kryptis. Jei pavyks tvariai virš šio lygio pakilti, tuomet augimas prasitęs, priešingu atveju gali susidaryti taip vadinama dviguba viršūnė po kurios sektų nauja korekcinė banga.

Amazon akcijų kaina taip pat išlieka virš ilgalaikio augimo trendo linijos. Po balandį pasiekto korekcinio dugno sulaukėme atšokimo, tiesa, beveik pasiekus prieš korekciją buvusį užfiksuotą rekordinį lygį, šį mėnesį akcijų kaina nukrito žemiau augimo tendencijos linijos. Jei paaiškės, kad tai tvarus reiškinys, tuomet padidėja naujos korekcijos tikimybė.
Apple akcijų kaina pro apatinę dalį yra ištrūkusi iš ilgalaikio augimo kanalo. Po korekcijos ir ankstesnio augimo piko, kuris dabar tapo palaikymo lygiu, sėkmingo patestavimo ji atsitiesė ir atšoko bei juda link prieš korekciją buvusio pasiekto visų laikų rekordinio lygio. Artimiausiu metu paaiškės ar sulauksime jo patestavimo, nuo ko priklausys tolimesnė kryptis.

Meta Platforms akcijų kaina šiuo metu yra augimo kanale, kuris prasidėjo dar 2022 metų lapkritį bei po korekcijos atsitiesė ir šiuo metu jau šturmuoja naujus absoliučiai rekordinius lygius.
Microsoft akcijų kaina išlieka virš ilgalaikio augimo trendo linijos. Po korekcijos nuo balandžio mėnesio sulaukėme naujo augimo etapo, kurio metu buvo pakilta virš prieš korekciją buvusio pasiekto augimo piko, tad tuo pačiu sulaukėme vis naujesnių akcijų kainų rekordų. Tiesa, šį mėnesį vėl testuojama dabartinės augimo tendencijos linija. Jei ji bus tvariai pralaužta, tuomet galime sulaukti naujos korekcinės bangos.

NVIDIA akcijų kaina taip pat išlieka virš ilgalaikio augimo trendo linijos. Po balandį pasiekto korekcinio dugno, akcijų kaina pradėjo naują augimo etapą, kurio metu buvo pakilta virš prieš korekciją buvusio pasiekto augimo piko ir tuo pačiu šturmuojami nauji rekordiniai lygiai. Tiesa, šį mėnesį vėl sulaukėme dabartinės augimo tendencijos linijos patestavimo, kuris kol kas buvo sėkmingas.

Tesla akcijų kaina praėjusių metų pabaigoje patestavo prieš korekciją buvusį pasiektą augimo piką, tačiau virš jo šįkart tvariai pakilti nepavyko, tad pasikoregavo ir šiuo metu iš esmės konsoliduojasi prieš kitą esminį judesį.
|
|