Europos prekės ženklų institutas Vienoje pristatė naujausią Europos prekės ženklų vertės tyrimą "eurobrand2008", kurį rėmė "Novomatic AG" ir "Raiffeisen". Atliekant tyrimą, buvo išnagrinėta daugiau kaip 3 tūkst. prekės ženklų 24 šalyse ir 16 pramonės šakų. Parengtas vertingiausių Europos prekės ženklų reitingas, atskirų prekės ženklų įvertinimai, šalių ir pramonės šakų analizė bei atskirų šalių ataskaitos.
Vertingiausi Europos prekės ženklai:
1. "Nokia" (38,283 mlrd. eurų)
2. LVMH (34,907 mlrd. eurų)
3. "Vodafone" (24,128 mlrd. eurų)
4. "Telefonica" (22,550 mlrd. eurų)
5. "Unilever" (21,638 mlrd. eurų)
6. "Mercedes-Benz" (21,359 mlrd. eurų)
7. BMW (20,061 mlrd. eurų)
8. RBS (19,135 mlrd. eurų)
9. "France Telecom" (19,123 mlrd. eurų)
10. "Deutsche Bank" (18,172 mlrd. eurų)
Gerhard Hrebicek, Vienoje įsikūrusio Europos prekės ženklų instituto vykdantysis direktorius, pateikė tris pagrindinius rezultatus:
1. Didelė Vakarų atskirtis nuo Rytų Europos prekės ženklų srityje.
Po dešimt vertingiausių prekės ženklų Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje kartu sudaro apie 46 proc. visos visų dvidešimt keturiose šalyse išanalizuotų prekės ženklų vertės. Dar maždaug 44 proc. tenka Italijai, Ispanijai, Šveicarijai, Nyderlandams, Suomijai, Švedijai ir Austrijai kartu. Rytų Europos šalyse dominuoja tarptautiniai prekės ženklai, o nacionaliniai prekės ženklai nepakankamai atstovaujami; tačiau yra ir teigiamų išimčių, pvz., "OTP Bank", "Beeline" ar "Gorenje".
2. Pirmaujantis Europos prekės ženklų centras – Vokietija, kuriai tenka septyni pramonės lyderiai. Iš 50 vertingiausių Europos prekės ženklų penkiolika, visų pirma pasauliniu mastu veikiantys automobilių gamintojai, yra Vokietijos įmonės.
3. Stiprūs prekės ženklai įneša savo indėlį į ekonominio turto kūrimą, nes skatina ūkio plėtrą, darbo vietų kūrimą ir remia nacionalinio ūkio tapatybę. Didžiausias dešimties brangiausių prekės ženklų ir BVP santykis – Suomijoje (37,3 proc.) ir Šveicarijoje (26,6 proc.). Austrijoje (16,5 proc.) šis santykis viršija Europos vidurkį (9,4 proc.). Šio reitingo apačioje – Rumunija (0,05 proc.) ir Bulgarija (0,48 proc.). Šiemet šiame reitinge kiek pagerėjo Rusijos padėtis (1,26 proc.).
Vertingiausi Europos prekės ženklai:
1. "Nokia" (38,283 mlrd. eurų)
2. LVMH (34,907 mlrd. eurų)
3. "Vodafone" (24,128 mlrd. eurų)
4. "Telefonica" (22,550 mlrd. eurų)
5. "Unilever" (21,638 mlrd. eurų)
6. "Mercedes-Benz" (21,359 mlrd. eurų)
7. BMW (20,061 mlrd. eurų)
8. RBS (19,135 mlrd. eurų)
9. "France Telecom" (19,123 mlrd. eurų)
10. "Deutsche Bank" (18,172 mlrd. eurų)
Gerhard Hrebicek, Vienoje įsikūrusio Europos prekės ženklų instituto vykdantysis direktorius, pateikė tris pagrindinius rezultatus:
1. Didelė Vakarų atskirtis nuo Rytų Europos prekės ženklų srityje.
Po dešimt vertingiausių prekės ženklų Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Prancūzijoje kartu sudaro apie 46 proc. visos visų dvidešimt keturiose šalyse išanalizuotų prekės ženklų vertės. Dar maždaug 44 proc. tenka Italijai, Ispanijai, Šveicarijai, Nyderlandams, Suomijai, Švedijai ir Austrijai kartu. Rytų Europos šalyse dominuoja tarptautiniai prekės ženklai, o nacionaliniai prekės ženklai nepakankamai atstovaujami; tačiau yra ir teigiamų išimčių, pvz., "OTP Bank", "Beeline" ar "Gorenje".
2. Pirmaujantis Europos prekės ženklų centras – Vokietija, kuriai tenka septyni pramonės lyderiai. Iš 50 vertingiausių Europos prekės ženklų penkiolika, visų pirma pasauliniu mastu veikiantys automobilių gamintojai, yra Vokietijos įmonės.
3. Stiprūs prekės ženklai įneša savo indėlį į ekonominio turto kūrimą, nes skatina ūkio plėtrą, darbo vietų kūrimą ir remia nacionalinio ūkio tapatybę. Didžiausias dešimties brangiausių prekės ženklų ir BVP santykis – Suomijoje (37,3 proc.) ir Šveicarijoje (26,6 proc.). Austrijoje (16,5 proc.) šis santykis viršija Europos vidurkį (9,4 proc.). Šio reitingo apačioje – Rumunija (0,05 proc.) ir Bulgarija (0,48 proc.). Šiemet šiame reitinge kiek pagerėjo Rusijos padėtis (1,26 proc.).