Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų

» Straipsniai » Atsipalaidavimui
20 daugiausiai uždirbančių futbolo klubų pajamos praėjusį sezoną, lyginant su ankstesniais metais augo 6 proc. iki 8,3 mlrd. eurų, kas yra naujas absoliučiai rekordinis lygis.
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2019-02-02 02:59 Komentarai: (0)
Be jokios abejonės populiariausia sporto šaka Europoje bei pasaulyje ir toliau išlieka futbolas. Kadangi Europoje žaidžia patys geriausi futbolininkai bei šiame žemyne įsikūrę patys stipriausi ir žinomiausi pasaulyje futbolo klubai, kurių daugelis gyvuoja daugiau nei šimtą metų, tad neverta stebėtis, jog tarp dvidešimties didžiausias pajamas praėjusiame sezone uždirbusių pasaulio futbolo klubų, ir toliau visi yra būtent iš Europos. Jų pajamos nuosekliai auga bei fiksuojami nauji rekordai.

Remiantis jau dvidešimt antrą kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, kurio tikslas yra reitinguoti daugiausiai uždirbančius pasaulio futbolo klubus, dvidešimties daugiausiai uždirbančių klubų pajamos praėjusį sezoną, lyginant su ankstesnių metų rezultatais, antrą kartą iš eilės paaugo šešiais procentais ir viršijo aštuonių milijardų eurų lygį, t.y. ūgtelėjo iki 8,3 mlrd. eurų, kas yra naujas absoliučiai rekordinis lygis.

Pagrindinė naujiena yra ta, kad pirmą kart nuo pat 2014 - 15 metų sezono karališkasis Madrido Realo klubas susigrąžino pirmą vietą pagal pajamas tarp visų didžiausių futbolo klubų, kai ankstesnį sezoną jis buvo antras. Real šiame reitinge jau rekordinį dvyliktą kartą yra lyderis, na o pačio klubo pajamos per 2017-18 metų sezoną paaugo virš vienuolikos procentų iki naujo absoliučiai rekordinio 750.9 mln. eurų lygio. Taip pat viena pozicija į viršų per praėjusį sezoną palypėjo kita Ispanijos čempionato atstovė Barcelona, tuo tarpu į trečią poziciją iš pirmos per metus nukrito Manchester United, kurio pajamos eurais netgi smuktelėjo, tačiau tarp Anglijos futbolo klubų jos ir toliau išlieka pačios didžiausios. Šie trys paminėti klubai bendrai sugeneravo 2,1 milijardo eurų vertės pajamas, kas yra tik penkiais procentais mažiau nei bendros dvidešimties daugiausiai pajamų uždirbusių pasaulio futbolo klubų pajamos 1999 - 2000 metų sezone. Palyginus su 2016 - 17 metų sezonu, pirmasis daugiausiai pajamų gavusių klubų penketukas nepakito, t.y. ketvirtą poziciją išsaugojo Vokietijos atstovas Miuncheno Bayern, na o po jo seka dar viena Anglijos atstovė Manchester City vienuolikė. Tuo tarpu iš pirmojo dešimtuko iškrito didžiausias pajamas generuojantis tarp Italijos futbolo klubų Turino Juventus.

Per praėjusį sezoną dvidešimt daugiausiai pajamų uždirbusių pasaulio futbolo klubų didžiąją dalį jų sugeneravo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, tačiau ši dalis per metus smuktelėjo nuo 45 iki 43 procentų, kai komercinio tipo pajamų dalis paaugo atitinkamai nuo 38 iki 40 procentų, o taip vadinamos rungtynių dienos pajamos nepakito ir sudarė likusius septyniolika procentų visų pajamų.

Pirmajame dvidešimtuke tėra penkių valstybių klubai: net devyni iš Anglijos (Manchester United FC, Manchester City FC, Liverpool FC, London Chelsea FC, London Arsenal FC, London Tottenham Hotspur FC, Liverpool Everton FC, Newcastle United FC bei London West Ham United FC, kai ankstesnį sezoną jų buvo dešimt), keturi iš Italijos (Turin Juventus FC, FC Internazionale Milan, AS Roma bei AC Milan kai prieš tai buvo trys), trys iš Ispanijos (Real Madrid CF, FC Barcelona ir Atletico de Madrid FC, t.y. tiek pat kiek prieš metus), trys iš Vokietijos (FC Bayern Munich, Borussia Dortmund FC ir FC Gelsenkirchen Schalke 04, irgi tiek pat kiek ankstesnį sezoną) bei vienas iš Prancūzijos (Paris Saint-Germain FC, praėjusiais metais irgi buvo vienas).

20 pasaulio futbolo klubų, kurie 2017 - 18 metų sezone uždirbo didžiausias pajamas sąrašas (reitingas sudarytas remiantis Deloitte surinkta ir pakoreguota informacija, t.y. šis reitingas atspindi pasaulio futbolo klubų pajamas iš tiesioginės veiklos. Futbolo klubų pajamos yra suskirstytos į tris kategorijas: rungtynių dienos (įskaitant bilietų ir verslo svetingumo pardavimus), transliacijų (įskaitant paskirstymą iš dalyvavimo vidaus lygose, taurėse ir Europos klubų varžybose) ir komerciniai šaltiniai (pvz. rėmimas, prekyba, stadiono turai ir kitos komercinės operacijos)):

1. (2.) Real Madrid CF

Šis futbolo klubas net trečius metus iš eilės triumfavo prestižiniame UEFA Čempionų lygos turnyre, tačiau vietiniame Ispanijos čempionate vėl nepavyko iškovoti pirmos vietos. Real Madrid CF pajamos per praėjusį sezoną paaugo 11,5 procento, o bendrai per paskutinius penkis metus jos padidėjo 36,6 procento.

Daugiausiai jų arba net 47 procentai (kai ankstesnį sezoną 45 procentai), buvo sugeneruota iš komercinės veiklos, kur pajamos per sezoną paaugo net virš aštuoniolikos procentų iki 356.2 mln. eurų, kas tuo pačiu yra daugiausiai tarp visų futbolo klubų, bei tuo pačiu tai labiausiai prisidėjo prie bendro pajamų prieaugio. Kiek daugiau nei trečdalį visų pajamų klubas uždirbo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo. Šio tipo pajamos per sezoną ūgtelėjo virš šešių procentų. Rungtynių dienos pajamos išliko mažiausios, tačiau paaugo 5,1 procento iki 143.4 mln. eurų, tačiau dalis bendrose pajamose smuktelėjo nuo dvidešimties iki devyniolikos procentų.

Dabar esminis klausimas, kalbant apie Real Madrid CF perspektyvas, yra tas, kaip jo pajamas šį sezoną paveiks futbolo žvaigždės Cristiano Ronaldo išvykimas. Šiuo metu Facebook, Twitter ir Instagram socialiniuose tinklapiuose šis klubas turi 207,8 mln. gerbėjų arba daugiausiai bendrai bei tiek atskirai pagal visas tris svetaines tarp visų futbolo klubų pasaulyje. Jų skaičius per metus pakilo 9,5 procento.

2. (3.) FC Barcelona

Šio super futbolo klubo pajamos per praėjusį sezoną pasistiebė šešiais procentais iki naujo rekordinio 690,4 mln. eurų lygio, kai per ankstesnį sezoną jos paaugo 4,5 procento. Per paskutinius penkis sezonus pajamos palypėjo į viršų net 42,3 procento. FC Barcelona klubui per 2017 - 18 metų sezoną pavyko laimėti Ispanijos čempionatą La liga, vėl buvo iškovota Karaliaus taurė, tačiau Čempionų lygoje dar kartą nepavyko patekti į pusfinalį, kas būtų lėmė dar didesnį pajamų prieaugį.

Labiausiai prie bendro visų pajamų prieaugio prisidėjo ūgtelėjusios pajamos iš komercinės veiklos, kur jos per sezoną padidėjo 9,5 procento arba 27.7 mln. eurų iki 322.6 mln. eurų, kas sudarė net keturiasdešimt septynis procentus visų pajamų (ankstesnį sezoną - 46 procentus). Sudaryta nauja keturių metų trukmės reklamos ant marškinėlių sutartis su Rakuten, kurios metinė vertė yra penkiolika milijonų eurų didesnė nei lyginant su ankstesne klubo sutartimi su kitu rėmėju, buvo pagrindinis veiksnys, kuris lėmė komercinių pajamų prieaugį. Nuo šio sezono įsigaliojo atnaujintos ir pelningesnė sutartis su dviem pagrindiniais FC Barcelona rėmėjais Nike ir Beko, kas be jokios abejonės padidins pajamas iš reklamos.

Per praėjusį sezoną beveik trečdalį savo pajamų šis futbolo klubas iš Katalonijos sugeneravo parduodamas savo rungtynių transliacijas, kur pajamos paaugo apie keturis procentus iki 223 milijonų eurų. Tuo tarpu taip vadinamos rungtynių dienos pajamos per sezoną pasistiebė šešiais milijonais eurų iki 145 milijonų eurų bei kaip ir ankstesnį sezoną sudarė kiek daugiau nei penktadalį visų pajamų.

Dabar minimas klubas iš viso trijose populiariausiose socialiniuose tinklapiuose turi 195,5 mln. gerbėjų ir pagal šį rodiklį yra antras tarp visų futbolo klubų. Per metus šis rodiklis paaugo virš šešių procentų.

3. (1.) Manchester United FC

Manchester United FC pajamos eurais dėl nepalankaus valiutų kurso pokyčio susitraukė antrus metus iš eilės. Šįkart jos krito 1,5 procento iki 666 mln. eurų. Būtent tai ir buvo pagrindinis veiksnys, kodėl buvo prarastos turėtos pozicijos reitinge. Bendrai per paskutinius penkis sezonus šio Anglijos klubo pajamos paaugo 28,6 procento.

Nors klubas sugrįžo į prestižinį UEFA Čempionų lygos turnyrą, tačiau ten toli praeiti nepavyko, tad pajamos iš šios srities buvo panašios kaip ir ankstesnį sezoną laimėjus UEFA Europos lygos varžybas. Daugiausiai pajamų per 2017 - 18 metų sezoną, t.y. keturiasdešimt septyni procentai, kai ankstesnį sezoną vienu procentu daugiau, sugeneruota iš komercinės veiklos, kur pajamos nepaisant naujos sutarties su rėmėju dalinai dėl nepalankaus svaro ir euro kurso smuktelėjo antrą sezoną iš eilės, t.y. šįkart beveik trimis procentais iki 316,1 milijono eurų. Pajamų iš rungtynių transliacijų dalis bendrose pajamose padidėjo nuo 33 iki 35 procentų, t.y. jos paaugo keturiais milijonais iki 230,4 mln. eurų, tuo tarpu rungtynių dienos pajamų dalis bendrose pajamose sumažėjo vienu procentu iki aštuoniolikos procentų.

Pagal gerbėjų skaičių socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter ir Instagram) ši komanda iš Anglijos šiuo metu užima trečią vietą bei nusileidžia tik dviem futbolo milžinams iš Ispanijos. Bendras gerbėjų skaičius minėtuose svetainėse šiuo metu siekia 117,2 milijono žmonių. Per metus šis rodiklis pakilo šešiais procentais.

4. (4.) FC Bayern Munich

Šis klubas eilinį kart, t.y. šeštą iš eilės, laimėjo Vokietijos čempionatą bei pateko į Čempionų lygos turnyro pusfinalį bei tapo vos ketvirtuoju, kurio sezono pajamos peržengė šešių šimtų milijonų eurų ribą, t.y. paaugo septyniais procentais iki 629,2 milijono eurų. Per paskutinius penkis sezonus klubo pajamos padidėjo beveik dvidešimt devyniais procentais.

FC Bayern Munich daugiausiai pajamų, t.y. net penkiasdešimt penkis procentus (prieš metus - 58 procentus), generuoja iš komercinės veiklos, tačiau šio tipo pajamos per sezoną ūgtelėjo tik šešiais milijonais eurų iki 348.7 mln. eurų ir jau nėra pačios didžiausios tarp visų futbolo klubų. Tuo tarpu dėl naujos Bundesligos rungtynių transliacijos sutarties bei dėl padidėjusių pajamų iš Čempionų lygos varžybų, komandos pajamos iš savo rungtynių transliacijų paaugo kiek daugiau nei penktadaliu iki 176.7 mln. eurų, o dalis bendrose pajamose pakilo nuo 25 iki 28 procentų. Rungtynių dienos pajamos per sezoną pasistiebė šešiais milijonais eurų ir kaip prieš metus sudarė septyniolika procentų visų pajamų.

Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose šis klubas bendrai turi 68,9 mln. gerbėjų, arba gerokai mažiau nei prieš tai minėti klubai. Per metus jų skaičius pakilo apie šešiolika procentų.

5. (5.) Manchester City FC

Šio klubo pozicija reitinge pagal uždirbtas pajamas nepakito jau trečią sezoną iš eilės, na o pačios pajamos 2017 - 18 metų sezone, kuriame nugalėta Premier lygoje, paaugo apie aštuonis procentus iki 568,4 mln. eurų. Per paskutinius penkis sezonus šios komandos iš Anglijos pajamos pakilo 36,5 procento.

Visos trys Manchester City FC sričių pajamos per metus paaugo, tačiau labiausiai pakilo komercinės veiklos pajamos, kurios pasistiebė virš penkiolikos procentų iki 265.7 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt septynis procentus visų pajamų arba trimis procentais daugiau nei per 2016-17 metų sezoną. Rungtynių transliacijų pajamos pakilo tik dviem procentais iki 239 mln. eurų, o jų dalis bendrose pajamose per sezoną sumažėjo nuo 45 iki 42 procentų. Tuo tarpu rungtynių dienos dalis bendrose pajamose išliko stabili, o šio tipo pajamos per metus pasistiebė keturiais milijonais eurų ir buvo pačios kukliausios tarp dešimties futbolo klubų, kurių pajamos yra stambiausios.

Bendrai socialiniuose tinkluose jis turi 53,1 mln. gerbėjų, kurių skaičius per metus paaugo net beveik trisdešimt procentų.

6. (7.) Paris Saint-Germain FC

Paris Saint-Germain FC - tai didžiausias pajamas generuojantis klubas iš Prancūzijos, kuris šiame reitinge per praėjusį sezoną pakilo viena vieta į viršų. Jis vėl nugalėjo vietiniame čempionate, tačiau pasirodymas UEFA Čempionų lygoje ir vėl buvo ne tas, kurio tikėjosi gerbėjai ir vadovybė. Pajamos per sezoną pasistiebė virš vienuolikos procentų iki 541,7 mln. eurų. Per paskutinius penkerius metus komandos pajamos pakilo virš penkiolikos procentų.

Be jokios abejonės, tokių žvaigždžių kaip Kylian Mbappé ir Neymar Jr įsigijimas prisidėjo prie klubo pajamų augimo visose trijose srityse. Komercinio tipo pajamos paaugo virš keturiolikos procentų iki 313.3 mln. eurų, kas sudarė net penkiasdešimt aštuonis procentus visų pajamų, kai per ankstesnį sezoną ši dalis siekė 56 procentus. Pajamos iš rungtynių transliacijų pasistiebė šešiais milijonais eurų iki 127.8 mln. eurų ir sudarė beveik ketvirtadalį pajamų, o pajamos iš rungtynių dienos ūgtelėjo virš dvylikos procentų iki 100.6 mln. eurų, kas sudarė aštuoniolika procentų visų pajamų.

Dabar klubas turi 60,4 milijono gerbėjų socialiniuose tinkluose, na o jų skaičius per metus pakilo dvidešimt vienu procentu.

7. (9.) Liverpool FC

Per praėjusį sezoną ši komanda iš Anglijos reitinge pagal pajamas pakilo dviem pozicijomis iki septintos vietos, kuri yra aukščiausia nuo pat 2008 - 09 metų sezono. Puikus Liverpool FC pasirodymas Čempionų lygoje, kur buvo patekta į finalą, labiausiai prisidėjo prie to, kad per sezoną jo pajamos pakilo daugiau nei penktadaliu, arba daugiausiai tarp pirmų dešimties futbolo komandų, iki rekordinių 513,7 mln. eurų. Per paskutinius penkerius metus pajamos pašoko net šešiasdešimt aštuoniais procentais.

Daugiausiai pajamų, t.y. beveik pusę, buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų, kur jos pašoko 37,2 procento iki 251.3 mln. eurų, t.y. buvo tokios pačios kaip Realo. Komercinio tipo pajamos paaugo devyniais milijonais eurų iki 170.8 mln. eurų, kas sudarė trečdalį visų pajamų, kai prieš metus ši dalis siekė 38 procentus. Rungtynių dienos pajamos ūgtelėjo penkiolika procentų iki 91.6 mln. eurų, kas sudarė aštuoniolika procentų visų pajamų.

Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose šis klubas bendrai turi 54,8 45,3 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pakilo dvidešimt vienu procentu.

8. (8.) London Chelsea FC

Šio klubo iš Londono pajamos per sezoną pakilo virš aštuoniolikos procentų iki 505,7 milijono eurų. Tačiau nepaisant to, pagal pajamas tarp futbolo klubų jis ketvirtus metus iš eilės išliko aštuntoje pozicijoje. Bendrai per paskutinius penkerius metus šio klubo pajamos ūgtelėjo virš trisdešimt procentų.

Labiausiai prie komandos pajamų augimo prisidėjo sugrįžimas į UEFA Čempionų lygos turnyrą bei sudaryta pelninga sutartis su techniniu partneriu Nike. Tačiau kadangi Chelsea FC savo čempionate užėmė tik penktą vietą, tad nedalyvavimas šio sezono Čempionų lygos varžybose,kas be jokios abejonės neigiamai paveiks klubo pajamas.

Per praėjusį sezoną daugiausiai pajamų, t.y. 46 procentai buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų, kai per ankstesnį sezoną ši pajamų dalis siekė keturiasdešimt keturis procentus. Jos paaugo 22,2 procento iki 230.5 mln. eurų. Komercinio tipo pajamų dalis nepakito ir siekė trisdešimt aštuonis procentus, o pačios pajamos paaugo apie aštuoniolika procentų iki 191.8 mln. eurų. Rungtynių dienos pajamos ūgtelėjo septyniais milijonais eurų iki 83.4 mln. eurų.

Minimas klubas iš Anglijos trijose populiariausiose socialiniuose tinkluose šiuo metu turi iš viso 74,4 mln. gerbėjų, kurių per metus padaugėjo 6,4 procento.

9. (6.) London Arsenal FC

Per sezoną šiame reitinge Arsenalo klubas prarado net tris pozicijas, t.y. nukrito į devintą vietą, kuri yra žemiausia nuo pat 2004 - 05 metų sezono. Tai visų pirma susiję su tuo, kad nebuvo dalyvauta prestižiniame Čempionų lygos turnyre, be to, kadangi 2017 - 18 metų sezone komanda Anglijos čempionate užėmė tik šeštą vietą, tad šį sezoną ji vėl nedalyvauja minėtame turnyre, kas žinoma ir toliau neigiamai veiks pajamas, kurios per praėjusį sezoną susitraukė net beveik dešimt procentų, arba labiausiai tarp visų dvidešimties futbolo klubų, iki 439.2 milijono eurų. Tuo pačiu jos smuktelėjo pirmą kart nuo pat 1995 - 96 metų sezono. Per paskutinius penkis sezonus pajamos pasistiebė 22,3 procento.

Rungtynių transliacijų pajamos, kurios buvo pačios didžiausios, t.y. sudarė keturiasdešimt septynis procentus visų pajamų, per sezoną susitraukė dvyliką procentų iki 206.9 mln. eurų. Komercinės pajamos smuko 11,7 procento iki 120.7 mln. eurų, o dalis bendrose pajamose nepakito ir siekė dvidešimt aštuonis procentus. Rungtynių dienos pajamos krito keturiais milijonais eurų iki 111.6 milijono eurų.

Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose šis klubas bendrai turi 64,7 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pakilo 5,7 procento.

10. (11.) London Tottenham Hotspur FC

Tuo tarpu šios Anglijos atstovės pajamos per sezoną ūgtelėjo daugiau nei devyniolika procentų iki 428.3 mln. eurų, o per paskutinius penkerius metus pašoko du kartus. Komandos persikėlimas žaisti savo rungtynes į legendinį Wembley stadioną, kuris yra gerokai talpesnis, gerokai kilstelėjo rungtynių dienos pajamas, o pradėtas bendradarbiavimas su Nike padidino komercines pajamas.

Vis dėl to rungtynių transliacijos pajamos ir toliau sudaro didžiąją dalį (53 procentus) visų klubo pajamų, kurios paaugo aštuoniais milijonais iki 226.6 mln. eurų. Komercinio tipo pajamos pašoko beveik keturiasdešimt procentų iki 116.5 milijono eurų, o rungtynių dienos pajamos šoktelėjo net beveik penkiasdešimt procentų iki 85.2 milijono eurų bei jau sudarė penktadalį visų pajamų, kai prieš metus - penkiolika procentų.

Ši komanda šiuo metu turi 16,9 milijono gerbėjų socialiniuose tinklapiuose, na o jų dalis per metus pakilo net trisdešimt vienu procentu.

11. (10.) Turin Juventus FC

Šis klubas, kurio pajamos yra didžiausios tarp Italijos futbolo komandų, per praėjusį sezoną pagal šį rodiklį iškrito iš pirmojo dešimtuko, t.y. atsidūrė vienuoliktoje pozicijoje, kuri yra žemiausia nuo pat 2011 - 12 metų sezono. Nepaisant to, kad Turin Juventus FC septintą kartą iš eilės triumfavo vietiniame čempionate, pajamos per metus susitraukė apie tris procentus iki 394.9 mln. eurų, o per pastaruosius penkerius metus jos ūgtelėjo 41,6 procento.

Daugiau nei pusę visų pajamų buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų pardavimų, tačiau jos dėl ankstyvo, palyginus su ankstesniu sezonu, pasitraukimo iš UEFA Čempionų lygos, krito 14,5 procento iki 200.4 mln. eurų, tuo tarpu komercinės pajamos dėl naujų reklamos sutarčių ūgtelėjo virš aštuoniolikos procentų iki 143.3 mln. eurų (dalis bendrose pajamose per sezoną pakilo nuo 28 iki 36 procentų). Rungtynių dienos pajamos nežymiai smuktelėjo iki 51.2 mln. eurų, o dalis visose pajamose sumažėjo vienu procentu iki trylikos procentų.

Dabar šis futbolo klubas iš Italijos turi 63,1 milijono gerbėjų trijose populiariausiose socialiniuose tinklapiuose. Jų dalis per metus pakilo net beveik keturiasdešimt procentų, kas be jokios abejonės susiję su Cristiano Ronaldo atvykimu į šią komandą.

12. (12.) Borussia Dortmund

Nepaisant to, kad šio Vokietijos atstovo pajamos per sezoną smuktelėjo 4,6 procento iki 317.2 mln. eurų, jis reitinge išlaikė turėtas pozicijas. Taip nutiko dėl kritusių komercinių pajamų bei dėl prastesnio pasirodymo futbolo aikštėje. Bendrai per paskutinius penkis sezonus klubo pajamos padidėjo dvidešimt vienu procentu.

Komercinio tipo pajamos smuktelėjo dešimt milijonų eurų iki 137.8 mln. eurų, tačiau išliko didžiausios, t.y. sudarė keturiasdešimt tris procentus visų pajamų. Rungtynių transliacijų pajamos sumažėjo virš trijų procentų iki 122.3 mln. eurų ir sudarė 39 procentus visų pajamų. Tuo tarpu Borussia Dortmund rungtynių dienos pajamos krito dviem milijonais eurų iki penkiasdešimt septynių milijonų eurų.

Šis klubas šiuo metu socialiniuose tinkluose turi dvidešimt penkis milijonus gerbėjų, ir jų kiekis per metus paaugo virš septynių procentų.

13. (13.) Atletico de Madrid FC

Tarp Ispanijos futbolo klubų Atletico de Madrid FC yra trečioje pozicijoje pagal uždirbamas pajamas. Jos per sezoną pasistiebė apie dvyliką procentų iki 304.4 mln. eurų, t.y. naujas rekordinis lygis. Per paskutinius penkis sezonus klubo pajamos pašoko beveik aštuoniasdešimt procentų.

Pajamų augimas visų pirma susijęs su persikėlimu į naują talpesnį stadioną, kas lėmė, jog rungtynių dienos pajamos pašoko net trisdešimt devyniais procentais iki 56.8 mln. eurų, kas sudarė beveik penktadalį visų pajamų, kai prieš metus - penkiolika procentų. Taip pat pastebimai, t.y. dvidešimt septyniais procentais iki 89.4 mln. eurų ūgtelėjo komercinės pajamos, kurių dalis bendrų pajamų struktūroje pakilo nuo 26 iki 29 procento. Pajamos iš rungtynių transliacijų smuktelėjo trimis milijonais iki 158.2 mln. eurų, o dalis visose pajamose - nuo 59 iki 52 procentų.

Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose klubas bendrai turi 23,9 mln. sekėjų, o jų skaičius per metus pakilo 10,7 procento.

14. (15.) FC Internazionale Milan

Antrasis klubas šiame reitinge iš Italijos yra FC Internazionale Milan. Bendrai per paskutinius penkerius metus šios komandos pajamos padidėjo 72,4 procento, o per praėjusį sezoną ūgtelėjo virš septynių procentų iki 280.8 mln. eurų, tačiau to pakako reitinge pakilti vienu laipteliu. Šį sezoną po kurio laiko pertraukos šis futbolo klubas vėl dalyvavo prestižiniame Čempionų lygos turnyre, tačiau iki kitą etapą nepateko, vis dėl to tai turėtų kilstelėti jo pajamas šiame sezone.

Komercinio tipo pajamos per 2017 - 18 metų sezoną pakilo dar apie keturiolika procentų iki 147.8 mln. eurų, kas sudarė net penkiasdešimt tris procentus visų pajamų (prieš metus penkiasdešimt procentų). Rungtynių transliacijų pajamos susitraukė šešiais milijonais iki 98 mln. eurų, o jų dalis bendrose pajamose smuko nuo trisdešimt devynių iki trisdešimt penkių procentų. Tuo tarpu rungtynių dienos pajamos paaugo ketvirtadaliu iki 35.3 mln. eurų, kas sudarė dvyliką procentų visų pajamų.

Populiariausiose socialinėse svetainėse šis klubas bendrai turi 15,3 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pašoko net keturiasdešimt trimis procentais.

15. AS Roma

Šio Italijos klubo ankstesniame sezone nebuvo pirmajame dvidešimtuke tarp didžiausias pajamas uždirbusių futbolo klubų, na o per 2017 - 18 metų sezoną pajamų šuolis net keturiasdešimt šešiais procentais iki 250 milijonų eurų lėmė tai, kad jis minimame reitinge iškart atsidūrė penkioliktoje pozicijoje. Visų pirma tai susiję su sėkmingu pasirodymu futbolo aikštėse, ypač Čempionų lygoje. Bendrai per paskutinius penkis sezonus šios komandos pajamos pašoko net du kartus.

Visos trys klubo pajamų sritys užfiksavo prieaugį. Daugiausia pajamų sugeneruota iš rungtynių transliacijų, t.y. net šešiasdešimt septyni procentai, o šio tipo pajamos pašoko 45,2 procento. Komercinės pajamos per sezoną pasistiebė 45,5 procento iki 47.8 mln. eurų (devyniolika procentų visų pajamų), o likusios rungtynių dienos pajamos padidėjo keturiasdešimt procentų iki trisdešimt penkių milijonų eurų.

AS Roma klubas bendrai Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose turi 13,3 milijono sekėjų.

16. (16.) FC Gelsenkirchen Schalke 04

FC Gelsenkirchen Schalke 04 pajamos per praėjusį sezoną pasistiebė virš šešių procentų iki 243.8 mln. eurų. Per penkerius pastaruosius metus komandos pajamos pakilo keturiolika procentų. Jos per sezoną paaugo netgi nepaisant to, jog klubas nedalyvavo Europos turnyruose, tačiau pagal naują Bundesligos rungtynių transliacijos sutartį gavo daugiau pajamų iš šios srities. Ši sezoną ši komanda sugrįžo į Čempionų lygą bei toliau dalyvaus Europos lygos turnyre, kas teigiamai paveiks jos pajamas.

Daugiausiai pajamų, t.y. keturiasdešimt keturi procentai (prieš metus 41 procentas), buvo sugeneruota iš komercinės veiklos, kur jos pakilo apie dvyliką procentų iki 105.8 mln. eurų. Rungtynių transliacijų pajamos padidėjo vienuolika procentų iki 91 mln. euro, o dalis visose pajamose faktiškai nepakito ir siekė trisdešimt septynis procentus. Kitą vertus rungtynių dienos pajamos, dėl kaip minėta nedalyvavimo Europos turnyruose, susitraukė virš vienuolikos procentų iki 47 milijonų eurų.

Klubas iš Vokietijos dabar socialiniuose tinkluose turi 4,2 milijono gerbėjų, arba bene mažiausiai tarp visų aptariamų futbolo klubų. Jų dalis per metus padidėjo penkiais procentais.

17. (20.) Liverpool Everton FC

Dar vieną komanda iš Premier lygos, kurios pajamos per praėjusį sezoną ūgtelėjo apie septynis procentus iki 212.9 milijono eurų, o per paskutinius penkerius metus jos pajamos pakilo 47,9 procento. Pagrindinis veiksnys, kuris lėmė šį prieaugį per sezoną - tai dalyvavimas UEFA Europos lygoje.

Pajamos iš rungtynių transliacijų sudarė net tris ketvirtadalius Liverpool Everton FC pajamų, o pačios šio tipo pajamos paaugo virš penkių procentų iki 160 milijonų eurų. Komercinio tipo pajamos padidėjo trimis milijonais eurų iki trisdešimt keturių milijonų eurų, o dalis visose pajamose ūgtelėjo per sezoną vienu procentu iki šešiolikos procentų. Rungtynių dienos pajamos pasistiebė dviem milijonais eurų iki 18.9 milijono eurų.

Šiuo metu Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose ji turi 5,6 mln. sekėjų. Per metus jų padaugėjo 7,7 procento.

18. AC Milan

Italijos futbolo klubo pajamos per paskutinius penkis sezonus susitraukė apie septyniolika procentų. Tuo tarpu per 2017 - 18 metų sezoną ūgtelėjo virš aštuonių procentų iki 207.7 mln. eurų ir to pakako, kad jis sugrįžtų į didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų pirmąjį dvidešimtuką.

Žaidimas Europos turnyruose teigiamai paveikė legendinio AC Milan pajamas. Rungtynių transliacijų pajamos paaugo virš dvylikos procentų iki 100.6 mln. eurų, bei sudarė beveik pusę visų pajamų, t.y. keturiasdešimt aštuonis procentus. Tuo tarpu komercinės pajamos susitraukė 13,6 procento iki 70.2 mln. eurų, t.y. kiek daugiau nei trečdalis visų pajamų, o rungtynių dienos pašoko net 76,2 procento iki 36.9 mln. eurų, kas sudarė aštuoniolika procentų visų klubo pajamų.

AC Milan trijose populiariausiose svetainėse turi 36,7 milijono gerbėjų.

19. Newcastle United FC

Sugrįžimas į Premier lygą turėjo esminį poveikį Newcastle United FC pajamoms, kurios per 2017 - 18 metų sezoną pašoko kiek daugiau nei dvigubai, o per penkerius metus jos pakilo virš trisdešimt procentų.

Daugiausiai pajamų, t.y. septyniasdešimt vienas procentas, buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų. Šio tipo pajamos per sezoną pašoko net 2,6 karto iki 142.7 milijono eurų. Komercinio tipo pajamos šoktelėjo beveik dvigubai iki trisdešimt dviejų milijonų eurų, bei sudarė šešiolika procentų visų pajamų. Rungtynių dienos pajamos tuo tarpu nepakito ir siekė dvidešimt septynis milijonus eurų, arba trylika procentų bendrų pajamų.

Socialiniuose tinkluose jis turi 3,7 milijono gerbėjų.

20. (17.) London West Ham United FC

Per paskutinius penkerius metus šio klubo iš Londono pajamos ūgtelėjo virš keturiasdešimt dviejų procentų. Tuo tarpu per praėjusį sezoną jos smuko virš septynių procentų iki 197.9 milijono eurų, tad nieko stebėtino, jog pajamų reitinge komanda prarado tris pozicijas.

Smuko visos trys London West Ham United FC pajamų sritys. Štai rungtynių transliacijų sumažėjo apie keturis procentus iki 133.8 milijono eurų ir sudarė šešiasdešimt aštuonis procentus visų pajamų, kai prieš metus ši dalis siekė šešiasdešimt penkis procentus. Komercinės pajamos susitraukė virš dvylikos procentų iki 36.4 mln. eurų ir sudarė aštuoniolika procentų visų pajamų. Rungtynių dienos krito penkiais milijonais eurų iki 27.7 mln. eurų, o bendra dalis pajamose susitraukė nuo 16 iki 14 procentų.

London West Ham United FC populiariausiuose socialiniuose tinkluose šiuo metu turi 4,4 mln. gerbėjų, arba maždaug penkiais procentais daugiau nei prieš metus.

Parengta remiantis Deloitte informacija

Panašūs straipsniai:

(Laisvalaikis,futbolas,pinigai)

2021-01-30 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2020-02-15 » Lašišų ir šlakių žūklė žiemą - pavasarį
2020-01-18 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2019-10-26 » 2019 metų Tokijo automobilių paroda
2019-09-14 » Frankfurto automobilių paroda
2019-08-31 » 2019 metų FIBA pasaulio krepšinio čempionatas
2019-07-27 » 2019 metais patys vertingiausi sporto klubai pasaulyje. Jau ketvirtus metus iš eilės pačiu vertingiausiu pasaulyje sporto klubu buvo pripažintas amerikietiškojo futbolo atstovas Dalaso Cowboys.
2019-04-20 » Niujorko 2019 metų tarptautinė automobilių paroda
2019-03-09 » Karščiausios Ženevos Motor Show 2019 naujienos
2019-01-26 » Stinta eina!

 
Dar nėra komentarų