Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų

» Straipsniai » Atsipalaidavimui
Vien per 2020-ųjų sezoną bendros stambiųjų futbolo klubų pajamos susitraukė virš vieno milijardo eurų, bei prognozuojama, kad per šį sezoną jos kris irgi panašiai tiek.
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2021-01-30 21:59 Komentarai: (0)
Be jokios abejonės populiariausia sporto šaka Europoje bei pasaulyje ir toliau išlieka futbolas. Tačiau kilusi pasaulinė koronaviruso pandemija paveikė ir šios sporto šakos atstovus, nes į stadionus taip ir negrįžo žiūrovai. Vien per praėjusį sezoną bendros stambiųjų futbolo klubų pajamos susitraukė virš vieno milijardo eurų, bei prognozuojama, kad per šį sezoną jos kris irgi panašiai.

Remiantis jau dvidešimt ketvirtą kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, kurio tikslas yra reitinguoti daugiausiai uždirbančius pasaulio futbolo klubus, dvidešimties daugiausiai uždirbančių klubų pajamos praėjusį sezoną, lyginant su ankstesnių metų rezultatais, krito dvyliką procentų, t.y. nuo 9,3 iki 8,2 mlrd. eurų (šimtu milijonų eurų mažesnės nei buvusios per 2017 - 18 metų sezoną) arba kiek daugiau nei vienu milijardu eurų, kai per ankstesnį sezoną paaugo vienuoliką procentų. 

Bendros stambiųjų klubų pajamos už rungtynių transliacijas, dėl sutrikdyto 2019 - 2020 metų sezono ir mokėjimų atidėjimų bei dėl pritaikytų nuolaidų transliuotojams, sumažėjo 937 mln. eurų  arba dvidešimt trimis procentais.  Pajamos iš rungtynių dienos, t.y. iš stadionų, kai rungtynės pirmiausia buvo atidedamos, o vėliau arba atšaukiamos, arba atnaujinamos ir žaidžiamos be žiūrovų, susitraukė septyniolika procentų iki 257 mln. eurų. Tuo tarpu dvidešimties didžiųjų futbolo klubų bendros pajamos iš komercijos paaugo praėjusį sezoną trimis procentais arba 105 milijonais eurų, nes pradėjo galioti kai kurių komandų sudarytos naujos pelningesnės reklamos sutartys.

Verslo konsultacijų bendrovės Deloitte atstovai prognozuoja, kad šiais metais Pinigų lygos klubai dėl COVID-19 pandemijos iki 2020/21 sezono pabaigos neteks daugiau nei du milijardus eurų pajamų, įskaitant prarastas sumas už 2019/20 metų sezoną. Didžiųjų komandų pajamos iš dienos rungtynių nuo 2020 metų kovo mėnesio bus beveik nulinės, nes vargu ar sirgaliai galės sugrįžti į stadionus per didžiąją dalį likusių šio sezono rungtynių. Be to, pranešama, kad šiuo metu transliuotojams „didžiųjų penkių“ lygų ir UEFA taikomos nuolaidos siekia beveik 1,2 mlrd. eurų, iš kurių didelė dalis tenka Pinigų lygos klubams. 

Tarp dvidešimties didžiausias pajamas generuojančių klubų per praėjusį sezoną absoliuti daugumą užfiksavo jų kritimą, išskyrus reitingo naujoką Zenit klubą iš Rusijos, kurio pajamos pakilo net dvidešimt devyniais procentais, bei Everton futbolo komandą, kur per metus šis rodiklis nepakito. Didžiausiomis pajamos antrus metus iš eilės gali pasigirti Ispanijos futbolo grandas Barcelona, antroji pozicija taip pat išliko stabili, ten karališkasis klubas iš Madrido, tuo tarpu trečiąją pozicija Manchester United reitinge užleido Vokietijos futbolo klubui Bayern iš Miuncheno.  Be to, praėjusį sezoną tarp dvidešimties didžiausias pajamas uždirbusių klubų be jau minėto Rusijos atstovo atsirado ir dar vienas naujokas, t.y. Eintracht iš Frankfurto.

Pirmajame dvidešimtuke yra šešių valstybių klubai: net septyni iš Anglijos (Manchester United FC, Liverpool FC, Manchester City FC, London Chelsea FC, London Tottenham Hotspur FC, London Arsenal FC bei Liverpool Everton FC kai ankstesnį sezoną jų buvo aštuoni), keturi iš Vokietijos (FC Bayern Munich, Borussia Dortmund FC, FC Gelsenkirchen Schalke 04 bei Eintracht Frankfurt, t.y. vienu daugiau nei ankstesnį sezoną), trys iš Italijos (Turin Juventus FC, FC Internazionale Milan bei SSC Napoli kai prieš tai buvo keturi), trys iš Ispanijos (FC Barcelona, Real Madrid CF ir Atletico de Madrid FC, t.y. tiek pat kiek prieš metus), du iš Prancūzijos (Paris Saint-Germain FC bei Olympique Lyonnais FC, kai praėjusiais metais buvo irgi buvo du) bei vienas iš Rusijos (FC Zenit Saint Petersburg, kai prieš metus nebuvo nei vieno).

20 pasaulio futbolo klubų, kurie 2019 - 20 metų sezone uždirbo didžiausias pajamas sąrašas (reitingas sudarytas remiantis Deloitte surinkta ir pakoreguota informacija, t.y. šis reitingas atspindi pasaulio futbolo klubų pajamas iš tiesioginės veiklos. Futbolo klubų pajamos yra suskirstytos į tris kategorijas: rungtynių dienos (įskaitant bilietų ir verslo svetingumo pardavimus), transliacijų (įskaitant paskirstymą iš dalyvavimo vidaus lygose, taurėse ir Europos klubų varžybose) ir komerciniai šaltiniai (pvz. rėmimas, prekyba, stadiono turai ir kitos komercinės operacijos)):


1. (1.) FC Barcelona

Per praėjusį sezoną, kuris buvo itin nesėkmingas, nes pirmą kartą nuo pat 2007/08 metų sezono nebuvo iškovota nei viena taurė, šio klubo iš Katalonijos pajamos smuktelėjo penkiolika procentų arba 125.7 mln. eurų iki 715.1 mln. eurų. Kaip praneša Barcelona atstovai, pajamos būtų net 174 mln. eurų didesnės, jei nebūtų koronaviruso pandemijos ir jo neigiamo poveikio. 
 
Kadangi nuo kovo mėnesio buvo nutrauktos visos varžybos, o po to atnaujinus sezoną buvo žaidžiama be žiūrovų, pajamos iš stadiono susitraukė penktadaliu iki 126.4 mln. eurų (didžiausios tarp visų klubų), kas sudarė aštuoniolika procentų visų pajamų vertės. Pajamos iš rungtynių transliacijų smuko septyniolika procentų iki 248.5 mln. eurų (35 procentai visų pajamų bei didžiausios tarp visų komandų), nes dalis rungtynių, t.y. septynios ir pajamos už jų transliavimą bus įskaičiuotos į šiuos finansinius metus. Tuo tarpu FC Barcelona pajamos iš komercinės veiklos krito vienuolika procentų, pagrinde dėl to, nes nebuvo parodomųjų rungtynių užsienio šalyse, iki 340.2 mln. eurų, kas sudarė net keturiasdešimt septynis procentus visų pajamų. 

Pagal gerbėjų skaičių socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter ir Instagram) bei YouTube ir TikTok FC Barcelona užima antrą vietą, t.y. bendrai yra 248 milijonai sekėjų, ir jų skaičius per metus pakilo virš dešimt procentų.

2. (2.) Real Madrid CF

Real vėl susigrąžino Ispanijos čempionato nugalėtų taurę, kurią prieš tai buvo iškovojęs 2016/17 metų sezone, tiesa, Čempionų lygoje pasirodymas buvo prastas. Nors jo pajamos irgi krito, tačiau gerokai mažiau nei pagrindinio konkurento, t.y. susitraukė tik šešiais procentais iki 714.9 mln. eurų. 

Kadangi nemažai varžybų buvo žaidžiama už uždarų durų, tad nieko stebėtino, jog rungtynių dienos pajamos susitraukė ketvirtadaliu (sudarė penkiolika procentų visų pajamų). Real Madrid CF pajamos už rungtynių transliacijų pardavimą krito tryliką procentų iki 224 mln. eurų, kas sudarė trisdešimt vieną procentą visų pajamų, o štai komercinio tipo pajamos, dėl sudarytos naujos pelningesnės bendradarbiavimo sutarties su Adidas, paaugo aštuoniais procentais iki 382.7 mln. eurų (didžiausios tarp visų klubų), kas sudarė net penkiasdešimt keturis procentus visų pajamų vertės.

Šis klubas turi 251.5 mln. gerbėjų arba daugiausiai bendrai visose penkiose svetainėse tarp visų futbolo komandų pasaulyje. Jų skaičius per metus pakilo 8,4 procento.

3. (4.) FC Bayern Munich

Miuncheno Bayern savo 120 metų jubiliejų atšventė itin solidžiai, t.y.  pasiekę trigubą dublį - laimėjo Bundesligą, Vokietijos taurę ir UEFA Čempionų lygą, kas tuo pačiu lėmė, kad jo pajamos smuktelėjo mažiausiai tarp pirmųjų dešimties klubų, kurių pajamos praėjusį sezoną buvo didžiausios. Jos krito tik keturiais procentais iki 634.1 milijono eurų.

Vokietijos futbolo klubo pajamos iš komercinės veiklos apskritai pakilo keturiais milijonais eurų iki 360.5 mln. eurų, kas sudarė penkiasdešimt septynis procentus visų pajamų. Rungtynių transliacijų pajamos siekė 203.3 mln. eurų (beveik trečdalis visų pajamų), na o mažiausiai pajamų buvo sugeneruota iš stadiono, t.y. tik vienuolika procentų arba 70.3 milijono eurų.

Penkiose socialiniuose tinklapiuose šis klubas bendrai turi 87,1 mln. gerbėjų, arba gerokai mažiau nei prieš tai minėti klubai. Per metus jų skaičius pakilo virš penkiolikos procentų.

4. (3.) Manchester United FC

Šio klubo iš Anglijos pajamos per praėjusį sezoną susitraukė beveik penktadaliu iki 580.4 mln. eurų. Tą daugiausiai lėmė nedalyvavimas UEFA Čempionų lygoje. Šiame sezone ši komanda minimame turnyre jau žaidė, tačiau į atkrintamąsias varžybas nepateko.

Manchester United FC pajamos iš rungtynių transliacijų pardavimo krito net beveik keturiasdešimt dviem procentais iki 159.9 mln. eurų, kas sudarė dvidešimt aštuonis procentus visų pajamų. Rungtynių dienos pajamos, kurios sudarė septyniolika procentų visų pajamų, smuko aštuoniolika procentų, o štai komercinio tipo pajamos paaugo beveik keturiais milijonais eurų iki 321.7 mln. eurų, kas sudarė penkiasdešimt penkis procentus visų pajamų vertės. 

Pagal gerbėjų skaičių socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter ir Instagram) ir YouTube bei TikTok ši komanda iš Anglijos šiuo metu užima trečią vietą bei nusileidžia tik dviem futbolo milžinams iš Ispanijos. Bendras gerbėjų skaičius minėtuose svetainėse šiuo metu siekia 140,8 milijono žmonių. Per metus šis rodiklis pakilo 8,6 procento.

5. (7.) Liverpool FC

Liverpool sugrįžo į Pinigų lygos pirmąjį penketuką pirmą kartą nuo pat 2001/02 metų sezono, tačiau dar svarbiau yra tai, kad šiam klubui po trisdešimties metų laukimo pavyko laimėti Premier lygą. Jo pajamos per praėjusį sezoną susitraukė tik aštuoniais procentais iki 558.6 mln. eurų.

Anglijos atstovės pajamos iš rungtynių transliacijų krito dvidešimt trimis procentais iki 232.5 mln. eurų (42 procentai visų pajamų), iš stadiono pajamos per praėjusį sezoną susitraukė virš dvylikos procentų iki 82.7 mln. eurų (penkiolika procentų visų pajamų), o štai komercinės pajamos pasistiebė virš penkiolikos procentų iki 243.4 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt tris procentus visų pajamų vertės. 

Facebook, Twitter, Instagram bei YouTube ir TikTok tinklapiuose šis klubas bendrai turi 91,7 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pašoko dvidešimt vienu procentu.

6. (6.) Manchester City FC

Šio klubo iš Anglijos, kuris šalies čempionate užėmė antrą vietą bei pateko į Čempionų lygos ketvirtfinalį, pajamos per praėjusį sezoną krito vienuoliką procentų iki 549.2 mln.eurų.

Tiek pajamos iš stadiono, tiek rungtynių transliacijų pajamos pastebimai smuktelėjo, t.y. atitinkamai dvidešimt keturiais ir dvidešimt penkiais procentais iki 47.6 mln. eurų (vos devyni procentai visų pajamų) ir 217 mln. eurų (trisdešimt devyni procentai visų pajamų). Tuo tarpu Manchester City futbolo klubo komercinės pajamos per praėjusį sezoną, dėl sudarytos naujos sutarties su techniniu partneriu Puma ir kitu rėmėju Marathonbet, paaugo devyniais procentais iki 284.6 mln. eurų bei sudarė daugiau nei pusę visų uždirbtų pajamų.
 
Bendrai socialiniuose tinkluose jis turi 75,9 mln. gerbėjų, kurių skaičius per metus paaugo 16,4 procento.

7. (5.) Paris Saint-Germain FC

Praėjusį sezoną Paris Saint-Germain futbolo klubui iki galutinės sėkmės pritrūko labai nedaug, t.y. jis pateko į UEFA Čempionų lygos turnyro finalą, tačiau ten pralaimėjo, tad turėjo tenkintis tik eiliniu Prancūzijos čempionato nugalėtojo titulu ir šalies taurėmis. Tuo tarpu jo pajamos smuktelėjo penkiolika procentų iki 540.6 mln. eurų.
 
Dėl anksčiau laiko nutraukto Prancūzijos čempionato šio klubo rungtynių dienos pajamos smuktelėjo penktadaliu iki 92.4 mln. eurų, kas sudarė septynioliką procentų visų pajamų vertės. Tuo tarpu pajamos iš rungtynių transliavimo, dėl sėkmingo pasirodymo Čempionų lygioje, krito tik keturiais procentais iki 149.6 mln. eurų (28 procentai visų pajamų), o štai komercinės pajamos, dėl pasibaigusios rėmimo sutarties su didžiausiu partneriu, smuktelėjo aštuoniolika procentų iki 298.6 mln. eurų, kas sudarė penkiasdešimt penkis procentus visų pajamų.

Dabar klubas turi 89,6 milijono gerbėjų socialiniuose tinkluose, na o jų skaičius per metus pakilo kiek daugiau nei aštuoniolika procentų.

8. (9.) London Chelsea FC

Šios futbolo komandos iš Londono pajamos per praėjusį sezoną, lyginant su ankstesniu, krito devyniais procentais iki 469.7 mln. eurų. Nepadėjo ir tai, kad Chelsea sugrįžo į UEFA Čempionų lygos turnyrą.

Pažymėtina, kad šio klubo atveju sumažėjo visi trys pajamų šaltiniai. Labiausiai, t.y. aštuoniolika procentų smuko rungtynių dienos pajamos, kurios sumažėjo iki 62.1 mln. eurų, kas sudarė tryliką procentų visų pajamų. Chelsea pajamos iš jos rungtynių transliavimo smuko devyniais procentais iki 208.2 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt keturis procentus visų pajamų, arba didžiausia dalis. Tuo tarpu komercinės pajamos susitraukė šešiais procentais iki beveik dviejų šimtų milijonų eurų.

Minimas klubas iš Anglijos penkiose populiariausiose socialiniuose tinkluose šiuo metu turi iš viso 93,2 mln. gerbėjų, kurių per metus padaugėjo 11,2 procento.

9. (8.) London Tottenham Hotspur FC

Kur kas prastesnis pasirodymas praėjusio sezono UEFA Čempionų lygoje bei žinoma koronaviruso pandemija buvo du pagrindiniai veiksniai, kurie lėmė Tottenham Hotspur pajamų mažėjimą penkiolika procentų. Jos krito iki 445.7 mln. eurų.

Futbolo klubo pajamos iš rungtynių transliacijų praėjusį sezoną susitraukė net keturiasdešimt keturiais procentais iki 155 mln. eurų, kas sudarė trisdešimt penkis procentus visų pajamų. Tuo tarpu persikėlimas į naująjį kur kas talpesnį ir modernesnį stadioną, nepaisant to, kad dėl koronaviruso pandemijos dalis rungtynių buvo žaidžiamos už uždarų durų, lėmė tai, kad rungtynių dienos pajamos pakilo šešiolika procentų iki 107.7 mln. eurų (dvidešimt keturi procentai visų pajamų) bei tuo pačiu London Tottenham Hotspur buvo vienintelis, kuris tarp dešimties didžiausias pajamas sugeneravusių klubų kilstelėjo šios srities pardavimus. Be to, komercinės pajamos taip pat pakilo, t.y. jos ūgtelėjo penktadaliu iki 183 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt vieną procentą visų pajamų vertės.

Ši komanda šiuo metu turi 37,6 milijono gerbėjų socialiniuose tinklapiuose, na o jų dalis per metus pakilo net 46,9 procento.

10. (10.) Turin Juventus FC

Juventus ir toliau išlieka didžiausias pajamas tarp Italijos atstovų uždirbančiu futbolo klubu bei eilinį, t.y. net devintą kartą iš eilės laimėjo šalies čempionatą. Jo pajamos per sezoną susitraukė tryliką procentų iki 397.9 milijono eurų. 

Minimo futbolo klubo iš Turino rungtynių dienos pajamos smuko net trisdešimt šešiais procentais, arba labiausiai tarp visų klubų, iki 42.3 mln. eurų, kas sudarė vos vienuolika procentų visų pajamų. Pajamos iš rungtynių transliacijų susitraukė penktadaliu iki 166.7 mln. eurų, o štai komercinės pajamos, dėl atnaujintų reklamos sutarčių paaugo dviem procentais iki 188.9 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt septynis procentus visų pajamų vertės.

Dabar šis futbolo klubas iš Italijos turi 102,9 milijono gerbėjų  Facebook, Twitter, Instagram bei YouTube ir TikTok tinklapiuose. Jų dalis per metus pakilo beveik penktadaliu. 

11. (11.) London Arsenal FC

Praėjęs sezonas Anglijos Premier lygoje Arsenal futbolo klubui buvo nesėkmingas, t.y. užimta tik aštunta vieta, tačiau kitą vertus pavyko keturioliktą kartą per istoriją laimėti Anglijos taurę. Šio klubo bendros pajamos dėl pandemijos susitraukė tryliką procentų iki 388 milijonų eurų.

Rungtynių dienos pajamos krito aštuoniolika procentų, o pajamos iš transliacijų sumažėjo dvigubai labiau, t.y. atitinkamai iki 89.7 mln. eurų (23 procentai visų pajamų) ir 136 mln. eurų (trisdešimt penki procentai visų pajamų). Tačiau kitą vertus komercinės pajamos, dėl pratęstos reklamos ant marškinėlių sutarties ir sudarytos pelningesnės sutarties su nauju techniniu partneriu Adidas, per praėjusį sezoną paaugo net dvidešimt devyniais procentais, kas buvo antras pagal dydį šios srities pajamų prieaugis tarp visų klubų, iki 162.3 mln. eurų ir tai sudarė keturiasdešimt du procentus visų pajamų vertės.

Socialiniuose tinklapiuose šis klubas bendrai turi 76,4 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pakilo virš septynių procentų.

12. (12.) Borussia Dortmund

Tai antrasis futbolo klubas iš Vokietijos šiame reitinge. Borussia Dortmund sezono pajamos smuktelėjo tik vos dviem procentais, arba mažiausiai tarp tų klubų, kurie irgi fiksavo kritimą, iki 365.7 mln. eurų.

Rungtynių dienos pajamos, dėl žaistų rungtynių už uždarų durų, susitraukė dvidešimt dviem procentais iki 46.3 mln. eurų. Tuo tarpu tiek rungtynių transliacijų, tiek komercinės pajamos per praėjusį sezoną pakilo į viršų, t.y. atitinkamai 2.5 ir 4.8 mln. eurų iki 169.8 ir 149.6 milijono eurų, kas sudarė atitinkamai keturiasdešimt šešis procentus ir keturiasdešimt vieną procentą visų pajamų vertės.

Borussia Dortmund šiuo metu socialiniuose tinkluose turi trisdešimt tris milijonus gerbėjų, ir jų kiekis per metus paaugo beveik aštuoniolika procentų.

13. (13.) Atletico de Madrid FC

Šio klubo pajamos susitraukė dešimt procentų iki 331.8 mln. eurų. Tai trečioji Ispanijos atstovė, kuri pateko tarp dvidešimties didžiausias pajamas uždirbusių futbolo komandų. 

Atletico de Madrid FC pajamos mažėjo visose trijose srityse. Labiausiai, t.y. septyniolika procentų iki 82.9 mln. eurų, kas sudarė ketvirtadalį visų pajamų, smuktelėjo komercinės pajamos. Rungtynių dienos pajamos dėl sužaistų varžybų be žiūrovų susitraukė keturiolika procentų iki 50.4 mln. eurų, kas sudarė penkiolika procentų visų pajamų. Net šešiasdešimt procentų visų minimo klubo pajamų buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų pardavimų, kur pajamos krito penkiais procentais ir buvo kiek mažesnės už du šimtus milijonų eurų.

Facebook, Twitter, Instagram ir YouTube bei TikTok svetainėse klubas bendrai turi 31,6 mln. sekėjų, o jų skaičius per metus pakilo 16,2 procento.

14. (14.) FC Internazionale Milan

Per metus šio klubo pozicija reitinge nepakito, o tarp Italijos komandų jis užėmė antrą vietą. FC Internazionale Milan pajamos per praėjusį sezoną susitraukė net penktadaliu iki 291.5 milijono eurų, tačiau aikštėje klubui sekėsi kur kas geriau, t.y. Italijos čempionate užimta antra vieta, arba aukščiausia nuo pat 2010/11 metų sezono, be to, žaista Europos lygos finale.

Komercinės pajamos, dėl pasibaigusių susitarimų su pagrindiniais regioniniais partneriais, susitraukė trisdešimt septyniais procentais iki 98.6 mln. eurų, kas sudarė kiek daugiau nei trečdalį visų pajamų. Italijos klubo pajamos iš rungtynių transliavimo smuko apie penkiolika procentų iki 136 mln. eurų (47 procentai visų pajamų), o štai rungtynių dienos pajamos paaugo keturiolika procentų iki 56.9 mln. eurų, kas sudarė beveik penktadalį visų pajamų vertės, nes klubas buvo apsidraudęs nuo galimo rungtynių atidėjimo.

Populiariausiose socialinėse svetainėse šis klubas bendrai turi 37,4 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pašoko net keturiasdešimt procentų.

15. FC Zenit Saint Petersburg

Šis futbolo klubas iš Rusijos į Deloitte dvidešimties daugiausiai pajamų uždirbusių klubų reitingą sugrįžo po ketverių metų pertraukos. Jo pajamos per sezoną paaugo net dvidešimt devyniais procentais iki 236.5 mln. eurų, tiesa, savo finansinius metus jis baigė 2019 metų gruodžio trisdešimt pirmą dieną, tad tuo pačiu neatsispindi COVID-19 pandemijos neigiamas poveikis.

FC Zenit Saint Petersburg rungtynių dienos pajamos paaugo trisdešimt vienu procentu iki 14.8 mln. eurų. Tuo tarpu pajamos iš rungtynių transliacijų, dėl sugrįžimo į UEFA Čempionų lygos turnyrą, pašoko net 211 procentų iki 46.7 mln. eurų, kas sudarė penktadalį visų pajamų vertės, tačiau jos buvo absoliučiai mažiausios tarp dvidešimties futbolo klubų. Kitą vertus komercinio tipo pajamos, kurios pakilo keturiolika procentų iki 175 mln. eurų, sudarė beveik tris ketvirtadalius šio futbolo klubo visų pajamų.

Rusijos klubas šiuo metu penkiose žinomiausiose socialinėse svetainėse turi 3,1 milijono sekėjų.

16. (15.) FC Gelsenkirchen Schalke 04

Nedalyvavimas Europos turnyruose ir žinoma koronaviruso pandemija lėmė tai, jog šio klubo iš Vokietijos pajamos smuktelėjo trisdešimt vienu procentu iki 222.8 milijono eurų. 

FC Gelsenkirchen Schalke 04 atveju pajamų kritimas fiksuotas visose trijose srityse. Daugiausiai, t.y. keturiasdešimt vienu procentu susitraukė rungtynių transliacijos pajamos, kurios siekė 94.9 mln. eurų bei sudarė daugiausiai, t.y. keturiasdešimt tris procentus visų pajamų. Komercinės klubo pajamos smuko šešiolika procentų iki 92.2 mln. eurų (41 procentas visų pajamų), o štai pajamos iš stadiono sumažėjo kiek daugiau nei trečdaliu iki 35.7 mln. eurų.

Klubas iš Vokietijos dabar socialiniuose tinkluose turi 4,7 milijono gerbėjų. Jų dalis per metus padidėjo 4,4 procento.

17. (19.) Liverpool Everton FC

Tai septintas Anglijos klubas šiame reitinge, be to, jis per metus pakilo dviem pozicijomis į viršų. Jo pajamos per metus faktiškai nepakito ir siekė 212 milijonų eurų.

Nors tiek rungtynių dienos, tiek rungtynių transliacijų pajamos smuktelėjo, t.y. krito atitinkamai aštuoniolika procentų iki 13.6 mln. eurų ir dvidešimt septyniais procentais iki 111.7 mln. eurų (daugiau nei pusė visų pajamų), komercinės pajamos dėl pasirašytų naujų sutarčių pašoko daugiau nei dvigubai, arba labiausiai tarp visų futbolo klubų, iki 86.7 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt vieną procentą visų pajamų.

Šiuo metu Facebook, Twitter, Instagram ir YouTube bei TikTok tinklapiuose klubas turi 8,8 mln. sekėjų. Per metus jų padaugėjo 27,5 procento.

18. (17.) Olympique Lyonnais FC

Tai antrasis futbolo klubas iš Prancūzijos, kuris pateko į aptariamą reitingą. Jo pajamos per sezoną susitraukė aštuoniolika procentų ir siekė 180.7 milijono eurų. Nors Čempionų lygos turnyre buvo nukeliauta net iki pusfinalio, tačiau šalies čempionate buvo užimta tik septintoji vieta, arba žemiausia šiame amžiuje, be to, pirmą kartą per dvidešimt ketverius metus jis šiame sezone nedalyvauja UEFA turnyruose.

Labiausiai susitraukė pajamos iš rungtynių transliacijų, kurios krito penktadaliu iki 97.6 mln. eurų bei sudarė net penkiasdešimt keturis procentus visų pajamų. Komercinės futbolo komandos pajamos smuktelėjo tryliką procentų iki 47.6 mln. eurų ir sudarė dvidešimt šešis procentus visų pajamų vertės, o štai rungtynių dienos pajamos krito penkiolika procentų iki 35.5 mln. eurų.

Šis futbolo klubas iš Prancūzijos populiariausiose socialiniuose svetainėse turi 7,9 milijono gerbėjų. Šis rodiklis per metus pakilo beveik aštuoniolika procentų. 

19. (20.) SSC Napoli

Atstovė iš Italijos per metus reitinge pakilo viena pozicija, o šalies čempionate buvo užimta žemiausia vieta nuo pat 2008/09 metų sezono. SSC Napoli pajamos per praėjusį sezoną smuko penkiolika procentų iki 176.3 miljono eurų. 

Dėl koronaviruso rungtynių dienos pajamos susitraukė septyniolika procentų ir siekė 13.2 mln. eurų. Futbolo klubo rungtynių transliacijos pajamos, kurios sudaro net septyniasdešimt du procentus visų pajamų, krito dvyliką procentų iki 127.4 milijono eurų. Tuo tarpu komercinės pajamos per sezoną smuktelėjo beveik vienuolika milijonų eurų iki 35.7 milijono eurų, kas prilygo penktadaliui visų klubo pajamų.
 
Šis futbolo klubas iš Italijos lankomiausiose socialiniuose tinklapiuose turi šiuo metu 9,4 milijono sekėjų. Jų per metus padaugėjo 14,6 procento.

20. Eintracht Frankfurt

Futbolo klubas iš Vokietijos pirmą kartą pateko į dvidešimties didžiausias pajamas per sezoną uždirbusių komandų gretas. Jo pajamos per sezoną krito penkiais procentais ir siekė 174 milijonus eurų.

Rungtynių dienos pajamos smuko dvidešimt trimis procentais ir siekė 38.6 milijono eurų. Eintracht Frankfurt pajamos iš rungtynių transliavimo faktiškai nepakito ir siekė 91 milijoną eurų, kas sudaro daugiau nei pusę visų klubo pajamų. Tuo tarpu komercinės pajamos per sezoną pasistiebė į viršų septyniais procentais iki 44.4 milijono eurų.

Eintracht Frankfurt penkiose populiariausiose socialiniuose svetainėse turi vos du milijonus gerbėjų, arba mažiausiai tarp dvidešimties didžiausias pajamas generuojančių futbolo komandų.


Parengta remiantis Deloitte informacija
 
Dar nėra komentarų