Dešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų

» Straipsniai » Atsipalaidavimui
10 pasaulio futbolo klubų, kurie 2014-15 metų sezone uždirbo didžiausias pajamas (reitingas sudarytas remiantis Deloitte surinkta ir pakoreguota informacija, t.y. šis reitingas atspindi pasaulio futbolo klubų pajamas iš tiesioginės veiklos.
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2016-02-13 03:33 Komentarai: (0)
Populiariausia sporto šaka Europoje bei pasaulyje ir toliau išlieka futbolas. Kadangi Europoje žaidžia patys geriausi futbolininkai bei šiame žemyne įsikūrę patys stipriausi ir žinomiausi pasaulyje futbolo klubai, kurių daugelis gyvuoja daugiau nei šimtą metų, tad neverta stebėtis, jog tarp dešimties didžiausias pajamas praėjusiame sezone uždirbusių pasaulio futbolo klubų, ir toliau visi yra būtent iš Europos. Faktiškai visų pajamos pašoko iki naujų rekordinių lygių.

Remiantis jau devynioliktą kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, kurio tikslas yra reitinguoti daugiausiai uždirbančius pasaulio futbolo klubus, dvidešimties daugiausiai uždirbančių klubų pajamos praėjusį sezoną, lyginant su ankstesnių metų rezultatais, paaugo aštuoniais procentais ir siekė 6,6 mlrd. eurų, t.y. naujas rekordinis lygis. Tiesa, sezoną anksčiau prieaugis buvo didesnis ir siekė keturiolika procentų. Prognozuojama, kad šį sezoną jų bendros pajamos jau viršys septynių milijardų eurų ribą.

Aukščiausią Deloitte Futbolo pinigų lygos reitingo poziciją jau vienuoliktus metus iš eilės užėmė legendinis Real Madrid klubas, kurio pajamos 2014-2015 metais sudarė 577 mln. eurų.

„Pirmą kartą trijų geriausių Futbolo pinigų lygos klubų pajamos peržengė 500 mln. eurų pajamų ribą. Real Madrid dar kartą pademonstravo puikius finansinės veiklos rezultatus, kuriuos lėmė komercinių pajamų augimas. Numatomas Santiago Bernabeu stadiono rekonstrukcijos projektas prisidės prie tolesnio pajamų, gaunamų iš rungtynių, augimo ateinančiais metais“, ‒ teigia Deloitte Sporto verslo grupės partneris Dan Jones.

„Įspūdingi FC Barcelona pasiekimai 2014-2015 m. sezono metu prisidėjo prie finansinės šio klubo sėkmės. Europos čempionai pakilo į antrąją vietą, priversdami Manchester United klubą užleisti šią poziciją, ir pasiekė pajamų augimą visose verslo srityse ‒ organizuojant rungtynes, parduodant rungtynių transliacijų teises ir vykdant komercinę veiklą“, ‒ pridūrė Dan Jones.

„Nepaisant kasmet mažėjančių pajamų, tai, kad Manchester United klubas užima vieną iš trijų aukščiausių Pinigų lygos sąrašo pozicijų, rodo tvirtus klubo verslo modelio pagrindus. Sugrįžimas į Čempionų lygos futbolą bei daugybė sudarytų reikšmingų komercinės partnerystės sutarčių tik sustiprins verslą 2015-2016 m. Atsižvelgiant į tai, nestebintų, jeigu ateinančiais metais Manchester United klubas, kuriam prognozuojamos 500 mln. svarų sterlingų (apie 650 mln. eurų) siekiančios pajamos, pirmą kartą per 12 metų užimtų aukščiausią poziciją Pinigų lygos sąraše“, ‒ teigia Deloitte vyresnysis projektų vadovas Tim Bridge.

Pirmajame dvidešimtuke tėra penkių valstybių klubai: net devyni (rekordinis skaičius) iš Anglijos (Manchester United, Manchester City, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Tottenham Hotspur, Newcastle United, Everton ir West Ham United, o praėjusiais metais buvo aštuoni), keturi iš Italijos (Juventus, Milan, Roma, Inter, kai praėjusiais metais buvo irgi keturi), trys iš Vokietijos (Bayern Munich, Borussia Dortmund, Schalke 04, kai praėjusiais metais buvo irgi trys), trys iš Ispanijos (Real Madrid, FC Barcelona ir Atletico de Madrid, t.y. tiek pat kiek ir prieš metus) bei vienas iš Prancūzijos (Paris Saint-Germain, praėjusiais metais irgi buvo vienas).

10 pasaulio futbolo klubų, kurie 2014-15 metų sezone uždirbo didžiausias pajamas (reitingas sudarytas remiantis Deloitte surinkta ir pakoreguota informacija, t.y. šis reitingas atspindi pasaulio futbolo klubų pajamas iš tiesioginės veiklos. Futbolo klubų pajamos yra suskirstytos į tris kategorijas: rungtynių dienos, transliacijų ir komercinės):

1. (1.) Real Madrid CF praėjusio sezono pajamos sudarė 577 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 549,5 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo penkiais procentais, kai per ankstesnį sezoną jos paaugo 5,9 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 20,2 procento.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 86.4 mln., Twitter 18 mln., per metus padidėjo atitinkamai 7 procentais ir ketvirtadaliu, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 64,4 ir 45,5 procento.


Nors praėjęs sezonas šiam klubui sportine prasme, t.y. pasiekimais futbolo aikštėse (nebuvo iškovota nei viena taurė), buvo kur kas prastesnis nei 2013–2014 sezonas, kuomet buvo laimėta UEFA Čempionų lyga ir Ispanijos Karaliaus taurė, tačiau nepaisant to, jis pagal pajamas tarp visų didžiųjų pasaulio futbolo klubų ir toliau išliko lyderiu.

2014-15 metų sezone Real Madrid CF pajamos paaugo dar penkiais procentais iki naujo absoliučiai rekordinio 577 mln. eurų lygio. Klubo komercinės pajamos pasistiebė dešimt procentų iki 247.3 mln. eurų ir sudarė 43 procentus visų pajamų vertės. Jų augimą lėmė tolesnis sėkmingas klubo bendradarbiavimas tiek su Emirates, tiek su ilgalaikiu partneriu Adidas, su kuriuo turima komercinė sutartis pinigine prasme artimiausiu metu gali būti pagerinta. Be to, buvo sudaryta nauja rėmimo sutartis su Abu Dabio International Petroleum Investment Company (IPIC).

Ispanijos klubo rungtynių dienos pajamos per praėjusį sezoną, po prieš tai du sezonus iš eilės buvusio kritimo, paaugo aštuoniais procentais iki 129.8 mln. eurų. Šį pajamų prieaugį lėmė padidėjęs rungtynių lankomumas ir trylika procentų paaugusios pajamos iš VIP ir kitų specialių rungtynių stebėjimo vietų. Tačiau šios srities pajamos tarp trijų rūšių pajamų yra pašios mažiausios, t.y. sudaro 22 procentus visų pajamų vertės. Klubas planuoja atnaujinti ir išplėsti sėdimų vietų skaičių savo stadione, tačiau šiuo metu dėl ginčo su miesto taryba šis procesas yra pristabdytas.

Dėl mažesnių pajamų iš Čempionų lygos, Real Madrid CF pajamos iš rungtynių transliacijų smuktelėjo nuo 204.2 iki 199.9 mln. eurų, kas sudarė 35 procentus visų pajamų vertės, tačiau tuo pačiu buvo didžiausios tarp visų futbolo klubų. Nepaisant to, jog šio klubo pajamos ir toliau turėtų augti, tačiau prognozuojama, jog jau po šio sezono jis praras lyderio poziciją.

2. (4.) FC Barcelona praėjusio sezono pajamos sudarė 560,8 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 484,8 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 15,7 procento, kai per ankstesnį sezoną jos ūgtelėjo tik 0,4 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos pakilo 24,4 procento.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 89.6 mln., Twitter 16.6 mln., per metus padidėjo atitinkamai 10 ir 20 procentų, kai prieš metus prieaugis siekė 55,3 ir 26,6 procento.


Po prieš tai buvusių kelių nesėkmingų sezonų, praėjusieji metai šiam Katalonijos futbolo klubui buvo iš ties labai sėkmingi, nes buvo laimėti visi turnyrai, kuriuose jis dalyvavo, t.y. tiek UEFA Čempionų lyga, tiek Ispanijos La liga, tiek šalies Karaliaus taurė. FC Barcelona tapo pirmuoju klubu per visą istoriją, kuriam du sezonus pavyko užbaigti laimėjimais visuose trijuose dalyvautuose turnyruose.

Sėkmė futbolo aikštėje tuo pačiu atsispindėjo ir pajamose, kurios per praėjusį sezoną paaugo net beveik šešiolika procentų, arba labiausiai per visą klubo gyvavimo istoriją, iki rekordinio 560,8 mln. eurų lygio. Tad tuo pačiu šiame didžiausių pajamų reitinge buvo pakilta iš ketvirtos į antrąją poziciją. Klubo komercinės pajamos, kurios sudarė 43 procentus visų jų vertės, t.y. buvo didžiausios trijų pajamų kategorijoje, dėl atnaujintų sutarčių (pavyzdžiui, su Audi) ir sudarytų naujų sutarčių su Beko ir Telefonica, paaugo 26 procentais iki naujo rekordinio 244.1 mln. eurų lygio.

Rungtynių transliacijų pajamos, dėl 19.1 mln. eurų paaugusių pajamų iš UEFA Čempionų lygos, per praėjusį sezoną pakilo dešimt procentų iki 199.8 mln. eurų (36 procentai visų pajamų vertės). Tuo tarpu rungtynių dienos pajamos dėl vienų papildomų rungtynių ir padidėjusio lankomumo pakilo beveik devyniais milijonais eurų iki 116.9 mln. eurų, kas sudarė 21 procentą visų pajamų vertės.

FC Barcelona per artimiausius kelis metus planuoja padidinti savo stadiono sėdimų vietų skaičių iki 105 tūkstančių, kas turėtų padėti kilstelti rungtynių dienos pajamas, be to, deramasi dėl naujos reklamos ant marškinėlių sutarties, kas taip pat padidins šio klubo pajamas.

3. (2.) Manchester United FC praėjusio sezono pajamos sudarė 519,5 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 518 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo tik 0,3 procento, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 22,2 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 41,6 procento.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 67.6 mln., Twitter 6.8 mln., per metus padidėjo atitinkamai 6 ir 62 procentais, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 61,4 ir 147,1 procento.


Nors praėjusiame sezone pirmą kart nuo pat 1989 - 90 metų šis legendinis futbolo klubas nedalyvavo Europos turnyruose, jo pajamos dėl naujų komercinių sutarčių ir palankaus svaro ir euro valiutų kurso pokyčio eurais faktiškai nepakito, tačiau tai tuo pačiu lėmė, jog Deloitte Futbolo pinigų lygos reitinge Manchester United FC smuktelėjo iš antrosios į trečiąją poziciją.

Nauja septynių metų reklamos ant marškinėlių sutartis su General Motors bei dar penkios naujos sutartis su pasauliniais partneriais, keturios su regioniniais partneriais, dvi su finansiniais partneriais ir su telekomunikacijos bendrove lėmė, jog klubo pajamos iš komercinės veiklos pakilo keturiais procentais iki 263.9 mln. eurų, kas sudarė net daugiau nei pusę visų uždirbtų pajamų. Nuo šio sezono Manchester United FC pradėjo bendradarbiauti su Adidas, tad jo pajamos iš komercinės veiklos dar labiau ūgtels.

Kadangi kaip minėta, šis klubas praėjusiais metais, skirtingai nei šiame sezone, nedalyvavo Europos turnyruose, tad jo rungtynių transliacijų pajamos susitraukė net 21 procentu iki 141.6 mln. eurų, kas sudarė 27 procentus visų pajamų vertės. Tiesa, šį sezoną šio tipo pajamos paaugs.

Nuosavame stadione žaistų rungtynių skaičius 2014-15 metų sezone smuktelėjo net septyniomis rungtynėmis, tad tuo pačiu rungtynių dienos pajamos krito septyniolika procentų iki 114 mln. eurų, kas sudarė 22 procentus visų pajamų. Prognozuojama, kad šį sezoną sulauksime atsigavimo ir pagal pajamas Manchester United FC tarp visų pasaulio futbolo klubų taps lyderiu.

4. (5.) Paris Saint-Germain FC praėjusio sezono pajamos sudarė 480,8 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 471,3 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo dviem procentais, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 18,9 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos pašoko net 4,8 karto.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 22.3 mln., Twitter 3 mln., per metus padidėjo atitinkamai 37 ir 58 procentais, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 150,8 ir 90 procentų.


Vienintelis šiame sąraše klubas iš Prancūzijos Paris Saint-Germain FC per praėjusį sezoną nors ir gan nežymiai padidino savo pajamas, tačiau to pakako, kad jis reitinge pagal uždirbtas pajamas pakiltų iš penktos į ketvirtąją poziciją, t.y. absoliučiai aukščiausia šiam klubui vieta. Praėjusį sezoną jis ir vėl laimėjo šalies čempionatą, be to iškovojo tiek Prancūzijos taurę, tiek lygos taurę.

Nors klubo komercinės pajamos smuktelėjo nuo 327.7 iki 297 mln. eurų, tačiau jos ir toliau išlieka pačios didžiausios tarp visų pasaulio futbolo klubų ir sudaro net 62 procentus visų klubo pajamų. Buvo atnaujintos sutartys tiek su Nike, tiek ir su Emirates, be to, sudaryta nauja komercinė sutartis su American Express. Tuo pačiu verta atkreipti dėmesį, jog klubo svarbiausias susitarimas su Kataro turizmo institucija išlieka gyvybiškai svarbi komercinė pajamų dalis.

Tuo tarpu tiek Paris Saint-Germain FC pajamos iš rungtynių transliacijų, tiek iš rungtynių dienos ūgtelėjo, t.y. pasistiebė atitinkamai 27 ir 22 procentais iki 105.8 ir 78 mln. eurų. Rungtynių dienos pajamos paaugo dėl dviem daugiau namų stadione žaistų rungtynių, be to, atnaujintas stadionas turėtų padėti ateityje generuoti dar daugiau pajamų iš šios srities.

Faktiškai pusę pajamų iš rungtynių transliacijų šis klubas gavo už dalyvavimą UEFA Čempionų lygos turnyre. Minėto tipo pajamos praėjusį sezoną sudarė 22 procentus visų pajamų vertės, na o rungtynių dienos pajamų dalis siekė tik šešiolika procentų.

5. (3.) FC Bayern Munich praėjusio sezono pajamos sudarė 474 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 487,5 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos krito 2,8 procento, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 13,1 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 47,7 procento.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 34.1 mln., Twitter 2.5 mln., per metus padidėjo atitinkamai 30 ir 39 procentais, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 126,7 ir 100 procentų.


Klubas iš Vokietijos FC Bayern Munich buvo vienas iš tų, kuris daugiausiai prarado šiame reitinge, t.y. jis krito iš trečios į penktą poziciją (žemiausia vieta nuo pat 2006 - 07 metų sezono). Be to, tai buvo pirmasis jo kritimas šiame reitinge nuo pat 2003 - 04 metų sezono. Šis klubas ir toliau dominuoja šalies čempionate, kurį praėjusį sezoną laimėjo trečią kartą iš eilės.

Jo komercinės pajamos, kurios sudaro net 59 procentus visų pajamų vertės, smuktelėjo penkiais procentais iki 278.1 mln. eurų, tačiau ir toliau išlieka antros pagal dydį tarp visų pasaulio futbolo klubų. Palyginimui, bendros pajamos krito apie tris procentus.

FC Bayern Munich pajamos iš savo rungtynių transliacijų labai nežymiai smuktelėjo 1.6 mln. eurų iki 106.1 mln. eurų, kas sudarė 22 procentus visų pajamų vertės. Klubo rungtynių lankomumas kiek ūgtelėjo, tad rungtynių dienos pajamos pasistiebė nuo 88 iki 89.8 mln. eurų ir tarp visų trijų pajamų rūšių ir toliau išlieka mažiausios, t.y. sudaro devyniolika procentų visų pajamų.

Artimiausiais metais jam teks gerokai pasistengti visomis prasmėmis norint pagal uždirbtas pajamas išlikti tarp lyderių.

6. (6.) Manchester City FC praėjusio sezono pajamos sudarė 463,5 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 416,5 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 11,3 procento, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 31,1 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos šoktelėjo net 2,7 karto.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 20.2 mln., Twitter 2.9 mln., per metus padidėjo atitinkamai 12 ir 26 procentais, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 114,3 ir 64,3 procento.


Manchester City FC vieta reitinge nepakito, na o pajamų prieaugis sulėtėjo nuo 31,1 iki 11,3 procento. Praėjęs sezonas, kalbant apie pasiekimus futbolo aikštėje, taip pat nebuvo sėkmingas.

Klubo rungtynių dienos pajamos per praėjusį sezoną dalinai dėl stadione vykdytų vietų skaičiaus didinimo darbų, kas lėmė lankomumo sumažėjimą, krito devyniais procentais iki 57 mln. eurų, kas sudarė vos dvylika procentų visų pajamų vertės. Tiesa, jau šį sezoną padidinus vietų skaičių stadione tuo pačiu ūgtelėjo ir lankomumas, kas lems rungtynių dienos pajamų augimą, be to, planuojama dar labiau padidinti žiūrovų vietų skaičių stadione.

Komercinės Manchester City FC pajamos, kurios sudaro beveik pusę visų pajamų, paaugo keturiais procentais iki 228.5 mln. eurų. Šį prieaugį rėmė sudarytos naujos reklamos sutartys, pavyzdžiui, su SAP, Nissan, Citi ir PZ Cussons. Tuo tarpu rungtynių transliacijų pajamos pasistiebė tik dviem procentais iki 178 mln. eurų.

Praėjusių metų pabaigoje kinų koncernas China Media Capital Holdings (CMC) nusprendė investuoti į šį futbolo klubą bei už 255 mln. svarų įsigijo trylika procentų jo akcijų.

7. (8.) London Arsenal FC praėjusio sezono pajamos sudarė 435,5 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 359,3 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos pakilo 21,2 procento, kai per ankstesnį sezoną jos padidėjo 26,4 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 73,5 procento.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 34.5 mln., Twitter 6.8 mln., per metus padidėjo atitinkamai 8 ir 31 procentu, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 67,9 ir 52,9 procento.


Praėjusį sezoną tarp Londono futbolo klubų didžiausiomis pajamomis jau galėjo pasigirti Arsenal, kurio pajamos pakilo kiek daugiau nei penktadaliu. Šis klubas ir toliau išlieka nepralenkiamas pagal rungtynių dienos pajamas, kurios nepaisant to, jog namų stadione buvo sužaista dviem rungtynėmis mažiau, paaugo nuo 119.8 iki rekordinio 132 mln. eurų lygio. Jos sudarė trisdešimt procentų visų pajamų vertės.

Daugiau nei trečdaliu iki 135.8 mln. eurų pakilo Arsenal FC pajamos iš komercinės veiklos. Šį prieaugį lėmė pradėtas bendradarbiavimas su Puma, atnaujintos reklamos sutartys su Emirates bei sudarytos kitos naujos sutartys. Praėjusį sezoną iš šios srities buvo sugeneruota 31 procentas visų pajamų.

Daugiausiai pajamų šis klubas per 2014-15 metų sezoną uždirbo iš savo rungtynių transliacijų. Šio tipo pajamos pakilo keturiais procentais iki 167.7 mln. eurų, kas sudarė 39 procentus visų pajamų vertės.

Prognozuojama, kad šio klubo pajamos ir toliau turėtų augti, kas gali lemti, jog jis pakils dar aukščiau šiame reitinge.

8. (7.) London Chelsea FC praėjusio sezono pajamos sudarė 420 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 387,9 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos paaugo 8,3 procento, kai per ankstesnį sezoną jos padidėjo 27,9 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 66 procentais.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 44.4 mln., Twitter 6.4 mln., per metus padidėjo atitinkamai 10 ir 28 procentais, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 86,2 ir 51,5 procento.


Nors praėjusį sezoną London Chelsea FC iškovojo Anglijos Premier lygos titulą ir lygos taurę, tačiau Deloitte Futbolo pinigų lygos reitinge jie smuktelėjo viena pozicija žemyn į aštuntą vietą. Klubo bendros pajamos eurais paaugo 8,3 procento, arba pastebimai lėčiau nei metus prieš tai.

Nepaisant to, jog šis klubas praėjusį sezoną gan anksti pasitraukė iš UEFA Čempionų lygos turnyro, jo pajamos iš savo rungtynių transliacijų eurais paaugo nuo 167.3 iki 178.2 mln., kas prilygo 43 procentų visų pajamų vertei.

Futbolo klubo iš Londono pajamos iš komercinės veiklos faktiškai nepakito ir sudarė 148.7 mln. eurų (35 procentai visų pajamų vertės), tačiau nuo šio sezono pradėjusi galioti nauja reklamos ant marškinėlių sutartis su Yokohama Rubber, kurios vertė daugiau nei dvigubai didesnė už buvusią ankstesnę sutartį, lems tai, jog šio tipo pajamos be jokios abejonės paaugs.

Tuo tarpu rungtynių dienos pajamos taip pat faktiškai nepakito ir siekė 93.1 mln. eurų, kas sudarė 22 procentus visų pajamų vertės. Klubas turi ketinimų statyti naują stadioną, kas padėtų padidinti šio tipo pajamas.

9. (9.) Liverpool FC praėjusio sezono pajamos sudarė 391,8 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 305,9 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 28,1 procento, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 27,1 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 93 procentais.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 27 mln., Twitter 5.2 mln., per metus padidėjo atitinkamai 8 ir 37 procentais, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 70 ir 65 procentus.


Praėjusį sezoną po tam tikros pertraukos Liverpool FC klubas dalyvavo UEFA Čempionų lygos turnyre ir nors pasirodymas nebuvo sėkmingas, tačiau tai buvo pagrindinė priežastis, kuri lėmė, jog klubo pajamos pakilo 28,1 procento.

Iš savo rungtynių transliacijų šis klubas praėjusį sezoną uždirbo 163.8 mln. eurų, kas palyginus su ankstesniu sezonu, buvo 21 procentu daugiau. Šio tipo pajamos sudarė 42 procentus visų pajamų vertės, arba daugiausiai. Tiesa, kadangi šiais metais Liverpool FC ir vėl nedalyvauja UEFA Čempionų lygos turnyre, tad šio tipo pajamos mažės.

Dėl padidėjusio rungtynių skaičiaus sužaisto savo stadione rungtynių dienos pajamos pakilo net 26 procentais iki 75 mln. eurų, kas sudarė maždaug penktadalį visų pajamų vertės. Šiuo metu atliekami stadiono atnaujinimo darbai, po kurių vietų skaičius paaugs iki 54 tūkstančių.

Minimo klubo pajamos iš komercinės veiklos paaugo pastebimai lėčiau nei kitų dviejų tipų pajamos, t.y. tik aštuoniais procentais iki 153 mln. eurų, kas sudarė 39 procentus visų pajamų vertės. Dar trim metams pratęsta reklamos ant marškinėlių sutartis su Standard Chartered ir bendradarbiavimas su New Balance turėtų lemti tolesnį šių pajamų augimą.

10. (10.) Turin Juventus FC praėjusio sezono pajamos sudarė 323,9 mln. eurų, ankstesnį sezoną - 279 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 16,1 procento, kai per ankstesnį sezoną jos paaugo 2,6 procento. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos pašoko net 2,1 karto.

Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 20.9 mln., Twitter 2.4 mln., per metus padidėjo atitinkamai 31 ir 50 procentų, kai metais anksčiau prieaugis siekė atitinkamai 68,4 ir 77,8 procento.


Turin Juventus FC - tai vienintelis Italijos klubas, kuris pateko į pirmąjį dešimtuką. Jo pozicija šiame reitinge nepakito. Šiam klubui praėjęs sezonas futbolo aikštėse buvo sėkmingas. Ketvirtą kartą iš eilės buvo nugalėta Italijos Čempionate, iškovota šalies taurė, na o UEFA Čempionų lygos turnyre nukeliauta net iki finalo.

Klubo pajamų prieaugis paspartėjo iki 16,1 procento, o pačios pajamos pasiekė rekordinį 323,9 mln. eurų lygį. Dėl sėkmingo pasirodymo Čempionų lygoje, pajamos iš rungtynių transliacijų pašoko 28 procentais iki 199 mln. eurų, kas sudarė net 61 procentą visų klubo pajamų.

Italijos futbolo klubo rungtynių dienos pajamos dėl padidėjusio lankomumo naujame stadione pakilo net ketvirtadaliu iki 51.4 mln. eurų, kas prilygo šešiolikos procentų visų pajamų vertei.

Tuo tarpu Turin Juventus FC pajamos iš komercinės veiklos per praėjusį sezoną smuktelėjo 9.4 mln. eurų iki 73.5 mln. eurų, kas sudarė 23 procentus visų pajamų vertės. Tačiau nuo šio sezono prasidėjęs bendradarbiavimas su Adidas ir atnaujinta pagerinta reklamos ant marškinėlių sutartis su Jeep lems, jog šio tipo pajamos paaugs.

Parengta remiantis Deloitte informacija

Panašūs straipsniai:

(Laisvalaikis,futbolas,pinigai)

2024-02-03 » Didžiausias pajamas uždirbę pasaulio futbolo klubai
2021-06-12 » UEFA Euro 2020
2021-01-30 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2020-02-15 » Lašišų ir šlakių žūklė žiemą - pavasarį
2020-01-18 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2019-10-26 » 2019 metų Tokijo automobilių paroda
2019-09-14 » Frankfurto automobilių paroda
2019-08-31 » 2019 metų FIBA pasaulio krepšinio čempionatas
2019-07-27 » 2019 metais patys vertingiausi sporto klubai pasaulyje. Jau ketvirtus metus iš eilės pačiu vertingiausiu pasaulyje sporto klubu buvo pripažintas amerikietiškojo futbolo atstovas Dalaso Cowboys.
2019-04-20 » Niujorko 2019 metų tarptautinė automobilių paroda

 
Dar nėra komentarų