Dešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų

» Straipsniai » Atsipalaidavimui
Autorius: traders.lt Data: 2015-02-07 01:19 Komentarai: (1)
Populiariausia sporto šaka Europoje bei pasaulyje ir toliau išlieka futbolas. Kadangi Europoje žaidžia patys geriausi futbolininkai bei šiame žemyne įsikūrę patys stipriausi ir žinomiausi pasaulyje futbolo klubai, kurių daugelis gyvuoja daugiau nei šimtą metų, tad neverta stebėtis, jog tarp dešimties didžiausias pajamas praėjusiame sezone uždirbusių pasaulio futbolo klubų, ir toliau visi yra būtent iš Europos. Beje, visi dešimt daugiausiai pajamų per praėjusį sezoną uždirbę klubai daugiau ar mažiau sugebėjo dar labiau padidinti savo pajamas, be to, daugelio pajamos pakilo iki rekordinių lygių.

Remiantis jau aštuonioliktą kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, kurio tikslas yra reitinguoti daugiausiai uždirbančius pasaulio futbolo klubus, 20 daugiausiai uždirbančių klubų pajamos praėjusį sezoną išaugo 800 mln. eurų arba 14 procentų ir pasiekė 6,2 mlrd. eurų. Tad pasiteisino prieš metus skelbta prognozė, kuri netgi buvo kiek viršyta.

„Pajamų augimas tarp TOP 20-ies klubų buvo neįtikėtinas. Nors 500 mln. eurų pajamų ribą kol kas peržengė tik Manchester United ir Real Madrid, manome, kad iki kitų metų tai pavyks visiems TOP 5-uko klubams. Pajamos iš komercinės veiklos ir transliacijų klubams dabar yra svarbesnės nei kada nors anksčiau, nes dėl jų klubai gali varžytis finansiškai ir į aikštę išleisti talentingiausius žaidėjus. Būtent dėl šios priežasties penkių didžiųjų Europos lygų dominavimas šiemet tęsėsi, ir į turtingiausių klubų sąrašą ne iš šių pagrindinių lygų pateko tik Galatasaray klubas“, – teigia Deloitte Sporto verslo grupės partneris Dan Jones.

Aukščiausią Pinigų lygos reitingo poziciją jau dešimtus metus iš eilės užėmė Real Madrid klubas. Tuo tarpu Anglijos klubo Manchester United pajamos 2013-2014 metų sezone pastebimai padidėjo, tad pagal pajamas jis šoktelėjo dviem pozicijomis iš ketvirtos ir daugiausiai uždirbančių klubų sąraše užėmė antrąją vietą. Futbolo klubo iš Vokietijos Bayern Munich pajamos per praėjusį ketvirtį taip pat paaugo, na o jis pagal šį rodiklį išliko trečioje vietoje. Barcelona klubo pajamos ir vėl praėjusį sezoną pakito labai simboliškai, tad nieko stebėtino, jog šį klubą pagal šį rodiklį aplenkė prieš tai minėti du futbolo klubai. Barcelona po gan ilgos pertraukos prarado savo turėtą antrąją poziciją ir pagal praėjusį sezoną uždirbtas pajamas tarp pasaulio futbolo klubų nusmuko į ketvirtą vietą.

„Tai, kad klubas rekordinį dešimtą kartą laimėjo Čempionų lygos taurę ir išliko Futbolo pinigų lygos viršūnėje, reiškia, kad 2013–2014 sezonas Real Madrid klubui buvo puikus. Prie nesibaigiančios klubo sėkmės aikštėje prisideda puikūs jo finansiniai rezultatai, o pasiekimais neleidžia abejoti tai, kad Real Madrid yra pripažintas sėkmingiausiu visų laikų Europos futbolo klubu. Nepaisant to, be kitų konkurentų, komerciniam klubo dominavimui grėsmę kelia Manchester United klubas“, – akcentuoja Dan Jones.

Pirmajame dvidešimtuke tėra šešių valstybių klubai: net aštuoni iš Anglijos (Manchester United, Manchester City, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Tottenham Hotspur, Newcastle United ir Everton, o praėjusiais metais buvo šeši), keturi iš Italijos (Juventus, Milan, Napoli, Inter, kai praėjusiais metais buvo irgi keturi), trys iš Vokietijos (Bayern Munich, Borussia Dortmund, Schalke 04, kai praėjusiais metais buvo keturi), trys iš Ispanijos (Real Madrid, FC Barcelona ir Atletico de Madrid, t.y. tiek pat kiek ir prieš metus) vienas iš Turkijos (Galatasaray, tuo tarpu praėjusiais metais buvo du) bei vienas iš Prancūzijos (Paris Saint-Germain, praėjusiais metais irgi buvo vienas).

10 pasaulio futbolo klubų, kurie 2013-14 metų sezone uždirbo didžiausias pajamas (reitingas sudarytas remiantis Deloitte surinkta ir pakoreguota informacija, t.y. šis reitingas atspindi pasaulio futbolo klubų pajamas iš tiesioginės veiklos. Futbolo klubų pajamos yra suskirstytos į tris kategorijas: rungtynių dienos, transliacijų ir komercinės):

1. (1.) Real Madrid CF praėjusio sezono pajamos sudarė 549,5 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 518,9 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 5,9 procentais, kai per ankstesnį sezoną jos paaugo 1,2 procentais. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 25,3 procentais. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 80.7 mln., Twitter 14.4 mln., per metus padidėjo atitinkamai 64,4 ir 45,5 procentais.

Per praėjusį sezoną sėkmingiausio visų laikų Europos klubo pajamos dar labiau padidėjo ir pasiekė beveik 550 mln. eurų. Be to, Real Madrid CF per minėtą sezoną ne tik dešimtą kartą laimėjo UEFA Čempionų lygą, tačiau tuo pačiu buvo iškovota ir Ispanijos Karaliaus taurė, na o Ispanijos La liga čempionate buvo užimta trečia vieta.

Klubo bendrą pajamų augimą lėmė ūgtelėjusios tiek pajamos iš rungtynių transliacijų, tiek iš komercinės veiklos. Už praėjusį sezoną iš UEFA Čempionų lygos nugalėtojas gavo net 57.4 mln. eurų, arba devyniais milijonais eurų daugiau nei buvo gauta 2012 - 13 metų sezone. Real Madrid CF pajamos iš rungtynių transliacijų per 2013 - 14 metų sezoną, palyginus su ankstesniu sezonu, pakilo aštuoniais procentais iki 204.2 mln. eurų, be to, šis futbolo klubas yra pirmasis, kurio pajamos iš savo rungtynių transliacijų viršijo 200 milijonų eurų ribą. Šio tipo pajamos sudarė 37 procentus visų pajamų vertės.

Komercinio tipo pajamos, kaip buvo minėta, per praėjusį sezoną taip pat ūgtelėjo, t.y. padidėjo devyniais procentais iki 231.5 milijonų eurų ir sudarė 42 procentus visų pajamų vertės, t.y. buvo didžiausios tarp trijų pajamų rūšių. Pajamų iš komercinės veiklos augimą lėmė sudaryta nauja reklamos ant marškinėlių sutartis su Emirates, didėję klubo marškinėlių pardavimai bei gautos pajamos iš pelningų draugiškų rungtynių.

Tuo tarpu pajamos iš dienos rungtynių smuktelėjo antrą sezoną iš eilės, t.y. šįkart jos krito virš keturių procentų nuo 119 iki 113.8 milijonų eurų. Šio tipo pajamos sudarė 21 procentą per praėjusį sezoną uždirbtų visų pajamų vertės. Rungtynių dienos pajamos dalinai smuko dėl to, jog skirtingai nei 2012 - 13 metų sezone, praėjusį sezoną Ispanijos Karaliaus taurės finalas nevyko minimo Ispanijos klubo Santiago Bernabeu namų stadione. Kaip jau buvo anksčiau minėta, Real Madrid CF ruošiasi iki 2017 metų atnaujinti ir modernizuoti savo namų stadioną bei į tai investuos 420 milijonų eurų. Tai labai svarbus projektas siekiant vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu padidinti šio futbolo klubo pajamas iš stadiono. Be to, tai labai svarbu Real Madrid CF siekiant ir toliau išlaikyti lyderio pozicijas tarp futbolų klubų pagal gaunamas pajamas.

2. (4.) Manchester United FC praėjusio sezono pajamos sudarė 518 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 423,8 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 22,2 procentais, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 7,1 procentu. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 48 procentais. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 63.9 mln., Twitter 4.2 mln., per metus padidėjo atitinkamai 61,4 ir 147,1 procentu.

Nors praėjęs sezonas Manchester United FC klubui futbolo aikštėje iš ties buvo nesėkmingas, t.y. Anglijos čempionate buvo užimta vos septinta vieta, kuri buvo žemiausia per visą Premier lygos istoriją, be to, klubas šį sezoną pirmą kart nuo 1989 - 90 metų sezono nedalyvauja UEFA varžybose, tačiau dėka sėkmingai sudarytų naujų komercinių reklamos sutarčių, per praėjusį sezoną minimo futbolo klubo pajamos paaugo gan žymiai, kas leido jam didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų sąraše pakilti iš ketvirtos į net antrą vietą. Tai nutiko pirmą kart nuo pat 2007 - 08 metų sezono.

Minimo klubo iš Anglijos komercinio pobūdžio pajamos per praėjusį sezoną ūgtelėjo beveik ketvirtadaliu iki 226.4 mln. eurų, kas sudarė net 44 procentus visų klubo uždirbtų pajamų, arba didžiausia dalis. Nuo šio sezono įsigaliojusi nauja rekordinės vertės reklamos ant marškinėlių sutartis su General Motors dėl Chevrolet reklamos, kuri buvo sudaryta septynerių metų laikotarpiui, be jokios abejonės lems tolimesnį pajamų iš komercinės veiklos didėjimą. Be to, Manchester United FC sudarė naują techninio rėmėjo sutartį su Adidas kompanija, kuri įsigalios nuo 2015 - 16 metų sezono, na o šios dešimties metų trukmės sutarties vertė taip pat rekordinė ir siekia įspūdingus 750 milijonų svarų.

Futbolo klubo pajamos iš savo rungtynių transliacijų dėl sudarytos naujos Premier lygos rungtynių transliavimo sutarties bei dėl padidėjusių pajamų iš UEFA už dalyvavimą Čempionų lygoje, per praėjusį sezoną, palyginus su ankstesniu sezonu, paaugo net 34 procentais iki 162.3 mln. eurų, kas sudarė 31 procentą visų pajamų vertės. Tačiau kadangi šį sezoną Manchester United FC nedalyvauja UEFA rengiamose varžybose, tad pajamos iš šios srities be jokios abejonės sumažės.

Nors minimo klubo pajamos iš rungtynių dienos per 2013-14 metų sezoną kiek sumažėjo iki 129.3 mln. eurų, tačiau Manchester United FC uždirbamos šio tipo pajamos yra didžiausios tarp visų pasaulio futbolo klubų, na o jos praėjusį sezoną sudarė ketvirtadalį visų šio klubo uždirbtų pajamų. Tiesa, kadangi 2014 - 15 metų sezone šio klubo stadione nebus žaidžiamos UEFA rungtynės, tad šio tipo pajamos, palyginus su praėjusiu sezonu, taip pat sumažės.

Kaip minėta, nors šio futbolo klubo pajamos iš transliacijų ir rungtynių dienos mažės, tačiau augsiančios pajamos iš komercinės veiklos turėtų dalinai kompensuoti minėtų pajamų sričių sumažėjimą, tad išlieka šansas, kad Manchester United FC išliks tarp trijų daugiausiai šį sezoną pajamų uždirbsiančių pasaulio futbolo klubų, na o jeigu 2014 - 15 metų sezonas susiklostys sėkmingai ir komanda pateks į kitų metų UEFA Čempionų lygos turnyrą, jos pozicijos pajamų klausimu dar labiau sutvirtės.

3. (3.) FC Bayern Munich praėjusio sezono pajamos sudarė 487,5 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 431,2 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 13,1 procentu, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 17,1 procentu. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 51,1 procentu. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 26.3 mln., Twitter 1.8 mln., per metus padidėjo atitinkamai 126,7 ir 100 procentų.

Praėjusį sezoną Vokietijos futbolo klubo FC Bayern Munich pajamos padidėjo ir pasiekė absoliučiai rekordinį lygį. Šio klubo, kuris praėjusį sezoną iškovojo tiek FIFA pasaulio klubų čempionų taurę, tiek laimėjo Vokietijos čempionatą bei šios šalies taurę, vyriausiojo vykdomo vadovo pavaduotojas Jan-Christian Dreesen pareiškė, jog nėra jokių abejonių, kad Bayern yra tokiame etape, kur prieš tai niekad nėra buvę tiek sportiniu lygiu, tiek finansiškai.

Per 2013-14 metų sezoną šis futbolo klubas kaip ir įprasta daugiausiai pajamų sugeneravo iš komercinės veiklos, kurios sudarė net šešiasdešimt procentų visų per praėjusį sezoną uždirbtų pajamų vertės. Sezoną prieš tai ši dalis siekė 55 procentus. Šio tipo pajamos pašoko 23,1 procentu iki 291.8 mln. eurų. Nuo praėjusio sezono įsigaliojo nauja ketverių metų trukmės bei 30 mln. eurų per sezoną vertės reklamos ant marškinėlių sutartis su Deutsche Telekom, be to, klubas sudarė naują komercinio bendradarbiavimo sutartį su Henkel bei atnaujino bendradarbiavimo sutartį su Samsung. Būtent tai ir augę klubo marškinėlių, kurių buvo parduota net 1.3 milijonai, arba daugiau nei bendrai pardavė likę septyniolika Bundesligos klubų kartu, pardavimai ir lėmė, jog dar labiau ūgtelėjo FC Bayern Munich pajamos iš komercinės veiklos. Tuo pačiu ir toliau bendradarbiaujama su strateginiais partneriais, t.y. Adidas, Allianz ir Audi, kurie yra ir minimo klubo akcininkai. Be to, aktyviai plečiama veikla ir užsienyje.

Vokietijos futbolo klubo pajamos iš savo rungtynių transliacijų per praėjusį sezoną, palyginus su ankstesniu sezonu, iš esmės išliko nepakitusios ir sudarė 107.7 mln. eurų, na o jų visų pajamų procentinė dalis smuktelėjo nuo 25 iki 22 procentų. Tas pats pasakytina ir apie rungtynių dienos pajamas, kurios irgi iš esmės nepakito ir sudarė 88 mln. eurų, o jų dalis tarp visų pajamų krito nuo 20 iki 18 procentų.

4. (2.) FC Barcelona praėjusio sezono pajamos sudarė 484,6 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 482,6 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 0,4 procentais, kai per ankstesnį sezoną jos krito 0,1 procentu. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 21,9 procentais. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 81.4 mln., Twitter 13.8 mln., per metus padidėjo atitinkamai 55,3 ir 26,6 procentais.

2013-14 metų sezonas FC Barcelona klubui nebuvo sėkmingas, nes išskyrus Ispanijos Super taurę, daugiau nebuvo iškovota nei vieno trofėjaus. Klubas anksčiau nei jam buvo įprasta, t.y. ketvirtfinalyje pasitraukė iš UEFA Čempionų lygos turnyro, Ispanijos Karaliaus taurės finale taip pat pralaimėjo, be to, per paskutines Ispanijos čempionato rungtynes nesugebėjo laimėti namuose ir dėl to užėmė tik antrą vietą.

FC Barcelona uždirbtos pajamos antrą sezoną iš eilės išliko faktiškai nepakitusios, kai kitų futbolo klubų didėjo, tad visiškai nestebina tas faktas, jog per praėjusį sezoną šis klubas pagal šį rodiklį smuktelėjo iš antros į ketvirtą poziciją, t.y. daugiausiai prarado pozicijų iš dešimtuke esančių klubų. Beje, tai nutiko pirmą kart nuo pat 2007 - 08 metų sezono.

Per praėjusį sezoną minimas klubas daugiausiai pajamų susižėrė iš komercinės veiklos, t.y. 185.7 mln. eurų, ne ką mažiau, t.y. 182.1 mln. eurų buvo uždirbta iš savo rungtynių transliacijų. Šių abiejų sričių pajamos sudarė po 38 procentus visų pajamų vertės, na o likusi dalis (24 procentai) pajamų buvo gauta iš rungtynių dienos, t.y. 116.8 mln. eurų. Palyginus su ankstesniu sezonu, dėl mažesnio rungtynių skaičiaus Čempionų lygoje ir dėl to sumažėjusių pajamų iš UEFA, FC Barcelona pajamos iš rungtynių transliacijų smuktelėjo virš trijų procentų, rungtynių dienos pajamos sumažėjo apie vieną procentą, na o pajamos iš komercinės veiklos paaugo penkiais procentais.

Futbolo klubas 2014 metais sudarė naujas reklamos ant marškinėlių sutartis tiek su Intel, tiek su Beko, tad komercinės srities pajamos šį sezoną ir vėl turėtų ūgtelėti. Be to, planuojama atnaujinti sutartis su kai kuriais kitais pagrindiniais rėmėjais, kas taip pat turėtų padidinti pajamas iš minėtos veiklos. FC Barcelona per artimiausius kelerius metus ketina atnaujinti arba renovuoti ir savo stadioną, kas ateityje gali padidinti rungtynių dienos pajamas.

5. (5.) Paris Saint-Germain FC praėjusio sezono pajamos sudarė 474,2 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 398,8 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 18,9 procentais, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 80,9 procentais. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos pašoko net 5,8 kartus. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 16.3 mln., Twitter 1.9 mln., per metus padidėjo atitinkamai 150,8 ir 90 procentų.

Futbolo klubas iš Prancūzijos pagal uždirbtas pajamas išsaugojo savo pozicijas pirmajame penketuke, na o pastarosios dar labiau padidėjo iki naujo rekordinio lygio. Be to, praėjęs sezonas klubui buvo sėkmingas ir futbolo aikštėje, nes antrus metus iš eilės buvo triumfuota Prancūzijos čempionate, iškovota šalies taurė, na o UEFA Čempionų lygoje pavyko antrus metus iš eilės patekti į ketvirtfinalį.

Absoliučiai didžiausią savo pajamų dalį, t.y. net 69 procentus, Paris Saint-Germain FC sugeneravo iš komercinės veiklos. Šio tipo pajamos paaugo 29 procentais iki 327.7 mln. eurų ir buvo didžiausios tarp visų didžiųjų pasaulio futbolo klubų. Komercinių pajamų augimą lėmė sudaryta reklamos sutartis su Qatar Tourism Authority. Nuo šio sezono taip pat įsigalioja atnaujintos ir pagerintos ilgalaikės sutartys su Nike ir Emirates ir kai kuriais kitais partneriais, be to, per praėjusius metus naujos komercinės sutartys buvo sudarytos su Center Parcs ir Hugo Boss.

Kalbant apie kitų tipų pajamas, tai jos natūraliai yra mažesnės. Klubo iš Prancūzijos pajamos iš savo rungtynių transliacijų sudarė 83.4 mln. eurų ir buvo pačios mažiausios tarp dešimties didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų. Jų dalis bendrose pajamose sudarė aštuoniolika procentų, na o palyginus su ankstesniu sezonu, jos krito virš aštuonių procentų. Šios srities pajamos labai stipriai priklausys nuo to, kaip klubui seksis UEFA rengiamuose turnyruose, nes remiantis nauja nuo 2016 metų įsigaliosiančia Prancūzijos čempionato rungtynių transliacijų sutartimi, Paris Saint-Germain FC pajamos neturėtų itin stipriai padidėti.

Mažiausiai pajamų, kurios sudarė tik 13 procentų visų pajamų vertės, minimas klubas per praėjusį sezoną sugeneravo iš dienos rungtynių srities. Tiesa, palyginus su ankstesniu sezonu, šio tipo pajamos paaugo beveik dešimt milijonų eurų iki 63.1 mln. eurų.

6. (6.) Manchester City FC praėjusio sezono pajamos sudarė 414,4 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 316,2 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 31,1 procentu, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 10,7 procentais. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos šoktelėjo 2,7 kartus. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 18 mln., Twitter 2.3 mln., per metus padidėjo atitinkamai 114,3 ir 64,3 procentais.

Per metus klubas iš Anglijos Manchester City FC, kuris praėjusį sezoną laimėjo šalies čempionatą ir lygos taurę, taip pat išlaikė savo pozicijas šiame reitinge, be to, jo pajamos paaugo 31,1 procentu, arba sparčiausiai tarp dešimties klubų bei tuo pačiu pakilo iki rekordinio lygio. Labiausiai prie bendro pajamų augimo per praėjusį sezoną prisidėjo dėka naujos Premier lygos rungtynių transliacijų sutarties net 51 procentu iki 159.3 mln. eurų šoktelėjusios pajamos iš rungtynių transliacijų, kurios sudarė 38 procentus visų uždirbtų pajamų.

Tačiau daugiausia pajamų, t.y. 48 procentus, šis klubas ir toliau generuoja iš komercinės veiklos. Šio tipo pajamos per sezoną paaugo 16 procentų iki 198.3 mln. eurų. Tiesa, jų reikšmė kiek sumažėjo, nes ankstesnį sezoną jos sudarė net 53 procentus visų uždirbtų pajamų. Klubas sudarė penkerių metų trukmės bendradarbiavimo sutartį su Nissan bei ir toliau aktyviai plečia savo veiklą užsienio rinkose.

Pagrindinė problema ir toliau išlieka rungtynių dienos pajamos, kurios, tiesa, per praėjusį sezoną dėl padidintų bilietų kainų ir didesnio rungtynių skaičiaus, paaugo penktadaliu iki 56.8 mln. eurų. Klubas siekdamas dar labiau padidinti šios srities pajamas pertvarko savo stadioną, kurio talpa jau kitą sezoną turėtų padidėti iki 55 tūkstančių, be to, ją dar galima bus padidinti iki 61 tūkstančio.

7. (7.) London Chelsea FC praėjusio sezono pajamos sudarė 387,9 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 303,4 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 27,9 procentais, kai per ankstesnį sezoną jos krito 6 procentais. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 49,8 procentais. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 40.4 mln., Twitter 5 mln., per metus padidėjo atitinkamai 86,2 ir 51,5 procentais.

Nors praėjusį sezoną London Chelsea FC klubas neiškovojo nei vieno titulo, tačiau jo pajamos padidėjo iki rekordinio lygio. Šio klubo, kaip ir kitų komandų iš Anglijos, pajamos iš rungtynių transliacijų dėl tos pačios minėtos priežasties bei dėl sėkmingo pasirodymo UEFA Čempionų lygoje, irgi gan pastebimai ūgtelėjo, t.y. paaugo trečdaliu iki 167.3 mln. eurų. Šio tipo pajamos prilygo 43 procentų visų uždirbtų pajamų vertei.

Tuo tarpu dar sparčiau per praėjusį sezoną ūgtelėjo klubo komercinės pajamos, kurios padidėjo 35 procentais iki 135.7 mln. eurų, kas sudaro 35 procentus visų pajamų. Šio tipo pajamų augimą labiausiai lėmė dešimčiai metų pratęsta bendradarbiavimo sutartis su aprangos tiekėja Adidas, bei padidėjusios pajamos iš Samsung už reklamą ant klubo marškinėlių, be to, buvo sudaryta keletas naujų komercinių sutarčių.

Šį sezoną baigia galioti London Chelsea FC turima reklamos ant marškinėlių sutartis su Samsung, tad galima tikėtis, jog bus sudaryta nauja pelningesnė sutartis, kuri turėtų prilygti kitų konkurentų iš Anglijos sudarytoms analogiškoms reklamos ant marškinėlių sutartims.

Dvidešimt du procentai visų pajamų buvo sugeneruota iš rungtynių dienos pajamų rūšies. Šio tipo pajamos nežymiai paaugo nuo 82.5 iki 84.9 mln. eurų.

8. (8.) London Arsenal FC praėjusio sezono pajamos sudarė 359,3 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 284,3 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 26,4 procentais, kai per ankstesnį sezoną jos krito 2,1 procentu. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 31 procentu. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 31.9 mln., Twitter 5.2 mln., per metus padidėjo atitinkamai 67,9 ir 52,9 procentais.

Nors šis klubas praėjusį sezoną irgi išsaugojo savo turėtą poziciją šiame reitinge, tačiau atsilikimas pagal pajamas nuo prieš tai minėto konkurento iš to pačio Londono miesto, dar labiau padidėjo. 2013-14 metų sezone London Arsenal FC pagaliau po net devynerių metų pertraukos iškovo titulą, t.y. Anglijos taurę.

Kalbant apie šio klubo tris pajamų rūšis, tai per praėjusį sezoną įvyko esminis pokytis. Nors pajamos iš rungtynių dienos ūgtelėjo aštuoniais procentais iki 119.8 mln. eurų, tačiau tai buvo pirmas kartas nuo pat 2006 - 07 metų sezono, kuomet komanda persikėlė į naują Emirates stadioną, kai šios rūšies pajamos nebuvo didžiausios tarp visų trijų pajamų rūšių, t.y. jos sudarė trečdalį visų pajamų. Tiesa, pagal rungtynių dienos pajamas Arsenal atsilieka tik nuo Manchester United.

Tuo tarpu praėjusį sezoną daugiausiai pajamų, t.y. 41 procentą visų pajamų, minimas klubas iš Londono sugeneravo iš savo rungtynių transliacijų. Įsigaliojus naujai Premier lygos rungtynių transliacijų sutarčiai, šio klubo pajamos iš šios srities pašoko 39 procentais iki 147.3 mln. eurų.

Atnaujinta komercinė sutartis su Emirates ir sudarytos sutartys su kai kuriais kitais partneriais lėmė, jog London Arsenal FC komercinės pajamos per praėjusį sezoną paaugo beveik ketvirtadaliu iki 92.2 mln. eurų. Be to, nuo šio sezono įsigaliojo aprangos tiekimo bei bendradarbiavimo sutartis su Puma, kas dar labiau padidins šio klubo pajamos iš minėtos srities.

9. (12.) Liverpool FC praėjusio sezono pajamos sudarė 305,9 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 240,6 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 27,1 procentu, kai per ankstesnį sezoną jos pakilo 3,4 procentais. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 36 procentais. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 24.9 mln., Twitter 3.8 mln., per metus padidėjo atitinkamai 70 ir 65 procentais.

Po metų pertraukos į pirmąjį dešimtuką pagal didžiausias uždirbtas pajamas tarp pasaulio futbolo klubų sugrįžo Liverpool FC. Tai šiam klubui pavyko padaryti netgi nepaisant to, jog jis praėjusį sezoną nedalyvavo UEFA rengiamuose turnyruose. Šis klubas tik per plauką nelaimėjo Anglijos Premier lygos, tačiau pirmą kart nuo pat 2009 - 10 metų sezono įgijo teisę žaisti šio sezono UEFA Čempionų lygoje, kas be jokios abejonės padidins jo pajamas.

Dėl kaip jau minėtos tos pačios priežasties, per 2013-14 metų sezoną Liverpool FC pajamos iš savo rungtynių transliacijų, kaip ir kitų Anglijos klubų, gerokai pašoko. Šio klubo minėtos pajamos pašoko labiausiai, t.y. net 58 procentais iki 120.8 mln. eurų. Na o dalis bendrose pajamose per metus paaugo nuo 31 iki 39 procentų.

Futbolo klubui iš Liverpulio per praėjusį sezoną pavyko sudaryti keletą naujų reklamos sutarčių, kurios ir lėmė, jog komercinės pajamos paaugo šešiais procentais iki 124.1 mln. eurų, kas sudarė 41 procentą visų pajamų. Rungtynių dienos pajamos taip pat ūgtelėjo, t.y. jos padidėjo keturiolika procentų iki 61 mln. eurų. Šio tipo pajamos sudarė penktadalį visų pajamų vertės. Kadangi šį sezoną dėl dalyvavimo UEFA Čempionų lygoje, bus sužaista daugiau rungtynių, šio tipo pajamos taip pat turėtų padidėti, na o ateityje jų augimą turėtų lemti išplėstas stadiono vietų skaičius.

10. (9.) Turin Juventus FC praėjusio sezono pajamos sudarė 279,4 mln. eurų, ankstesnį sezoną jos sudarė 272,4 mln. eurų, tad per metus šio klubo uždirbtos pajamos padidėjo 2,6 procentais, kai per ankstesnį sezoną jos paaugo 39,4 procentais. Per pastaruosius penkis sezonus šio klubo pajamos ūgtelėjo 36,1 procentu. Gerbėjų skaičius socialiniuose tinklapiuose: Facebook 16 mln., Twitter 1.6 mln., per metus padidėjo atitinkamai 68,4 ir 77,8 procentais.

Turin Juventus FC buvo vienintelis Italijos klubas, kuris pateko į praėjusį sezoną daugiausiai pajamų uždirbusių pasaulio futbolo klubų pirmąjį dešimtuką. Be to, šis klubas trečius metus iš eilės laimėjo savo šalies čempionatą.

Daugiausiai pajamų, t.y. net 55 procentus visų pajamų, minimas Italijos klubas praėjusį sezoną sugeneravo iš savo rungtynių transliacijų. Tiesa, šio tipo pajamos, palyginus su ankstesniu sezonu, dėl pasitraukimo iš UEFA Čempionų lygos turnyro jau grupių etape, sumažėjo aštuoniais procentais iki 153.4 mln. eurų.

Tuo tarpu komercinio tipo pajamos, dėl atnaujintų reklamos sutarčių ir sudarytų naujų, paaugo net 24 procentais iki 85 mln. eurų, kas sudarė trisdešimt procentų visų pajamų. Be to, šį sezoną buvo atnaujintos komercinės sutartys su Goodyear ir Fiat Group. Sutartis su antrąją kompanija buvo pratęsta dar šešeriems metams, na o už Jeep logotipą ant savo marškinėlių Turin Juventus FC kas sezoną gaus po 17 milijonų eurų. Nuo kito sezono įsigalios aprangos tiekimo ir bendradarbiavimo sutartis su Adidas, kas dar labiau padidins šio klubo iš Italijos komercines pajamas.

Pajamos iš dienos rungtynių per praėjusį sezoną paaugo nuo 38 iki 41 mln. eurų ir buvo didžiausios tarp visų Italijos klubų. Šio tipo pajamos sudarė penkiolika procentų visų klubo uždirbtų pajamų.

Parengta remiantis Deloitte informacija.

Panašūs straipsniai:

(Laisvalaikis,futbolas,pinigai)

2024-02-03 » Didžiausias pajamas uždirbę pasaulio futbolo klubai
2021-06-12 » UEFA Euro 2020
2021-01-30 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2020-02-15 » Lašišų ir šlakių žūklė žiemą - pavasarį
2020-01-18 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2019-10-26 » 2019 metų Tokijo automobilių paroda
2019-09-14 » Frankfurto automobilių paroda
2019-08-31 » 2019 metų FIBA pasaulio krepšinio čempionatas
2019-07-27 » 2019 metais patys vertingiausi sporto klubai pasaulyje. Jau ketvirtus metus iš eilės pačiu vertingiausiu pasaulyje sporto klubu buvo pripažintas amerikietiškojo futbolo atstovas Dalaso Cowboys.
2019-04-20 » Niujorko 2019 metų tarptautinė automobilių paroda

 
1.   Parašė focus   2015-02-07 02:07  

Jo, pajamos tai ne pelnas šiaip ar taip.
Parodykite klubų išlaidas ir bus aišku kas ir kame. Bet čia jau reikia šalčiūtės ir tapino