
PKN Orlen kompanijos valdžios atstovai neslepia, kad kiti metai bus pakankamai sunkūs kompanijai. Didžiausias Lenkijos kompanijos rūpestis šiuo metu yra Lietuvoje esanti naftos perdirbimo bendrovė. Šiuo metu Orlen Lietuva kompanija išnaudoja tik aštuoniasdešimt procentų savo gamybinių veiklos pajėgumų, dėl kritusios naftos produktų paklausos Baltijos šalių ir Ukrainos rinkose.
Ypač aktualus Orlen Lietuva kompanijai išlieka logistikos išlaidų mažinimo klausimas. Šios kompanijos logistikos išlaidos labai stipriai padidėjo kuomet Rusai nutraukė naftos tiekimą Draugystės naftotiekiu dėl šio naftotiekio atšakos gedimo. Lenkų kompanijos atstovams niekaip iki šiol nepavyksta įtikinti Lietuvos valdžios atstovų, kad šie parduotų dalį arba visas naftos krovos kompanijos Klaipėdos nafta akcijas.
Įsigydami šią bendrovę ir po to nutiesdami naftotiekį iki Orlen Lietuva kompanijos Lenkai planuoja sumažinti jos logistikos išlaidas. Tuomet nereikėtų naftos gabenti geležinkeliu, ir tai pastebimai sumažintų kompanijos logistikos išlaidas ir leistų sumažinti benzino ir kitų naftos produktų kainas galutiniams vartotojams. Didžiausios Lenkijos naftos perdirbimo kompanijos PKN Orlen atstovai tikisi, kad jiems pavyks galiausiai susitarti su Lietuvos valdžios atstovais.
„Šį klausimą tikimės pagvildenti kuomet Lietuvos Energetikos ministras gruodžio 21 dieną atvyks į Lenkiją“ – pareiškė PKN Orlen kompanijos viceprezidentas Slawomir Jedrzejczyk.
Iki šių metų Kalėdinių švenčių dar yra numatytas Lenkijos naftos kompanijos vadovų ir Lietuvos prezidentės Dalios Grybauskaitės patarėjo ekonomikos klausimais susitikimas.
Nuo susitarimo dėl Klaipėdos naftos akcijų pardavimo priklauso ir naftotiekio bei produktotiekio nutiesimo iki Orlen Lietuva kompanijos galimybės. Nutiesus minimus naujus naftotiekius bei produktotiekius tai žymiai sumažintų šiuo metu Mažeikiuose veikiančios naftos perdirbimo kompanijos veiklos kaštus. Lenkai taip pat bando įtikinti Lietuvos valdžios atstovus, kad šie suremontuotų geležinkelio trasą vedančią iki Mažeikių, tokiu būdu būtų sumažintas naftos transportavimo atstumas.
„Tai leistų mums sutrumpinti naftos gabenimo trasą net keliasdešimt kilometrų“ – pareiškė PKN Orlen kompanijos viceprezidentas Slawomir Jedrzejczyk.