Verslo ABC: Penki būdai motyvuoti darbuotojus

» Straipsniai » Verslas
Puikiai suderinta ir motyvuota komanda – ne tik klestinčios įmonės garantas, bet ir didesnės jos plėtros galimybės. Kokias motyvavimo technikas rinktis? Kurios iš jų yra efektyviausios? 
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2022-02-12 02:40 Komentarai: (4)
Verslininkai nuolat ieško efektyvių būdų optimizuoti procesus įmonėje ir padidinti jos efektyvumą. Tinkamų priemonių ir gerai apgalvoto verslo plano neužtenka. Žmogiškasis veiksnys yra raktas į sėkmę.

Puikiai suderinta ir motyvuota komanda – ne tik klestinčios įmonės garantas, bet ir didesnės jos plėtros galimybės. Kokias motyvavimo technikas rinktis? Kurios iš jų yra efektyviausios? 


Darbuotojų motyvacija per integraciją

Geri santykiai komandoje virsta geresniu bendravimu ir efektyvumu sprendžiant problemas. Konfliktai tarp bendradarbių tampa nemaža kliūtimi tinkamai atlikti tarnybines pareigas, o tai turi įtakos įmonių projektams – jų įgyvendinimo kokybė dažnai palieka erdvės norėti daug geresnio rezultato, taip pat ir jų įgyvendinimo terminai. Darbuotojai dirba daug efektyviau, kai žino, kad juos palaiko kolegos ir jie visada gali tikėtis sulaukti jų pagalbos. Integruota komanda pašalina individualistų, dirbančių tik savo sąskaitai, problemą. Vadinamosios komandinės dvasios sukūrimas verčia komandą dirbti kartu siekiant konkretaus tikslo ir motyvuoti vieni kitus. Planuojant ketvirčio grafikus verta prisiminti apie integracinių kelionių organizavimą bei specialius renginius, kurių metu darbuotojai galės artimiau susipažinti vieni su kitais.

Darbuotojų motyvavimas per pagyrimus

Daugelis darbdavių daro esminę klaidą vengdami pagyrų savo pavaldiniams. Kiekvienas žmogus parodo pozityvios motyvacijos poreikį, tai yra atlygis už jo sunkų darbą ir pastangas, įdėtas įgyvendinant jam patikėtą užduotį. Pagyros dažnai turi daug geresnę įtaką darbuotojo motyvacijos lygiui nei materialinė nauda. Tada jis jaučia, kad tai, ką jis daro, turi prasmę, todėl yra labiau linkęs kartoti elgesį, kuris garantavo jam pripažinimą viršininko akyse. Taip pat svarbu formuoti tam tikros srities specialisto įvaizdį. Kalbant šnekamąja kalba, viešas darbuotojo apdovanojimas tampa varomąja jėga veikti. Jo laimėjimų rinkimas ir pateikimas kaip pavyzdys kitiems, savo ruožtu, yra teigiama paskata visai komandai, kad jie bus įvertinti už pastangas.

Darbuotojų motyvacija per iššūkius

Monotonija ir naujų iššūkių trūkumas itin demotyvuoja darbuotojus. Tų pačių veiklų atlikimas reiškia, kad kasdien jie vis mažiau efektyvūs darbe. Darbdavio požiūriu, pasirodo, itin protinga komandai kelti kartelę vis aukščiau, kurios dėka jos nariai galės ne tik tobulinti savo profesines kompetencijas, bet ir gauti savo įgūdžių patvirtinimą. Sudėtingesnių projektų įgyvendinimo skatinimas teigiamai veikia darbuotojų norą tobulėti, o tai tampa dar vertingesne visos įmonės veiklos grandimi.

Darbuotojų motyvavimas per individualų požiūrį

Kiekvienas žmogus turi poreikį priklausyti grupei. Dėl šios priežasties verta užtikrinti, kad darbuotojai nesijaustų anonimiški ir nebūtų traktuojami kaip individas. Tiesa, didelėse įmonėse, kuriose dirba dešimtys ar šimtai žmonių, neįmanoma susipažinti su kiekvienu iš jų atskirai, tačiau negalima leisti situacijos, kai skyriaus vadovas nežino savo pavaldinių asmens duomenų ar pareigų. Individualus požiūris į darbuotoją itin motyvuoja ir skatina norą būti įmonės gyvenimo dalimi.

Darbuotojų motyvavimas per išmokas

Viena iš dažniausiai naudojamų priemonių įmonių skatinimo sistemose yra su darbo užmokesčiu nesusijusios išmokos. Išmokos kaip priedai prie atlygio pastaraisiais metais jau tapo norma tiek didelėse korporacijose, tiek mažesnėse įmonėse, o jų forma didžiąja dalimi turėtų būti pritaikyta prie darbuotojų lūkesčių. Tarp populiariausių privalumų yra galimybė gauti privačią medicininę priežiūrą, bendras mokymų ar kalbų kursų finansavimas, sporto klubų kortelės ar dovanų kuponai pasirinktoms parduotuvėms. Pavyzdžiui, kuponai sporto parduotuvėms yra geras sprendimas, kai dauguma darbuotojų gyvena aktyvų gyvenimo būdą. Už gautas lėšas galima nusipirkti, pavyzdžiui, sportinę aprangą, aksesuarus ar maudymosi kostiumėlius.


Parengta remiantis užsienio internetiniais tinklapiais
 
1.   Parašė C#   2022-02-12 18:15  

Chujnia cia viskas, patarimai eilinems vergus ir runkelius darbinancioms imonems.

"Darbuotojų motyvacija per iššūkius"

Sitas teoriskai racionalus, bet deja tu darai darbus uz kuriuos klientas moka bapkes. O tai reiskia kad priklausomai nuo projekto rutinine chujnia bus visada ir nebus ten jokiu nauju challengu dauguma atveju. Visi nauji challengai buna kai projektas startuoja nuo nulio, kai eina bazes kurimas ir t.t. O toliau rutina ir tas per ta pati.

Tas komandos integravimas velgi turi but su protu, jeigu pastoviai lys visokie nabai su klausimai, tai jie es tavo laika, kitas dalykas jie netobules patys. Ateis toks mulkis visa laika ir klausines gatavu sprendimu. Prisiziurejau tokio komunizmo jau pakankamai.

Klestinti imone yra ta, kuri sugeba itraukt individualistus i bendra darba, ir isnaudoja kiekvieno zmogaus stipriasias puses, o ne ta kuri kiekviena kisa i savo komandine, tiksliau - komunistine, Prokrusto lova.

 
2.   Parašė lorpak   2022-02-12 19:15  

Darbuotojų motyvacija, pasidalinant akcijomis, yra labai gera motyvacija.

Va, Achema, pasidalintų - streikai nurimtų......

 
3.   Parašė DR1   2022-02-12 19:23  

What you pay is what you get. Viskas. Kokį jauną pienių galima apgaudinėti apie motyvacijas, iššukius, kultūras, dvasias bla bla bla.

 
4.   Parašė xgx   2022-02-14 10:01  

Didžioji dalis šiuolaikinės "motyvacijos" yra pliurpalai, skirti beždžionėms motyvuoti (nemokama coca cola ir bulkutės, meetingai chuitingai apie dvasinį pasaulį ir pan.). Mano patirtis rodo, kad gyvenime veikia pareto taisyklė, tačiau dabar didžioji dalis dėmesio skiriama pliurpalams ir beždžionėms.
Kalnus nuverčia ne komandos, o lyderiai. Kol buvo LB, tol kavalieriai gerai lošė, kol yra GA, tol baksai gerai lošią. Net geriausios komandos dažnai subyra, kai jas palieka lyderiai.
Versle tas pats - kas būtų Tesla be Musk'o, kas būtų Apple be Jobs'o, kas būtų Microsoft be Gates'o?
Jeigu užtenka vidinės drąsos, tai reikėtų pažiūrėti, kaip darbdavys mums motyvuoja - jeigu nemokama coca cola, bulkutėmis ir kviestiniais dvasiniais guru, tai mes tesame beždžionės, kurių robotai nepakeitė tik todėl, kad esame pigiena

P.S. Ar pastebėjote, kad didžioji dalis šiuolaikinės motyvacijos yra nemokama (pagyrimas, iššūkis, dvasiniai guru ir pan.)? Kas reiškia, kad direktorių ir akcininkus motyvuoja pinigai, o darbuotojus - pliurpalai ir beprasmiai žodžiai.