Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų

» Straipsniai » Atsipalaidavimui
Norint klubui patekti į pirmą dvidešimtuką pagal gautas pajamas, dabar jau reikia apie dviejų šimtų milijonų eurų, kas palyginus su ankstesniu sezonu, jau yra net šešiolika procentų daugiau. Tuo tarpu lyginant su 2010 metais, ši suma padvigub
versija spausdinimui
Autorius: traders.lt Data: 2018-01-27 20:25 Komentarai: (2)
Be jokios abejonės populiariausia sporto šaka Europoje bei pasaulyje ir toliau išlieka futbolas. Kadangi Europoje žaidžia patys geriausi futbolininkai bei šiame žemyne įsikūrę patys stipriausi ir žinomiausi pasaulyje futbolo klubai, kurių daugelis gyvuoja daugiau nei šimtą metų, tad neverta stebėtis, jog tarp dvidešimties didžiausias pajamas praėjusiame sezone uždirbusių pasaulio futbolo klubų, ir toliau visi yra būtent iš Europos. Tęsiasi ta pati tendencija, t.y. fiksuojami nauji rekordiniai lygiai.

Remiantis jau dvidešimt pirmą kartą skelbiamu verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimu, kurio tikslas yra reitinguoti daugiausiai uždirbančius pasaulio futbolo klubus, dvidešimties daugiausiai uždirbančių klubų pajamos praėjusį sezoną, lyginant su ankstesnių metų rezultatais, paaugo dar šešiais procentais ir siekė 7,9 mlrd. eurų, t.y. naujas absoliučiai rekordinis lygis. Tiesa, per ankstesnį sezoną bendras pajamų prieaugis buvo dvigubai didesnis, be to, neišsipildė prognozė, jog bendros pajamos jau viršys aštuonis milijardus eurų. Pirmą kartą per visą istoriją trijų futbolo klubų, kurių pajamos praėjusį sezoną buvo didžiausios, bendra jų verte pasiekė du milijardus eurų.

Norint klubui patekti į pirmą dvidešimtuką pagal gautas pajamas, dabar jau reikia apie dviejų šimtų milijonų eurų, kas palyginus su ankstesniu sezonu, jau yra net šešiolika procentų daugiau. Tuo tarpu lyginant su 2010 metais, ši suma padvigubėjo.

Antrus metus iš eilės bei bendrai dešimtą kartą pirmoji pozicija šiame reitinge atiteko žymiam anglų futbolo klubui Manchester United, kurio pajamos sudarė 676 milijonus eurų. Tuo tarpu į antrą poziciją pagal gautas pajamas pakilo legendinis Real Madrid CF, kuris ankstesnį sezoną šiame reitinge buvo trečias. Minimas Ispanijos futbolo klubas pagal per praėjusį sezoną uždirbtas pajamas nuo Manchester United atsiliko vos 1,7 mln. eurų, arba mažiausiai per visą verslo konsultacijų bendrovės Deloitte Futbolo pinigų lygos tyrimo skelbimo istoriją. Madrido klubas į antrą poziciją pakilo ir pagal pajamas aplenkė amžiną varžovę FC Barcelona dėl ūgtelėjusių pajamų iš komercinės veiklos bei dėl sėkmingo pasirodymo tiek vietiniame čempionate, tiek ir UEFA Čempionų lygoje. Pagal per praėjusį sezoną gautas pajamas pirmajame penketuke savo pozicijas išlaikė Vokietijos futbolo klubas FC Bayern Munich bei dar vienas klubas iš Anglijos Manchester City FC.

Bendrai dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių klubų daugiausiai jų sugeneravo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, t.y. 45 procentai visų pajamų dalies, kai ankstesnį sezoną ši dalis siekė 43 procentus. Tuo tarpu gautų pajamų iš komercinės veiklos ir rungtynių dienos dalis smuktelėjo atitinkamai po vieną procentą iki 38 ir 17 procentų.

Pirmajame dvidešimtuke tėra penkių valstybių klubai: net pusę iš Anglijos (Manchester United FC, Manchester City FC, London Arsenal FC, London Chelsea FC, Liverpool FC, London Tottenham Hotspur FC, Leicester City FC, London West Ham United FC, Southampton FC bei Liverpool Everton FC, kai ankstesnį sezoną jų buvo aštuoni), trys iš Italijos (Turin Juventus FC, FC Internazionale Milan bei SSC Napoli, kai prieš tai buvo keturi), trys iš Ispanijos (Real Madrid CF, FC Barcelona ir Atletico de Madrid FC, t.y. tiek pat kiek prieš metus), trys iš Vokietijos (FC Bayern Munich, Borussia Dortmund FC ir FC Gelsenkirchen Schalke 04, irgi tiek pat kiek ankstesnį sezoną) bei vienas iš Prancūzijos (Paris Saint-Germain FC, praėjusiais metais irgi buvo vienas).

20 pasaulio futbolo klubų, kurie 2016-17 metų sezone uždirbo didžiausias pajamas sąrašas (reitingas sudarytas remiantis Deloitte surinkta ir pakoreguota informacija, t.y. šis reitingas atspindi pasaulio futbolo klubų pajamas iš tiesioginės veiklos. Futbolo klubų pajamos yra suskirstytos į tris kategorijas: rungtynių dienos (įskaitant bilietų ir verslo svetingumo pardavimus), transliacijų (įskaitant paskirstymą iš dalyvavimo vidaus lygose, taurėse ir Europos klubų varžybose) ir komerciniai šaltiniai (pvz. rėmimas, prekyba, stadiono turai ir kitos komercinės operacijos)):

1. (1.) Manchester United FC

Per praėjusį sezoną, palyginus su ankstesniu, šio klubo pajamos sumažėjo apie du procentus iki 676.3 milijonų eurų, tačiau nepaisant to Manchester United FC pajamos buvo didžiausios tarp visų futbolo klubų. Pagrindinė pajamų kritimo priežastis - tai nedalyvavimas UEFA Čempionų lygos turnyre ir smukusios komercinės pajamos. Bendrai per paskutinius penkis sezonus šio Anglijos klubo pajamos paaugo net beveik šešiasdešimt procentų.

2016-17 metų sezone Manchester United FC daugiausiai pajamų sugeneravo iš komercinės veiklos, t.y. 48 procentai visų pajamų, tačiau jos per sezoną sumažėjo beveik vienuolika procentų iki 325 mln. eurų. Bet jos pačios didžiausios tarp visų Anglijos klubų. Per paskutinius penkis metus šios komandos pajamos iš komercinės veiklos pašoko net beveik dvigubai. Trečdalis visų pajamų (226 mln. eurų) buvo uždirbta iš rungtynių transliacijų pardavimo, na o šio tipo pajamos per sezoną paaugo kiek daugiau nei penktadaliu, o per penkerius metus - 1,9 karto. Mažiausia pajamų dalis per praėjusį sezoną buvo sugeneruota iš rungtynių dienos (devyniolika procentų), t.y. 125 mln. eurų. Šio tipo pajamos per sezoną krito beveik devyniais procentais, o per penkis metus faktiškai nepakito.

Šį sezoną Manchester United FC sugrįžo į Čempionų lygos turnyrą bei iškopė į kitą jo etapą, tad be jokios abejonės klubo pajamos paaugs ir labai tikėtina, kad trečią sezoną iš eilės jis išliks didžiausias pajamas gaunančiu tarp visų pasaulio futbolo klubų.

Pagal gerbėjų skaičių socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter ir Instagram) ši komanda iš Anglijos šiuo metu užima trečią vietą bei nusileidžia tik dviem futbolo milžinams iš Ispanijos. Bendras gerbėjų skaičius minėtuose svetainėse šiuo metu siekia 110,6 milijono žmonių. Per metus šis rodiklis paaugo 13,6 procento.

2. (3.) Real Madrid CF

Praėjęs sezonas šiam karališkajam futbolo klubui iš ties buvo sėkmingas ir aikštėje ir už jos ribų. Real Madrid CF rekordinį dvyliktą kartą laimėjo UEFA Čempionų lygos taurę, bei tapo pirmuoju klubu, kuriam per naujausią šio turnyro istoriją pavyko apginti titulą, t.y. jį iškovoti antrus metus iš eilės, be to, buvo triumfuota ir vietiniame čempionate. Šio klubo iš Ispanijos pajamos per praėjusį sezoną, lyginant su 2015-16 metų sezonu, paaugo 8,8 procento iki rekordinių 674,6 mln. eurų. Bendrai per paskutinius penkis metus jos padidėjo kiek daugiau nei trisdešimt procentų.

Labiausiai karališkojo klubo pajamų augimą lėmė padidėjusios pajamos iš komercinės veiklos, kurios per sezoną ūgtelėjo virš keturiolikos procentų iki 301 mln. eurų, kas sudarė keturiasdešimt penkis procentus visų pajamų. Per paskutinius penkis sezonus šio tipo pajamos ūgtelėjo keturiasdešimt procentų. Real Madrid CF pajamos iš transliacijų sudarė 237 mln. eurų, arba 35 procentus visų pajamų vertės. Per sezoną jos paaugo devyniais milijonais eurų, o per penkerius metus - 26,1 procento. Mažiausia pajamų dalis, t.y. dvidešimt procentų, kaip ir įprasta per praėjusį sezoną buvo sugeneruota iš rungtynių dienos arba stadiono. Šio tipo pajamos per sezoną padidėjo septyniais milijonais dolerių, o per penkerius metus - virš keturiolikos procentų.

Tolesnės Real Madrid CF perspektyvos šiame reitinge priklausys nuo pasirodymo šių metų Čempionų lygos turnyre, į kurio kitą etapą šis klubas jau pateko. Be to, šis futbolo klubas iš Madrido tapo lyderis pagal socialiniuose tinkluose (t.y. tiek Facebook, tiek Twitter, tiek ir Instagram) esančių gerbėjų skaičių. Bendras jų kiekis jau sudaro 189,7 mln. žmonių bei per metus paaugo net beveik dvidešimt procentų.

3. (2.) FC Barcelona

2016-17 metų sezonas šiam klubui iš Katalonijos futbolo aikštėje nebuvo itin sėkmingas, t.y. iškovota tik viena taurė, be to, pajamų reitinge smuktelta viena pozicija žemiau. Bet nepaisant to, FC Barcelona pajamos per sezoną paaugo 4,5 procento iki 648,3 mln. eurų, kurie šiam klubui yra rekordiniai. Tiesa, per 2015-16 metų sezoną jos pasistiebė labiau, t.y. 10,5 procento. Bendrai per paskutinius penkis sezonus pajamos palypėjo į viršų kiek daugiau nei trečdaliu.

Daugiausiai pajamų šis klubas sugeneravo iš komercinės veiklos, t.y. 46 procentus arba 296 mln. eurų, tačiau jos per sezoną išliko nepakitusios. Pajamos iš rungtynių transliacijų paaugo dvyliką milijonų eurų iki 215 mln. eurų bei sudarė trečdalį visų pajamų vertės, tuo tarpu pajamos iš stadiono - virš trylikos procentų iki 137 mln. eurų. Per paskutinius penkerius metus Katalonijos klubo pajamos iš komercinės veiklos pakilo daugiau nei dviem trečdaliais t.y. 67,2 procento, pajamos iš transliacijų padidėjo virš keturiolikos procentų, o rungtynių dienos pajamos per minimą laikotarpį palypėjo devyniolika milijonų eurų arba virš šešiolikos procentų.

FC Barcelona klubo atstovai prognozuoja, kad per šį sezoną pajamos turėtų padidėti iki maždaug 700 mln. eurų. Jų augimą turėtų užtikrinti ketverių metų reklamos ant marškinėlių sutartis su nauju rėmėju Rakuten. Kas sezoną šis klubas už reklamą ant marškinėlių gaus po 55 mln. eurų, arba penkiolika milijonų eurų daugiau nei ankstesnė sutartis su kitu rėmėju. Be to, buvo pagerintos bendradarbiavimo sąlygos su techniniu Katalonijos klubo partneriu Nike, tad taip pat padidės pajamos ir šioje srityje. Žinoma, galutinė šios futbolo komandos vieta šiame reitinge pagal pajamas 2017-18 metų sezone priklausys nuo pasirodymo aikštėje.

Šiuo metu minimas klubas iš viso trijose populiariausiose socialiniuose tinkluose turi 184,3 mln. gerbėjų ir pagal šį rodiklį yra antras tarp visų futbolo klubų. Per metus šis rodiklis paaugo apie šešiolika procentų.

4. (4.) FC Bayern Munich

Tai pats populiariausias ir didžiausias pajamas tarp Vokietijos komandų generuojantis klubas, kuris praėjusį sezoną eilinį kart triumfavo vietiniame čempionate, tačiau UEFA Čempionų lygos ir vėl nepavyko laimėti. Per metus FC Bayern Munich pozicijos šiame reitinge pagal pajamas nepakito, be to, jis jau dešimtus metus iš eilės išlieka pirmajame penketuke, na o jos per sezoną smuktelėjo 0,7 procento iki 587.8 mln. eurų. Per paskutinius penkis sezonus klubo pajamos paaugo 36,4 procento.

FC Bayern Munich pajamos iš komercinės veiklos yra absoliučiai didžiausios tarp visų klubų ir praėjusį sezoną sudarė net 58 procentus visų pajamų vertės, tačiau jos per metus nepakito ir siekė 343.4 mln. eurų. Per paskutinius penkerius metus šio tipo pajamos paaugo daugiau nei šimtu milijonų eurų, arba keturiasdešimt penkiais procentais. Pajamos iš rungtynių transliacijų per metus sumažėjo vienu milijonu eurų iki 147 mln. eurų, tačiau per penkis metus pakilo keturiasdešimt milijonų eurų. Tuo tarpu rungtynių dienos pajamos atitinkamai krito keturiais milijonais eurų bei pakilo vienuolika milijonų iki 98 mln. eurų.

Prognozuojama, kad dėl naujos Vokietijos čempionato rungtynių transliavimo sutarties paaugs ir šio Vokietijos super klubo pajamos, tačiau vien šio augimo nepakaks, kad jis pakiltų aukščiau reitinge pagal uždirbamas pajamas. Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose šis klubas bendrai turi 59,5 mln. gerbėjų, arba gerokai mažiau nei prieš tai minėti klubai. Per metus jų skaičius pakilo apie keturiolika procentų.

5. (5.) Manchester City FC

Dar vienas klubas, kurio pozicijos pagal gaunamas pajamas reitinge nepakito - tai Manchester City FC. Jos per sezoną paaugo vos 0,5 procento iki 527.7 mln. eurų, tiesa, pajamų prieaugis vietine valiuta svaru buvo didesnis, tačiau nepalankus kurso pokytis lėmė tai, kad eurais jos pakilo tik nežymiai. 2016-17 metų sezone šis klubas Premier lygoje užėmė tik trečią vietą, na o Čempionų lygoje komanda iškrito iš tolimesnių varžybų jau aštunfinalyje. Per paskutinius penkis sezonus šio klubo iš Anglijos pajamos paaugo net dviem trečdaliais.

Dėka naujos Anglijos čempionato transliacijų sutarties Manchester City FC pajamos šioje srityje buvo pačios didžiausios ir sudarė keturiasdešimt penkis procentus visų pajamų, t.y. 237 mln. eurų. Jos per sezoną pakilo beveik dešimt procentų, o per penkerius metus - daugiau nei dvigubai, t.y. 2,3 karto. Komercinio tipo pajamos per metus sumažėjo aštuoniais milijonais eurų iki 231 mln. eurų, tačiau sudarė net 44 procentus visų pajamų vertės, o per paskutinius penkis metus jos paaugo 37,5 procento. Rungtynių dienos pajamos per sezoną krito net dešimt milijonų eurų iki šešiasdešimt milijonų eurų, tačiau per penkis sezonus paaugo keturiolika milijonų eurų.

Šio sezono pradžioje minimo Anglijos klubo atstovai pasirašė keletą naujų reikšmingų komercinių sutarčių, tad šio tipo pajamos paaugs. Bendrai socialiniuose tinkluose jis turi keturiasdešimt vieną milijoną gerbėjų, kurių skaičius per metus paaugo net trečdaliu.

6. (7.) London Arsenal FC

London Arsenal FC - tai dar vienas Anglijos futbolo klubas, kuris pateko į daugiausiai uždirbusiųjų pirmąjį dešimtuką. Praėjusiame sezone šis klubas Premier lygoje užėmė tik penktą vietą, tad pirmą kartą po labai ilgo laiko nepateko į šių metų Čempionų lygos turnyrą, kas, žinoma, neigiamai paveiks šio klubo pajamas, kurios per praėjusį sezoną paaugo virš keturių procentų iki 487.6 mln. eurų. Per paskutinius penkis sezonus jos pasistiebė net beveik septyniasdešimt dviem procentais.

Tarp trijų rūšių pajamų ūgtelėjo tik transliacijų pajamos, kurios per sezoną dėl naujos sutarties pakilo 22,4 procento iki 235 mln. eurų, kas sudarė beveik pusę visų pajamų. Per penkerius metus jos pašoko net 2,3 karto. Tuo tarpu London Arsenal FC pajamos tiek iš komercijos, tiek iš rungtynių dienos per 2016-17 metų sezoną susitraukė atitinkamai 4,2 ir 13,4 procento iki 137 ir 116 mln. eurų. Per paskutinius penkis sezonus jos atitinkamai ūgtelėjo 87,7 ir 7,4 procento.

Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose šis klubas bendrai turi 61,2 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pakilo virš vienuolikos procentų.

7. (6.) Paris Saint-Germain FC

Tai vienintelis futbolo klubas iš Prancūzijos, kuris pateko tarp dvidešimties tų, kurių pajamos 2016-17 metų sezone buvo didžiausios. Tačiau Paris Saint-Germain FC pajamos per metus krito apie septynis procentus iki 486.2 mln. eurų. Jų kritimą dalinai lėmė tai, kad klubas po tam tikros pertraukos nelaimėjo savo šalies čempionato, be to, iš UEFA Čempionų lygos turnyro pasitraukė jau aštunfinalyje. Bet per paskutinius penkerius metus jo pajamos pakilo beveik dvidešimt dviem procentais.

Daugiau nei pusę visų pajamų, t.y. 56 procentai buvo sugeneruota iš komercinės veiklos, kur per sezoną, palyginus su ankstesniu, pajamos susitraukė virš dešimt procentų iki 274 mln. eurų. Klubo pajamos iš rungtynių transliacijų sumažėjo tik vienu milijonu iki 122 mln. eurų (ketvirtadalis visų pajamų), tuo tarpu rungtynių dienos pajamos krito virš trijų procentų iki devyniasdešimties milijonų eurų. Per paskutinius penkis sezonus komercinės pajamos paaugo 7,5 procento, transliacijų - 34,1 procento, o rungtynių dienos pakilo net apie septyniasdešimt procentų.

Turtingiausias Prancūzijos futbolo klubas praėjusią vasarą siekdamas sustiprinti savo sudėtį gerokai paišlaidavo bei tuo pačiu atliko rekordinės vertės futbolininko Neymar įsigijimą už 222 mln. eurų. Šiuo metu jis turi 49,9 milijono gerbėjų socialiniuose tinkluose, na o jų skaičius per metus pakilo trečdaliu.

8. (8.) London Chelsea FC

London Chelsea FC pozicijos šiame reitinge per metus nepakito. Šis klubas praėjusiame sezoną laimėjo Anglijos futbolo čempionatą, tačiau kitą vertus nedalyvavo UEFA rengiamose turnyruose, kas neigiamai paveikė jo pajamas, kurios per sezoną susitraukė virš keturių procentų iki 428 mln. eurų, tiesa, svarais pajamos paaugo. Bendrai per paskutinius penkerius metus šio klubo pajamos pakilo 41,3 procento.

Per praėjusį sezoną šis klubas iš Anglijos daugiausiai pajamų (44 procentus) sugeneravo iš savo rungtynių transliacijų. Šio tipo pajamos per sezoną nepaisant nedalyvavimo UEFA turnyruose krito tik dviem milijonais eurų iki 189 mln., nes minėtą praradimą kompensavo nauja pelningesnė Premier rungtynių transliavimo sutartis. Komercinės pajamos, kurios sudarė 38 procentus visų pajamų vertės, per metus nepakito, tuo tarpu rungtynių dienos pajamos dėl sumažėjusio rungtynių skaičiaus krito net virš aštuoniolikos procentų iki 76 mln. eurų. Tuo tarpu per pastaruosius penkis sezonus transliacijų pajamos paaugo 53,8 procento, komercinės - daugiau nei dviem trečdaliais, o rungtynių dienos pajamos susitraukė virš aštuonių procentų.

Nuo šio sezono London Chelsea FC pradėjo bendradarbiauti su nauju techniniu partneriu Nike, kuris šiai komandai kuria ir siuva įvairaus pobūdžio aprangą. Naujoji sutartis yra pelningesnė nei buvo su Adidas, tad tai padidins šio klubo pajamas. Be to, Londono klubas šiais metais vėl dalyvauja UEFA Čempionų lygos turnyre, kas taip pat padidins jo sezono pajamas.

Minimas klubas iš Anglijos trijose populiariausiose socialiniuose tinkluose šiuo metu turi iš viso 69,9 mln. gerbėjų, kurių per metus padaugėjo virš dešimt procentų,

9. (9.) Liverpool FC

Dar vienas futbolo klubas iš Anglijos, kuris pateko į pirmąjį dešimtuką pagal uždirbtas pajamas - tai Liverpool FC. Jo vieta minimame reitinge per metus irgi nepakito bei tai jau nutiko ketvirtą kartą iš eilės. Nors šis klubas 2016-17 metų sezone taip pat nedalyvavo UEFA rengiamuose turnyruose, tačiau jo pajamos dėl atnaujinto stadiono ir padidinto vietų skaičiaus jame bei dėl naujos Premier lygos transliavimo sutarties paaugo virš penkių procentų iki 424.2 milijonų eurų. Per paskutinius penkerius metus pajamos pakilo net beveik septyniasdešimt šešiais procentais.

Ši komanda daugiausiai pajamų gavo iš savo rungtynių transliavimo, t.y. 43 procentai visų pajamų vertės. Šio tipo pajamos per sezoną pakilo penkiolika milijonų eurų arba apie devynis procentus iki 183 mln. eurų. Per paskutinis penkis sezonus jos pašoko net 2,5 karto. Pajamos iš komercinės veiklos, kurios sudarė 38 procentus visų pajamų, per metus pakilo dviem milijonais eurų iki 162 mln. eurų, o per penkerius metus pasistiebė 42,1 procento. Rungtynių dienos pajamos dėl padidinto stadiono vietų skaičiaus ūgtelėjo keturiais milijonais eurų iki aštuoniasdešimties milijonų eurų. Per penkis sezonus jos padidėjo 53,9 procento.

Šį sezoną Liverpool FC vėl dalyvauja Čempionų lygos turnyre ir pateko į kitą jo etapą, kas žinoma teigiamai paveiks jo pajamas. Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose šis klubas bendrai turi 45,3 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pakilo apie keturiolika procentų.

10. (10.) Turin Juventus FC

Turin Juventus FC - tai daugiausiai pajamų tarp Italijos futbolo klubų uždirbusi komanda. Ji jau net šeštą kartą iš eilės triumfavo šalies čempionate bei praėjusį sezoną sėkmingai pasirodė UEFA Čempionų lygos turnyre, kur pralaimėjo tik finale. Būtent šis jos sėkmingas pasirodymas ir lėmė, kad pajamos per sezoną pakilo beveik penktadaliu iki 405.7 mln. eurų. Per pastaruosius penkerius metus jos ūgtelėjo beveik penkiasdešimt procentų.

Pajamos iš rungtynių transliacijų sudarė net 58 procentus visų šio Italijos futbolo klubo pajamų. Jos per sezoną paaugo virš devyniolikos procentų iki 234 milijonų eurų. Per penkis sezonus šio tipo pajamos pakilo keturiasdešimt vienu procentu. Dvidešimt aštuoni procentai visų pajamų sugeneruota iš komercinės veiklos, kur pajamos per metus pakilo keturiolika milijonų eurų iki 114 milijonų eurų. Per paskutinius penkerius metus jos pasistiebė daugiau nei dviem trečdaliais. Rungtynių dienos pajamos ūgtelėjo per metus beveik trečdaliu iki 58 milijonų eurų, o per penkis sezonus - 52,6 procento.

Šiuo metu šis futbolo klubas iš Italijos turi 45,2 milijonus gerbėjų trijose populiariausiose socialiniuose tinklapiuose. Jų dalis per metus pakilo net virš trisdešimt procentų.

11. (12.) London Tottenham Hotspur FC

Vienuoliktoje vietoje pagal praėjusį sezoną gautas pajamas atsidūrė dar vienas futbolo klubas iš Londono Tottenham Hotspur FC. Jis šiame reitinge pakilo viena pozicija į viršų, na o jo pajamos per metus padidėjo net 27,1 procento, o per paskutinius penkerius metus pašoko net virš dviejų kartų. Premier lygoje šis klubas praėjusį sezoną užėmė aukštą antrą vietą, tad vėl dalyvauja šių metų Čempionų lygos turnyre ir pateko į aštunfinalį.

Daugiausiai, t.y. net šešiasdešimt vienas procentas visų pajamų uždirbta iš rungtynių transliacijų pardavimo. Šios pajamos per sezoną ūgtelėjo keturiasdešimt aštuoniais procentais, o per paskutinius penkis sezonus - net tris kartus. Komercinės pajamos paaugo šešiais milijonais eurų iki 84 mln. eurų ir sudarė beveik ketvirtadalį visų pajamų vertė, tuo tarpu rungtynių dienos pajamos krito dviem milijonais eurų iki penkiasdešimt trijų milijonų eurų. Per paskutinius penkis sezonus minimo tipo pajamos pakilo atitinkamai 61,5 procento bei apie tryliką procentų.

Tol kol pertvarkomas šio klubo stadionas, jis persikėlė žaisti į Wembley, kuris yra talpesnis, be to, London Tottenham Hotspur FC pasirašė naują pelningesnę bendradarbiavimo sutartį su nauju techniniu partneriu Nike, tad šie du veiksniai be jokios abejonės padidins jo pajamas. Ši komanda šiuo metu turi
12,9 milijono gerbėjų socialiniuose tinklapiuose, na o jų dalis per metus pakilo beveik trisdešimt procentų.

12. (11.) Borussia Dortmund

Borussia Dortmund - tai antrasis Vokietijos futbolo klubas, kuris pateko į dvidešimtuką tų, kurie gavo didžiausias pajamas. Šiuo atveju jos pakilo virš septyniolikos procentų iki 332.6 mln. eurų. Pagrindinė pajamų augimo priežastis - tai sugrįžimas į UEFA Čempionų lygos turnyrą, kuriame, beje, ši komanda dalyvavo ir šiais metais, tačiau nesugebėjo patekti į kitą etapą. Bendrai per paskutinius penkis sezonus klubo pajamos padidėjo trisdešimt procentų.

Šis Vokietijos klubas per praėjusį sezoną daugiausiai pajamų, t.y. 44 procentus, sugeneravo iš komercinės veiklos, kur pajamos ūgtelėjo aštuoniais milijonais eurų iki 148 milijonų eurų. Pajamos iš transliacijų, dėl kaip minėta žaidimo Čempionų lygoje, pašoko net 51,8 procento iki 126 mln. eurų. Mažiausia pajamų dalis, t.y. aštuoniolika procentų visų pajamų, sugeneruota iš rungtynių dienos, kur jos per sezoną krito dviem milijonais eurų iki 59 milijonų eurų. Bendrai per paskutinius penkerius metus komercinės pajamos paaugo beveik trisdešimt šešiais procentais, transliacijų - 43,2 procento, o rungtynių dienos sumažėjo vienu milijonu eurų.

Dėl pagerintos Vokietijos čempionato rungtynių transliavimo sutarties, Borussia Dortmund pajamos šioje srityje turėtų dar labiau padidėti. Šis klubas šiuo metu socialiniuose tinkluose turi 23,3 milijono gerbėjų, ir jų kiekis per metus paaugo 11,5 procento.

13. (13.) Atletico de Madrid FC

Trečiasis klubas iš Ispanijos, kuris pateko į aptariamą sąrašą - tai Atletico de Madrid FC. Jo vieta per metus reitinge nepakito, o pajamos paaugo virš devyniolikos procentų iki 272.5 mln. eurų. Praėjusiame sezone šis futbolo klubas Ispanijos čempionate užėmė trečią vietą, tad vėl šį sezoną dalyvavo UEFA Čempionų lygos varžybose, tačiau į kitą etapą nepateko, tad tai neigiamai paveiks pajamas. Bendrai per paskutinius penkis sezonus klubo pajamos pašoko net 2,3 karto.

Net beveik šešiasdešimt procentų visų pajamų buvo sugeneruota iš rungtynių transliacijų pardavimo, t.y. 161 mln. eurų. Per metus jos pakilo apie šešiolika procentų, o per penkis metus - net virš trijų kartų. Komercinio tipo pajamos, kurios sudarė kiek daugiau nei ketvirtadalį visų pajamų vertės, atitinkamai paaugo kiek daugiau nei trečdaliu bei 77,5 procento iki 71 mln. eurų, o rungtynių dienos pajamos atitinkamai apie keturiolika procentų bei beveik penkiasdešimt dviem procentais iki 41 mln. eurų.

Šį sezoną Atletico de Madrid FC persikėlė į naują didesnį ir modernesnį stadioną, tad jo pajamos taip pat turėtų paaugti. Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose šis klubas bendrai turi 21,6 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pakilo 13,7 procento.

14. (20.) Leicester City FC

Po įspūdingo 2015-16 metų sezono, kuomet šis klubas sensacingai iškovojo Anglijos čempionato taurę, jis tuo pačiu įgavo teisę žaisti praėjusio sezono Čempionų lygoje, kur nužygiavo net iki ketvirtfinalio, kas be jokios abejonės lėmė jo pajamų prieaugį, kurios pašoko beveik šimtu milijonų eurų arba 57,5 procento, tad nenuostabu, jog Leicester City FC per sezoną reitinge pagal pajamas pašoko iš dvidešimtos į keturioliktą vietą. Bet kadangi praėjusį sezoną šis klubas Anglijos čempionate liko tik dvyliktas, tad jis nedalyvauja šio sezono UEFA turnyruose, kas neigiamai paveiks jo pajamas. Bendrai per paskutinius penkis sezonus šios komandos pajamos pašoko itin įspūdingai, t.y. net 11,8 karto.

Net 82 procentai pajamų praėjusį sezoną buvo gauta iš rungtynių transliacijų pardavimo. Šio tipo pajamos per metus pakilo beveik trimis ketvirtadaliais iki 222 mln. eurų, o per paskutinius penkerius metus pašoko net 31,7 karto. Komercinės pajamos per metus nepakito ir sudarė trisdešimt milijonų eurų, o rungtynių dienos padidėjo 26,7 procento iki devyniolikos milijonų eurų. Bendrai per penkis sezonus komercinės pajamos pašoko kiek daugiau nei tris kartus, o rungtynių dienos - 2,7 karto.

Leicester City FC dabar trijose populiariausiuose socialiniuose tinklapiuose turi 9,6 mln. gerbėjų. Jų dalis per metus ūgtelėjo apie aštuonis procentus.

15. (19.) FC Internazionale Milan

Per sezoną FC Internazionale Milan pagal uždirbtas pajamas reitinge palypėjo keturiomis pozicijomis į viršų. Tai antrasis Italijos futbolo klubas, kuris pateko į dvidešimties didžiausias pajamas gavusių sąrašą. Jos per metus paaugo gana įspūdingai, t.y. 46,3 procento iki 262.1 mln. eurų. Šį prieaugį lėmė gerokai pašokusios pajamos iš komercinės veiklos. Bendrai per paskutinius penkerius metus šios komandos pajamos padidėjo beveik šešiasdešimt procentų.

Nauji savininkai iš Kinijos lėmė, jog komercinės pajamos vien per vieną sezoną pašoko net 2,4 karto iki 130 milijonų eurų bei sudarė pusę šio Italijos klubo uždirbtų pajamų. Tuo tarpu pajamos iš rungtynių transliacijų pakilo penkiais milijonais eurų iki 104 mln. eurų, o rungtynių dienos - dviem milijonais iki 28 mln. eurų. Per paskutinius penkerius metus šio Italijos klubo komercinės pajamos pašoko 2,6 karto, transliacijų padidėjo virš dešimt procentų, o rungtynių dienos - 47,4 procento.

Šį sezoną FC Internazionale Milan nedalyvauja Europos turnyruose, kas, žinoma, nepadidins jo pajamų. Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose šis klubas bendrai turi 10,7 mln. gerbėjų, o jų skaičius per metus pakilo beveik ketvirtadaliu.

16. (14.) FC Gelsenkirchen Schalke 04

FC Gelsenkirchen Schalke 04 futbolo klubas aptariamame reitinge per metus prarado dvi pozicijas, tačiau pirmajame dvidešimtuke jis jau yra penkiolika metų. Per sezoną jo pajamos padidėjo simboliškai 2,5 procento iki 230.2 mln. eurų. Per penkerius pastaruosius metus komandos pajamos pakilo virš šešiolikos procentų. Šį sezoną Vokietijos futbolo klubas nedalyvauja UEFA rengiamuose turnyruose, nes šalies čempionate užėmė tik dešimtą vietą, tačiau šį pajamų praradimą gali kompensuoti nauja pelningesnė Bundeslygos rungtynių transliacijos sutartis.

Daugiausiai, t.y. 41 procentas pajamų sugeneruota iš komercinės veiklos, kur pajamos per metus krito trim milijonais eurų iki 95 mln. eurų. Tuo tarpu rungtynių transliacijų pajamos pakilo septyniais milijonais eurų iki 82 mln. eurų. Mažiausia pajamų dalis, t.y. dvidešimt trys procentai, sugeneruota iš stadiono, kur jos per metus pakilo dviem milijonais eurų iki 53 mln. eurų. Per paskutinius penkis sezonus komercinės pajamos paaugo tik 2,2 procento, transliacijų - virš trisdešimt procentų, o rungtynių dienos - 23,3 procento.

FC Gelsenkirchen Schalke 04 šiuo metu socialiniuose tinkluose turi keturis milijonus gerbėjų, arba bene mažiausiai tarp visų aptariamų futbolo klubų. Jų dalis per metus padidėjo virš aštuonių procentų.

17. (18.) London West Ham United FC

Dar vienas Anglijos klubas šiame reitinge - tai London West Ham United FC. Jo pajamos per sezoną paaugo beveik vienuolika procentų iki 213.3 mln. eurų ir tai nutiko dėka naujos Premier lygos rungtynių transliacijų sutarties. Per paskutinius penkerius metus šio klubo iš Londono pajamos pašoko kiek daugiau nei dvigubai.

Didžioji dalis pajamų, t.y. šešiasdešimt penki procentai sugeneruoti iš rungtynių transliacijų, o jos per metus pakilo beveik penktadaliu iki 139 milijonų eurų, o per penkis sezonus pašoko 2,3 karto. Komercinės pajamos per sezoną ūgtelėjo vos vienu milijonu eurų iki 41 mln. eurų, o per penkerius metus pašoko net beveik dviem trečdaliais. Rungtynių dienos pajamos atitinkamai krito dviem milijonais eurų iki trisdešimt trijų milijonų eurų bei pakilo 57,1 procento.

London West Ham United FC populiariausiuose socialiniuose tinkluose šiuo metu turi 4,2 mln. gerbėjų, arba 31,3 procento daugiau nei prieš metus.

18. Southampton FC

Southampton FC - tai pirmojo dvidešimtuko debiutantas. Jo pajamų prieaugį (27,6 procento iki 212.1 mln. eurų) lėmė nauja pelningesnė Anglijos čempionato rungtynių transliacijų sutartis bei dalyvavimas UEFA Europos lygos turnyre. Tačiau šiais metais klubas nedalyvauja Europos turnyruose, o per paskutinius penkerius metus jo pajamos pašoko 2,5 karto.

Rungtynių transliacijų pajamos per praėjusį sezoną sudarė net septyniasdešimt devynis procentus visų šio klubo pajamų. Jos paaugo 37,2 procento iki 166 mln. eurų, o per paskutinius penkerius metus pašoko kiek daugiau nei tris kartus. Rungtynių dienos pajamos pakilo per sezoną vienu milijonu eurų iki 26 mln. eurų, o per penkis sezonus - trisdešimt procentų. Tuo tarpu komercinės Southampton FC pajamos, kurios praėjusį sezoną sudarė vos dvidešimt milijonų eurų bei buvo pačios mažiausios tarp dvidešimties futbolo klubų, per metus nepakito, o per penkerius paaugo daugiau nei dvigubai.

Šis Anglijos klubas šiuo metu Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose turi bendrai vos 2,9 milijono gerbėjų, t.y. mažiausiai tarp visų apžvelgiamų futbolo komandų.

19. SSC Napoli

Italijos futbolo klubas SSC Napoli po dviejų sezono pertraukos sugrįžo į dvidešimties komandų, kurios uždirbo daugiausiai pajamų, sąrašą. Sėkmingas pasirodymas futbolo aikštėje - tai buvo pagrindinė pajamų augimo priežastis, be to, buvo pagerinta reklamos sutartis su pagrindiniu rėmėju. Bendros pajamos per sezoną paaugo net beveik keturiasdešimt procentų iki 200.7 mln. eurų, o per penkerius metus jos pakilo 73,3 procento.

Rungtynių transliacijos pajamos siekė 147 mln. eurų, kas sudarė net 73 procentus visų pajamų. Jos per sezoną paaugo net penkiasdešimt milijonų eurų arba 51,6 procento, o per penkis - 2,2 karto. Komercinės pajamos atitinkamai paaugo dviem milijonais eurų ir nepakito bei sudarė 34 milijonus eurų. Tuo tarpu rungtynių dienos pajamos abiem atvejais paaugo po keturis milijonus eurų iki devyniolikos milijonų.

Šį sezoną SSC Napoli Čempionų lygoje pasirodė kiek prasčiau nei praėjusį, tačiau aktyviai kaunasi dėl Italijos čempionato titulo. Socialiniuose tinkluose jis turi 6,1 mln. gerbėjų.

20. Liverpool Everton FC

Paskutinis sąraše dar vienas naujokas ir tuo pačiu dar vienas, t.y. dešimtasis klubas iš Anglijos Liverpool Everton FC. Ši komanda į dvidešimties didžiausių pagal pajamas reitingą sugrįžo po metų pertraukos. Pagrindinė pajamų augimo priežastis ta pati - pelningesnė Anglijos čempionato rungtynių transliacijos sutartis. Taigi, bendros pajamos per metus pakilo 22,6 procento iki 199.2 mln. eurų, o per penkis sezonus pašoko beveik dvigubai.

Rungtynių transliacijų pajamos ūgtelėjo keturiasdešimt milijonų eurų arba 35,7 procento iki 152 mln. eurų, o per penkerius metus jos pašoko 2,3 karto. Šio tipo pajamos sudarė net kiek daugiau nei tris ketvirtadalius Liverpool Everton FC pajamų. Komercinės pajamos paaugo keturiais milijonais eurų iki 31 mln. eurų, tuo tarpu rungtynių dienos pajamos dėl sumažintų bilietų kainų krito septyniais milijonais iki septyniolikos milijonų eurų. Per paskutinius penkerius metus šio tipo pajamos atitinkamai pašoko kiek daugiau nei dvigubai bei sumažėjo trim milijonais eurų.

Ši komanda sudarė naują pelningesnę reklamos ant marškinėlių sutartį, be to, dalyvavo Europos lygos turnyre, kas turėtų padidinti jos pajamas. Šiuo metu Facebook, Twitter ir Instagram tinklapiuose ji turi 5,2 mln. gerbėjų.


Parengta remiantis Deloitte informacija

Panašūs straipsniai:

(Laisvalaikis,futbolas,pinigai)

2021-01-30 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2020-02-15 » Lašišų ir šlakių žūklė žiemą - pavasarį
2020-01-18 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų
2019-10-26 » 2019 metų Tokijo automobilių paroda
2019-09-14 » Frankfurto automobilių paroda
2019-08-31 » 2019 metų FIBA pasaulio krepšinio čempionatas
2019-07-27 » 2019 metais patys vertingiausi sporto klubai pasaulyje. Jau ketvirtus metus iš eilės pačiu vertingiausiu pasaulyje sporto klubu buvo pripažintas amerikietiškojo futbolo atstovas Dalaso Cowboys.
2019-04-20 » Niujorko 2019 metų tarptautinė automobilių paroda
2019-03-09 » Karščiausios Ženevos Motor Show 2019 naujienos
2019-02-02 » Dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių pasaulio futbolo klubų

 
1.   Parašė Astronautas   2018-01-28 10:52  

"Bendrai dvidešimt didžiausias pajamas uždirbusių klubų daugiausiai jų sugeneravo iš savo rungtynių transliacijų pardavimo, t.y. 45 procentai visų pajamų dalies, kai ankstesnį sezoną ši dalis siekė 43 procentus. Tuo tarpu gautų pajamų iš komercinės veiklos ir rungtynių dienos dalis smuktelėjo atitinkamai po vieną procentą iki 38 ir 17 procentų."

Dėl pajamų iš transliacijų pardavimo taip kaip ir viskas aišku. Pajamos iš rungtynių dienos - tai čia už bilietus?? O kokią komercinę veiklą vykdo futbolo klubai?

 
2.   Parašė IT17   2018-01-28 16:19  

na futbolo klubai reklama pardavineja, taigi raso reklama ant marskineliu, stadione, socialiniuose tinklapiuose, klubo tinklapyje ir kiti variantai... pagrindiniai remejai paprastai buna ant marskineliu, plius tie techniniai remejai, kurie gamina apranga, tiek zaidybine, tiek treniruociu ir laisvalaikio uz tai moka klubui...