Automobilių gamintojai giriasi pasiekimais – ką tai žada investuotojams?

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2016-04-25 17:20 Komentarai: (0)
Automobilių pardavėjams skelbiant rekordinius pardavimus, investuotojai vis labiau domisi jų akcijomis.

Remiantis IHS informacija, praėjusiais metais automobilių pardavimus teigiamai veikė didėjusi paklausa išsivysčiusiose rinkose, tačiau besivystančiose rinkose vartotojai pirko gerokai mažiau automobilių. Iš viso 2015 m. automobilių pardavimai visame pasaulyje augo 1,5%, tačiau IHS prognozuoja, jog šiais metais pardavimų augimo tempas pakils iki 2,7% ir iki metų galo automobilių bus parduota beveik 90 mln. vienetų.

JAV automobilių pardavimų augimo tempas pastaraisiais metais nuosekliai lėtėjo ir 2015 m. siekė 5,7%. Remiantis Motor Intelligence pateikiamais duomenimis, pirmą šių metų ketvirtį lengvųjų automobilių pardavimai augo 3,4% (met./met.). Didžiausias JAV automobilių rinkos dalis turi General Motors (GM) bei Ford Motor (F), valdančios atitinkamai apie 17% bei 16% rinkos.

Kinijoje
automobilių pardavimų tempas pastebimai sumažėjo dėl sulėtėjusio šalies ekonomikos augimo tempo. Vietiniai automobilių gamintojai valdo daugiau nei 40% šalies automobilių rinkos. Verta atkreipti dėmesį į šalyje vyraujančią tendenciją – sparčiai populiarėja visureigiai (SUV). Šiandien prasidėjo svarbi Pekino automobilių paroda, kurioje automobilių gamintojai pristatys naujausius modelius, skirtus Kinijos rinkai. Tikimasi išvysti, jog šioje parodoje automobilių gamintojai didžiausią dėmesį skirs SUV tipo automobiliams. Vienas svarbiausių žaidėjų šalies SUV rinkoje yra Great Wall Motor (2333). Great Wall Motor pasižymi unikalia vidaus kultūra, kuri yra paremta karine disciplina ir dėmesiu kokybei bei detalėms. Pavyzdžiui, nauji darbuotojai turi atlikti karinius mokymus, kurie yra kartojami, jei asmuo yra paaukštinamas.

Europos Sąjungoje automobilių pardavimai pirmą šių metų ketvirtį augo 8,2% (met./met.). Šio regiono rinkos lyderis, nepaisant taršos skandalo, išlieka Volkswagen (VOW, VOW3), užimantis apie 23% rinkos. Verta atkreipti dėmesį, jog pamažu Volkswagen praranda pirkėjus, kadangi prieš kelerius metus įmonės turima rinkos dalis siekė 25%. Artimiausias Volkswagen konkurentas PSA Group (UG) šiuo metu užima apie 10% rinkos. Tuo tarpu apie 6% rinkos turintis Fiat Chrysler (FCA) šiuo metu aktyviai ieško partnerių, su kurias būtų siekiama susijungti. Įmonės vadovas įsitikinęs, jog šiam sektoriui būtina konsolidacija ir jis neįžvelgia, kaip kitaip galima veikti pelningai. Tačiau dauguma automobilių gamintojų neišreiškė noro to daryti. Remiantis naujausia informacija, šiuo metu potencialūs partneriai liko tik du – Toyota Motor bei Volkswagen.

Tendencijos


Elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai ir toliau vilioja pirkėjus, tad vis daugiau automobilių gamintojų pradeda siūlyti tokio tipo transporto priemones. Kinijoje 2015 m. elektromobilių buvo parduota apie keturis kartus daugiau nei 2014 m., tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog tokių automobilių pardavimai sudaro tik apie 1% visų automobilių pardavimų. Vienas geriausiai žinomų Kinijos elektromobilių gamintojų yra BYD (1211), kurio akcijų įsigijo ir legendinis investuotojas Warren Buffett.

Didžiausio žiniasklaidos dėmesio sulaukia elektromobilių gamintoja Tesla Motors (TSLA), kuriai vadovauja charizmatiškas Elon Musk. Per pastaruosius penkerius metus TSLA akcijos itin domino rinkos dalyvius ir jų kaina išaugo apie 820%. Neseniai įmonė pristatė naujausią ir pigiausią modelį Model 3, kuris, kaip ir kiti Tesla modeliai, sulaukė didelio pirkėjų susidomėjimo.

Taip pat dauguma automobilių gamintojų didelį dėmesį skiria autonominių automobilių, kuriems nereikalingas vairuotojas, kūrimui. IT sektoriaus gigantė Alphabet (GOOGL) jau kurį laiką bando tokių automobilių prototipus. Taip pat sklando gandai, jog automobilį ketina pristatyti ir kita IT sektoriaus gigantė Apple (AAPL). Visa tai parodo, jog ateityje automobilių gamybos sektorius ženkliai keisis, o tai suteiks dar daugiau galimybių akyliems investuotojams.

Investicijos


Dalį investicinio portfelio skirti investicijoms, kurios būtų susijusios su automobilių sektoriumi, yra nesunku, kadangi didžioji dauguma automobilių gamintojų akcijų yra listinguojamos akcijų biržose. Nenorintys gilintis į atskirų bendrovių skirtumus, gali rinktis ETF fondą First Trust NASDAQ Global Auto (CARZ), kuris apima 37 didžiuosius automobilių gamintojus. Bendrosios fondo metinės išlaidos siekia 0,7%. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog šio ETF fondo likvidumas nėra itin didelis. Per vienerius metus fondo akcijų kaina sumenko apytiksliai 19%.

Toyota (7203,TM) fiskalinių metų, kurie baigiasi kovo mėn., rezultatus paskelbs gegužės 11 d. ir investuotojai sieks sužinoti, kaip įmonė buvo paveikta neseniai vykusių žemės drebėjimų, dėl kurių savaitei buvo sustabdytos šalyje esančios gamyklos. Taip pat didelis dėmesys bus skiriamas Japonijos jenos stiprėjimo kitų valiutų atžvilgiu įtakai pelningumo rodikliams. Per vienerius metus šalies valiuta JAV dolerio atžvilgiu pabrango daugiau nei 7%. Toyota apima ne tik to paties pavadinimo prekės ženklo automobilius, bet taip pat valdo „premium“ automobilių segmento prekės ženklą Lexus. Be to, įmonė gamina sunkvežimius Hino ir turi reikšmingus Daihatsu Motor bei Fuji Heavy Industries (gamina Subaru) įmonių akcijų paketus.

Volkswagen (VOW3) valdo dvylika prekių ženklų, tarp kurių yra Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche ir kt. Verta pabrėžti, jog prestižiniame DAX indekse yra privilegijuotos Volkswagen akcijos VOW3, gaunančios 0,06 EUR didesnius dividendus nei paprastos akcijos. Per vienerius metus dėl įmonę sukrėtusio skandalo VOW3 akcijų kaina Vokietijos biržoje nukrito per pusę.

Nuo praėjusių metų besitęsiantis dyzelinių variklių taršos skandalas, privertė Volkswagen nukelti metinės ataskaitos skelbimą į balandžio 28 d., o pirmo ketvirčio rezultatai pasirodys gegužės 31 d. Volkswagen naudojo neleistiną programinę įrangą, kuri dirbtinai sumažindavo taršos reikalavimus ir dėl to iki šiol vyksta įvairūs tyrimai bei derybos dėl jau parduotų automobilių remonto. Šis skandalas privertė atsistatydinti direktorių Martin Winterkorn ir kitus aukšto rango įmonės darbuotojus. Remiantis naujausiais duomenimis, dėl taršos skandalo vien už 2015 m. Volkswagen atidėjo 16,2 mlrd. EUR ir užsimena, jog bus mažinami mokami dividendai. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog bendros sumos, kiek įmonei atsieis taršos skandalas, naujasis VW vadovas Matthias Mueller negalėjo įvardinti.

Mercedes-Benz, Smart ir kitų automobilių gamintoja Daimler (DAI) šio mėnesio pradžioje pranešė, jog kovo mėn. pasiekė rekordinius automobilių pardavimus, kurie siekė beveik 200 000 vnt. Daugiausiai pardavimų augimą lėmė pigesnių modelių (A, B, CLA) pardavimai. Pirmą ketvirtį tokių automobilių pardavimai augo beveik 26% (met./met.). Taip pat ženkliai augo ir visureigių paklausa.

Nepaisant rekordinių pardavimų, įmonės pirmo ketvirčio rezultatai nuvylė, kadangi dėl augusių išlaidų ir valiutų kursų svyravimų pelnas nepateisino analitikų lūkesčių. Be to, praėjusios savaitės pabaigoje pasirodė pranešimai, jog JAV institucijų spaudžiama Daimler pradėjo vidinį tyrimą dėl dyzelinių automobilių taršos nustatymo proceso. Nors Daimler atstovai neigia įmonei mestus kaltinimus, jog bendrovė naudojo neleistiną programinę įrangą, rinkos dalyviai baiminasi, jog Volkswagen akcijas parklupdęs taršos skandalas gali paliesti ir šį automobilių gamintoją. Tai tapo ypač aktualu po to, kai ir Mitsubishi Motors (7211) direktorius pripažino, jog įmonė draudžiamu būdu paveikdavo kuro vartojimo testų rezultatus.

BMW (BMW) yra gerai žinomas to paties prekės pavadinimo automobilių gamintojas, taip pat valdantis Rolls-Royce bei Mini prekių ženklus. Kovo mėn. BMW pirmą kartą per 100 gyvavimo metų per vieną mėnesį pardavė daugiau nei 200 000 automobilių. Geriau palyginti BMW ir aršiausią „premium“ segmento automobilių konkurentą Daimler galima „Pardavimų augimo tempai“ bei „Grynasis pelningumas“ grafikuose. BMW pardavimai augo kiek lėčiau nei Daimler, tačiau BMW grynasis pelningumas pastaraisiais metais yra didesnis nei Daimler. Metinis BMW akcininkų susirinkimas vyks gegužės 12 d.

Ford Motor (F), reaguodama į investuotojų baimes, jog automobilių pardavimai JAV pasiekė piką, atsakė, jog kompanija išliktų pelninga, jeigu automobilių ir lengvųjų sunkvežimių pardavimai JAV nukristų iki 11 mln. nuo praėjusiais metais pasiekto rekordo – 17,5 mln. Ford Motor direktorius Bob Shanks pareiškė, jog šiuo metu įmonė yra visai kitokia, nei buvo prieš septynerius metus, kai vos nebankrutavo. Naujausi įmonės ketvirtiniai pasiekimai bus paskelbti balandžio 28 d. Istorinius įmonės pelningumo duomenis galima išvysti „Grynasis pelningumas" grafike, kuriame matome, jog pastaraisiais metais įmonė nusileidžia konkurentui General Motors. Naujausius Ford ketvirtinius pasiekimus sužinosime jau šį ketvirtadienį (balandžio 28 d.).

Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Opel ir kitus prekių ženklus valdančio General Motors (GM) pirmo ketvirčio pelnas ir pajamos ženkliai pranoko analitikų prognozes dėl rekordinių rezultatų Š. Amerikoje. Augusį GM pelningumą lėmė išlaidų mažinimo pastangos bei P. Amerikos veiklos restruktūrizacija dėl ekonominės krizės Brazilijoje. Taip pat įmonės finansų direktorius pareiškė, jog jau šiais metais gali būti įgyvendintas seniai užsibrėžtas tikslas uždirbti pelno Europoje. Pirmą ketvirtį nuostoliai Europoje sudarė apie 6 mln. USD, kai prieš metus jie siekė 239 mln. USD



Nors Azijos rinkos tampa vis svarbesnės automobilių gamintojams, tačiau dar praeitais metais Š. Amerikos ir Europos rinkos išliko svarbiausios. 2015 m. sparčiausius pardavimų augimus fiksavo „premium“ segmento automobilių gamintojai (Daimler, BMW). Tuo tarpu patraukliausius P/E rodiklius šiuo metu turi Š. Amerikos gamintojai Ford bei GM. Verta atkreipti dėmesį tai, jog dauguma automobilių gamintojų turi daug įsipareigojimų, kurie imtų slėgti, jei prasidėtų ekonominė krizė.

Ilgalaikiai investuotojai pamažu pradeda nerimauti dėl augančios konkurencijos ir dėl įmonių pasiruošimo ekonominėms krizėms, kurios itin skaudžiai smogia automobilių paklausai. Tačiau verta pabrėžti, jog įmonės gana stabiliai moka dividendus, o itin sunkiais laikais šalies valdžia yra linkusi gelbėti automobilių gamintojus nuo bankroto, kad būtų išsaugotos darbo vietos. Trumpuoju laikotarpiu automobilių gamintojai mėgaujasi sėkme ir rekordiniais pardavimais, kadangi gamintojams yra palankios JAV bei Europos rinkos, kurios leidžia atsverti sunkėjusią padėtį besivystančiose rinkose. Taip pat automobilių gamintojai užsimena apie stabilizaciją Kinijos rinkoje.

Parengta LHV banko, remiantis įmonių pateikiamais duomenimis (gm.com, corporate.ford.com, daimler.com, bmwgroup.com, toyota-global.com, volkswagenag.com), organizacijų, asociacijų be agentūrų duomenimis (acea.be, caam.org.cn, ihs.com) ir užsienio žiniasklaida (Autonews.com, Ibtimes.com, Edmunds.com Reuters.com, Finance.Yahoo.com, Bloomberg.com, Wsj.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
Dar nėra komentarų