
Europos Komisija informavo, kad paprašė Kinijos Liaudies Respublikos valdžios susitarti šiuo klausimu. Jei derybos su Pekinu nepasieks susitarimo, nuo liepos 4 dienos bus įvesti padidinti muitai, kurie dabar siekia dešimt procentų.
Komisija nusprendė nustatyti individualius muitus šioms bendrovėms: BYD (17,4 procento), Geely (20 procentų) ir SAIC (38,1 procento). Kitiems elektromobilių gamintojams Kinijoje, bendradarbiavusiems su EK tyrimu, būtų taikomas 21 procento, o nebendradarbiaujantiems – 38,1 procento mokestis.
Muitų padidinimas yra Europos Komisijos atlikto tyrimo rezultatas, kurio metu buvo surinkti įrodymai, kad Kinijos automobilių gamintojai ir jų tiekėjai gauna valstybės subsidijuotas paskolas, mokesčių lengvatas ir pigią žemę, leidžiančią pasinaudoti kainų dempingu ir sumažinti Europos konkurenciją. Tuo pat metu Pekinas išlaiko 15 procentų muitą Europos elektromobiliams.
Papildomi muitai bus taikomi ne tik Kinijos prekių ženklams, tokiems kaip BYD, SAIC ir Geely, bet taip pat Vakarų įmonėms, kurios gamina Kinijoje, pavyzdžiui, Tesla ir BMW. Financial Times duomenimis, Kinijos eksportuotojai į ES iždą gali sumokėti daugiau nei 2 mlrd. dolerių per metus.
Europos Sąjunga yra didžiausia Kinijos elektromobilių pirkėja, kuriai tenka beveik 40 procentų eksporto.
Pekinas jau perspėjo, kad jei bus įvesti papildomi muitai, jis į tai atsakys. Tarp praneštų atsakomųjų priemonių jau buvo paskelbta apie 25 procentais padidintus muitus importuojamoms transporto priemonėms su didesniais nei 2 litrų vidaus degimo varikliais.
Nors ES tarifai Kinijos elektromobiliams neatrodo griežti, palyginti su JAV įvestomis priemonėmis, kur gegužės viduryje jie buvo padidinti iki 100 procentų, Europos Sąjungos žingsniai sulaukė didelio kai kurių valstybių narių pasipriešinimo, kurie bijo keršto iš Pekino. Vokietija, Švedija ir Vengrija nepritarė muitų didinimui.