
Rugsėjį Europos sąjungoje buvo užregistruota 861,062 tūkstančiai naujų automobilių, arba virš devynių procentų daugiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Tuo tarpu Lietuvoje pardavimai paaugo virš vieno procento.
Minimą mėnesį mūsų šalyje elektromobilių pardavimai pašoko virš keturiasdešimt trijų procentų, o sąjungoje - virš keturiolikos procentų. Hibridinių automobilių pardavimai pakilo atitinkamai kiek daugiau nei trečdaliu bei 30.5 procento, benzininių - krito 26.9 procento bei pakilo 5.5 procento, o štai dyzelinių smuko 6.2 procento ir 12.5 procento.
Tarp didžiųjų Europos rinkų per praėjusį mėnesį labiausiai naujų automobilių registracija šoktelėjo Italijoje - 22.7 procento. Prancūzijoje fiksuotas 10.7 procento augimas, Ispanijoje - virš dviejų procentų, kai Vokietijoje pardavimai krito 0.1 procento.
Kalbant apie didžiuosius automobilių gamintojus, rugsėjį labiausiai savo pardavimus Europos sąjungoje kilstelėjo BMW grupė - 17.5 procento, po to seka Mercedes-Benz - 15.8 procento, Stellantis - 11.3 procento, Volkswagen grupė - 9.6 procento, Toyota grupė - 9.5 procento, Renault grupė - 5.1 procento bei Hyundai grupė, kuri automobilių pardavimus kilstelėjo 0.1 procento.
Bendrai po pirmųjų devynių šių metų mėnesių Europos sąjungoje buvo iš viso užregistruota beveik aštuoni milijonai naujų automobilių, arba beveik septynioliką procentų daugiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Lietuvoje pardavimai pakilo 4.5 procento. Visoje keturiose stambiosiose Senojo žemyno rinkose fiksuotas dviženklis pardavimų prieaugis, t.y. Italijoje - 20.5 procento, Ispanijoje - 18.5 procento, Prancūzijoje - 15.9 procento, o Vokietijoje paaugo 14.5 procento.
Nepaisant šių metų augimo, rinka išlieka 20 procentų žemiau nei prieš COVID pandemiją 2019 metais buvę 10 milijonų vienetų naujų automobilių.