Hilton Worldwide IPO

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2013-12-20 18:11 Komentarai: (0)
Gruodžio 12 d. į Niujorko biržą žengė viena žinomiausių tarptautinių viešbučių tinklų valdytoja Hilton Worldwide (HLT).

Hilton Worldwide istorijos pradžia galima laikyti 1919 m., kai žymusis Conrad Hilton įkūrė įmonę, įsigijęs Mobley Hotel Teksaso valstijoje. Nuo to momento įkūrėjas didino valdomų viešbučių skaičių ir šiuo metu įmonė skelbiasi valdanti 4 080 viešbučių ir siūlanti vartotojams apie 672 000 kambarių 90 valstybių. Hilton Worldwide, kaip ir daugelis kitų didžiųjų viešbučių tinklų valdytojų, tiesiogiai valdo tik nedidelę dalį (~10%) visų viešbučių, kadangi bendrovės veikla daugiausiai yra vykdoma frančizių pagrindu. Šiuo metu Hilton Worldwide skirsto turimus viešbučių tinklus į kelias grupes: aukščiausio lygio (Waldorf Astoria, Conrad), didesnės prabangos (Hilton, Hampton, Embassy, Home2), prabangos (DoubleTree, Hilton Garden Inn, HomeWood) ir atostogų namų (angl. timeshare), kurią sudaro Hilton Grand Vacations turimos rezidencijos.

Prieš savaitę vykusio akcijų platinimo metu buvo išplatinta 117,64 mln. akcijų už 20 USD (~ 2,35 mlrd. USD). Šiuo metu akcijų kaina pakilo iki beveik 22,3 USD, o rinkos kapitalizacija pasiekė beveik 22 mlrd. USD. Įmonė skelbia, jog IPO metu pati bendrovė pritraukė apie 1,24 mlrd. USD lėšų, kurias skirs skolų mažinimui. Likusią dalį akcijų IPO metu pardavė buvę akcininkai, kurie dalyvavo 2010 m. vykusioje Hilton Worldwide restruktūrizacijoje. Didžiausias įmonės akcininkas Blackstone Group (BX) akcijų platinimo metu nepardavė nei vienos akcijos ir šiuo metu turi 76% HLT akcijų.



Aukščiau esančiame grafike matome, jog viešbučių rinkoje yra labai daug žaidėjų, kur penkios didžiausios bendrovės užima tik penktadalį rinkos, o didžiausios bendrovės HLT ir IHG valdo tik po 5% visos rinkos. Nepaisant to, Hilton Worldwide viešbučių rinkoje išlieka lyderė pagal viešbučiuose turimų kambarių skaičių. Per pastaruosius penkerius metus Hilton kambarių skaičių sugebėjo padidinti ketvirtadaliu. Be to, bendrovė ir toliau planuoja sparčią plėtrą ir prognozuoja, kad 2014 m. kambarių skaičius bus padidintas dar ketvirtadaliu. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog Intercontinental Hotels Group (IHG), valdanti tokius viešbučius kaip Holiday Inn ar Crowne Plaza, ir Marriott International (MAR), valdanti žinomus viešbučius Marriott ir Courtyard, lipa Hilton ant kulnų. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog Hilton Worldwide valdomų viešbučių klientai yra pasiturintys arba labai turtingi asmenys, kadangi bendrovė neturi nei vieno viešbučio, skirto taupesniems vartotojams.

Viešbučių tinklų savininkių lyginimas pagal kambarių skaičių parodo tik bendrą viešbučių rinkos vaizdą, kadangi vienas svarbiausių viešbučių tikslų yra turimus kambarius išnuomoti klientams. Kaip tą sekėsi padaryti Hilton Worldwide, galima išvysti aukščiau esančiame grafike, kuris parodo, jog Hilton nuo 2010 m. kasmet didino tiek kambarių skaičių, tiek jų užimtumą, kas investuotojams parodo tinkamai bendrovės vadovų parengtą plėtros strategiją ir jų sugebėjimą sėkmingai organizuoti viešbučių veiklą. Gerėjančius rezultatus taip pat lemia didelės Hilton vadovų pastangos išlaikyti lyderio pozicijas rinkoje, plėtrą vykdant frančizių pagrindu, o ne pačiai statant ir valdant viešbučius, kas leidžia išvengti didelių skolų naštos. Taip pat matome, jog per pastaruosius metus nuosaikiai augo pardavimai ir ženkliai išaugo grynasis pelningumas. Tai parodo, jog įmonė sugeba kasmet gerinti veiklos efektyvumą, mažinant administracines ir su skolomis susijusias išlaidas.

Hilton Worldwide palyginimas su pagrindiniais konkurentais


Žemiau esanti lentelė leidžia geriau palyginti Hilton Worldwide su konkurentais. Ne tik Hilton, bet ir dauguma kitų didžiųjų viešbučių valdytojų (IHG, WYN) šiuo metu sparčiai plečiasi ir didina viešbučių bei kambarių skaičių, tačiau vien tokie veiksmai nelemia didesnių pajamų. Dėl to viešbučių valdytojus verta palyginti, žvelgiant į jau turimų kambarių užimtumą. Tarp penkių didžiausių viešbučių valdytojų Hilton Worldwide pasižymi didžiausiu kambarių užimtumu. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog HLT kambarių užimtumo augimas, lyginant su 2012 m., yra vienas didžiausių.

Dažnai viešbučių valdytoją lyginame, pasitelkę vidutinių pajamų vienam užimtam kambariui (angl. Average daily rate, ADR) ir vidutinių vieno kambario pajamų (angl. Revenue per available room, RevPar) rodiklius. Tačiau verta pabrėžti, jog derėtų atsargiau vertinti šiuos rodiklius, lyginant juos su kitų bendrovių analogiškais rodikliais, nebent viešbučių valdytojai yra nusitaikę į tuos pačius vartotojų segmentus. Dėl to geriausia šiuos rodiklius pasitelkti, lyginant jų pokyčius skirtingais periodais, arba lyginti padalinių ir tiesioginių jų konkurentų atitinkamų padalinių rodiklius.

Dėl specifinio Hilton Worldwide orientavimosi tik į pasiturinčius klientus iš visų nagrinėjamų konkurentų šią bendrovę geriausia lyginti su Marriot International, kadangi abu viešbučių valdytojai yra nusitaikę į panašias klientų grupes. Dėl to Hilton Worldwide ADR ir RevPar rodiklius galime palyginti su atitinkamais Marriot International rodikliais. Kiek didesnes vidutines vieno užimto kambario pajamas gauna Marriot, tačiau Hilton tik nežymiai atsilieka. Taip pat matome, jog abiejų bendrovių ADR rodiklių augimas yra panašus. Tokią pačią situaciją parodo ir vidutinių pajamų vienam kambariui rodikliai, kurie skaičiuojami įtraukiant ir neišnuomotus kambarius. Taigi galime įžvelgti, jog tiek Hilton, tiek Marriot yra išties puikiai valdomos bendrovės, kurios aršiai konkuruoja tarpusavyje.

Nagrinėjant minėtų rodiklius augimų tempus, Hilton Worldwide lyderiauja, kadangi tiek ADR, tiek RevPar rodikliai per šių metų 9 mėn., lyginant su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, išaugo daugiausiai. Tikriausiai dėl šios priežasties matome, jog Hilton 2014 m. forward P/E yra gerokai didesnis nei kitų apžvelgiamų bendrovių, kas parodo, jog rinkos dalyviai Hilton akcijas vertina labiau nei konkurentų. Labai svarbu atkreipti investuotojų dėmesį į tai, jog Hilton Worldwide pelningumo rodikliai šiuo metu nusileidžia konkurentams ir ilguoju laikotarpiu nepateisinus investuotojų lūkesčių, galime tikėtis ženklių HLT kainos svyravimų. Dėl to investuotojai turi išlikti budrūs ir stebėti būsimų ketvirčių pelningumo rodiklius.
Tačiau verta pabrėžti tai, jog dauguma konkurentų turi kiek mažesnius įsiskolinimų rodiklius nei Hilton Worldwide. Palyginus didelė Hilton skola gali sukelti problemų, jeigu padėtis rinkoje ir vėl suprastėtų, kaip tai buvo per finansų krizę 2008 m. Tačiau ilguoju laikotarpiu įmonės skolų ir turto rodiklis (0,6) turėtų mažėti, kadangi matome, jog po krizės įmonė palaipsniui mažino skolas. Be to, Hilton Worldwide yra pareiškusi, kad IPO metu gautas lėšas panaudos įsipareigojimų mažinimui.



Viešbučių rinka po 2009 m. vykusių nuosmukių atsigauna ir daugelio šio sektoriaus įmonių finansiniai rodikliai taisosi. Tačiau Hilton Worldwide (HLT), būdama viena didžiausių šio sektoriaus bendrovių, šiuo metu vykdo sparčią plėtrą ir dėl to investuotojai jos akcijas įvertina gerokai brangiau nei konkurentų. Be abejo, įmonei reikia ir toliau sugebėti demonstruoti itin gerus rezultatus, kad pateisintų savo kainą, tačiau jeigu įmonei ir toliau pavyks išlaikyti lyderio pozicijas bei pateisinti analitikų lūkesčius, tai ir kitais metais galime išvysti HLT akcijų kainos augimą.

Parengta LHV banko, remiantis sec.gov, hiltonworldwide.com, ihgplc.com, investor.shareholder.com/MAR, wyndhamworldwide.com, media.choicehotels.com skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, thestreet.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
Dar nėra komentarų