Apple prekės ženklas vertingiausias pasaulyje

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2013-09-30 17:45 Komentarai: (0)
Naujausiame Interbrand Corp kompanijos paruoštame Top 100 vertingiausių pasaulio prekės ženklų reitinge įvyko esminis pokytis. Po ilgo dominavimo Coca-Cola kompanija pirmą poziciją minėtame reitinge užleido Apple bendrovei.

Antroji pozicija Interbrand Corp kompanijos paruoštame Top 100 reitinge atiteko dar vienai informacinių technologijų sektoriaus milžinei, t.y. Google bendrovei, ir tai iš tiesų neturėtų stebinti, nes šiuolaikinės technologijos užima vis svarbesnę vietą žmogaus gyvenime.

Vertingiausių pasaulio prekės ženklų reitingo sudarytoja tvirtina, kad Apple kompanija yra projektavimo ir įgyvendinimo lyderė, be to, ji ypač didelį dėmesį sutelkia į klientus. Per metus minėtos bendrovės prekės ženklo vertė pakilo 28 procentais iki 98,3 mlrd. dolerių. Praėjusiais metais Apple kompanija šiame reitinge užėmė antrą vietą.

Interbrand Corp kompanijos vadovas Jez Frampton kalbėdamas apie Apple kompaniją teigė, jog kompanijos keičia mūsų gyvenimą, tačiau ne tik savo gaminiais, tačiau ir etosu.

„Tim Cook perėmė kompanijos kontrolę ir išlaikė Jobs viziją. Tai vizija, kuri leido Apple nuolat pristatinėti žadėtas naujoves” - teigė jis.

Google prekės ženklo vertė per metus pakilo daugiau nei trečdaliu iki 93,3 mlrd. dolerių, na o pati kompanija šiame reitinge palypėjo dviem pozicijom. Kaip minėta, didžiausios pasaulyje gaiviųjų nealkoholinių gėrimų gamintojos Coca-Cola prekės ženklas jau nėra pats vertingiausias pasaulyje. Nors jo vertė per metus ūgtelėjo dviem procentais iki 79,2 mlrd. dolerių, tačiau ir toliau norint išlaikyti lyderio poziciją to akivaizdžiai nepakako, tad Coca-Cola Top 100 vertingiausių pasaulio prekės ženklų reitinge dabar užima trečią vietą.

Į pirmą minėto reitingo penketuką pateko dar dvi stambios informacinių technologijų sektoriaus atstovės, t.y. IBM ir Microsoft, na o bendrai pirmajame dešimtuke jų yra net šešios. Verta atkreipti dėmesį ir į tai, kad reitingo pirmajame dešimtuke yra tik dvi kompanijos ne iš Amerikos, t.y. Japonijos automobilių gamintoja Toyota ir Pietų Korėjos įvairių elektrotechnikos prekių gamintoja Samsung.

Palyginus su praėjusiais metais, šių metų Interbrand Corp kompanijos paruošto Top 100 vertingiausių pasaulio prekės ženklų bendra vertė pakilo 8,4 procentais iki 1,5 trilijonų dolerių.

Tačiau ne visoms informacinių technologijų sektoriaus atstovės per pastaruosius vienerius metus sekėsi itin gerai. Štai naujausiame Top 100 vertingiausių pasaulio prekės ženklų reitinge vietos neliko tokių kompanijų kaip Yahoo ir BlackBerry prekės ženklams, na o Nokia prekės ženklo vertė pagal vertę šiame reitinge vos per vienus metus nukrito iš 19 į net 57 poziciją. Tai buvo didžiausias kritimas per visus keturiolika metų kai yra sudaromas šis reitingas.

Discovery, Duracell ir Chevrolett kompanijos yra Top 100 vertingiausių pasaulio prekės ženklų reitingo naujokės, na o labiausiai per metus šoktelėjo Apple, Facebook, Prada, Google ir Amazon kompanijų prekės ženklų vertės.

Top 100 vertingiausių pasaulio prekės ženklų reitingo pirmasis dešimtukas (dabartinė pozicija, praėjusių metų pozicija, kompanija ir jos prekės ženklo vertė, bei vertės pokytis per metus):

1. (2.) Apple 98,3 mlrd. dolerių, +28%;

2. (4.) Google 93,3 mlrd. dolerių, +34%;

3. (1.) Coca-Cola 79,2 mlrd. dolerių, +2%;

4. (3.) IBM 78,7 mlrd. dolerių, +4%;

5. (5.) Microsoft 59,5 mlrd. dolerių, +3%;

6. (6.) General Electric 46,9 mlrd. dolerių, +7%;

7. (7.) McDonald’s 42 mlrd. dolerių, +5%;

8. (9.) Samsung 39,6 mlrd. dolerių, +20%;

9. (8.) Intel 37,2 mlrd. dolerių, -5%;

10. (10.) Toyota 35,3 mlrd. dolerių, +17%.
 
Dar nėra komentarų