Populiariausio pasaulyje internetinių paieškų tinklapio savininkės Google prekės ženklas šiuo metu vertinamas 44.3 mlrd. dolerių, prieš metus šio prekės ženklo vertė sudarė 36.2 mlrd. dolerių. Tuo tarpu į antrą poziciją iš penktos pakilo Microsoft prekės ženklas, kurio vertė šiuo metu siekia 42.8 mlrd. dolerių (prieš metus – 33.6 mlrd. dolerių), t.y. nedaug atsilieka nuo Google prekės ženklo vertės.
„Žvelgiant į pasaulinę perspektyvą, penki iš dešimties vertiningiausių prekės ženklų priklauso su technologijomis susijusioms kompanijoms, tuo pačiu sustiprinama visapusiška naujausių technologijų prekės ženklų suteikiamo vientisumo svarba“ – teigė Brand Finance kompanijos vadovas David Haigh.
Didžiausią pasaulyje mažmeninių prekybos parduotuvių tinklą valdančios Wal-Mart prekės ženklas pagal vertė iš praėjusiais metais buvusios pirmos vietos, šiais metais nukrito į trečią vietą, ir dabartinė jo vertė sudaro 36.2 mlrd. dolerių, kai 2010 metais ji buvo didesnė ir siekė 41.4 mlrd. dolerių.
Brand Finance sudarytame šių metų 500 vertingiausių pasaulio prekės ženklų sąrašo pirmajame dešimtuke dominuoja Amerikos kompanijos, ir tik vienintelės kompanijos ne iš Amerikos, t.y. Didžiosios Britanijos telekomunikacijų bendrovės Vodafone prekės ženklas sugebėjo patekti į pirmąjį dešimtuką, t.y. jam atiteko penkta vieta, na o jo vertė vertinama 30.68 mlrd. dolerių.
Kaip minėta Coca Cola prekės ženklas pirmą kart per šio sąrašo sudarymo istoriją, iškrito iš dešimtuko ir pagal vertę atsidūrė tik vos šešioliktoje vietoje, dabartinė Coca Cola prekės ženklo vertė sudaro 25.8 mlrd. dolerių, kai 2010 metais ji sudarė 34.8 mlrd. dolerių.
Be to į pirmą dešimtuką, pagal vertingumą, šiais metais sugrįžo dviejų Amerikos didžiųjų bankų prekės ženklai, kai praėjusiais metais nei vieno pasaulio banko prekės ženklas pagal vertingumą nebuvo pirmajame dešimtuke.
Vertingiausių 2011 metų pasaulio prekės ženklų dešimtukas:
(Reitingas 11 / 10, Pavadinimas, Šalis, Vertė mlrd. dolerių 11 / 10, Prekės ženklo reitingas 11 / 10, Rinkos vertė mlrd. dolerių 11 / 10)
1 / 2, Google, JAV, 44,294 / 36,191, AAA+ / AAA+, 143,016 / 157,970;
2 / 5, Microsoft, JAV, 42,805 / 33,605, AAA+ / AAA+, 165,724 / 199,989;
3 / 1, Walmart, JAV, 36,220 / 41,365, AA / AA, 154,324 / 190,803;
4 / 4, IBM, JAV, 36,157 / 33,706, AA+ / AA, 189,717 / 180,027;
5 / 7, Vodafone, Didžioji Britanija, 30,674 / 28,995, AAA+ / AAA, 192,455 / 178,603;
6 / 12, Bank of America, JAV, 30,619 / 26,047, AAA- / AAA+, 120,195 / 111,754;
7 / 6, GE, JAV, 30,504 / 31,909, AA+ / AA+, 475,066 / 528,712;
8 / 20, Apple, JAV, 29,543 / 19,829, AAA / AAA-, 244,381 / 156,416;
9 / 15, WELLS FARGO, JAV, 28,944 / 21,916, AA+ / AA, 136,069 / 131,225;
10 / 11, AT&T, JAV, 28,884 / 26,585, AA+ / AA+, 235,987 / 229,792.
Visas The BrandFinance® Global 500 sąrašas