
Stambieji pasaulio automobilių gamintojai tiek iš Japonijos, tiek iš Europos paskelbė savo praėjusių ketvirčio veiklos rezultatus. Kaip ir galima buvo tikėtis, automobilių pardavimai ir toliau mažėjo, na o kompanijos ketvirčius baigė nuostolingai arba su nedideliu pelnu.
Du stambieji Japonijos automobilių gamintojai Honda Motor Co. ir Nissan Motor Co., sugebėjo pasiekti geresnius praėjusio ketvirčio veiklos rezultatus nei to laukė analitikai. Savo finansinius metus abi kompanijos pradeda nuo balandžio mėnesio.
Tad per pirmą savo veiklos ketvirtį Honda Motor Co. kompanijai pavyko parduoti savo gaminamų automobilių už daugiau nei du trilijonus jenų, t.y. atitinkamai trisdešimt procentų mažiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Nepaisant kritusių pajamų, Japonijos automobilių gamintojai vis dėl to pavyko ketvirtį baigti pelningai. Praėjusių ketvirčio kompanijos pelnas pasiekė 7.5 mlrd. jenų, tuo tarpu analitikai vidutiniškai prognozavo, kad pirmąjį savo veiklos ketvirtį Honda Motor Co. baigs patyrusi 40 mlrd. jenų nuostolį. Po geresnio nei laukta pirmojo ketvirčio, kompanijos vadovybė padidino anksčiau skelbtas 2009-2010 veiklos finansinių metų prognozes. Grynojo pelno prognozė buvo padidinta 38 procentais iki 55 mlrd. jenų, na o kompanijos pajamos turėtų siekti 8,28 trilijonus jenų.
Kito Japonijos automobilių gamintojo Nissan Motor Co. pirmo ketvirčio grynasis nuostolis buvo mažesnis nei laukė analitikai. Jie vidutiniškai prognozavo, kad jis sudarys 58.5 mlrd. jenų, tuo tarpu kompanijos ketvirčio nuostolis buvo daugiau nei tris kartus mažesnis ir sudarė vos 16.5 mlrd. jenų. Nepaisant mažesnio nuostolio, minima Japonijos automobilių gamintoja paliko nepakeistas savo anksčiau skelbtas 2009-2010 veiklos finansinių metų prognozes. Nissan Motor Co. vadovybė prognozuoja, kad minimų finansinių metų grynasis nuostolis sudarys 170 mlrd. jenų. Japonijos automobilių gamintojos pajamos per pirmą ketvirtį taip pat pastebimai smuko daugiau nei trečdaliu iki 1,515 trilijonų jenų.
Prancūzijos automobilių gamintoja PSA Peugeot Citroen taip pat neišvengė nuostolio per praėjusį ketvirtį. Kompanijos pajamos per pirmus šešis šių metų mėnesius lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu smuktelėjo 22 procentais iki 23.5 mlrd. eurų, tuo tarpu grynasis pusmečio nuostolis sudarė 962 mln. eurų, tuo tarpu kai prieš metus per tą patį laikotarpį Prancūzijos automobilių gamintojai buvo pavykę uždirbti 733 mln. eurų grynojo pelno. Bendrovės vadovybė prognozuoja, kad per šiuos metus Europos naujų automobilių rinka susitrauks apie dvylika procentų. Atsigavimo senojo žemyno automobilių rinkoje tikimasi tik kitų metų antrojoje pusėje. PSA Peugeot Citroen tikisi padidinti savo užimama dalį Europos rinkoje iki daugiau nei keturiolikos procentų.
Vokietijos prabangių automobilių gamintoja Daimler tikisi pastebimai pagerinti savo veiklos rezultatus per ateinančius ketvirčius, po to kai šiandien paskelbė apie savo trečią iš eilės nuostolingą veiklos ketvirtį. Kompanijos pajamos per antrąjį ketvirtį smuktelėjo ketvirtadaliu iki 19,612 mlrd. eurų, na o bendrai per pirmą šių metų pusmetį Vokietijos kompanijai pavyko parduoti automobilių už 38,291 mlrd. eurų, t.y. 23 procentais mažiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Daimler praėjusio ketvirčio grynasis nuostolis sudarė 1,062 mlrd. eurų, tuo tarpu kai prieš metus per tą patį laikotarpį buvo uždirbta 1,395 mlrd. eurų grynojo pelno. Analitikai prognozavo, kad kompanijos ketvirčio grynasis nuostolis sieks 1.14 mlrd. eurų. Per pirmus šešis mėnesius Daimler nuostoliai jau pasiekė 2,348 mlrd. eurų, tuo tarpu kai per praėjusių metų pirmą pusmetį buvo uždirbta 2,727 mlrd. eurų grynojo pelno.
Du stambieji Japonijos automobilių gamintojai Honda Motor Co. ir Nissan Motor Co., sugebėjo pasiekti geresnius praėjusio ketvirčio veiklos rezultatus nei to laukė analitikai. Savo finansinius metus abi kompanijos pradeda nuo balandžio mėnesio.



