Drastiškas transportavimo tarifų padidėjimas dėl atakų pagrindiniame maršrute

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2024-01-04 14:54 Komentarai: (1)
Jemeno huti kovotojai toliau atakuoja krovininius laivus Raudonojoje jūroje. Dėl to laivų savininkai renkasi ilgesnį ir daug brangesnį maršrutą. Reuters praneša, kad transportavimo tarifai tarp Europos ir Azijos dinamiškai auga bei tai greičiausiai pajus ir vartotojai.

Jemeno huti kovotojai, neoficialiai remiami Irano, ilgą laiką atakuoja laivus, plaukiančius per Bab al Mandab (Ašarų vartai) sąsiaurį pietinėje Raudonosios jūros dalyje. Tačiau atakos gerokai sustiprėjo ir padažnėjo dėl Izraelio kariuomenės veiksmų Gazos ruože.

Maršrutas per Raudonąją jūrą ir Sueco kanalą yra vienas svarbiausių pasaulyje ir pagrindinis vandens kelias tarp Azijos ir Europos. Tuo tarpu dėl atakų laivų savininkai nusprendė sustabdyti laivybą per akvatoriją. Jie mieliau renkasi saugesnį maršrutą 14 dienų plaukdami aplink Afriką. O tokios kelionės išlaidos yra maždaug 1 mln. dolerių didesnės.

Reuters praneša, kad krovinių gabenimo iš Azijos į Šiaurės Europą įkainiai šią savaitę padvigubėjo iki daugiau nei 4 tūkstančių dolerių maždaug 12 metrų konteineriui. Transporto iš Azijos į Viduržemio jūrą kainos pakilo iki 5175 dolerių, rašo agentūra. Ji priduria, kad kai kurie laivų savininkai jau paskelbė apie tolesnį tarifų padidinimą sausio viduryje.

Didžiosios Britanijos eksporto ir tarptautinės prekybos instituto prognozėmis, dėl tiekimo sutrikimo greičiausiai padidės pagrindinių namų ūkio produktų, tokių kaip ryžiai, arbata, kava, mėsa ir žuvis, kainos.

Atakos jau atitolina gaminių, skirtų daugeliui įmonių, pristatymą, nes tokios kompanijos kaip IKEA, Walmart ir Amazon naudojasi Sueco maršrutu, nurodo Reuters. Europoje taip pat turėtų kilti degalų, ypač reaktyvinių degalų, kainos.

JAV paskelbė paskutinį įspėjimą huti kovotojams sustabdyti savo atakas. Amerika sudarė tarptautinę koaliciją, kad apsaugotų per Bab al Mandabą plaukiančius laivus. Karališkasis Didžiosios Britanijos laivynas atsiuntė minininką Deimantą, kad apsaugotų prekybą. Prancūzija ir, žinoma, Vašingtonas taip pat atsiuntė laivą.

Panašūs straipsniai:

(Pasaulis,ekonomika,transportavimas)

2025-07-18 » Grynųjų įplaukų sulaukė tik obligacijų ir tauriųjų metalų fondai
2025-07-18 » Priimtas 18-asis ES sankcijų Rusijai paketas
2025-07-17 » Rusija atsiriboja nuo Vakarų valiutų
2025-07-17 » Mažmeninė prekyba Amerikoje atsitiesė gerokai labiau nei laukta
2025-07-17 » D.Trumpas: susitarimas su Indija netrukus bus pasiektas, galimas ir su ES
2025-07-16 » Pirmą kartą saulė yra pagrindinis elektros energijos šaltinis Europoje
2025-07-15 » Investuotojai rekordiniu tempu didino riziką
2025-07-15 » Metinė infliacija Amerikoje ūgtelėjo antrą mėnesį iš eilės
2025-07-15 » Vokietijos investuotojų ir analitikų lūkesčiai aukščiausiai nuo 2022 metų
2025-07-14 » P.Krugmanas: Imkitės atsakomųjų priemonių prieš Trumpo tarifus

 
1.   Parašė Priest [LT]   2024-01-04 16:00  

robotas vertė?