2025 metais baterijos bus 40 procentų pigesnės

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2023-11-23 14:51 Komentarai: (5)
Goldman Sachs tikisi baterijų kainų kritimo, dėl to elektromobiliai atpigs, padidės jų paklausa ir bus pasiektas gamybos sąnaudų lygiavertiškumas su vidaus degimo varikliais varomais automobiliais, praneša Yahoo.

Minimo banko atstovai prognozuoja geras naujienas elektromobilių rinkai, kurią paveikė atsilikusi paklausa. Išsamioje ataskaitoje „Baterijos: kiti transformacijos varikliai“ Goldman analitikai prognozuoja, kad nuo 2022 metų iki 2025 metų baterijų kainos sumažės net 40 procentų.

Didžiausia išlaidų pagerėjimo sritis bus baterijos katodinė dalis, kurią daugiausia sudaro ličio oksido medžiagos, tokios kaip ličio geležies fosfatas (LFP) ir ličio nikelio mangano kobalto oksidas (NMC).

Realiai vertinant, Goldman Sachs analizė rodo, kad bazinės baterijų kainos 2022 metais buvo 165 USD/kWh kainų intervale. Pavyzdžiui, standartinis EV krosoveris (kaip Tesla Model Y RWD) paprastai turi 60 kWh bateriją, o tai reiškia, kad 2022 metais akumuliatoriaus paketas kainavo apie 9,900 tūkstančių dolerių. Minimo banko skaičiavimais, iki 2025 metų baterijų kainos sumažės 40 procentų iki 99 USD/kWh, o tai reiškia, kad ta pati baterija kainuos tik 5,940 tūkstančių dolerių.

Goldman taip pat prognozuoja, kad baterijų kainos iki 2030 metų kasmet kris vidutiniškai 11 procentų iki 72 USD/kWh. Tokios santaupos lems, kad iki dešimtmečio vidurio elektromobiliai pasieks gamybos kaštų paritetą su vidaus degimo varikliais varomų automobilių kaina be subsidijų, o tai greičiausiai paskatins didesnius pardavimus.

„Sumažėjus baterijų sąnaudoms, gali būti konkurencingesnė elektromobilių kainodara, platesnis vartotojų pritaikymas ir tolesnis EV baterijų TAM (bendra adresuojama rinka) augimas“ – rašo Goldman Sachs analitikai.

Tačiau pasaulinė baterijų rinka nėra vienoda, priklausomai nuo to, kurioje pasaulio dalyje veikia automobilių gamintojas, pabrėžia minimo banko analitikai.

„Infliacijos mažinimo įstatymo (IRA) priėmimą vertiname kaip tvirtą JAV vyriausybės įsipareigojimą didinti baterijų apsirūpinimą, o tai lemia pasaulinės elementų rinkos regionizavimą – JAV ir Korėjos rinka, kuri yra labiau izoliuota nuo Kinijos pertekliaus ir daugiausia dėmesio skirta trijų komponentų akumuliatoriams, o Kinijos ir Europos rinka yra gerai aprūpinta ir vis labiau orientuota į LFP baterijas“ – rašo analitikai.

Tai reiškia, jog Goldman Sachs teikia pirmenybę investuotojams pirkti JAV ir Korėjos baterijų grandinės akcijas.

Panašūs straipsniai:

(Pasaulis,ekonomika,elektromobiliai)

2025-08-05 » D.Trumpas: jei energijos kainos kris, Putinas nustos žudyti žmones Ukrainoje
2025-08-05 » ES - Didžioji Britanija neturi geresnių tarifų
2025-08-05 » JAV bendrovių finansiniai rezultatai pranoko lūkesčius, bet auga tik milžinai
2025-08-04 » Elektros kaina daugiau nei perpus mažesnė nei prieš metus
2025-08-04 » D.Trumpas atleido Darbo statistikos biuro vadovę ir apkaltino duomenų manipuliavimu
2025-08-01 » Iš Europos akcijų fondų atsiimtos itin didelės vertės lėšos
2025-08-01 » STAIGMENA, JAV naujų darbo vietų kuriama gerokai mažiau nei prieš tai skelbta
2025-08-01 » Lietuvoje antrą mėnesį iš eilės augo metinė infliacija
2025-07-31 » Didžiulis Šveicarijos Centrinio banko nuostolis
2025-07-31 » Europoje bedarbystė nepakito, o Lietuvoje sumažėjo

 
1.   Parašė youngcat   2023-11-23 18:48  

Sunkus laikai ateina daug greiciau naftos pupuotojams.
Tai aktualu ne tik automobiliams, bet ir kaupikliams namuose. Nes kiekvienas prie saules baterij tiesiog privaes tureti ir kaupikli.

 
2.   Parašė bobcat   2023-11-23 23:20  

Chartas rodo, kad technologijai senstant mazeja surinkimo kastai ir pelnas. Kitaip tariant, nieko naujo visa tai jau matem su kompiuteriais, telefonais ir dulkiu siurbliais.

 
3.   Parašė ssd   2023-11-24 10:52  

nafta bus aktuali iki šio šimtmečio pabaigos. Nafta tai ne tik kuras, tai naftos chemijos pramonė, asfaltas, bitumas, ir daug tt. O naftos realizavimo savikaina visada bus mažesnė už akumuliatorius. Tad sutraukiame su.binės ir laukiame eilinio naftos brangimo.

 
4.   Parašė arvi   2023-11-24 11:16  

Naivus kas mano kad elektromobiliai isigales. Karta pasaulis jau rinkosi tarp elektros variklio ir vidaus degimo. Isivaizduokit Vilniu su elktromobiliais. Kur pasikrauti visiems ir kur atliekos t.y akumuliatoriai.

 
5.   Parašė topl0305   2023-11-24 12:47  

Pasirinko vidaus degimo, nes niekam ekologija nerūpėjo. Jei būtų reikėję susimokėti taršos mokesčius, tai dar klausimas, kuo šiandien važinėtume.
Krautis visiems tuo pat metu nebūtina, kaip ir dabar visi nestovi degalinėse. Reikės, užvažiuosi ir pasikrausi. Infrastruktūra plėtojama ir į vaistines bėgti elektros kibirėlio nereikės. O kur dedasi padangos ar atidirbusi alyva?