
Minimo banko atstovai prognozuoja geras naujienas elektromobilių rinkai, kurią paveikė atsilikusi paklausa. Išsamioje ataskaitoje „Baterijos: kiti transformacijos varikliai“ Goldman analitikai prognozuoja, kad nuo 2022 metų iki 2025 metų baterijų kainos sumažės net 40 procentų.
Didžiausia išlaidų pagerėjimo sritis bus baterijos katodinė dalis, kurią daugiausia sudaro ličio oksido medžiagos, tokios kaip ličio geležies fosfatas (LFP) ir ličio nikelio mangano kobalto oksidas (NMC).
Realiai vertinant, Goldman Sachs analizė rodo, kad bazinės baterijų kainos 2022 metais buvo 165 USD/kWh kainų intervale. Pavyzdžiui, standartinis EV krosoveris (kaip Tesla Model Y RWD) paprastai turi 60 kWh bateriją, o tai reiškia, kad 2022 metais akumuliatoriaus paketas kainavo apie 9,900 tūkstančių dolerių. Minimo banko skaičiavimais, iki 2025 metų baterijų kainos sumažės 40 procentų iki 99 USD/kWh, o tai reiškia, kad ta pati baterija kainuos tik 5,940 tūkstančių dolerių.

„Sumažėjus baterijų sąnaudoms, gali būti konkurencingesnė elektromobilių kainodara, platesnis vartotojų pritaikymas ir tolesnis EV baterijų TAM (bendra adresuojama rinka) augimas“ – rašo Goldman Sachs analitikai.
Tačiau pasaulinė baterijų rinka nėra vienoda, priklausomai nuo to, kurioje pasaulio dalyje veikia automobilių gamintojas, pabrėžia minimo banko analitikai.
„Infliacijos mažinimo įstatymo (IRA) priėmimą vertiname kaip tvirtą JAV vyriausybės įsipareigojimą didinti baterijų apsirūpinimą, o tai lemia pasaulinės elementų rinkos regionizavimą – JAV ir Korėjos rinka, kuri yra labiau izoliuota nuo Kinijos pertekliaus ir daugiausia dėmesio skirta trijų komponentų akumuliatoriams, o Kinijos ir Europos rinka yra gerai aprūpinta ir vis labiau orientuota į LFP baterijas“ – rašo analitikai.
Tai reiškia, jog Goldman Sachs teikia pirmenybę investuotojams pirkti JAV ir Korėjos baterijų grandinės akcijas.