Vokietijos akcijų rinkos apžvalga

» Straipsniai » Apžvalgos
Autorius: traders.lt Data: 2022-03-27 19:27 Komentarai: (0)
Nors šiais metais atpigo daugumos stambiųjų Vokietijos įmonių akcijos, tačiau po kovo pradžioje pasiekto korekcijos dugno DAX indeksas atsitiesė ir gan solidžiai atšoko.  Per artimiausius kelis mėnesius paaiškės, ar tai tvarus judesys, ar tik atšokimas prieš laukiančią dar vieną korekcijos bangą.


DAX

Pagrindinis Vokietijos akcijų rinkos indeksas yra DAX, kurį sudaro keturiasdešimt pačių didžiausių šios šalies bendrovių ir bankas. Būtent į jį kaip įprasta šioje apžvalgoje ir orientuosimės.

Pabrėžiame, kad tiek pajamų (lentelėje trumpinys Paj) pokyčiai, tiek EBITDA pelnų (lentelėje trumpinys EBD) pokyčiai yra apskaičiuoti remiantis Vokietijos kompanijų ir banko pateiktomis oficialiomis finansinėmis ataskaitomis. Kaip įprasta pristatome EBITDA maržas (lentelėje EM%), įsipareigojimų ir turto santykius (lentelėje Į/T), bendruosius likvidumus (BL) bei turto grąžos (ROA%) rodiklius. Be to, lentelę papildėme dividendų išmokėjimo (lentelėje D.p%), EV/EBITDA (lentelėje EV/EBD) bei dividendinio pajamingumo (lentelėje Div.y%) santykiniais finansiniais rodikliais.

Atsižvelgiant į tai, kad ne visų apžvelgiamų bendrovių finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, tai jų atveju metiniai pajamų ir EBITDA pelnų pokyčiai yra apskaičiuoti susumavus paskutinių keturių ketvirčių jų atitinkamus rodiklius ir juos palyginus su prieš tai buvusių keturių ketvirčių susumuotais atitinkamais rodikliais.

Atkreipiame dėmesį, jog Henkel, Delivery Hero bei Symrise bendrovės skelbia tik savo pusmečio ir metines finansines ataskaitas. Tuo tarpu pačioje DAX indekso sudėtyje įvyko pokytis, t.y. iš jo pasitraukė Deutsche Wohnen bei Siemens Energy, o šias įmones pakeitė Daimler Truck Holding bei Hannover Re. Be to, Daimler kompanija pakeitė pavadinimą į Mercedes Benz Group.

Pabrėžiame, jog Delivery Hero įmonė iki šiol paskelbė tik savo preliminarius praėjusių metų veiklos rezultatus, o štai Porsche Automobil Holding vis dar nepaviešino savo 2021 metų veiklos rezultatų.



Pažvelgę į lentelę, o konkrečiai į stulpelius  kur pateikta informacija kaip per 2021 metų ketvirtą ketvirtį pakito analizuojamų įmonių ir banko veiklos rezultatai procentine išraiška, akivaizdžiai matome, kad yra tik keturios įmonės (Adidas, Continental bei dvi automobilių gamintojos, t.y. Mercedes Benz Group bei Volkswagen), kurios, lyginant su 2020 metų ketvirtu ketvirčiu, fiksavo tiek savo pajamų, tiek EBITDA pelnų kritimą. Prieš metus tokių atveju buvo penki. Tuo tarpu apskaičiuota bendra pajamų pokyčių mediana procentine išraiška per lyginamąjį laikotarpį paaugo, o štai EBITDA pelnų - krito. Tas pats fiksuota Vokietijos pramonės ir paslaugų šakose bei chemijos sektoriuje, o štai finansų srityje veiklos rezultatų pokyčių medianos paaugo, kai tuo tarpu tarp automobilių gamintojų iš teigiamų pasidarė neigiamos. 

Kalbant apie paskutinio praėjusio ketvirčio veiklos rezultatus, labiausiai savo pajamas ir pelnus šįkart kilstelėjo nekilnojamo turto projektų plėtotoja Vonovia, biotechnologijų srityje veikiantis Sartorius, chemijos sektoriaus atstovės Merck bei Brenntag, informacinių technologijų įmonė Infineon Technologies, draudimo bendrovė Munich Re, pramonės atstovė MTU Aero Engines bei energetikos milžinė RWE.


 
Tradiciškai buvo apskaičiuotas ir ketvirčio EBITDA pelningumų rodiklis. Paaiškėjo, jog per praėjusį ketvirtį, lyginant su 2020 metų tuo pačiu laikotarpiu, bendra šio rodiklio mediana smuktelėjo nuo 18,8 iki 17,2 procento. Taip pat kritimas fiksuotas ir paslaugų srityje bei chemijos sektoriuje, tuo tarpu EBITDA maržų medianos paaugo tarp Vokietijos pramonės įmonių, finansų srityje bei tarp automobilių gamintojų. Per lyginamąjį laikotarpį savo minimą pelningumo rodiklį kilstelėjo tryliką bendrovių, o kritimą fiksavo daugiau, t.y. dvidešimt viena.  Tarp DAX atstovių didžiausias maržas per ketvirtį sugeneravo nekilnojamo turto srityje veikianti Vonovia, biržos operatorė Deutsche Boerse bei biotechnologijų srityje veikianti Qiagen. Tuo tarpu tokių įmonių kaip E. ON ir Daimler Truck Holding šis pelningumo rodiklis šįkart buvo kukliausias.

Kalbant apie kitą pelningumo rodiklį, t.y. ROA arba turto grąžą, matome, jog jo bendra mediana per analizuojamą laikotarpį nepakito. Tuo tarpu visais kitais apskaičiuotais ROA medianų atvejais fiksuotas kritimas. Tarp trisdešimt šešių DAX indekso narių, kurių duomenys žinomi, per praėjusį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, savo grąžas kilstelėjo šešiolika.  Allianz, RWE bei Vonovia per paskutinį praėjusių metų ketvirtį patyrė grynąjį nuostolį, tad jų ROA buvo neigiamos. O štai Mercedes Benz Group gali pasigirti sugeneruota didžiausia tarp analizuojamų Vokietijos atstovių turto grąža.


Laikas apžvelgti visų 2021 metų DAX atstovių veiklos rezultatus. Matome, kad vos viena įmonė Fresenius Medical Care fiksavo savo pajamų ir pelno kritimą, kai per ankstesnius metus tokių atvejų buvo net tryliką kartų daugiau. Tad akivaizdu, jog padėtis pagerėjo ir tą patvirtina bendros veiklos rezultatų pokyčių medianos, kurios pastebimai ūgtelėjo. Pramonėje ir tarp automobilių gamintojų jos iš neigiamų pasidarė teigiamos, be to, prieaugis fiksuotas ir chemijos bei finansų sektoriuose, o štai paslaugų srityje paaugo tik pajamų pokyčių mediana, kai EBITDA pelnų kiek krito. 

Per praėjusius metus tarp didžiausių Vokietijos įmonių labiausiai savo veiklos rezultatus pagerino chemijos srityje veikianti Covestro, DAX indekso naujokė Daimler Truck Holding, prabangių lengvųjų automobilių gamintoja BMW, puikiai visiems žinoma Puma, biotechnologijų įmonė Sartorius bei informacinių technologijų srityje besidarbuojanti Infineon Technologies. Be to, daugiau nei dvigubai šoktelėjo didžiausio Vokietijos banko Deutsche Bank EBITDA pelnas, o lėktuvų gamintojo Airbus atveju jis pašoko net daugiau nei tris kartus.
 
Pateikiame apskaičiuotus EBITDA pelningumo rodiklius. Jų bendra mediana per praėjusius metus, palyginus su 2020 metais, pasistiebė nuo 15,4 iki 17,9 procento. Prieaugis fiksuotas ir visais kitais apskaičiuotais EBITDA maržų medianų atvejais. Per metus tarp analizuojamo indekso trisdešimt devynių narių savo minimą pelningumo rodiklį kilstelėjo net dvidešimt šeši, kas yra pozityvus reiškinys. Didžiausias metines maržas šįkart sugeneravo Vonovia bei Deutsche Boerse. Tuo tarpu maisto vežimo į namus paslaugas teikiančio Delivery Hero metinis EBITDA pelningumas ir vėl buvo neigiamas, tačiau palyginus su 2020 metais, sumažėjo. 

Bendra DAX indekso atstovių turto grąžos mediana per metus pašoko daugiau nei dvigubai, t.y. nuo dviejų procentų iki net 4,5 procento. Toks pats pozityvus reiškinys, t.y. prieaugis fiksuotas ir kalbant apie kitas apskaičiuotas ROA medianas. Per 2021 metus savo minimą pelningumo rodiklį kilstelėjo net dvidešimt šešios analizuojamo indekso narės, o kritimą fiksavo tik dvylika. Tokios kompanijos kaip HelloFresh, Covestro bei Adidas gali pasigirti tuo, kad jų metinės turto grąžos buvo pačios stambiausios. Šįkart neigiamų ROA rodiklių nebuvo, o Deutsche Bank, Allianz, RWE bei Deutsche Boerse atveju jie buvo mažiausi. 

Kaip įprasta, kalbant apie metinius įmonių ir banko veiklos rezultatus, apžvelgsime ir tai kokią dalį jų turto struktūroje sudaro įsipareigojimai. Bendra šio rodiklio mediana per metus kiek smuktelėjo, be to, kritimas fiksuotas ir visais kitais atvejais išskyrus finansų sektorių, kur šis medianinis rodiklis nepakito ir buvo pats didžiausias. Tarp trisdešimt aštuonių DAX narių, kurių duomenys žinomi, per metus savo įsipareigojimų ir turto santykinį finansinį rodiklį susimažino net dvidešimt penki. Savo turto struktūroje mažiausiai įsipareigojimų praėjusių metų pabaigoje turėjo Henkel, SAP ir Linde. Tuo tarpu Deutsche Boerse ir Deutsche Bank atveju įsipareigojimų ir turto santykinis finansinis rodiklis buvo pats didžiausias. 



Bendrojo likvidumo bendra mediana per metus nepakito. Tas pats fiksuota ir tarp Vokietijos automobilių gamintojų. Tuo tarpu visais kitais atvejais šis medianinis rodiklis smuktelėjo. Per praėjusius metus savo bendrojo likvidumo rodiklį kilstelėjo tik devynios bendrovės, dvylikos nepakito, o likusių trylikos - smuktelėjo. Tarp DAX atstovių didžiausiu bendruoju likvidumo 2021 metų pabaigoje išsiskyrė chemijos srityje veikianti Symrise bei informacinių technologijų įmonė Infineon Technologies. Tokių kompanijų kaip Linde bei Vonovia trumpalaikiai įsipareigojimai metų pabaigoje viršijo trumpalaikį turtą. 

Dividendų išmokėjimo rodiklis, kuris parodo, kokia per metus uždirbto grynojo pelno procentinė dalis buvo ar bus skirta dividendams, už 2021 metus yra tik preliminarus, nes apskaičiuotas remiantis kompanijų vadovybių pasiūlytais išmokėti dividendais akcininkams, o šiuos pasiūlymus dar turi patvirtinti kasmetiniai akcininkų susirinkimai. Lentelėje matome, kad bendra šio rodiklio mediana, palyginus 2020 metais, nežymiai, bet smuktelėjo nuo 41,2 iki 38,3 procento. Tas pats fiksuota ir kalbant apie kitas apskaičiuotas šio rodiklio medianas. Didžiausią dalį procentine išraiška už praėjusius metus uždirbto grynojo pelno dividendams siūlo skirti Vokietijos finansų sektoriaus atstovės, o mažiausiais - automobilių gamintojai. Tarp trisdešimt aštuonių DAX narių, kurių duomenys žinomi, lyginant su 2020 metais, dividendų išmokėjimo rodiklį padidino tik trylika, tiesa, kai kurios įmonės ir bankas (Airbus, Continental ir Deutsche Bank), kurie ankstesniais metais nemokėjo dividendų akcininkams, už 2021 metus juos siūlo išmokėti. Didžiausią dalį procentine išraiška per metus uždirbto grynojo pelno dividendams ketina skirti RWE bei Deutsche Telekom. 

Pažvelgus į pateiktus naujausius santykinius finansinius rinkos vertės rodiklius matome, kad bendri medianiniai bent šiuo metu tikrai nėra aukšti, tačiau tuo pačiu negalime kalbėti apie esantį nepakankamą Vokietijos akcijų rinkos įvertinimą DAX indekso atstovių pagrindu. Kaip matome, žemiausiais P/E, P/BV, P/S ir EV/EBITDA medianiniais rinkos vertės rodikliais išsiskiria automobilių gamintojai, tiesa, jų dividendinio pajamingumo medianinis rodiklis yra pats aukščiausias.  

Per praėjusius metus brangusių ir pigusių akcijų santykis tarp analizuojamų Vokietijos atstovių siekė 27 / 13, kai per 2020 metus šis santykis sudarė 26 / 13, t.y. buvo faktiškai toks pats, tad nieko stebėtino, jog abiem atvejais akcijų kainų pokyčių mediana buvo teigiama ir irgi labai panaši. 2021 metais labiausiai pakilo Vokietijos automobilių gamintojų rinkos vertė, o mažiausiai - paslaugų šakos atstovių. Tarp atskirų DAX narių per praėjusius metus daugiausia šoktelėjo Merck akcijų kaina, kuri pakilo net beveik šešiasdešimt dviem procentais. Be to, pastebimai ūgtelėjo Siemens Healthineers, Porsche Automobil Holding, Sartorius bei Linde kapitalizacija.  Kitą vertus labiausiai nuvertėjo Continental vertybiniai popieriai, be to, daugiau nei penktadaliu krito Henkel, Delivery Hero bei Zalando rinkos vertė.

Tarp keturiasdešimties DAX indekso atstovių šiais metais pabrango vos devynių akcijos, tad nieko stebėtino, jog bendra akcijų kainų pokyčių mediana yra neigiama ir siekia 13,4 procento. Labiausiai krito chemijos srityje veikiančių įmonių rinkos vertė, o štai mažiausiai atpigo Vokietijos finansų sektoriaus atstovių vertybiniai popieriai. Tarp atskirų analizuojamo indekso narių nuo metų pradžios daugiausiai krito Delivery Hero kapitalizacija, kuri susitraukė net 62 procentais. Be to, pastebimiau atpigo kitos maisto pristatymo į namus paslaugas teikiančios HelloFresh, prekybos internetu tinklapį valdančio Zalando, biotechnologijų kompanijos Sartorius bei automobilines detales gaminančio Continental akcijos. Tuo tarpu labiausiai šiais 2022 metais paaugo chemijos srityje veikiančio Bayer bei variklius lėktuvams gaminančio MTU Aero Engines rinkos vertė.




DAX indeksas bando atsitiesti po korekcijos metu pasiekto dugno. Pirmajame grafike daroma prielaida, kad buvo koreguotas visas augimo ciklas nuo pat 2020 metų kovo. Antrajame grafike daroma prielaida, kad dabartinė korekcija - tai tik trečios augimo bangos korekcija, po kurios gali laukta naujas augimas, kurio ciklas jau galėjo netgi prasidėti. Artimiausiais mėnesiais paaiškės, ar dabartinis augimas po kovo pradžioje pasiekto dugno yra tvarus reiškinys, ar tik atšokimas prieš naują korekcijos bangą.




Delivery Hero akcijų kaina išlieka kritimo fazėje eilinį mėnesį iš eilės bei artėja prie prieš augimo fazę buvusio suformuoto dugno, po kurio patestavimo paaiškės tolimesnė kryptis. Jei šis lygis atlaikys, tuomet sulauksime atšokimo, na o priešingu atveju kaina pajudės dar labiau žemyn.




Po įspūdingos augimo fazės ir nepavykusio bandymo pakilti virš pasiekto piko, HelloFresh akcijų kaina ketvirtą mėnesį iš eilės yra korekcinėje fazėje. Kol kas nematyti aiškių jos pabaigos ženklų.




Continental akcijų kaina šį mėnesį patestavo 2020 metų pavasarį suformuotą dugną. Jei šis lygis atlaikys, tuomet susidarys taip vadinamas dvigubas dugnas ir reiktų laukti atšokimo.




Sartorius akcijų kaina po nepavykusio bandymo ištrūkti iš ilgalaikio augimo kanalo pro jo viršutinę dalį, pasikoregavo ir korekcijos metu pasiekė šio kanalo apatinę dalį ir bent kol kas nuo jos atšoko. Jei šis lygis atlaikys, tuomet lauktų nauja augimo banga, na o priešingu atveju galime sulaukti dar didesnės korekcijos, tad būtina atidžiai stebėti padėtį.




Bayer akcijų kaina metų pradžioje ištrūko iš ilgalaikio nuosmukio kanalo pro jo viršutinę dalį, po to sulaukėme šio judesio tvarumo testavimo, kuris buvo sėkmingas, tad augimas prasitęsė.




Po MTU Aero Engines akcijų kainos atšokimo sulaukėme korekcijos, na o dabar vyksta testavimas atšokimo piko. Jei šis lygis bus tvariai pralaužtas, tuomet augimas toliau prasitęs, tad būtina atidžiai stebėti padėtį.




Zalando akcijos kaina išlieka korekcinėje fazėje, kuri prasidėjo dar praėjusių metų vasarą. Kol kas nematyti aiškių šios tendencijos pabaigos ženklų.




Merck akcijų kaina šiuo metu yra korekcinėje fazėje bei praėjusį mėnesį ištrūko iš augimo kanalo pro jo apatinę dalį. Šį mėnesį sulaukėme atšokimo ir artimiausiu metu paaiškės ar tai tvarus reiškinys.




Linde akcijų kaina išlieka ilgalaikiame augimo kanale bei po jo apatinės dalies patestavimo atšoko, kas yra pozityvus ženklas.




Siemens Healthineers akcijų kaina šiuo metu yra korekcinėje fazėje bei sausio pabaigoje pro apatinę dalį ištrūko iš augimo kanalo.




Henkel akcijų kaina po atšokimo vėl koreguojasi ir juda link 2020 metų kovą fiksuoto žemiausio lygio. Nematyti šios tendencijos pabaigos ženklų.




BMW akcijų kaina po nepavykusio bandymo pakilti virš prieš korekciją pasiekto piko vėl pasikoregavo, tačiau pasiekusi Fibo 50% lygį atšoko. Jei paaiškės, kad tai tvarus judesys, tuomet galime sulaukti naujos augimo bangos.




Po praėjusį mėnesį buvusio nepavykusio bandymo pakilti virš prieš korekciją buvusio pasiekto piko, sulaukėme naujos Deutsche Bank akcijų kainos korekcijos, tačiau tuo pačiu po kovo pradžioje buvusio pasiekto dugno sulaukėme atšokimo. Jei paaiškės, jog tai tvarus judesys, tuomet galime sulaukti naujos augimo bangos, tad būtina atidžiai stebėti padėtį.




Volkswagen akcijų kaina pro apatinę dalį ištrūko iš horizontalaus - konsolidacinio kanalo bei dar labiau krito. Tačiau šį mėnesį po pasiekto dugno sulaukėme atšokimo. Jei paaiškės, kad tai tvarus reiškinys, tuomet galime sulaukti naujos augimo bangos.


 
Dar nėra komentarų