
Visiška beprotybė! Tesla akcijų kaina jau siekia 2066.23 dolerius, o tai reiškia, jog šiais metais prieš akcijų padalijimą jų vertė jau šoktelėjo net beveik keturiais šimtais procentų. Po paskelbimo apie šios bendrovės akcijų padalijimą, be jokio kito pagrindinio katalizatoriaus jos rinkos vertė pašoko net virš keturiasdešimt procentų. Apple, kuri paskelbė apie akcijų padalijimą dviem savaitėms anksčiau nei Tesla, nuo to laiko savo kapitalizaciją padidino penktadaliu.
Informacija apie planuojamą akcijų padalijimą santykiu už vieną akciją - penkios akcijos, kad daugiau investuotojų galėtų jų nusipirkti, buvo paskelbta esant maždaug 1375 dolerių už akciją kainai, todėl po padalijimo viena akcija kainuotų beveik 275 dolerių. Na o dabar vienos akcijos kaina po padalijimo jau siekia virš keturių šimtų dolerių.
Dabartinė Tesla rinkos vertė sudaro 385,32 mlrd. dolerių, tad tik septynių kitų S&P 500 indekso atstovių kapitalizacija šiuo metu yra didesnė. Pavyzdžiui, didžiausios pasaulyje prekybos tinklų valdytojos Walmart rinkos vertė siekia 370,45 mlrd. dolerių.
Tačiau kadangi Robinhood ir kiti tarpininkai klientams vis dažniau leidžia dalinti vieną akciją dalimis, akcijų padalijimo nauda tapo nebe tokia akivaizdi, todėl Tesla augimas po pranešimo apie akcijų skaidymą nustebino kai kuriuos profesionalius investuotojus. Anot Refinitiv, Tesla akcijos šiuo metu vertinamos pagal neįprastai aukštą P/E 148 rodiklį remiantis numatomu pelnu, o būsimas akcijų padalijimas neturės įtakos šiam įvertinimui.
Viena iš galimų priežasčių yra tai, kad vis daugiau žaidėjų uždaro trumpąsias pozicijas Tesla akcijų atžvilgiu. Ilgą laiką būtent Tesla akcijos buvo aktyviausiai šortinamos visame pasaulyje, nes kai kurie rinkos dalyviai tikėjosi jų vertės kritimo, kas atneštų jiems pelną. Šortinimo specialistas Ihor Dusaniwsky paskelbė, kad per pastarąsias 30 dienų buvo atiduota daugiau nei du milijonai prieš tai pasiskolintų akcijų siekiant jas pašortinti.
Ketvirtadienį Global Times, cituodamas vieną iš bendrovės direktorių, kuris panoro likti anonimu, pranešė, kad Tesla nuo 2021 metų pradės prekiauti savo Šanchajaus gamykloje pagamintais Model Y automobiliais. Investuotojai tikisi svarbių naujienų, nes Tesla rugsėjo 22, tą pačią dieną kaip ir metinis akcininkų susirinkimas, mini ilgai lauktą „Battery“ dieną. Laukiama, kad įmonė parodys akumuliatorių naujoves, o Morgan Stanley analitikai tikisi bendrovės pranešimo apie „puikių“ baterijų tiekimą automobilių pramonei.