
Logistikos ir savitarnos siuntų bendrovės „Omniva LT“ pajamos pernai, lyginant su 2014 metais, didėjo 12 proc. ir siekė 2,9 mln. eurų. Pasak įmonės Lietuvoje vadovo, tam didžiausios įtakos turėjo augantis savitarnos paštomatų populiarumas ir įmonės procesų optimizavimas.
„2015 metai mums buvo rekordiniai pagal pervežtų siuntų skaičių – visų pervežimų apimtys buvo 26 proc. didesnės nei prieš metus. Jei vertintume tik savitarnos terminalų užimtumą, augimas buvo dar didesnis – 92 procentai. Siuntų pervežėjų veiklos apimtys pernai daugiausia augo dėl aktyvesnės elektroninės prekybos. El. parduotuvėse augant prekių asortimentui, tobulėjant užsakymų sistemoms, vis daugiau žmonių prekes užsisako internetu ir pasirenka pristatymą į namus, biurą ar šalia esantį savitarnos paštomatą. Tai užtikrino bendrovės pajamų šuolį į viršų“, – komentuoja „Omniva“ direktorius Lietuvoje Simonas Bielskis.
Didžiąją dalį siuntų bendrovė perveža tarp Lietuvos miestų, tačiau dalis jų nukreipiamos ir į užsienio šalis. Daugiausia (iki 90 proc.) siuntinių vežama į Baltijos šalis, likusioji dalis gabenama į Lenkiją, Vokietiją, Skandinavijos šalis, D. Britaniją.
Populiaru – prekių mainai
„Omniva LT“ duomenimis, didžiausias siuntų pervežimo apimčių šuolis fiksuotas privačių klientų segmente: lyginant su 2014 metais, gyventojų perduotų siuntų skaičius augo 93 procentais. Bendrovės vadovo teigimu, prie šio pokyčio ypač prisidėjo aktyviau tarp gyventojų vykstantys tarpusavio prekių (rūbų, avalynės, aksesuarų, kt.) mainai, kuriuos padeda įgyvendinti specializuoti drabužių mainų portalai.
Taip pat, pasak S. Bielskio, didesnį pervežamų siuntų kiekį lėmė gerėjanti gyventojų finansinė padėtis: „Pernai prieš didžiąsias metų šventes sulaukėme rekordinio siuntų skaičiaus. Manome, jog tai atspindi ne tik gyventojų emigracijos tendencijas, bet ir geresnes žmonių finansines galimybes: šalyje augant atlyginimams, didesnė dalis žmonių galėjo šventinius siuntinius paruošti Lietuvoje ir užsienyje gyvenantiems artimiesiems“, – pastebi „Omniva LT“ vadovas. Pasak jo, bendrovės siuntų rūšiavimo terminalus Vilniuje ir Kaune 2015 m. gruodį pasiekė 74 proc. daugiau siuntinių nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.
Verslo segmente augimas buvo nuosaikesnis. Per paskutinius finansinius metus bendrovės aptarnaujamų verslo klientų skaičius augo ketvirtadaliu (25 proc.), tiek pat (25 proc.) didėjo ir pervežamų siuntų apimtys.
Dėmesys klientų aptarnavimui
Pasak „Omniva LT“ direktoriaus, atsižvelgiant į klientų poreikius, bendrovės paslaugų kokybė šiemet išliks tarp prioritetų: „Nors lietuviai yra konservatyvūs klientai ir dažniau logistikos paslaugų teikėją renkasi atsižvelgdami į kainas, aukšti kokybės standartai taip pat yra svarbūs. Kokybė, ypač tarp verslo klientų, tampa įprastu kriterijumi, o tai yra tvirtas postūmis logistikos bendrovėms gerinti elektronines sistemas ir darbų atlikimo spartą.“
Pernai atlikti tam tikrų „Omniva“ sistemų ir procesų atnaujinimo darbai leido pagerinti siuntų pristatymo kokybę. Bendrovės duomenimis, 2015 m. klientai laiku iš savitarnos paštomatų atsiėmė ir negrąžino siuntėjui 97 proc. siuntų (2013 m. – 80 proc.). Taip pat klientų patogumui buvo pratęstas klientų aptarnavimo skyriaus darbo laikas nuo 8 iki 19 valandos.
Planuoja plėtrą
Bendrovės direktorius Lietuvoje prognozuoja, kad šiemet siuntų gabenimo apimtys ir toliau augs, todėl kartu turėtų augti ir „Omniva LT“ pajamos. Pasak jo, didžiausią įtaką tam turės planuojama savitarnos siuntų terminalų tinklo plėtra.
„Šių metų antrąjį ketvirtį pradėsime vykdyti trečiąjį plėtros etapą, kurio metu savitarnos paštomatų tinklą papildys daugiau nei 20 terminalų įvairiuose šalies miestuose. Tad jau vasaros pabaigoje turėsime didžiausią Lietuvoje paštomatų tinklą, leisiantį klientams dar patogiau siųsti siuntas ir greičiau jas gauti“, – komentuoja S. Bielskis.
Ruošiantis paštomatų tinklo plėtrai, 2015 m. pradžioje „Omniva LT“ persikėlė į didesnes siuntų rūšiavimo patalpas Vilniuje. Naujasis rūšiavimo terminalas, kurio plotas siekia 1200 m2, yra 2,5 karto didesnis nei ankstesnysis. Bendrovės atstovas tikisi, kad rūšiavimo patalpų plėtra leis padidinti pervežamų siuntų skaičių daugiau nei 50 proc. per mėnesį ir padės užtikrinti greitesnį siuntų rūšiavimo bei pristatymo laiką. Metų pabaigoje taip pat planuojamas Kauno terminalo didinimas.
Omniva“ grupės įmonių Baltijos šalyse bendra apyvarta 2015 m. augo 27 proc. ir siekė 75,9 mln. eurų. „Omniva“ įmonių grupę sudaro Estijos motininė bendrovė „Eesti Posti“ (liet. Estijos paštas), „Maksekeskus Ltd.“ ir jos dukterinės įmonės: Lietuvos įmonė UAB „Omniva LT“ bei „Omniva SIA” Latvijoje.
„2015 metai mums buvo rekordiniai pagal pervežtų siuntų skaičių – visų pervežimų apimtys buvo 26 proc. didesnės nei prieš metus. Jei vertintume tik savitarnos terminalų užimtumą, augimas buvo dar didesnis – 92 procentai. Siuntų pervežėjų veiklos apimtys pernai daugiausia augo dėl aktyvesnės elektroninės prekybos. El. parduotuvėse augant prekių asortimentui, tobulėjant užsakymų sistemoms, vis daugiau žmonių prekes užsisako internetu ir pasirenka pristatymą į namus, biurą ar šalia esantį savitarnos paštomatą. Tai užtikrino bendrovės pajamų šuolį į viršų“, – komentuoja „Omniva“ direktorius Lietuvoje Simonas Bielskis.
Didžiąją dalį siuntų bendrovė perveža tarp Lietuvos miestų, tačiau dalis jų nukreipiamos ir į užsienio šalis. Daugiausia (iki 90 proc.) siuntinių vežama į Baltijos šalis, likusioji dalis gabenama į Lenkiją, Vokietiją, Skandinavijos šalis, D. Britaniją.
Populiaru – prekių mainai
„Omniva LT“ duomenimis, didžiausias siuntų pervežimo apimčių šuolis fiksuotas privačių klientų segmente: lyginant su 2014 metais, gyventojų perduotų siuntų skaičius augo 93 procentais. Bendrovės vadovo teigimu, prie šio pokyčio ypač prisidėjo aktyviau tarp gyventojų vykstantys tarpusavio prekių (rūbų, avalynės, aksesuarų, kt.) mainai, kuriuos padeda įgyvendinti specializuoti drabužių mainų portalai.
Taip pat, pasak S. Bielskio, didesnį pervežamų siuntų kiekį lėmė gerėjanti gyventojų finansinė padėtis: „Pernai prieš didžiąsias metų šventes sulaukėme rekordinio siuntų skaičiaus. Manome, jog tai atspindi ne tik gyventojų emigracijos tendencijas, bet ir geresnes žmonių finansines galimybes: šalyje augant atlyginimams, didesnė dalis žmonių galėjo šventinius siuntinius paruošti Lietuvoje ir užsienyje gyvenantiems artimiesiems“, – pastebi „Omniva LT“ vadovas. Pasak jo, bendrovės siuntų rūšiavimo terminalus Vilniuje ir Kaune 2015 m. gruodį pasiekė 74 proc. daugiau siuntinių nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.
Verslo segmente augimas buvo nuosaikesnis. Per paskutinius finansinius metus bendrovės aptarnaujamų verslo klientų skaičius augo ketvirtadaliu (25 proc.), tiek pat (25 proc.) didėjo ir pervežamų siuntų apimtys.
Dėmesys klientų aptarnavimui
Pasak „Omniva LT“ direktoriaus, atsižvelgiant į klientų poreikius, bendrovės paslaugų kokybė šiemet išliks tarp prioritetų: „Nors lietuviai yra konservatyvūs klientai ir dažniau logistikos paslaugų teikėją renkasi atsižvelgdami į kainas, aukšti kokybės standartai taip pat yra svarbūs. Kokybė, ypač tarp verslo klientų, tampa įprastu kriterijumi, o tai yra tvirtas postūmis logistikos bendrovėms gerinti elektronines sistemas ir darbų atlikimo spartą.“
Pernai atlikti tam tikrų „Omniva“ sistemų ir procesų atnaujinimo darbai leido pagerinti siuntų pristatymo kokybę. Bendrovės duomenimis, 2015 m. klientai laiku iš savitarnos paštomatų atsiėmė ir negrąžino siuntėjui 97 proc. siuntų (2013 m. – 80 proc.). Taip pat klientų patogumui buvo pratęstas klientų aptarnavimo skyriaus darbo laikas nuo 8 iki 19 valandos.
Planuoja plėtrą
Bendrovės direktorius Lietuvoje prognozuoja, kad šiemet siuntų gabenimo apimtys ir toliau augs, todėl kartu turėtų augti ir „Omniva LT“ pajamos. Pasak jo, didžiausią įtaką tam turės planuojama savitarnos siuntų terminalų tinklo plėtra.
„Šių metų antrąjį ketvirtį pradėsime vykdyti trečiąjį plėtros etapą, kurio metu savitarnos paštomatų tinklą papildys daugiau nei 20 terminalų įvairiuose šalies miestuose. Tad jau vasaros pabaigoje turėsime didžiausią Lietuvoje paštomatų tinklą, leisiantį klientams dar patogiau siųsti siuntas ir greičiau jas gauti“, – komentuoja S. Bielskis.
Ruošiantis paštomatų tinklo plėtrai, 2015 m. pradžioje „Omniva LT“ persikėlė į didesnes siuntų rūšiavimo patalpas Vilniuje. Naujasis rūšiavimo terminalas, kurio plotas siekia 1200 m2, yra 2,5 karto didesnis nei ankstesnysis. Bendrovės atstovas tikisi, kad rūšiavimo patalpų plėtra leis padidinti pervežamų siuntų skaičių daugiau nei 50 proc. per mėnesį ir padės užtikrinti greitesnį siuntų rūšiavimo bei pristatymo laiką. Metų pabaigoje taip pat planuojamas Kauno terminalo didinimas.
Omniva“ grupės įmonių Baltijos šalyse bendra apyvarta 2015 m. augo 27 proc. ir siekė 75,9 mln. eurų. „Omniva“ įmonių grupę sudaro Estijos motininė bendrovė „Eesti Posti“ (liet. Estijos paštas), „Maksekeskus Ltd.“ ir jos dukterinės įmonės: Lietuvos įmonė UAB „Omniva LT“ bei „Omniva SIA” Latvijoje.