Ford Motor ateitis, susijusi su aliuminiu

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2014-02-07 17:57 Komentarai: (0)
Ford Motor (F) vadovai užsimena, jog šie metai automobilių gamintojui bus kertiniai, siekiant ilgalaikės sėkmės, kadangi bus kuriami 23 nauji modeliai ir plačiau panaudojamas aliuminis.

Ketvirtiniai rezultatai


Sausio pabaigoje įmonė paskelbė naujausius ketvirtinius rezultatus, kurie pranoko analitikų lūkesčius. Ketvirtas praėjusių metų ketvirtis buvo jau 18 iš eilės pelningas ketvirtis. 2013 m. pelnas prieš mokesčius siekė 8,6 mlrd. USD (+7,5% met./met.), o grynasis pelnas siekė 7,2 mlrd. USD (1,76 USD/akcijai). Įmonės rezultatų kitimo tendenciją galima išvysti žemiau esančiame grafike. Tuo tarpu įmonė prognozuoja, jog šiais metais pelnas prieš mokesčius sieks 7-8 mlrd. USD – 7-19% mažiau nei 2013 m. Įmonės direktorius Alan Mulally pareiškė, jog 2014 m. yra labai svarbūs, kadangi prireiks ženklių investicijų kuriant naujus modelius ir statant gamyklas, tačiau visos investicijos yra daromos, atsižvelgiant į ilgalaikę perspektyvą ir jau 2015 m. investuotojai turėtų išvysti minėtų pokyčių rezultatus.

Įmonės restruktūrizacija yra vykdoma, remiantis „One Ford“ planu, kuris sudarytas iš kelių dalių – kokybės, išmaniųjų technologijų, ekologiškumo bei saugumo tobulinimo. Šio plano pritaikymo pavyzdys gerai matomas Ford turimų automobilių platformų skaičiaus kitimo tendencijoje. Automobilio platforma, tai automobilio gamintojo sukurta bazė, kuri leidžia keliems automobilių modeliams taikyti vienodas detales. Pavyzdžiui, B platformos pagrindu gaminami Focus, Tourneo, Kuga, C-MAX modeliai, o C ir D platformos – Mondeo, Fusion, S-MAX, Galaxy ir Edge modeliai. 2007 m. buvo naudojamos 27 automobilių platformos visame pasaulyje gaminamiems Ford automobiliams. 2014 m. tokių platformų turėtų likti 15, o siekiama, kad iš viso platformų būtų tik 9, kas gerokai sumažins automobilių kūrimo išlaidas bei savikainą ir turėtų padidinti automobilių kokybę.

Pastaraisiais metais viena pagrindinių rinkų pasaulyje tapo Kinija ir visi automobilių gamintojai siekia užkariauti būtent šios šalies vartotojų širdis. Remiantis Ford paskelbtais duomenimis, 2013 m. Ford pardavimai šioje šalyje išaugo 49%, kas parodo, jog bendrovė priima teisingus sprendimus, kad įsitvirtintų šioje šalyje. Teigiama, jog Ford užimama Kinijos rinkos dalis ketvirtą praėjusių metų ketvirtį išaugo iki 4,4% dėl Kinijos vartotojams įtikusių EcoSport bei Kuga modelių.



Perkamiausias automobilis JAV


Reikšmingu įvykiu šiais metais gali tapti perkamiausio JAV automobilio F-150 naujausios versijos pasirodymas rinkoje. F-150 ne tik 37 metus iš eilės yra perkamiausias JAV visureigis, bet ir 32 metus iš eilės yra populiariausias pasirinkimas, perkant naują automobilį šioje šalyje. Skaičiuojant parduotais automobilių vienetais, F-150 modelio pardavimai sudaro apie trečdalį visų Ford pardavimų JAV. Taip pat daugelis analitikų mano, jog būtent šis modelis yra pats pelningiausias.

Neseniai buvo pristatytas naujausias F-150 modelis, kuris bus pradėtas pardavinėti jau šių metų pabaigoje. Kuriant šį modelį buvo priimtas ryžtingas sprendimas kuo daugiau automobilyje panaudoti iš aliuminio pagamintų detalų, kas leido visureigio svorį sumažinti daugiau nei 300 kg – apie 13% mažiau nei dabartinio modelio ar konkurentų. Taip pat buvo pristatyti ir nauji varikliai. Visa tai, anot Ford atstovų, turėtų ženkliai sumažinti kuro sąnaudas bei pagerinti kitus svarbius visureigio parametrus. Jeigu Ford F-150 sulauks didelio vartotojų susidomėjimo, tai įmonė tokią strategiją panaudos ir kituose automobiliuose.

Aliuminio kaina per pastaruosius ketverius metus yra sumažėjusi apie 40%. Šiuo metu konkurentai tik nedidele dalimi ryžtasi pakeisti tradicines (metalo ar jo lydinių) detales į iš aliuminio pagamintas. Tuo tarpu Ford direktorius yra pasakęs, jog tiki, kad aliuminis yra ateities medžiaga automobilių pramonėje ir mano, kad šiuo metu yra puiki galimybė plačiai pritaikyti šį metalą serijinių automobilių gamyboje. F-150 modelio sėkmė rinkoje leistų Ford Motor išsiveržti į priekį ir konkurentai, norėdami pasivyti Ford, dar tik turės pertvarkyti savo gamyklas.



Investicinės galimybės


Aukščiau pateiktoje lentelėje matome, jog Ford Motor pasižymi vienu aukščiausiu grynuoju pelningumu, kuris siekia beveik 5%. Įmonė taip pat išmoka daugiausiai dividendų, lyginant su konkurentais, kadangi Ford akcijų metinis dividendų pajamingumas siekia 3,4%. Be to, Ford Motor P/E rodiklis parodo, jog investuotojai Ford akcijas vertina mažiau nei konkurentų. Verta atkreipti investuotojų dėmesį į Ford skolos ir kapitalo santykio rodiklį, kuris skaičiuojamas įmonės skolą dalinant iš nuosavo kapitalo ir skolos sumos. Šis rodiklis parodo, jog Ford šiuo metu yra įskolinusi daugiau nei konkurentai, kadangi šio rodiklio sektoriaus vidurkis siekia apie 50%, kai Ford skolos ir kapitalo santykis yra beveik 90%.

Ford Motor vadovų pastangos sustiprinti įmonės finansinę poziciją leidžia tikėtis, jog reitingų agentūros ir toliau kels įmonės skolos reitingus. Skolos ir kapitalo santykis yra didžiausias tarp nagrinėjamų bendrovių ir šiuo metu siekia 84%, kai 2009 m. kovo mėn. jis buvo ties 113%. 2013 m. rugsėjo mėn. reitingų agentūra Moody‘s pakėlė Ford skolos reitingą iš neinvesticinio į žemiausią investicinį Baa3. Šis reitingas išliko iki šiol ir yra žemiausiais tarp nagrinėjamų automobilių pramonės bendrovių. Nepaisant to, vyrauja analitikų nuomonė, jog įmonės valdžios pastangos mažinti skolas gali paskatinti reitingų agentūras skirti aukštesnius įvertinimus.

Pastaruoju metu neigiamai Ford Motor akcijų kainą veikia įmonės vadovų komentarai, jog šiais metais ženkliai išaugs išlaidos dėl investicijų, skirtų pagerinti įmonės poziciją ilguoju laikotarpiu. Taip pat kai kurie rinkos dalyviai įžvelgia galimus gamybos sutrikimus, kadangi gamyklos yra perdaromos ir darbuotojai turi būti iš naujo apmokomi. Tokie sutrikimai gali lemti situaciją, kai įmonė nesugebės patenkinti naujojo F-150 modelio paklausos ir dėl to nukentės Ford pelningumas. Be to, baiminamasi, jog pinganti Japonijos jena gali neigiamai paveikti kitų valstybių automobilių gamintojus, kadangi japoniški automobiliai dėl silpnesnės valiutos tampa lengviau įperkami užsienio vartotojams.

Nepaisant galimų trumpalaikių trukdžių, verta atkreipti investuotojų dėmesį į tai, jog Ford sugebėjus sėkmingai įgyvendinti planus, įmonės gaminami automobiliai įgautų didelį pranašumą, lyginant su konkurentais, kadangi lengvesni (panaudojus aliuminį) ir taupesni automobiliai sulauktų didelio vartotojų susidomėjimo visame pasaulyje. Taip pat verta paminėti, jog Ford Motor vadovas Alan Mulally, kuris yra atsakingas už vykdomą pertvarką, yra pasiryžęs ir toliau dirbti bendrovėje. Jis tai patvirtino atsisakydamas dalyvauti Microsoft (MSFT) vykusioje vadovo paieškoje.

Taigi matome, jog šiuo metu Ford Motor akcijų kainoje yra įskaičiuojami šiais metais galimi gamybos nesklandumai ir didelės investicijos. Tačiau verta pabrėžti, jog įmonės vadovai imasi ryžtingų permainų, kad būtų užtikrintas bendrovės augimas ilgalaikėje perspektyvoje, ką tikrai įvertins ne vienas ilgalaikis investuotojas. Rinkos dalyviai turėtų atidžiai stebėti vartotojų reakciją, kai rinkai bus pristatytas naujasis F-150, kadangi pasiteisinus šiam modeliui, vis daugiau iš aliuminio pagamintų komponentų turėtų atsirasti didžiojoje dalyje Ford siūlomų modelių, kas leistų įmonei žymiai geriau konkuruoti rinkoje.

Parengta LHV banko, Ford Motor paskelbtais duomenimis bei ataskaitomis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, seekingalpha.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.

Panašūs straipsniai:

(apžvalga)

2025-08-05 » JAV grasina Indijai didesniais muitais dėl rusiškos naftos pirkimo
2025-08-04 » Silpni JAV darbo rinkos rodikliai išgąsdino investuotojus
2025-08-01 » D. Trumpas didina muitus ir skelbia ultimatumą farmacijos kompanijoms
2025-07-31 » FED palūkanų nepakeitė, „Meta“ ir „Microsoft“ rezultatai viršijo lūkesčius
2025-07-30 » „Novo Nordisk“ akcijos smigo žemyn po silpnų finansinių rezultatų
2025-07-29 » JAV ir ES prekybos susitarimas biržoms optimizmo nesuteikė
2025-07-25 » ECB neskubės su tolesniu palūkanų normų mažinimu
2025-07-24 » Akcijų biržos toliau kopia į naujas aukštumas
2025-07-23 » JAV ir Japonijos prekybos susitarimas kilstelėjo Azijos biržas aukštyn
2025-07-22 » JAV akcijų biržos muša naujus rekordus

 
Dar nėra komentarų