
Kitą savaitę daugeliui gerai žinomų kvepalų (Calvin Klein, Davidoff, Roberto Cavalli ir kt.) ir kūno priežiūros prekių ženklų valdytoja Coty Inc. (COTY) žengia į NYSE biržą.
Bendrovės veikla
Coty Inc. skirsto savo veiklą į tris segmentus – kvepalų, kosmetikos ir kūno priežiūros. Remiantis įmonės paskelbtais duomenimis, įmonė užimą antrą vietą kvepalų rinkoje ir šeštą vietą kosmetikos rinkoje. Bendrovė teigia, jog iš dešimties pagrindinių prekių ženklų gauna apie 70% visų pajamų. Didžiąją dalį (77%) pajamų Coty gauna išsivysčiusiose rinkose, kuriose pardavimų augimas nėra toks spartus, kaip besivystančiose rinkose. Žemiau esančiose diagramose galima išvysti išsamesnę informaciją apie bendrovės pardavimų pasiskirstymą ir 10 pagrindinių įmonės prekių ženklų. Taip pat Coty pasižymi kurdama garsenybių (Jennifer Lopez, Madonna, Beyoncé Knowles, Heidi Klum, Lady Gaga ir kt.) kvepalų linijas.

Bendrovės pasiekimai
Įmonė skelbiasi, jog jos šūkis yra „Greičiau.Toliau.Laisviau“ ir pabrėžia, kad bendrovės valdžia vadovaujasi greitu sprendimų priėmimo metodu, kurio dėka buvo įsigytos kelios svarbios bendrovės (Dr. Scheller Cosmetics, OPI Products, philosophy ir TJoy of China). Šiuo metu bendrovėje dirba apie 12 000 darbuotojų, o dauguma gamybos padalinių yra JAV ir Europoje.
Žemiau esančiame grafike galima išvysti, jog nuo 2009 m. įmonės pardavimai augo, tačiau bendrovės pelnas svyravo, nes įmonės vadovams teko nurašyti dideles prestižo sumas. Nurašymai susiję su prieš keletą metų įsigytomis bendrovėmis. Pavyzdžiui, bendrovė mini, jog 2012 m. pabaigoje buvo nurašyta net 575,9 mln. USD suma, susijusi su kūno priežiūros prekių segmentu. Tuo tarpu per pirmuosius devynis 2013 m. mėnesius dėl ženkliai sumažėjusios nurašymų sumos įmonės pelnas išaugo daugiau nei keturis kartus, lyginant su atitinkamu laikotarpiu 2012 m., nors pardavimai išliko tokie patys. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog įmonės bendrasis pelningumas nuo 2009 m. išaugo daugiau nei 5 proc. punktais iki 60,4%. Be to, finansinė bendrovės padėtis išlieka gana gera, kadangi 2013 m. kovo pabaigoje įmonė turėjo 782,8 mln. USD grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų, o trumpalaikiai įsiskolinimai minėtu laikotarpiu siekė 1 563 mln. USD ir ilgalaikė skola sudarė 2 491,4 mln. USD.

Viešasis akcijų siūlymas
Coty planavo įgyvendinti viešąjį akcijų platinimą dar praėjusiais metais, tačiau jis buvo atidėtas, kadangi išėjusį į pensiją įmonės direktorių Bernd Beetz pakeitusiam prestižinių Coty prekių segmento direktoriui Michele Scannavini buvo duota daugiau laiko prisitaikyti prie naujųjų pareigų.
Remiantis preliminariais duomenimis, viešojo akcijų platinimo metu vienos Coty Inc. akcijos kaina turėtų būti nuo 16,5 USD iki 18,5 USD, o birželio 12 d. išplatinti ketinama iki 65,7 mln. akcijų ir taip gauti iki 1,1 mlrd. USD lėšų. Tačiau norėtume atkreipti dėmesį į tai, jog viešojo platinimo metu įmonė neišleis naujų akcijų ir per platinimą surinktų lėšų negaus. Visos IPO metu siūlomos akcijos bus trijų didžiausių įmonės akcininkų – JAB Holdings BV, Berkshire Partners LLC ir Rhone Capital, kuriems priklauso atitinkamai 82% ir po 7,1% Coty akcijų. JAB parduos 14% turimo akcijų paketo, o Berkshire ir Rhone – po 25%. Manoma, jog taip didieji investuotojai nori atgauti dalį į bendrovę investuotų lėšų. Dažniausiai IPO vykdomi, siekiant pritraukti lėšų dėl tolimesnės įmonės plėtros (žengiant į naujas rinkas, įsigyjant kitas bendroves).
Taip pat norėtume atkreipti dėmesį į tai, jog po viešojo akcijų siūlymo minėti trys didžiausi Coty akcininkai išlaikys įtaką įmonėje ir bendrai turės 97,7% balso teisių bendrovėje, kadangi jų turimos akcijos bus konvertuojamos į B tipo akcijas, turėsiančias 10 balso teisių, tenkančių vienai akcijai, kai viešajame siūlyme platinamos A tipo akcijos turės tik po vieną balso teisę.

Aukščiau esančioje lentelėje galima preliminariai palyginti Coty su keliomis konkurentų bendrovėmis. Kainos ir pardavimų (P/S) rodiklis parodo, kiek investuotojai yra linkę mokėti už įmonės generuojamus pardavimus. Coty rodiklis buvo mažesnis nei Estee Lauder ar L‘Oreal, tačiau didesnis už Elizabeth Arden. Taip pat svarbu paminėti, jog Coty Inc. nemoka dividendų, kai vidutinis asmeninių produktų sektoriaus mokamas dividendų pajamingumas siekia 2,7%. Tiek Estee Lauder, tiek L’Oreal nuo metų pradžios ženkliai pakilo ir tai parodo investuotojų optimistines nuotaikas, susijusias su šio sektoriaus bendrovėmis ir leidžia tikėtis sėkmingo Coty akcijų platinimo.
Remiantis Investopedia.com ir Bloomberg apskaičiavimais, Coty Inc. įmonės vertė (angl. Enterpise value) siekia apie 8,5 mlrd. USD, o EV/EBITA rodiklis yra 11, kai minėtų Coty konkurentų EV/EBITA rodikliai yra vidutiniškai 14,4. Taip pat daugelis analitikų pasisako už tai, jog viešojo platinimo metu siūloma akcijų kaina nėra pernelyg aukšta.
Į rinką žengia daug žadanti bendrovė, kuri valdo daugeliui gerai žinomus prekių ženklus ir kurios vadovybė linkusi įsigyti kitas perspektyvias bendroves bei stengiasi labiau išskaidyti savo veiklą iš kvepalų į kūno priežiūros ir kosmetikos segmentus. Šį mėnesį įmonė paskelbė, jog pasirašė susitarimą įsigyti grožio produktų platintoją Azijos šalyse StarAsia, kuris, Coty direktoriaus nuomone, leis sparčiai augti besivystančiose Azijos rinkose. Daugiau informacijos sulauksime liepos mėn., kai sandoris bus užbaigtas. Taip pat Coty paskelbė, jog susitarė su vienu didžiausių Brazilijoje kosmetikos platintoju Frajo Internacional dėl Coty produkcijos platinimo šioje šalyje, steigiant bendrą įmonę. Taigi matome, jog Coty vadovybė nori plėstis Azijoje ir ten įžvelgia dideles bendrovės augimo galimybes. Artimiausiais ketvirčiais turėtume išvysti šių pastangų rezultatus.
Parengta LHV banko, remiantis Coty Inc. skelbiamais duomenimis ir viešai prieinama informacija (coty.com, seekingalpha.com, investopedia.com, sec.gov) ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, cnbc.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
Bendrovės veikla
Coty Inc. skirsto savo veiklą į tris segmentus – kvepalų, kosmetikos ir kūno priežiūros. Remiantis įmonės paskelbtais duomenimis, įmonė užimą antrą vietą kvepalų rinkoje ir šeštą vietą kosmetikos rinkoje. Bendrovė teigia, jog iš dešimties pagrindinių prekių ženklų gauna apie 70% visų pajamų. Didžiąją dalį (77%) pajamų Coty gauna išsivysčiusiose rinkose, kuriose pardavimų augimas nėra toks spartus, kaip besivystančiose rinkose. Žemiau esančiose diagramose galima išvysti išsamesnę informaciją apie bendrovės pardavimų pasiskirstymą ir 10 pagrindinių įmonės prekių ženklų. Taip pat Coty pasižymi kurdama garsenybių (Jennifer Lopez, Madonna, Beyoncé Knowles, Heidi Klum, Lady Gaga ir kt.) kvepalų linijas.

Bendrovės pasiekimai
Įmonė skelbiasi, jog jos šūkis yra „Greičiau.Toliau.Laisviau“ ir pabrėžia, kad bendrovės valdžia vadovaujasi greitu sprendimų priėmimo metodu, kurio dėka buvo įsigytos kelios svarbios bendrovės (Dr. Scheller Cosmetics, OPI Products, philosophy ir TJoy of China). Šiuo metu bendrovėje dirba apie 12 000 darbuotojų, o dauguma gamybos padalinių yra JAV ir Europoje.
Žemiau esančiame grafike galima išvysti, jog nuo 2009 m. įmonės pardavimai augo, tačiau bendrovės pelnas svyravo, nes įmonės vadovams teko nurašyti dideles prestižo sumas. Nurašymai susiję su prieš keletą metų įsigytomis bendrovėmis. Pavyzdžiui, bendrovė mini, jog 2012 m. pabaigoje buvo nurašyta net 575,9 mln. USD suma, susijusi su kūno priežiūros prekių segmentu. Tuo tarpu per pirmuosius devynis 2013 m. mėnesius dėl ženkliai sumažėjusios nurašymų sumos įmonės pelnas išaugo daugiau nei keturis kartus, lyginant su atitinkamu laikotarpiu 2012 m., nors pardavimai išliko tokie patys. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog įmonės bendrasis pelningumas nuo 2009 m. išaugo daugiau nei 5 proc. punktais iki 60,4%. Be to, finansinė bendrovės padėtis išlieka gana gera, kadangi 2013 m. kovo pabaigoje įmonė turėjo 782,8 mln. USD grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų, o trumpalaikiai įsiskolinimai minėtu laikotarpiu siekė 1 563 mln. USD ir ilgalaikė skola sudarė 2 491,4 mln. USD.

Viešasis akcijų siūlymas
Coty planavo įgyvendinti viešąjį akcijų platinimą dar praėjusiais metais, tačiau jis buvo atidėtas, kadangi išėjusį į pensiją įmonės direktorių Bernd Beetz pakeitusiam prestižinių Coty prekių segmento direktoriui Michele Scannavini buvo duota daugiau laiko prisitaikyti prie naujųjų pareigų.
Remiantis preliminariais duomenimis, viešojo akcijų platinimo metu vienos Coty Inc. akcijos kaina turėtų būti nuo 16,5 USD iki 18,5 USD, o birželio 12 d. išplatinti ketinama iki 65,7 mln. akcijų ir taip gauti iki 1,1 mlrd. USD lėšų. Tačiau norėtume atkreipti dėmesį į tai, jog viešojo platinimo metu įmonė neišleis naujų akcijų ir per platinimą surinktų lėšų negaus. Visos IPO metu siūlomos akcijos bus trijų didžiausių įmonės akcininkų – JAB Holdings BV, Berkshire Partners LLC ir Rhone Capital, kuriems priklauso atitinkamai 82% ir po 7,1% Coty akcijų. JAB parduos 14% turimo akcijų paketo, o Berkshire ir Rhone – po 25%. Manoma, jog taip didieji investuotojai nori atgauti dalį į bendrovę investuotų lėšų. Dažniausiai IPO vykdomi, siekiant pritraukti lėšų dėl tolimesnės įmonės plėtros (žengiant į naujas rinkas, įsigyjant kitas bendroves).
Taip pat norėtume atkreipti dėmesį į tai, jog po viešojo akcijų siūlymo minėti trys didžiausi Coty akcininkai išlaikys įtaką įmonėje ir bendrai turės 97,7% balso teisių bendrovėje, kadangi jų turimos akcijos bus konvertuojamos į B tipo akcijas, turėsiančias 10 balso teisių, tenkančių vienai akcijai, kai viešajame siūlyme platinamos A tipo akcijos turės tik po vieną balso teisę.

Aukščiau esančioje lentelėje galima preliminariai palyginti Coty su keliomis konkurentų bendrovėmis. Kainos ir pardavimų (P/S) rodiklis parodo, kiek investuotojai yra linkę mokėti už įmonės generuojamus pardavimus. Coty rodiklis buvo mažesnis nei Estee Lauder ar L‘Oreal, tačiau didesnis už Elizabeth Arden. Taip pat svarbu paminėti, jog Coty Inc. nemoka dividendų, kai vidutinis asmeninių produktų sektoriaus mokamas dividendų pajamingumas siekia 2,7%. Tiek Estee Lauder, tiek L’Oreal nuo metų pradžios ženkliai pakilo ir tai parodo investuotojų optimistines nuotaikas, susijusias su šio sektoriaus bendrovėmis ir leidžia tikėtis sėkmingo Coty akcijų platinimo.
Remiantis Investopedia.com ir Bloomberg apskaičiavimais, Coty Inc. įmonės vertė (angl. Enterpise value) siekia apie 8,5 mlrd. USD, o EV/EBITA rodiklis yra 11, kai minėtų Coty konkurentų EV/EBITA rodikliai yra vidutiniškai 14,4. Taip pat daugelis analitikų pasisako už tai, jog viešojo platinimo metu siūloma akcijų kaina nėra pernelyg aukšta.
Į rinką žengia daug žadanti bendrovė, kuri valdo daugeliui gerai žinomus prekių ženklus ir kurios vadovybė linkusi įsigyti kitas perspektyvias bendroves bei stengiasi labiau išskaidyti savo veiklą iš kvepalų į kūno priežiūros ir kosmetikos segmentus. Šį mėnesį įmonė paskelbė, jog pasirašė susitarimą įsigyti grožio produktų platintoją Azijos šalyse StarAsia, kuris, Coty direktoriaus nuomone, leis sparčiai augti besivystančiose Azijos rinkose. Daugiau informacijos sulauksime liepos mėn., kai sandoris bus užbaigtas. Taip pat Coty paskelbė, jog susitarė su vienu didžiausių Brazilijoje kosmetikos platintoju Frajo Internacional dėl Coty produkcijos platinimo šioje šalyje, steigiant bendrą įmonę. Taigi matome, jog Coty vadovybė nori plėstis Azijoje ir ten įžvelgia dideles bendrovės augimo galimybes. Artimiausiais ketvirčiais turėtume išvysti šių pastangų rezultatus.
Parengta LHV banko, remiantis Coty Inc. skelbiamais duomenimis ir viešai prieinama informacija (coty.com, seekingalpha.com, investopedia.com, sec.gov) ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, cnbc.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.