Automobilių gamintojų pergalės ir pralaimėjimai

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2013-01-16 16:54 Komentarai: (1)
Kokias tendencijas automobilių pramonėje galime įžvelgti prieš prasidedant ketvirtinių rezultatų skelbimui ir kokias investicines galimybes tai žada?

Besitęsianti skolų krizė Europoje ir automobilių gamintojams vis labiau atsiverianti milžiniška Kinijos rinka buvo tik kelios tendencijos, lėmusios pasikeitimus visoje pramonės šakoje. Nors išsamūs 2012 m. statistiniai duomenys dar nėra paskelbti, tačiau jau paskelbti 2012 m. JAV ir Kinijos pardavimai bei kita viešai prieinama informacija leidžia įžvelgti bendras šios pramonės šakos pokyčių tendencijas.

Automobilių pramonės tendencijos

Remiantis Tarptautine automobilių gamintojų asociacija, naujų automobilių pardavimai po 2008-2009 m. vykusių kritimų žymiai sparčiau kilo Artimųjų Rytų valstybėse bei Azijoje, išskyrus Japoniją ir P. Korėją. Dėl to net 38% naujų automobilių 2011 m. buvo parduota šiuose regionuose, kai 2000 m. šiuose regionuose buvo parduota tik 11% naujų automobilių. Tuo tarpu JAV ir 17 didžiausių Europos valstybių dalis nuo 2000m. atitinkamai sumažėjo nuo 34% ir 30 % iki 19%.

Žemiau pateiktoje lentelėje galima išvysti naujausius 2012 m. automobilių pardavimo JAV duomenis. Didžiausiu transporto priemonių pardavimų augimu šioje šalyje gali pasigirti Volkswagen AG (VOW), kurios naujų automobilių pardavimai išaugo net 30,6% (met./met.), tačiau šios markės automobilių pardavimai sudarė tik 4% visų parduotų automobilių. Tuo tarpu didžiausią JAV rinkos dalį turinčios General Motors Corp. (GM) pardavimai šalyje augo 3,7% (met./met.). Šiais metais GM sprendė problemas dėl nuostolius nešančio Opel padalinio, kuris šiais metais pristatė stilingą miesto automobilį Adam, turėjusį užkariauti Europos vartotojų širdis, tačiau jo laukia stipri konkurencija iš panašiai kainuojančių VW Up! ir Fiat 500. Bendrovė tikisi, jog Opel padalinys nebeneš nuostolių jau 2015 m. Tuo tarpu populiariausias 2012 metais GM parduodamas modelis buvo Buick Verano, o šiais metais tikimasi, jog atnaujinti Chevrolet Trax, Buick Encore, Chevrolet Silverado bei GMC Sierra leis pasiekti dar geresnių rezultatų. Nepaisant gerų GM rezultatų, Ford Motor Co. (F) prezidento pavaduotojas pareiškė, jog siūlomi taupūs, hibridiniai bei komerciniai automobiliai demonstravo didžiausią augimą praėjusiais metais, o Ford F serijos modelis trisdešimt šeštą kartą tapo geriausiai JAV parduodamu automobiliu.



Automobilių pramonės tendencijos ir prognozės

Taupumas

Viena iš ryškiausių automobilių pramonės tendencijų yra vartotojų noras turėti taupesnes transporto priemones. Elektra varomi ar „plug–in“ hibridiniai automobiliai vis dar kainuoja gerokai daugiau už paprastesnius automobilius ir dauguma automobilių gamintojų pristato naujas technologijas, kurios leidžia taupiau važiuoti įprastomis dyzelinėmis ar benzininėmis mašinomis. Vis daugiau automobilių pristatomi su cilindrų deaktyvavimo, start-stop, tobulesnėmis greičių perjungimo sistemomis. Tačiau JAV energetikos departamento paskelbtame taupiausių automobilių sąraše (išsk. elektromobilius) dominuoja Toyota Prius hibridiniai automobiliai. Pastaruoju Toyota Motor Corp. (7023) akcijos gerokai šoktelėjo į viršų, kadangi Japonijos valdžia paskelbė ekonomikos skatinimo priemones, tačiau verta prisiminti, jog Toyota susiduria su politine rizika, kadangi nesutarimai su Kinija lemia mažėjančias Kinijos rinkos įsisavinimo prognozes. Bendrovės vadovai pranešė, jog praėjusias metais kompanijos parduotų automobilių skaičius Kinijoje sumažėjo 4,9% ir siekė 840 500 transporto priemonių.

Auganti konkurencija Kinijos rinkoje

Remiantis Kinijos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, per 2012 m. Kinijoje buvo parduota 19,3 mln. automobilių, arba 4,3% daugiau nei 2011 m., kai JAV 2012 m. lengvųjų automobilių pardavimai siekė 14,5 mln. automobilių (+13% met./met.).

Taigi matome, jog Kinijos automobilių pirkėjai tampa vis svarbesni automobilių gamintojams. Ieškant investicinių idėjų galime žvilgtelti į žemiau esančius grafikus, kuriuose išvysite geriausiai parduodamų automobilių Kinijoje TOP 10. Didžiąją rinkos dalį turi Volkswagen AG, kurios siūlomi modeliai sudaro beveik pusę 10 geriausiai parduodamų sedanų/hečbekų Kinijoje. Šioje rinkoje taip pat gerai sekasi Hyundai bei General Motors modeliams. Verta pastebėti, jog sudėjus atskirai pateiktus Ford Focus sedano ir hečbeko pardavimus, šio modelio automobiliai taip pat taptų vieni populiariausių Kinijoje. Be to, šioje šalyje 2012 m. Volkswagen Tiguan buvo geriausiai parduodamas visureigis. Taigi matome akivaizdžius lyderius Kinijos rinkoje.



Grožis automobilių pramonėje

Pirmadienį (sausio 14 d.) prasidėjo automobilių paroda Detroite, kurios metu dauguma automobilių gamintojų stengėsi nustebinti pirkėjus ir pristatė savo naujausius modelius. Toyota prezidentas Akio Toyoda, kuris valdo bendrovę nuo 2009 m., siekdamas atstatyti Toyota reputaciją ir norėdamas, jog automobiliai būtų žinomi ne tik kaip kokybiški, bet ir kaip gražūs automobiliai, parodos metu pristatė prototipą „Corolla Furia“, kurio dizaino elementus išvysime būsimuose Toyota modeliuose. Šio prototipo sulauktas dėmesys gali padėti prognozuoti tolimesnę bendrovės sėkmę, siekiant užkariauti vartotojų širdis.

Parodos metu buvo taip pat pristatytas sportinis General Motors sukurtas automobilis Chevrolet Corvette Stingray, kuris tapo vienu pirmųjų GM atnaujintų modelių. Bendrovės direktorius planuoja per artimiausius 12-18 mėnesių atnaujinti 70% siūlomų produktų ir taip pradėti General Motors renesansą. Tendencija kurti gražesnius automobilių modelius matoma ir kituose automobilių gamintojuose. Pavyzdžiui, Hyundai Motor Co. (005380) dukterinės bendrovės Kia Motors Corp. (000270) vyriausiasis dizaineris Peter Schreyer neseniai tapo įmonės direktoriumi. Peter Schreyer yra dirbęs koncernui Volkswagen AG (VOW) ir prisidėjo prie tokių automobilių kaip New Beetle bei Audi TT dizaino kūrimo. Taigi matome, jog vis daugiau dėmesio skiriama transporto priemonių išvaizdai.



Lentelėje matome, jog šiuo metu investuotojai daugiausiai už įmonės pardavimus moka, pirkdami Toyota kompanijos akcijas, kurios, remiantis P/E rodikliu, yra brangiausios. Šiuo metu Volkswagen akcijos atrodo gana patraukliai dėl mažo P/E rodiklio bei metinio dividendų išmokėjimo vidurkio, kuris pranoksta pramonės šakos dividendų vidurkį (1,64%). Tačiau didžiausią dėmesį rinkos dalyviai turėtų atkreipti į tai, kaip įmonėms sekasi didinti ne tik pajamas, bet ir pelnus, o tai anksčiausiai galėsime išvysti jau šio mėnesio pabaigoje, kai Ford bei Hyundai pristatys ketvirtinius rezultatus. Automobilių parodos Detroite metu, Ford valdžios atstovas pareiškė, jog tikisi „nuostabių“ rezultatų ir ketvirtą 2012 m. ketvirtį. Be to, sausio 11 d. buvo paskelbta, jog Ford planuoja įdarbinti apie 2 200 darbuotojų 2013 m., kad būtų geriau pasiruošiama naujų produktų pristatymui. Tuo tarpu Volkswagen direktorius sausio 14 d. pareiškė, jog 2012 m. buvo pasiekti geriausi visų laikų pardavimai.

Taigi artėjantis ketvirtinių rezultatų skelbimo laikotarpis leis investuotojams geriau įžvelgti pokyčius automobilių gamybos pramonėje, kuri šiuo metu išgyvena ženklius pokyčius, kadangi keičiasi pagrindinės automobilių pardavimo rinkos ir vartotojų norai.

Parengta LHV banko, remiantis įmonių duomenimis, viešai prieinama informacija (caam.org.cn, autonews.com, oica.net) ir užsienio žiniasklaida (bloomberg.com, cnbc.com, finance.yahoo.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
1.   Parašė domantasr   2013-01-16 19:36  

Ta pacia tema, dar truputis idomesnes statistikos EU auto rinkoje.