Yandex akcijos pirmą debiuto dieną pašoko 55.36%

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2011-05-25 02:47 Komentarai: (3)
Internetinių svetainių valdytojų žengimo į biržas bumas ir toliau tęsiasi, na o investuotojai labai noriai perka šių kompanijų akcijas, kurios savo debiuto metu biržoje fiksuoja įspūdingus akcijų kainų šuolius. Neišimti tapo ir populiariausio Rusijoje paieškų tinklapio valdytoja Yandex, kurios akcijos debiutinės prekybos metu Nasdaq biržoje šoktelėjo net 55.36 procentais.

Yandex kompanija pirminio viešojo platinimo metu pardavė 52.2 mln. vienetų arba 16.2 procentus savo visų akcijų. Akcijos investuotojams buvo parduotos po 25 dolerius už akciją, nes paklausa pasiūlą viršijo net septyniolika kartų, nors pradinis platinamų akcijų kainų intervalas sudarė tik 20 – 22 dolerius. Tad visa ši kompanija buvo įvertinta maždaug aštuonių milijardų dolerių suma. 2000 metais grupė privačių investuotojų 36 procentus Yandex bendrovės akcijų įsigijo vos už kiek daugiau nei penkis milijonus dolerių.

Antradienio Yandex kompanijos debiutas biržoje tapo didžiausias šiais metais pasaulyje surengtas IPO ir įvykęs technologijų sektoriaus atstovės debiutas biržoje. Paskutinė antradienio prekybos metu už populiariausio Rusijoje paieškų tinklapio valdytojos akciją mokėta kaina Nasdaq biržoje sudarė 38.84 dolerius, t.y. 13.84 doleriais daugiau nei pirminio viešojo platinimo metu buvusi nustatyta šios kompanijos akcijų kaina. Na o pačios antradienio prekybos metu už vieną Yandex akcija daugiausiai buvo sumokėta net 42.01 doleris.

Yandex dalis Rusijos internetinių paieškų rinkoje šiuo metu sudaro net 65 procentus, kai didžiausio pasaulyje paieškų tinklapio savininkės Google dalis šioje Rusijos rinkoje sudaro tik 22 procentus. Pagal prognozuojamus kitų metų veiklos rezultatus, ir esant 21 dolerio už akciją kainai, t.y. kainai už kurią iš pradžių norėta pirminio viešojo platinimo metu parduoti Yandex akcijas, šios kompanijos rinkos vertės rodiklis P/E sudarytų 23 reikšmę, tuo tarpu Google atitinkamo rodiklio reikšmė sudaro tik 13.

Per paskutinius tris metus Rusijos internetinės reklamos rinka šoktelėjo 51 procentu, tuo tarpu išlaidos spausdintinei reklamai per minimą laikotarpį krito net 41 procentu, televizijoje sumažėjo 6 procentais, na o radijuje 21 procentu.

Populiariausio Rusijoje paieškų tinklapio valdytojos Yandex konsoliduotos pajamos per praėjusius metus sudarė 12,500 mlrd. rublių, kas palyginus su ankstesniais metais, buvo 43,2 procentais daugiau, tuo tarpu per 2008 metus šios kompanijos konsoliduotos pajamos sudarė 7,649 mlrd. rublių. Per praėjusius metus minima kompanija uždirbo 3,817 mlrd. rublių konsoliduoto grynojo pelno, t.y. beveik dvigubai daugiau nei buvo uždirbta 2009 metais, kuomet konsoliduotas grynasis pelnas sudarė tik 2,010 mlrd. rublių.

Vien per pirmą šių metų ketvirtį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, Yandex konsoliduotos pajamos ūgtelėjo 65,4 procentais iki 3,894 mlrd. rublių, na o konsoliduotas grynasis pelnas šoktelėjo 61,7 procentais iki 820 mln. rublių.
 
1.   Parašė Danielius   2011-05-25 08:50  

http://www.youtube.com/watch?v=UaKP2l9Y1lY

 
2.   Parašė sliux   2011-05-25 09:05  

LinkedIn didesnis balionas, bet kažkodėl oro leisti neskuba, nors berods nuo vakar ją jau ir šortinti galima.

 
3.   Parašė Danielius   2011-05-25 12:25  

Tai palaukite dar, viskas tik prasideda. Dar ne visi atejo, eileje: Facebook, Skype, Twitter, . Uztenka patyrineti dot-com chronologija, ir rasime daug panasumu.
Aplinkybes keiciasi, bet masiu psichologija ne, ir nepasikeis niekada, del to burbulai puciasi ir pusis.

Apie dot-com:

These companies offered their services or end product for free with the expectation that they could build enough brand awareness to charge profitable rates for their services later.

Ar ne tas pats vyksta dabar?