W.Buffett – svarbiausias veiksnys yra sugebėjimas kelti kainas

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2011-02-18 15:17 Komentarai: (1)
Gerai žinomas investuotojas bei milijardierius Warren Buffett kalbėdamas Amerikos finansinės krizės priežasčių tyrimui suburtos komisijos posėdyje atskleidė, jog vertinant kompanijas jam svarbiausias veiksnys yra jų sugebėjimas kelti kainas, o ne kompanijos vadovybės kompetencijos ir sugebėjimai tinkamai valdyti kompaniją.

„Svarbiausias veiksnys, remiantis kuriuo vertinu kompanijas – tai jų sugebėjimas kelti kainas“ – remiantis paviešintomis posėdžio stenogramomis, teigė gerai žinomas investuotojas bei milijardierius.

Kaip prisipažino Warren Buffett, kai kuriais atvejais priimdamas investicinius sprendimus jis net neatsižvelgia į tai, kas valdo bendrovę. Būtent taip buvo, kai minimas investuotojas įsigijo pasaulinės reitingų agentūros Moody’s akcijas.

Šios kompanijos, kuri buvo apkaltinta dėl klaidingų reitingų nustatymų, akcijas Warren Buffett įsigijo ir laikė todėl, jog ši kompanija užėmė pirmaujančias pozicijas savo rinkoje. Jis pabrėžė, kad nesidomėjo ar tinkamai ir kokybiškai yra valdoma ši kompanija.

„Puikiam verslui nereikia gerų vadybininkų“ – teigė jis.

„Jeigu jums pastaruosius penkerius metus priklauso vienintelis laikraštis mieste, tai jūs turite kainų nustatymo galią, ir jums nereikia eiti į biurą“ – pridėjo Warren Buffett.

„Jeigu neprarasdamas klientų konkurentų naudai, gali pakelti kainas - tai tuomet turi šaunų verslą. Tačiau jeigu prieš kukliai dešimt procentų padidinant kainas turi pasimelsti – tai deja, tačiau tavo verslas yra prastas“ - kalbėdamas praėjusių metų gegužės mėnesį Amerikos finansinės krizės priežasčių tyrimui suburtos komisijos posėdyje, teigė gerai žinomas investuotojas bei milijardierius.

Tarp bendrovių į kurias per savo karjerą investavo Warren Buffett, buvo ir geležinkelių kompanijos bei energijos gamintojos, kurių klientai turi mažas pasirinkimo galimybes. Jis taip pat turi įsigijęs tokių kompanijų kaip Coca-Cola ir Kraft Foods akcijų. Šioms kompanijos pavyko sukurti stiprius savo prekės ženklus ir tokiu būdu išlaikyti klientų lojalumą.

Tuo tarpu Kalifornijos universiteto ekonomikos profesorius Benjamin E. Hermalin teigia, jog jei kompanija iš tiesų turi dominuojančią padėtį rinkoje, tai ji gana ilgą laiką gali išgyventi su blogu valdymu, tačiau galų gale ją kažkas vis tiek pavys.

„Žvelgiant į trumpalaikę perspektyvą, aš sutinku su Warren Buffett, tačiau žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą, padidėja geros vadybos svarba“ – pridėjo Benjamin E. Hermalin.

„Trumpalaikiu laikotarpiu geras valdymas gali gerokai padidinti kompanijos akcijų vertę, tačiau aš pritariu Warren Buffett minčiai, nes jis kalba apie fundamentalią pusę. Esant blogam atvejui, geras valdymas nieko nesugebės pagelbėti“ – kitokį požiūrį pateikė Golden Gate universiteto dekanas Terry Connelly.
 
1.   Parašė andrelislll   2011-02-19 08:57  

"Jeigu neprarasdamas klientų konkurentų naudai, gali pakelti kainas - tai tuomet turi šaunų verslą."
Fantastiška įžvalga. Trumpai ir aiškiai paaiškinta daugelį sudėtingų dalykų. Buffett'o lygis. Aišku vienas dalykas yra investuoti į tokią kompaniją, kitas sukurti tokią naują.