Vakarai nusprendė, kad vienas iš būdų susilpninti Vladimiro Putino Rusiją būtų šios šalies naftos embargas, taip pat didžiausių Vakarų pasaulio ekonomikų grupės (G7) nustatytos kainų lubos. Bėda ta, kad sankcijos yra nesandarios – maždaug du trečdaliai Rusijos naftos ir naftos produktų gabenami laivais, apdraustais arba priklausančiais šalims, įsipareigojusioms laikytis G7 nustatytų kainų lubų.
Taip pat yra pranešimų, kad Rusijos nafta pasiekia Vakarų rinkas, pavyzdžiui, per Indiją. Prisiminkime, kad vien 2022 metais Indijos naftos importas iš Rusijos išaugo mažiausiai dešimt kartų, ko dėka to Indija sutaupė apie 5 mlrd. dolerių. Todėl naftos eksportas iš Rusijos yra Delio ir Pekino gniaužtuose.
Rusijos vicepremjeras Aleksandras Novakas pakomentavo esamą naftos eksporto situaciją. „Pagrindiniai partneriai dabartinėje situacijoje yra Kinija, kurios dalis išaugo iki maždaug 45 - 50 procentų, ir, žinoma, Indija. Anksčiau pristatymų į Indiją praktiškai nebuvo, per dvejus metus bendra pristatymų dalis į Indiją buvo apie 40 procentų“ - sakė jis interviu Rusija 24, kurį cituoja Interfax.
"Pristatymų į Europą dalis sumažėjo maždaug dešimt kartų. Anksčiau buvo 40 - 45 procentai, 2023 metais neviršys 4 - 5 procentų" - pridūrė Aleksandras Novakas.
Spalį Reuters suskaičiavo, kad vien šiais metais kinai, pirkdami rusišką naftą, galėtų sutaupyti beveik 10 mlrd. dolerių. Jau pernai Maskva tapo pagrindine naftos tiekėja Kinijos rinkai, t.y. aplenkė Saudo Arabiją.