
Naujienų agentūros Bloomberg paskaičiavimais, investuotojas, kuris šių metų kovo pradžioje paklausė Citigroup, Bank of America ir daugelio kitų bankų ir investicinių kompanijų analitikų rekomendacijų ir už 10 tūkstančių dolerių įsigijo Europos energetikos ir Amerikos farmacijos bendrovių akcijas, bei pašortino bankų ir mažmeninių kompanijų akcijas, bendrai prarado apie 16 tūkstančių dolerių.
Kodėl gi šios rekomendacijos visiškai nepasiteisino? Todėl, kad labiausiai pabrango prieš tai itin stipriai atpigusios ir blogus veiklos rezultatus demonstravusios kompanijos, po to kai pagrindinis Amerikos akcijų rinkos indeksas S&P500 kovo pradžioje pasiekė paskutinių dvylikos metų žemumas. Nuo to laiko minimas indeksas šoktelėjo apie 45 procentus.
„Analitikai visų pirma visuomet remiasi fundamentais, t.y. kompanijų fundamentiniais rodikliai. O nuo pavasario pradžios buvęs ralis yra techninio pobūdžio, kuomet po didelių išpardavimų įvyksta atšokimas rinkoje. Šis ralis buvo paremtas sentimentais. Tuo tarpu analitikai buvo per daug atsargūs. Rinkoje įvyko esminis lūžio momentas, o jie jo nepamatė ir neįvertino rimtai“ – aiškina Groupama Asset Management kompanijos akcijų rinkų vadovas Romain Boscher.
Naujienų agentūra Bloomberg pateikia informaciją, kad šių metų kovo pradžioje net pusę American Express kompanijos akcijoms rekomendacijas teikiantys analitikai siūlė pardavinėti šios kompanijos vertybinius popierius, besibaimindami galimai didėsiančio kreditinių kortelių turėtojų nemokumo bei mažėsiančio vartojimo. Investuotojai, kurie paklausė šių rekomendacijų ir pašortino American Express kompanijos akcijas, vien per vieną mėnesį patyrė arti penkiolikos procentų nuostolį.
„Būtent labiausiai nuvertintos ir labai blogus rezultatus demonstravusios kompanijos per šį ralį sugebėjo daugiausiai pakilti. Daugelis analitikų nenorėjo rekomenduoti įsigyti kompanijų akcijų, kurias jie laikė faktiškai bevertėmis“ – atvyrauja Societe Generale banko strategas Andrew Lapthorne.