Šventinės atributikos ir pirotechnikos kompanijos „Balionų šalis“ 2008-ųjų pardavimai išaugo beveik penktadaliu. Nors bendrovės atstovai teigia jaučiantys recesiją, klientų skaičius mažėja nežymiai, o kompanija plečia veiklą ir atidaro naują parduotuvę Šiauliuose.
Parduotuvių tinklo „Balionų šalis“ pardavimai 2008 metais pasiekė 4,9 milijono litų. Tai – 19,5 procento daugiau, nei 2007-aisiais, kai apyvarta siekė 4,1 milijono. Kompanijos direktorius Tomas Šiuipys nurodė, kad pagrindinės augimo priežastys buvo nuolatinis prekių ir paslaugų asortimento atnaujinimas, optimizuota prekių tiekimo sistema bei kai kurių parduotuvių rekonstrukcija.
Bendrovės vadovo teigimu, kompanijoje neabejotinai jaučiamas ekonominės stagnacijos laikotarpis, tačiau visiškai atsisakyti „Balionų šalies“ siūlomų paslaugų klientai nelinkę – brangiau kainuojančias prekes ir paslaugas pakeitė paprastesnės, pigesnės.
„Jei anksčiau šventinių renginių apipavidalinimui samdydavo profesionalus, tai dabar perka tik medžiagas ir dekoruoja patys. Jei prieš pusmetį profesionaliai pirotechnikai buvo išleidžiami tūkstančiai, tai šiandien užtenka ir mėgėjiškų fejerverkų už kelis šimtus. Tačiau visiškai neskirti pinigų gražioms ir originalioms šventėms žmonės nenori – tie, kurie naudojosi mūsų paslaugomis prieš krizę, sugrįžta ir dabar“, – teigė T. Šiuipys.
Pasak jo, bendrovė ėmėsi keleto žingsnių, padėsiančių stabiliai išsilaikyti rinkoje ekonominio sunkmečio laikotarpiu. Sumažintas personalo skaičius (prieš naujuosius bendrovėje dirbo 63, dabar – 48 darbuotojai), apkarpyti administracijos atlyginimai, pristabdyti planai atnaujinti kompanijos ūkį, atsisakyta kai kurių investicijų.
„Siekdami užkirsti kelią galimiems ilgalaikiams klientų įsiskolinimams, apmokėjimus už dekoravimą ar fejerverkų paslaugas prašome atlikti iš anksto. Taupydami atsisakėme įmonės autoparko atnaujinimo, sustabdėme planus persikelti į naujas patalpas, peržiūrėjome investicijų programą“, – pasakojo bendrovės vadovas.
Esama ir teigiamų pokyčių: parduotuvėse dirbančiam personalui buvo įvesta nuo rezultatų priklausančio atlygio sistema, dėl kurios geriausiai dirbančiųjų algos netgi paaugo; išsiderėtos palankesnės sąlygos su tiekėjais iš užsienio. Rinkodarai ir komunikacijai išlaidos padidintos 20 procentų – taip siekiama pritraukti naujų klientų.
Investuojama į „Balionų šalies“ parduotuvių tinklo plėtrą – kovo 6-ąją atidaryta nauja parduotuvė Šiaulių „Akropolyje“ tapo aštuntąja „Balionų šalies“ prekybos tinkle. Šį skaičių planuojama didinti ir 2009-aisiais.
„Šiais metais prognozuojame apyvartos smukimą 15-20 procentų, tačiau prekybos tinklą ketiname plėsti ir toliau. Stengsimės atidaryti parduotuves naujai duris atveriančiuose prekybos centruose. Tikimės, jog įmonės ir privatūs asmenys net ir sunkmečio laikotarpiu originalioms šventėms piniginių visiškai neužvers, todėl į ateitį žvelgiame atsargiai, bet ramiai“, – optimizmo neslėpė T. Šiuipys.
Parduotuvių tinklo „Balionų šalis“ pardavimai 2008 metais pasiekė 4,9 milijono litų. Tai – 19,5 procento daugiau, nei 2007-aisiais, kai apyvarta siekė 4,1 milijono. Kompanijos direktorius Tomas Šiuipys nurodė, kad pagrindinės augimo priežastys buvo nuolatinis prekių ir paslaugų asortimento atnaujinimas, optimizuota prekių tiekimo sistema bei kai kurių parduotuvių rekonstrukcija.
Bendrovės vadovo teigimu, kompanijoje neabejotinai jaučiamas ekonominės stagnacijos laikotarpis, tačiau visiškai atsisakyti „Balionų šalies“ siūlomų paslaugų klientai nelinkę – brangiau kainuojančias prekes ir paslaugas pakeitė paprastesnės, pigesnės.
„Jei anksčiau šventinių renginių apipavidalinimui samdydavo profesionalus, tai dabar perka tik medžiagas ir dekoruoja patys. Jei prieš pusmetį profesionaliai pirotechnikai buvo išleidžiami tūkstančiai, tai šiandien užtenka ir mėgėjiškų fejerverkų už kelis šimtus. Tačiau visiškai neskirti pinigų gražioms ir originalioms šventėms žmonės nenori – tie, kurie naudojosi mūsų paslaugomis prieš krizę, sugrįžta ir dabar“, – teigė T. Šiuipys.
Pasak jo, bendrovė ėmėsi keleto žingsnių, padėsiančių stabiliai išsilaikyti rinkoje ekonominio sunkmečio laikotarpiu. Sumažintas personalo skaičius (prieš naujuosius bendrovėje dirbo 63, dabar – 48 darbuotojai), apkarpyti administracijos atlyginimai, pristabdyti planai atnaujinti kompanijos ūkį, atsisakyta kai kurių investicijų.
„Siekdami užkirsti kelią galimiems ilgalaikiams klientų įsiskolinimams, apmokėjimus už dekoravimą ar fejerverkų paslaugas prašome atlikti iš anksto. Taupydami atsisakėme įmonės autoparko atnaujinimo, sustabdėme planus persikelti į naujas patalpas, peržiūrėjome investicijų programą“, – pasakojo bendrovės vadovas.
Esama ir teigiamų pokyčių: parduotuvėse dirbančiam personalui buvo įvesta nuo rezultatų priklausančio atlygio sistema, dėl kurios geriausiai dirbančiųjų algos netgi paaugo; išsiderėtos palankesnės sąlygos su tiekėjais iš užsienio. Rinkodarai ir komunikacijai išlaidos padidintos 20 procentų – taip siekiama pritraukti naujų klientų.
Investuojama į „Balionų šalies“ parduotuvių tinklo plėtrą – kovo 6-ąją atidaryta nauja parduotuvė Šiaulių „Akropolyje“ tapo aštuntąja „Balionų šalies“ prekybos tinkle. Šį skaičių planuojama didinti ir 2009-aisiais.
„Šiais metais prognozuojame apyvartos smukimą 15-20 procentų, tačiau prekybos tinklą ketiname plėsti ir toliau. Stengsimės atidaryti parduotuves naujai duris atveriančiuose prekybos centruose. Tikimės, jog įmonės ir privatūs asmenys net ir sunkmečio laikotarpiu originalioms šventėms piniginių visiškai neužvers, todėl į ateitį žvelgiame atsargiai, bet ramiai“, – optimizmo neslėpė T. Šiuipys.