„Tallink Group“ dar neprarado analitikų pasitikėjimo

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2009-01-21 14:56 Komentarai: (0)
Didžiausia Estijos transportavimo keltais kompanija „Tallink Group“, nepaisant prastų ketvirčio veiklos rezultatų ir didėjančių kompanijos finansinių išlaidų, vis dar nepraranda analitikų pasitikėjimo. Jie mano, kad kompanijai pavyks subalansuoti savo pinigų srautus.

Priminsime, kad pirmadienį „Tallink Group“ kompanija paskelbė savo pirmojo ketvirčio veiklos rezultatus (bendrovė finansinius metus pradeda rugsėjo pirmą dieną). Kompanijos pajamos minimu laikotarpiu ūgtelėjo 3.8 procentais iki 3,031 mlrd. Estijos kronų. Labiausiai pajamų augimą lėmė ir toliau nuosaikiai augęs pervežtų keleivių skaičius, kuris per pirmąjį ketvirtį padidėjo 18.3 procentais, tuo tarpu kai pervežamų transporto priemonių skaičius minimą laikotarpį sumažėjo 17 procentų.

EBITDA pelnas taip pat nežymiai ūgtelėjo 4.4 procentais iki 473 mln. Estijos kronų, tačiau dėl pastebimai išaugusių finansinių išlaidų kompanijai pirmąjį ketvirtį nepavyko išvengti grynojo nuostolio, kuris sudarė 31 mln. kronų, kai prieš metus buvo uždirbta trys milijonai kronų grynojo pelno.

Jeigu gerai įsižiūrėtume į pateiktus rodiklius, pamatytume, kad kompanijos finansinės išlaidos sumokėti palūkanoms ir grąžinti paskoloms buvo didesnės nei EBITDA pelnas. Išlaidos apmokėti ilgalaikę skolą sudarė 467 mln. kronų, tuo tarpu kreditų palūkanų išlaidos sudarė dar 273 mln. kronų, kai tuo tarpu minimas EBITDA pelnas pirmajame ketvirtyje sudarė 473 mln. Estijos kronų. Be to kompanija ir toliau investuoja, o tam taip pat reikia lėšų.

Dėl to „Tallink Group“ turimi pinigai ir ekvivalentai vos per vieną ketvirtį smuktelėjo nuo 1,044 iki 0,452 mlrd. kronų. Jei ir toliau tokiais tempais bus naudojami laisvi pinigai, kompanija gali susidurti su problemomis, nes laukiantys du ketvirčiai nebus lengvi. Šiame transportavimo keltais versle yra didelis sezoniškumas, o pats geriausias ketvirtis rezultatų prasme būna vasarą, iki kurios dar toli.

Tačiau „Swedbank“ banko analitikas, kurį pakalbino dv.ee portalo žurnalistai, mano kad kompanijai turėtų pavykti sėkmingai veikti ir toliau. Žinoma jei kompanijos pinigų srautai bus panašūs į pirmojo ketvirčio, jai gali prireikti papildomo ilgalaikio kredito.

Bet remiantis naujausiais duomenimis, ko gero „Tallink Group“ to neprireiks, nes rinkose pastebimai yra nusmukusios kuro kainos, o jos sudaro nemažą dalį visų kompanijos išlaidų, tuo tarpu keleivių srautai toliau stabiliai auga.

Kompanijos skolos yra palyginus didelės. Po paskutinio ketvirčio duomenų, kompanijos grynoji skola viršiją nuosavą kapitalą 1,6 karto.

Pasak analitiko atlikus pirminius skaičiavimus, esant dabartinei situacijai kompanijos išlaidos dėl sumažėjusių kuro bei palūkanų išlaidų kristų apie 300 mln. kronų. Analitikas paminėjo, kad per praėjusius finansinius metus kompanijos palūkanų mokėjimo išlaidos sudarė 915 mln. kronų, o už paimtus kreditus buvo mokamos maždaug vidutiniškai 5,66 procentų palūkanos. Šiais finansiniais metai dėl padidėjusių kreditų palūkanų teks mokėti daugiau, jei minėtas vidutinis mokėtinų palūkanų procentas išliks panašus, per šiuos finansinius metus „Tallink Group“ teks pakloti virš milijardo kronų norint sumokėti palūkanas. Tačiau lyginant su praėjusiais metais Euribor tarpbankinė paskolų norma yra pastebimai nukritusi nuo buvusių virš keturių procentų šiuo metu ji artėja prie dviejų procentų. Tokiu atveju palūkanų mokėjimo išlaidos sumažėję maždaug apie 80 mln. kronų per ketvirtį.

Dėl pastebimai smukusių naftos kainų kompanijos veiklos išlaidos galima prognozuoti anot analitiko sumažės virš 200 mln. kronų. Praėjusiais metais kuro išlaidos sudarė apie 17 procentų visų kompanijos generuojamų pajamų. Prie trijų milijardų pajamų, išlaidos kurui sudarė maždaug apie 500 mln. kronų.

Paklaustas apie tai, ar dėl kilusios ekonominės krizės nesumažės kompanijos gaunamos pajamos dėl mažėsiančio keleivių srauto, analitikas atsakė, kad didelės problemos tame neįžvelgia. Jis pastebėjo, kad didelę dalį pajamų kompanija gauna ne iš parduotų transportavimo bilietų keleiviams, bet iš įvairių kitų papildomų paslaugų, kurios yra pelningesnės. „Tallink Group“ vystomas verslo modelis prie dabartinės sunkios situacijos turi daug pranašumo prieš konkurentus. Kompanijos siūlomos paslaugų kainos yra labai konkurencingos, be to visuomet yra nemažai keleivių keliaujančių apsipirkti pigiau. Pavyzdžiui Suomijoje ir vėl padidintas akcizas alkoholiui, tad jie mielai ir noriai atvažiuoja i Estija ir perkasi pigiau įvairius produktus.

Finansų maklerio įmonės „LHV“ atstovas taip pat nedramatizuoja padėties, kad „Tallink Group“ turimi pinigai ir ekvivalentai vos per vieną ketvirtį smuktelėjo nuo 1,044 iki 0,452 mlrd. kronų, nes praėjusių metų tą patį ketvirtį kompanija turėjo panašiai laisvų lėšų. Jis taip pat mano, kad kompanijai dėka kritusių kuro kainų ir mažėsiančių finansinių išlaidų pavyks tinkamai subalansuoti savo pinigų srautus, nepaisant dviejų sunkių ketvirčių. „LHV“ atstovas paminėjo, jog kompanija neplanuoja artimiausiu metu didelių investicijų.

Šiandieninės prekybos metu „Tallink Group“ kompanijos akcijos Talino biržoje pabrango nepaisant neigiamų bendrų nuotaikų 2.86 procentais.
 
Dar nėra komentarų