
Kelionių organizatorius Novaturas šiandien paskelbė trečiojo šių metų ketvirčio veiklos rezultatus, kurie dėl augusios konkurencijos toliau blogėjo. Šios kompanijos akcijos Vilniaus biržoje pastebimai pinga: Novaturas 1,45 (-6,45%).
Per praėjusį ketvirtį jos pajamos siekė 61,104 mln. eurų, arba apie keturis procentus mažiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Tuo tarpu pardavimų savikaina paaugo, tad tai ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl veikla tapo nuostolinga.
Ketvirčio EBITDA nuostolis sudarė 2,557 mln. eurų, o grynasis - 2,879 mln. eurų, kai prieš metus per tą patį laikotarpį uždirbta 1,285 mln. eurų EBITDA pelno ir 1,513 mln. eurų grynojo pelno.
„Trečiąjį ketvirtį vis dar jautėme anksčiau įvardintų priežasčių neigiamą poveikį – kelionių pasiūlos perteklių ir aršią konkurenciją kainomis rinkoje, ypač kelionėms į Turkiją, Graikijos salas. Tam, kad užtikrintume savo klientų pasitenkinimą ir toliau išlaikytume jų pasitikėjimą, net stebėdami pasiūlos perteklių, optimizaciją vykdėme gana nuosaikiai. Be to, kelionių programos optimizavimo galimybės buvo ribotos ir dėl turimų išankstinių įsipareigojimų avialinijoms. Vis tik, išnaudojant plačią mūsų kelionių krypčių pasiūlą, pavyko sušvelninti ketvirčio nuostolį, o rugsėjį fiksuoti pelną. Atsižvelgiant į šių metų dinamiką turizmo rinkoje vertiname tai teigiamai“ – sako Novaturo vadovas K. Kaikaris.
Trečiąjį ketvirtį Novaturas aptarnavo 79,1 tūkstantį klientų. Palyginimui, atitinkamą praėjusių metų ketvirtį jų skaičiuota 85,7 tūkstančiai. Pokytis pirmiausia susijęs su mažesnėmis klientų apimtimis Turkijos kryptyje (-11,2 procento grupės mastu) dėl itin plačios pasiūlos rinkoje šį sezoną. Visgi turimas krypčių asortimentas leido veiklą bent iš dalies diversifikuoti. Aptarnautų klientų skaičius minėtą ketvirtį ryškiausiai augo Ispanijos kurortuose (+137 procentais grupės mastu) – tokį rezultatą lėmė tai, jog bendrovė visose rinkose plėtė apimtis Malagoje, po pertraukos naujai pristatė klientams Maljorką, taip pat didėjo populiarumas Kosta Brava bei Kosta Dorada kurortuose.
Bendrai po pirmų trijų šių metų ketvirčių Novaturo pajamos siekia 152,425 mln. eurų, arba apie septynis procentus mažiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Tuo tarpu 6,952 mln. eurų EBITDA pelnas pavirto 4,122 mln. eurų EBITDA nuostoliu, o 5,505 mln. eurų grynasis pelnas - 5,155 mln. eurų grynuoju nuostoliu.
„Kitų metų apimtis, taip pat vasaros sezoną jau dabar planuojame atsižvelgdami į šių metų pamokas, pasikeitusią situaciją rinkoje ir siekdami užsitikrinti didesnį lankstumą valdant rizikas. Mūsų artimiausi uždaviniai paskutinį šių metų ketvirtį yra užtikrinti finansinį stabilumą. Tai svarbu subalansuojant pinigų srautų svyravimus, kurie atsiranda dėl verslo specifikos ir sezoniškumo. Siekiame efektyviai planuoti ateinančius sezonus ir tokiu būdu grįžti į tvariai pelningos veiklos kelią“ – sako K. Kaikaris.
Nuo šių metų pradžios Novaturo rinkos vertė susitraukė net 57,3 procento. Palyginimui, OMX Vilnius GI indeksas atitinkamai pakilo virš vienuolikos procentų.
Per praėjusį ketvirtį jos pajamos siekė 61,104 mln. eurų, arba apie keturis procentus mažiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Tuo tarpu pardavimų savikaina paaugo, tad tai ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl veikla tapo nuostolinga.
Ketvirčio EBITDA nuostolis sudarė 2,557 mln. eurų, o grynasis - 2,879 mln. eurų, kai prieš metus per tą patį laikotarpį uždirbta 1,285 mln. eurų EBITDA pelno ir 1,513 mln. eurų grynojo pelno.
„Trečiąjį ketvirtį vis dar jautėme anksčiau įvardintų priežasčių neigiamą poveikį – kelionių pasiūlos perteklių ir aršią konkurenciją kainomis rinkoje, ypač kelionėms į Turkiją, Graikijos salas. Tam, kad užtikrintume savo klientų pasitenkinimą ir toliau išlaikytume jų pasitikėjimą, net stebėdami pasiūlos perteklių, optimizaciją vykdėme gana nuosaikiai. Be to, kelionių programos optimizavimo galimybės buvo ribotos ir dėl turimų išankstinių įsipareigojimų avialinijoms. Vis tik, išnaudojant plačią mūsų kelionių krypčių pasiūlą, pavyko sušvelninti ketvirčio nuostolį, o rugsėjį fiksuoti pelną. Atsižvelgiant į šių metų dinamiką turizmo rinkoje vertiname tai teigiamai“ – sako Novaturo vadovas K. Kaikaris.
Trečiąjį ketvirtį Novaturas aptarnavo 79,1 tūkstantį klientų. Palyginimui, atitinkamą praėjusių metų ketvirtį jų skaičiuota 85,7 tūkstančiai. Pokytis pirmiausia susijęs su mažesnėmis klientų apimtimis Turkijos kryptyje (-11,2 procento grupės mastu) dėl itin plačios pasiūlos rinkoje šį sezoną. Visgi turimas krypčių asortimentas leido veiklą bent iš dalies diversifikuoti. Aptarnautų klientų skaičius minėtą ketvirtį ryškiausiai augo Ispanijos kurortuose (+137 procentais grupės mastu) – tokį rezultatą lėmė tai, jog bendrovė visose rinkose plėtė apimtis Malagoje, po pertraukos naujai pristatė klientams Maljorką, taip pat didėjo populiarumas Kosta Brava bei Kosta Dorada kurortuose.
Bendrai po pirmų trijų šių metų ketvirčių Novaturo pajamos siekia 152,425 mln. eurų, arba apie septynis procentus mažiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį. Tuo tarpu 6,952 mln. eurų EBITDA pelnas pavirto 4,122 mln. eurų EBITDA nuostoliu, o 5,505 mln. eurų grynasis pelnas - 5,155 mln. eurų grynuoju nuostoliu.
„Kitų metų apimtis, taip pat vasaros sezoną jau dabar planuojame atsižvelgdami į šių metų pamokas, pasikeitusią situaciją rinkoje ir siekdami užsitikrinti didesnį lankstumą valdant rizikas. Mūsų artimiausi uždaviniai paskutinį šių metų ketvirtį yra užtikrinti finansinį stabilumą. Tai svarbu subalansuojant pinigų srautų svyravimus, kurie atsiranda dėl verslo specifikos ir sezoniškumo. Siekiame efektyviai planuoti ateinančius sezonus ir tokiu būdu grįžti į tvariai pelningos veiklos kelią“ – sako K. Kaikaris.
Nuo šių metų pradžios Novaturo rinkos vertė susitraukė net 57,3 procento. Palyginimui, OMX Vilnius GI indeksas atitinkamai pakilo virš vienuolikos procentų.