Pasaulis lieknėja

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2023-10-12 13:04 Komentarai: (0)
Lieknėjimo produktų populiarumas pranoksta rinkos stebėtojų lūkesčius. Amerikiečiai meta svorį ir rūpinasi savo sveikata. Tokiu būdu jie netikėtai paveikia daugelio listinguojamų bendrovių kotiravimus. Ir ne tik iš medicinos sektoriaus.

Vis dažniau žiniasklaidoje rašoma apie didelį lieknėjimo vaistų populiarumą. Tai apima Ozempic, Wegovy arba Saxenda.

Amerikiečiai noriai ieško tablečių, padedančių kovoti su nutukimu. Trillian Health ataskaita rodo, kad 2020 – 2022 metais jų pardavimai išaugo 300 procentų. Dėl to kilo problemų dėl vaistų prieinamumo. Tačiau tai ne vienintelis naujosios tendencijos poveikis.

Į biržos prekybos sąrašus įtrauktos bendrovės didelį dėmesį skiria naujam rinkos reiškiniui. Ir ne tik iš medicinos pramonės, bet ir iš maisto, aviacijos, technologijų ir kosmetikos pramonės. Kai kurie net ruošiasi sunkiems metams ir svarsto galimybę keisti strategiją. Kita vertus, kiti jau trina rankomis galvodami apie galimą pelną ir santaupas.

Walmart pirmasis susidomėjo naujais lieknėjimo vaistų populiarumo efektais. Parduotuvių tinklas tyrė, kaip keičiasi šiuos vaistus vartojančių žmonių apsipirkimo įpročiai. Pirmosios išvados iš analizės yra tokios: juos vartojančių žmonių krepšeliuose yra mažiau maisto – tiek daiktų, tiek bendro kalorijų skaičiaus atžvilgiu.

Milžino analizės išvadų paskelbimo pakako, kad poveikį pajustų kitos įmonės, pavyzdžiui, Coca-Cola bei PepsiCo, ypač antroji korporacija, kuri, be gazuotų gėrimų, siūlo ir užkandžius.

Ataskaitos poveikį taip pat pajuto McDonald's, Domino's Pizza ir Yum Brands, prekių ženklų KFC, Pizza Hut ir Taco Bell savininkai. Savo ruožtu Pringles traškučių gamintojos Kellanova prezidentas prieš kurį laiką patvirtino, kad bendrovė jau tiria liekninamųjų vaistų vartojimo įtaką vartotojų mitybos įpročiams.

Įdomu tai, kad kai kurie gauna naudos iš naujos tendencijos. Investuotojai gali palankiau žiūrėti, pavyzdžiui, į aviacijos pramonės įmonių akcijas. Šio sektoriaus įmonių sąnaudų net dvidešimt penkis procentus sudaro kuras. Todėl jų klientų svorio metimas reiškia reikšmingą sutaupymą. Jefferies Financial skaičiavimais, jei kiekvienas United Airlines keleivis numestų po 4,5 kilogramo svorio, bendrovė šiais metais sutaupytų 80 milijonų dolerių ir 104,5 milijono litrų reaktyvinių degalų.

Savo populiarumą taip pat švenčia kūno rengybos pramonės įmonės. Viena iš laimėtojų – namų treniruoklius gaminanti įmonė Peloton. Tačiau naudos gavėjų gali būti ir daugiau. Analitikai, be kita ko, mini: drabužių įmonės, gaminančios sportinę aprangą.

Bank of America bankas tikisi, kad 2030 metais vaistus nuo lieknėjimo vartos net 48 milijonai amerikiečių pacientų, o šiuo metu tai daro tik apie vienas milijonas.
 
Dar nėra komentarų