
Kartu vos keturios Amerikos technologijų gigantės Apple, Amazon, Microsoft ir Google dabar yra didesnės nei visa Japonijos akcijų rinka.
Kitaip tariant, vien šių keturių bendrovių pakaktų, kad būtų sukurta trečia pagal dydį vertybinių popierių birža pasaulyje (po JAV ir Kinijos).
Ar dabar galime tai vadinti technologijų burbulu? Ne tik todėl, kad Dalaso Mavericks savininkas Mark Cuban, kuris uždirbo iš internetinio burbulo, teigė, kad dabartinė aplinka jam primena tuos puikius laikus.
Esmė ta, kad šešios technologijų įmonės, dabar žinomos kaip FANMAG, t.y. Facebook, Amazon, Netflix, Microsoft, Apple ir Google (Alphabet) veikia kaip burbulas, teigia Ned Davis Research vyresnysis investicijų strategas Ned Davis. Jo įmonė sukūrė indeksą, kurį jis vadina istoriniu „burbulo kompozitu“, kuris apima Dow Jones Industrial Average 1929 metais, aukso kainas 1980 metais, Japonijos Nikkei 225 1989 metais bei Nasdaq Composite 2000 metais. Kapitalo svertinis FANMAG indeksas beveik tobulai atitinka tuos laikotarpius.
„Burbulo kompozitas“, t.y. minimas indeksas per penkerius metus kasmet paaugdavo po 33,33 procento ir pasiekė piką, na o FANMAG indeksas kasmet paaugdavo vidutiniškai po 32,91 procentą.
Ned Davis pabrėžia, kad šešios šių kompanijų akcijos yra parduodamos už kainą, kuri yra 36 kartus didesnė už jų pelną ir šešis kartus didesnė už pajamas, be to, pastarasis rodiklis yra absoliučiai rekordinis.
„Mažėjančios grąžos dėsnis rodo, kad kuo didesnė įmonė, tuo sunkiau išlaikyti aukštus augimo tempus, kad būtų galima pagrįsti šiuos vertinimus“ - rašo Ned Davis Research vyresnysis investicijų strategas Ned Davis.
Kitaip tariant, vien šių keturių bendrovių pakaktų, kad būtų sukurta trečia pagal dydį vertybinių popierių birža pasaulyje (po JAV ir Kinijos).
Ar dabar galime tai vadinti technologijų burbulu? Ne tik todėl, kad Dalaso Mavericks savininkas Mark Cuban, kuris uždirbo iš internetinio burbulo, teigė, kad dabartinė aplinka jam primena tuos puikius laikus.

„Burbulo kompozitas“, t.y. minimas indeksas per penkerius metus kasmet paaugdavo po 33,33 procento ir pasiekė piką, na o FANMAG indeksas kasmet paaugdavo vidutiniškai po 32,91 procentą.
Ned Davis pabrėžia, kad šešios šių kompanijų akcijos yra parduodamos už kainą, kuri yra 36 kartus didesnė už jų pelną ir šešis kartus didesnė už pajamas, be to, pastarasis rodiklis yra absoliučiai rekordinis.
„Mažėjančios grąžos dėsnis rodo, kad kuo didesnė įmonė, tuo sunkiau išlaikyti aukštus augimo tempus, kad būtų galima pagrįsti šiuos vertinimus“ - rašo Ned Davis Research vyresnysis investicijų strategas Ned Davis.