Lietuvos aukso gysla – krovinių vežimas

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: SEB bankas Data: 2018-08-10 13:37 Komentarai: (0)
Lietuva Europos Sąjungoje pirmauja pagal transporto ir saugojimo sektoriaus indėlį į Lietuvos biudžetą – krovinių vežėjai ir saugotojai sukuria daugiau negu dešimtadalį (13 proc.) šalies BVP. Šio sektoriaus bendrovės Lietuvoje pagal visų rūšių transportu vežtų krovinių mastą muša dešimtmečio rekordus, o didžiausia vertė gaunama iš tarptautinių užsakymų.

Tai rodo, kad, sumaniai pasinaudodamos ekonominiu pakilimu, įmonės rado aukso gyslą, naudingą ir ilgalaikiam verslui, ir šalies ekonomikai. Šiuos duomenis atskleidė SEB banko analitikų atlikta transporto sektoriaus analizė.

„Didžiausi krovinių srautai vyksta kelių transportu ir didžiausia dalis – apie 90 proc. – užsakymų pagal tonkilometres yra iš užsienio šalių, o tai reiškia, kad tolimųjų reisų vairuotojams darbo artimiausiu metu tikrai neturėtų trūkti“, – teigia SEB banko valdybos narys, Verslo bankininkystės tarnybos direktoriaus Vilius Juzikis. Anot jo, vilkikų verslas sukuria net 9 proc. Lietuvos BVP.

Perspektyvesnės didelės įmonės

Prieš dešimtmetį ekonomiką prispaudusi krizė įmonėms davė labai vertingų pamokų, todėl dabar, transporto sektoriui klestint, įmonės ne tik džiaugiasi augančiu pelnu, bet ir rūpinasi finansiniu tvarumu ir likvidumu, kad galėtų sėkmingai peršokti galimus ekonomikos nuosmukius. Tačiau daugiau perspektyvų išlikti ilgą laiką turi didžiosios įmonės.

„Jos pakilimo metu ne tik atnaujina transporto parką, diegia IT sprendimus ir kuria naujas darbo vietas, bet ir kaupia didesnes likvidumo atsargas, stengiasi diversifikuoti veiklą ir geografiniu, ir klientų, ir vežamų krovinių atžvilgiu. Tokios įmonės nebijo kalbėti apie nuokalnę, nes žino, kaip jų sektorius reaguoja į neigiamus ūkio požymius, ir ruošiasi tam“, – sako V. Juzikis.

Įdirbis Rytuose pravers

V. Juzikio teigimu, nors po Rusijos sankcijų krovinių vežimo verslas sėkmingai persiorientavo į Vakarus ir apie 80 proc. tonkilometrių įveikiama ES keliais, Rusijos ūkio atsigavimo požymiai verslininkams rodo, kad atsiranda naujų galimybių užsidirbti.

„Lietuvos įmonės turi didelį įdirbį Rytų šalyse, o tai neabejotinai anksčiau ar vėliau pravers, be to, leis efektyviau konkuruoti su kitais ES vežėjais. Taip pat rusų kalbos mokėjimas ir bendravimo su Rytais patirtis sektoriui padeda spręsti kvalifikuotos darbo jėgos problemas. Į Lietuvos transporto įmonių vilkikų kabinas lipa vis daugiau ukrainiečių ir baltarusių vairuotojų“, – teigia SEB banko atstovas.

Investuoja į darbuotojus ir naujoves

V. Juzikis atkreipia dėmesį, kad sąlygos vairuotojams gerėja ir dėl įmonių, ir dėl Europos Sąjungos politikos. Šiemet įsigaliojo ES direktyvos pakeitimai, kuriais siekiama suvienodinti komandiruojamų darbuotojų darbo sąlygas ES šalyse. Be to, darbdaviai brangių transporto priemonių nenori patikėti bet kam, taigi vis daugiau investuoja į mokymus, skatinimo priemones.

Pasak jo, vairuotojams darbo sąlygos gerėja ir dėl diegiamų IT sprendimų bei įgyvendinamos pažangios procesų valdymo metodikos. Tai darbuotojams leidžia dirbti patogiau ir efektyviau, o verslui tikėtis geresnio veiklos našumo.

Nukonkuruoja ES senbuves

Dėl teigiamos verslo aplinkos šiais ir kitais metais transporto sektoriui ekspertai prognozuoja tolesnį augimą. Dar daugiau vilčių, pasak V. Juzikio, Lietuvos vežėjams teikia tai, kad senbuvės rinkos milžinės – Vokietija, Prancūzija, Italija – susiduria su didesnių darbo jėgos sąnaudų problema. Todėl Lietuva, kaip ir Lenkija, Rumunija, Slovakija, Bulgarija bei kitos Rytų ir Vidurio Europos šalys, nuosekliai atsiriekia tarptautinių vežimų rinkos dalį iš minėtų didžiųjų šalių.

Panašūs straipsniai:

(Lietuva,ekonomika,krovinių vežimas)

2024-04-18 » JAV ir Kinijos skolos kelia grėsmę pasaulio finansams
2024-04-17 » Pasaulis turi problemų dėl stipraus dolerio ir aukštų palūkanų JAV
2024-04-16 » FED vadovas pasigenda pažangos infliacijos mažėjime
2024-04-16 » C.Lagarde: ECB greitai sumažins palūkanų normas, jei nebus jokių didelių netikėtumų
2024-04-16 » Vokietijos lūkesčių indeksas pakilo devintą mėnesį iš eilės
2024-04-16 » Kinijos ekonomikos augimas paspartėjo ir viršijo lūkesčius
2024-04-15 » Mažmeninė prekyba JAV augo sparčiau nei laukta
2024-04-15 » Europoje pramonė augo, o Lietuvoje smuktelėjo
2024-04-12 » Infliacija šiais metais sumažės, bet nebus įveikta
2024-04-11 » Panevėžio statybos tresto grupė pagerino veiklos rezultatus

 
Dar nėra komentarų