Nors šiandien VVPB apyvarta buvo dvigubai didesnė nei vakar ir siekė beveik 4 mln. litų, tačiau OMXV indeksas sumenko 0,56 proc. iki 513,68 punkto ribos. Sandorių skaičius buvo 463, o brangusių ir pigusių pozicijų santykis atitinkamai 7/15. Neigiamą kryptį pasaulio rinkose lėmė prasti duomenys apie JAV finansinių institucijų prognozuojamus pelnus bei nuolat eskaluojama grėsmė dėl pasaulinio ekonomikos augimo sulėtėjimo.
Po kritimu pasibaigusios prekybos sesijos JAV biržose analogiškos situacijos reikėjo tikėtis ir Europoje. Šiandien “raudonuoja” praktiškai visa Europa. Situaciją dar pablogino nafta brangusi iki 100 JAV dolerių už barelį. Pasak ekspertų, naftos kainos šuolį išprovokavo ne tik paskelbtas verslo aktyvumo JAV indeksas, kuris susilpnino dolerį, bet ir neramumai Nigerijoje. Verslo aktyvumo JAV pramonėje indeksas, į kurį taip sureagavo pasaulio biržos, gruodį nukrito iki 47,7 punkto, t.y. žemiausiai nuo 2003 metų balandžio mėnesio. Jau galima teigti, kad JAV gamybos sektorių iš tikrųjų yra apėmusi recesija ir, aišku, jog jam gresia aukšta infliacija. Tačiau reakcija galbūt buvo perdėta - vis dėlto šis sektorius apima mažiau nei 20 proc. šalies ūkio. Likusiąją dalį sudaro paslaugos. Be to, artėja FED posėdis, o silpni makroekonominiai duomenys paprastai verčia mažinti bazines palūkanų normas. Todėl reikia tikėtis, kad biržų indeksai prieš posėdį tikrai šoktels aukštyn.
AB „Apranga“ viršijo 2007 metų pardavimų prognozę
(šaltinis: OMX Vilnius)
Drabužių mažmeninės prekybos rinkos lyderės Lietuvos ir Baltijos šalyse „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) 2007 m. gruodžio mėnesį sudarė 44,7 mln. litų (13,0 mln. eurų), ir buvo 39,4% didesnė, nei 2006 m. gruodžio mėnesio rezultatas. Preliminari „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) per 2007 metus sudarė 437,4 mln. litų (126,7 mln. eurų), arba 46,1% daugiau, nei 2006 metais. Tai 5,4% daugiau nei pirminis ir 0,6% daugiau nei patikslintas 2007 metų prekių apyvartos planas.
Finastos komentaras:
Ketvirtus metus iš eilės „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninės prekių apyvartos augimo tempai viršijo 44% ribą. 2007 metais pasiektas 138 mln. litų (40 mln. eurų) apyvartos prieaugis viršijo visą „Aprangos“ grupės tinklo apyvartą, buvusią prieš 3 metus (2004 metais apyvarta sudarė 136,6 mln. litų (39,6 mln. eurų)). „Aprangos“ grupės tinklo apyvarta 2007 metais Lietuvoje pasiekė 288,5 mln. litų (83,6 mln. eurų), arba 45,6% daugiau, nei 2006 metais.
2007 metais „Aprangos“ grupės tinklo apyvarta užsienio rinkose padidėjo nuo 101,2 mln. litų (29,3 mln. eurų) iki 148,8 mln. litų (43,1 mln. eurų), arba 47,1% daugiau lyginant su 2006 metais. Užsienio apyvartos dalis bendroje grupės apyvartoje sudarė 34,1%.
„Aprangos“ grupės mažmeninė prekių apyvarta 2007 metais Latvijoje sudarė 110,2 mln. litų (31,9 mln. eurų) ir padidėjo net 55,8%. Latvijos rinkai teko 25,2% visos „Aprangos“ grupės tinklo apyvartos.
„Aprangos“ grupės mažmeninė prekių apyvarta Estijoje 2007 metais pasiekė 38,6 mln. litų (11,2 mln. eurų), arba 26,7% daugiau, nei 2006 metais.
2007 metais „Aprangos“ grupė realizavo didžiausią veiklos istorijoje plėtros programą tiek pagal atidarytų parduotuvių plotą, tiek pagal investicijų dydį. 2007 metais „Aprangos“ grupė atidarė arba rekonstravo net 31 parduotuvę, tam investuodama beveik 39 mln. litų (11,3 mln. eurų). Tarp svarbiausių 2007 metų projektų buvo 3100 kv. m. dydžio universalinė „City“ parduotuvė Vilniuje, 4 „Zara“ parduotuvės, 5 „Bershka“ parduotuvės, 3 „Pull and Bear“ parduotuvės, 3 „Mexx“ parduotuvės, 3 parduotuvės „Apranga“, 3 parduotuvės „Aprangos galerija“, „Hugo Boss“, „Mango“ ir kitos parduotuvės. Net 11 parduotuvių atidaryta užsienio rinkose: 9 Latvijoje ir 2 Estijoje. Per 2007 metus „Aprangos“ grupės tinklo valdomas plotas padidėjo nuo 38,5 iki 54 tūkst. kv. m.
Nemažėjantis drabužių vartojimo augimas, agresyvi tinklo plėtra 2007 metais, augantys parduotuvių veiklos rodikliai sudaro puikias prielaidas „Aprangos“ grupei ir 2008 metais išlaikyti aukštus apyvartos augimo tempus.
Po kritimu pasibaigusios prekybos sesijos JAV biržose analogiškos situacijos reikėjo tikėtis ir Europoje. Šiandien “raudonuoja” praktiškai visa Europa. Situaciją dar pablogino nafta brangusi iki 100 JAV dolerių už barelį. Pasak ekspertų, naftos kainos šuolį išprovokavo ne tik paskelbtas verslo aktyvumo JAV indeksas, kuris susilpnino dolerį, bet ir neramumai Nigerijoje. Verslo aktyvumo JAV pramonėje indeksas, į kurį taip sureagavo pasaulio biržos, gruodį nukrito iki 47,7 punkto, t.y. žemiausiai nuo 2003 metų balandžio mėnesio. Jau galima teigti, kad JAV gamybos sektorių iš tikrųjų yra apėmusi recesija ir, aišku, jog jam gresia aukšta infliacija. Tačiau reakcija galbūt buvo perdėta - vis dėlto šis sektorius apima mažiau nei 20 proc. šalies ūkio. Likusiąją dalį sudaro paslaugos. Be to, artėja FED posėdis, o silpni makroekonominiai duomenys paprastai verčia mažinti bazines palūkanų normas. Todėl reikia tikėtis, kad biržų indeksai prieš posėdį tikrai šoktels aukštyn.
AB „Apranga“ viršijo 2007 metų pardavimų prognozę
(šaltinis: OMX Vilnius)
Drabužių mažmeninės prekybos rinkos lyderės Lietuvos ir Baltijos šalyse „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) 2007 m. gruodžio mėnesį sudarė 44,7 mln. litų (13,0 mln. eurų), ir buvo 39,4% didesnė, nei 2006 m. gruodžio mėnesio rezultatas. Preliminari „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) per 2007 metus sudarė 437,4 mln. litų (126,7 mln. eurų), arba 46,1% daugiau, nei 2006 metais. Tai 5,4% daugiau nei pirminis ir 0,6% daugiau nei patikslintas 2007 metų prekių apyvartos planas.
Finastos komentaras:
Ketvirtus metus iš eilės „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninės prekių apyvartos augimo tempai viršijo 44% ribą. 2007 metais pasiektas 138 mln. litų (40 mln. eurų) apyvartos prieaugis viršijo visą „Aprangos“ grupės tinklo apyvartą, buvusią prieš 3 metus (2004 metais apyvarta sudarė 136,6 mln. litų (39,6 mln. eurų)). „Aprangos“ grupės tinklo apyvarta 2007 metais Lietuvoje pasiekė 288,5 mln. litų (83,6 mln. eurų), arba 45,6% daugiau, nei 2006 metais.
2007 metais „Aprangos“ grupės tinklo apyvarta užsienio rinkose padidėjo nuo 101,2 mln. litų (29,3 mln. eurų) iki 148,8 mln. litų (43,1 mln. eurų), arba 47,1% daugiau lyginant su 2006 metais. Užsienio apyvartos dalis bendroje grupės apyvartoje sudarė 34,1%.
„Aprangos“ grupės mažmeninė prekių apyvarta 2007 metais Latvijoje sudarė 110,2 mln. litų (31,9 mln. eurų) ir padidėjo net 55,8%. Latvijos rinkai teko 25,2% visos „Aprangos“ grupės tinklo apyvartos.
„Aprangos“ grupės mažmeninė prekių apyvarta Estijoje 2007 metais pasiekė 38,6 mln. litų (11,2 mln. eurų), arba 26,7% daugiau, nei 2006 metais.
2007 metais „Aprangos“ grupė realizavo didžiausią veiklos istorijoje plėtros programą tiek pagal atidarytų parduotuvių plotą, tiek pagal investicijų dydį. 2007 metais „Aprangos“ grupė atidarė arba rekonstravo net 31 parduotuvę, tam investuodama beveik 39 mln. litų (11,3 mln. eurų). Tarp svarbiausių 2007 metų projektų buvo 3100 kv. m. dydžio universalinė „City“ parduotuvė Vilniuje, 4 „Zara“ parduotuvės, 5 „Bershka“ parduotuvės, 3 „Pull and Bear“ parduotuvės, 3 „Mexx“ parduotuvės, 3 parduotuvės „Apranga“, 3 parduotuvės „Aprangos galerija“, „Hugo Boss“, „Mango“ ir kitos parduotuvės. Net 11 parduotuvių atidaryta užsienio rinkose: 9 Latvijoje ir 2 Estijoje. Per 2007 metus „Aprangos“ grupės tinklo valdomas plotas padidėjo nuo 38,5 iki 54 tūkst. kv. m.
Nemažėjantis drabužių vartojimo augimas, agresyvi tinklo plėtra 2007 metais, augantys parduotuvių veiklos rodikliai sudaro puikias prielaidas „Aprangos“ grupei ir 2008 metais išlaikyti aukštus apyvartos augimo tempus.