Comcast ir Time Warner Cable susijungimas

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2014-02-25 18:11 Komentarai: (0)
Neseniai JAV kabelinės televizijos gigantė Comcast pranešė įsigysianti savo konkurentę Time Warner Cable. Šioje apžvalgoje nagrinėsime JAV mokamos televizijos rinką ir minėto susijungimo pasekmes.

Comcast pranešimas


Praėjusią savaitę didžiausia JAV kabelinės televizijos paslaugų tiekėja Comcast (CMCSA) pareiškė, jog ketina įsigyti konkurentę Time Warner Cable (TWC). Skelbiama, jog 45,2 mlrd. USD vertės sandoris vyks TWC akcininkams suteikiant apie 23% Comcast akcijų. Už kiekvieną investuotojų turėtą TWC akciją bus gauta 2,875 Comcast akcija. Dviejų bendrovių susijungimas, remiantis Comcast skaičiavimu, turėtų leisti pagerinti veiklos efektyvumą ir sutaupyti apie 1,5 mlrd. USD. Šį sandorį tikimasi užbaigti iki metų pabaigos.

Prognozuojama, jog susijungus abiems bendrovėms kabelinės televizijos paslaugas užsisakiusių vartotojų skaičius išaugtų 30 mln., kas sudarytų apie 30% JAV mokamos televizijos rinkos. Taip pat manoma, jog po sandorio Comcast valdytų beveik 40% JAV plačiajuosčio interneto rinkos. Comcast direktorius yra pabrėžęs, jog abi bendrovės tiesiogiai nekonkuruoja tarpusavyje. Be to, užsimenama, jog Comcast galėtų pasidalinti sukurta televizijos žiūrėjimo įranga, kuri yra pažangesnė nei Time Warner siūloma įranga.

JAV mokamos televizijos rinka


Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog Comcast ir Time Warner Cable susijungimas gerokai sumažins konkurenciją JAV mokamos televizijos rinkoje, tačiau daugelis JAV gyventojų jau turi galimybę pasirinkti puikią alternatyvą kabelinei televizijai. Viena iš tokių konkurenčių yra palydovinės televizijos paslaugų tiekėja DirecTV (DTV), kuri šiuo metu JAV turi apie 20,25 mln. vartotojų. Įmonė skelbiasi, jog ketvirtą 2013 m. ketvirtį vidutiniškai iš vieno vartotojo uždirbo apie 112 USD. Taip pat verta paminėti ir populiarią internetinės televizijos tiekėją Netflix (NFLX), kuri skelbiasi turinti apie 32 mln. vartotojų, kurie moka 8 USD mėnesinį mokestį ir dar papildomus mokesčius už pasirinktas laidas ar filmus.

Nepaisant didėjančios konkurencijos JAV mokamos televizijos rinkoje ir prastų vartotojų aptarnavimo kokybės atsiliepimų, kabelinė televizija vis dar išlieka populiariausias būdas žiūrėti televizijos laidas, o internetinę televiziją vartotojai dažniausiai turi papildomai. Tokia situacija išlieka, kadangi kabelinės televizijos valdytojai vartotojams siūlo platų kanalų pasirinkimą. Pavyzdžiui, internetinės televizijos bendrovės vartotojams gali pasiūlyti tik ribotą skaičių sporto kanalų dėl pernelyg didelės jų kainos. Dėl to mokamos televizijos rinkoje bendrovės siekia konkuruoti kuo patrauklesniu bei labiau išsiskiriančiu siūlomu turiniu.

Comcast ir pagrindiniai konkurentai




Aukščiau esančioje lentelėje pateikti finansiniai Comcast ir didžiausių jos konkurentų pagrindiniai finansiniai rodikliai leidžia lengviau palyginti bendroves. Comcast, Time Warner Cable bei Charter Communications yra kabelinės televizijos tiekėjų atstovai, o DirecTV bei DISH Network yra palydovinės televizijos tiekėjai. Tuo tarpu Netflix yra žinomiausia internetinės televizijos atstovė. Verta paminėti, jog Charter Communications iki Comcast ilgą laiko tarpą siekė perimti Time Warner Cable.

Nors JAV rinkoje Comcast turi daug konkurentų, tačiau bendrovė mokamos televizijos rinkoje yra pati didžiausia (pagal kapitalizaciją). Daugiausiai (beveik 40%) pajamų Comcast gauna iš kabelinės televizijos tinklų padalinio, kuris yra didžiausias spartaus interneto paslaugų ir kabelinės televizijos JAV namų vartotojams tiekėjas. Paslaugos teikiamos naudojantis Xfinity prekės ženklu. Tačiau taip pat svarbūs bendrovei yra televizijos transliavimo, filmų kūrimo bei pramogų parkų padaliniai, kuriuos bendrovė įvardija NBC Universal segmentais. Televizijos transliavimo padalinį sudaro NBC ir kiti televizijos kanalai, filmų kūrimo padalinį sudaro Universal Pictures, kuris praėjusiais metais išplatino filmus: „Begalinė meilė“, „Išlikęs gyvas“, „47 roninai“, o šiais metais žiūrovus pasieks „Non-stop“ bei „Kaimynai“. Tuo tarpu pramogų parkų padalinys valdo pramogų parkus JAV (pvz., Hario Poterio) ir gauna licencijų išmokas iš trečiųjų šalių įrengtų parkų Japonijoje bei Singapūre.

Bendrovės veiklos pelningumas yra vienas didžiausių tarp nagrinėjamų konkurentų ir iš pagrindinio pajamas generuojančio vartotojų segmento įmonė vidutiniškai gauna (164 USD iš kab. tel. vartotojo) daugiau nei konkurentai iš jų pagrindinių vartotojų segmentų. Tačiau verta atkreipti dėmesį į tai, jog internetinę televiziją siūlantys konkurentai įgauna vis didesnį populiarumą tarp vartotojų, kadangi dauguma klientų nori patys pasirinkti, už kokias programas ar filmus jiems tenka mokėti, kai kabelinės televizijos tiekėjai siūlo keliasdešimties kanalų paketus. Be to, kabelinė televizija šalyje yra ganėtinai brangi ir vis daugiau vartotojų yra linkę ieškoti alternatyvų.

Galima pastebėti, jog investuotojai deda daug vilčių į internetinės televizijos savininkę Netflix (NFLX), tikėdamiesi, jog internetinė televizija padarys perversmą mokamos televizijos rinkoje ne tik JAV, bet ir kitose valstybėse. 2013 m. bendrovės pardavimai išaugo daugiau nei 21%, kai Comcast ar Time Warner Cable pardavimai augo tik po 3-3,5%. Nepaisant to, minėtų kabelinės televizijos bendrovių veikla yra gerokai pelningesnė nei Netflix. Tačiau internetinės televizijos įmonėms yra lengviau pasiekiamos užsienio rinkos, kadangi vienintelis infrastruktūros reikalavimas yra spartus interneto ryšys. Per pastaruosius dvejus metus NFLX akcijų kaina išaugo 300%, kai Comcast – 75%. Dėl vyraujančių optimistiškų pelno prognozių ir sparčios plėtros rinkos dalyviai moka gerokai daugiau už Netflix generuojamą pelną (EV/EBITDA), nei už konkurentų. Netflix akcijų kaina gali būti pernelyg optimistiškai vertinama, kadangi internetinės televizijos rinkos nori atsiriekti ir Amazon.com (AMZN), ir Google (GOOG). Tai didina konkurenciją bei gali dar labiau sumažinti televizijos laidų ir filmų kainas. Be to, verta paminėti, jog Comcast tapo viena iš internetinės televizijos Hulu savininkių po to, kai perėmė NBC Universal, tačiau perėmimo sutartyje buvo numatyta, jog Comcast balso teisės Hulu valdyme neturės. Svarbu ir tai, jog nagrinėjamos mokamos televizijos bendrovės naudoja gana nemažai skolintų lėšų. Pavyzdžiui, Netflix įsiskolinimo lygis (skolų ir turto santykis) yra ties 75%, o Time Warner Cable – 85%, tačiau Comcast jis yra mažiausias tarp nagrinėjamų bendrovių ir siekia 68%.

Šį savaitgalį pasirodė naujienos, jog Comcast pasirašė tarpusavio bendradarbiavimo sutartį su Netflix. Nors sutarties detalės nėra atskleidžiamos, tačiau, remiantis žiniasklaidoje pasirodžiusiais duomenimis, Netflix mokės dideles sumas Comcast už tai, kad internetinės televizijos vartotojai galėtų greičiau, lengviau ir patogiau stebėti aukštos kokybės laidas ir filmus. Tai parodo, jog internetinė televizija ženkliai susijusi ir priklauso nuo senųjų kabelinės televizijos tiekėjų, kurie taip pat yra didžiausi interneto tiekėjai šalyje.
Norintys investuoti į visą medijų sektorių, gali rinktis PowerShares Dynamic Media Portfolio (PBS) ETF fondą, kurio didžiąją dalį sudaro Walt Disney (DIS), Google (GOOG), DirecTV (DTV), CBS (CBS) bei Dish Network (DISH). Iš viso fondas turi 30 pozicijų, tačiau Comcast akcijų šis ETF fondas neturi, kadangi bendrovės atrenkamos remiantis nustatytais rodikliais (kainos, pelningumo, vertės pokyčiu ir kitais). Fondo akcijų kaina per metus užaugo apie 46%, o metinis dividendų pajamingumas siekia 0,3%. Tuo tarpu Comcast akcijos sudaro daugiau nei 7% vartojimo prekių ETF fondo Consumer Discretionary Select Sector SPDR (XLY) ir yra didžiausia šio fondo pozicija.

Matoma, jog šiuo metu JAV mokamos televizijos rinka išgyvena lemtingus pokyčius dėl nuolatos besivystančių technologijų, kurios suteikia vartotojams vis didesnį pasirinkimą. Comcast ir Time Warner Cable susijungimas tik parodo, jog keistis yra priverstos ir didžiosios šio sektoriaus bendrovės, kurios nori ir ateityje išlaikyti didžiąją dalį vartotojų. Tačiau tik ateitis parodys, kokį televizijos ir filmų žiūrėjimo būdą pasirinks dauguma JAV vartotojų.

Parengta LHV banko, remiantis comcast.com, sec.gov skelbiamais duomenimis ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, reuters.com, forbes.com). Straipsnyje pateikiami 2014-02-24 duomenys. Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
Dar nėra komentarų