Ką žada artimiausi FedEx rezultatai?

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2013-06-14 17:59 Komentarai: (0)
Birželio 19 d. ketvirtinius rezultatus skelbs tarptautinė krovinių gabenimo gigantė FedEx Corp. (FDX). Šioje apžvalgoje įvertinsime krovinių gabenimo bendrovės perspektyvas ir apžvelgsime dabartinę jos padėtį.

Atsigaunantis įmonių aktyvumas ir vis labiau populiarėjančios internetinės parduotuvės lemia optimistiškas prognozes transporto ir logistikos bendrovėms. Pasaulinė finansų krizė ženkliai paveikė bendrovę – nuo 2007 m. pradžios iki 2009 m. kovo mėn. bendrovės akcijų kaina sumenko apie 60%, tačiau po 2009 m. pasiektų žemumų akcijų kaina pakilo beveik 180%, kai S&P indeksas per tą patį laikotarpį užaugo kiek daugiau nei 100%. Tačiau žvelgiant į visą laikotarpį nuo 2007 m. pradžios iki pastarųjų dienų, FedEx akcijų kaina yra sumenkusi apie 7%.

Taigi žvilgtelkime į pagrindinius bendrovės pajamų šaltinius. Didžiausią (~62%) pajamų dalį generuoja FedEx Express padalinys, kuris siekia siuntas pristatyti kuo greičiau ir valdo didelį lėktuvų parką. Pavyzdžiui, visoje JAV FedEx Express siuntas pristato per vieną naktį. Antras pagal gaunamų pajamų dydį padalinys yra FedEx Ground. Šis daugiau nei vieną penktąją pajamų atnešantis padalinys vartotojams siūlo pigesnį siuntų pristatymo krovininiais automobiliais būdą. Likusios bendrovės paslaugos yra susijusios su stambesnių krovinių gabenimu. Žemiau galima pamatyti FedEx ir pagrindinių jos konkurenčių pardavimų pasiskirstymą, pagal geografinius regionus. Matome, jog iš trijų bendrovių FedEx veikla labiausiai priklauso nuo JAV rinkos.


Restruktūrizacija

2012 m. trečiame ketvirtyje FedEx pranešė, jog planuoja restruktūrizaciją, kuri per trejus metus pelną padidins 1,7 mlrd. USD. Restruktūrizaciją lėmė vartotojų elgsenos pokyčiai, kadangi buvo pastebėtas vartotojų polinkis pigiau gabenti krovinius. Bendrovės direktorius Fred Smith, kuris buvo nominuotas vienu iš 30 geriausių pasaulio direktorių, užsibrėžė tikslą gerinti įmonės padalinių veiklą, mažinant darbuotojų skaičių ir keičiant senus lėktuvus ir krovininius automobilius į naujesnius bei taupesnius modelius. Daugiau apie restruktūrizacijos įtaką bendrovės veiklai galėsime sužinoti ketvirtinių rezultatų pristatymo konferencijoje.

Kovo mėn. bendrovė pranešė, jog viršijo 2008 m. užsibrėžtą FedEx Express padalinio komercinių automobilių kuro sunaudojimo tikslą (sumažinti sanaudas 20%) ir užsiminė apie naują ambicingesnį tikslą – iki 2020 m. sumažinti komercinių automobilių kuro sunaudojimą 30%. Taip pat pranešama, jog bendrovė šiuo metu bando suskystintas dujas naudojančius sunkvežimius. Be to, šį mėnesį bendrovė paskelbė, jog greitina 86 senų lėktuvių ir jų dalių pardavimą. Dėl to gegužės mėn. buvo nurašyta 100 mln. USD. Iš viso bendrovė turi 660 lėktuvų, o per metus lėktuvų kurui išleido apie 3,8 mlrd. USD.

FedEx konkurentai

Pasinaudodami FedEx paslaugomis vartotojai gali nusiųsti krovinį į bet kurį pasaulio kampelį, tačiau jie taip pat gali rinktis ir kitų krovinių gabentojų paslaugas. Pavyzdžiui, viena didžiausių FedEx konkurenčių yra bendrovė United Parcel Service Inc. (UPS). Taip pat didelę tarptautinės rinkos dalį užima Deutsche Post AG (DPW), kuriai priklauso DHL siuntų padalinys. Žemiau esančiame grafike galite palyginti FedEx ir didžiausių jos konkurenčių veiklos pelningumo rodiklių pokyčius per ir po 2008 m. prasidėjusios pasaulinės finansų krizės. Verta atkreipti dėmesį į tai, jog 2012 m. ketvirtą ketvirtį UPS pelningumas buvo paveiktas išlaidų, susijusių su pensijų planais. Remiantis, paskutinio ketvirčio duomenimis, didžiausią veiklos pelningumą, kuris siekė apie 12%, turėjo UPS, kai FedEx ir Deutsche Post pelningumai buvo apie 5%. Vienas iš FedEx ilgalaikių tikslų yra pasiekti didesnį nei 10% veiklos pelningumą. Taip pat verta atkreipti dėmesį į tai, jog 2012 m. UPS siekė perimti kitą siuntų gabenimo bendrovę TNT Express (TNTE) už beveik 4,9 mlrd. EUR, tačiau dviejų bendrovių susijungimui Europos Komisija nesuteikė leidimo.



Tiek FedEx, tiek UPS konkuruoja ne tik tarpusavyje, bet ir su pastaraisiais metais besiplečiančiu Deutsche Post tinklu JAV. Prieš keletą dienų Deutsche Post vadovas pareiškė, jog atėmė dalį JAV rinkos iš UPS ir FedEx. Jis taip pat išreiškė pasiryžimą, jog ir toliau planuoja grumtis su konkurentais. Be to, užsiminė, jog svarstomas laisvosios prekybos tarp JAV ir ES susitarimas taip pat pagerintų visų krovinių gabenimu užsiimančių bendrovių padėtį, kadangi tarp regionų suaktyvėtų prekyba.

Taigi pažvelkime į minėtų bendrovių rodiklius ir jų akcijų kainas. Žemiau pateiktoje lentelėje matoma, jog nuo metų pradžios FedEx akcijų kaina pakilo mažiausiai. Bendrovės metinis dividendų pajamingumas taip pat yra mažiausias. Tačiau įmonės finansinė padėtis yra geriausia tarp nagrinėjamų bendrovių, kadangi FedEx neturi daug skolų ir kitų įsipareigojimų. Dėl to netikėtai suprastėjus ekonominei situacijai pasaulyje ši įmonė turėtų daugiau tikimybės atlaikyti krizę. FedEx taip pat turi gana dideles santaupas grynųjų pinigų ir jų ekvivalentų, kurie leidžia jai investuoti į veiklos optimizavimą. Tuo tarpu bendrovės P/E rodiklis yra mažesnis nei pagrindinės konkurentės – UPS.



Prognozės


Analitikai prognozuoja, jog FedEx paskelbs 1,97 USD akcijai sieksiantį fiskalinių 2013 m. ketvirto ketvirčio pelną, kai praėjusiais metais atitinkamu laikotarpiu pelnas, tenkantis vienai akcijai siekė 1,99 USD. Pati bendrovė prognozuoja, jog pelnas akcijai, išskyrus vienkartinius atskaitymus, turėtų siekti nuo 1,90 USD iki 2,10 USD akcijai.

Šių metų kovo 20 d. FedEx nepakeitė visų fiskalinių 2013 metų pelno akcijai prognozės, kuri siekia nuo 4,91 USD iki 5,51 USD, tačiau sumažino tikėtinas vienkartinių nurašymų prognozes daugiau nei 15%.
Kitą savaitę skelbiami ketvirtiniai FedEx rezultatai leis geriau suprasti dabartinę bendrovės padėtį, o rezultatų pristatymo konferencijos metu investuotojai sieks įžvelgti, kaip bendrovei sekasi konkuruoti ne tik JAV, bet ir tarptautinėje rinkoje. Taip pat sužinosime, kaip įmonei pavyksta gerinti veiklos pelningumą ir lauksime kitų ketvirčių prognozių.

Parengta LHV banko, remiantis FedEx, UPS bei Deutsche Post skelbiamais duomenimis ir viešai prieinama informacija (anadianmanufacturing.com, seekingalpha.com, sec.gov) ir užsienio žiniasklaida (finance.yahoo.com, bloomberg.com, marketwatch.com). Šis straipsnis yra informacinio pobūdžio ir nereiškia rekomendacijos pirkti ar parduoti minimus vertybinius popierius.
 
Dar nėra komentarų