Apie Facebook iš arčiau

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2012-05-12 00:40 Komentarai: (8)
Labiausiai laukiamas šių metų IPO arba pirminis viešasis akcijų platinimas artėja link finišo tiesiosios. Deja, tačiau ne visi pasaulio investuotojai galės sudalyvauti pirminiame socialinio tinklapio Facebook akcijų platinime. Globalios socialinės žiniasklaidos magnatas Nasdaq biržoje turėtų debiutuoti jau gegužės aštuonioliktą dieną. Jau prasidėjo Facebook atstovų ir IPO organizuojančių bankų susitikimai su potencialiais investuotojais. Taigi, esant tokiai progai, šįkart trumpai susipažinkime su Facebook iš arčiau.

Nors daugelis investuotojų pasaulyje domisi Facebook akcijų pirminiu viešuoju platinimu, tačiau tikrai ne visi turės galimybę šios kompanijos akcijų įsigyti būtent per IPO. Visa tai, dėl griežtų teisinės atsakomybės apribojimų, kurie Amerikoje taikomi viešiesiems akcijų platinimams.

IPO metu Facebook akcijų galės įsigyti tik tie investuotojai, kurie turi nuosavą sąskaitą Amerikos banko, ar investicinės kompanijos biure.

5 argumentai už Facebook

1. Iki šiol tik nedidelė dalis bankų ir investicinių kompanijų, t.y. tarpininkų, atliko Facebook akcijų vertinimo, t.y. vertės nustatymo analizę. Sterne Agee investicinės kompanijos analitikų nuomone, šiuo metu viena Facebook akcija yra verta net 46 dolerių. Esant tokiam vertinimui, visa šio socialinio tinklapio kapitalizacija jau dabar sudarytų net 126 mlrd. dolerių.

2. Per artimiausius penkis metus interneto vartotojų skaičius pasaulyje šoktels penkiasdešimt procentų. Tai pat augs ir vartotojų skaičius naudojantis Facebook. Tad prognozuojama, jog šio socialinio tinklapio vartotojų skaičius per minimą laikotarpį pakils net 78 procentais.

3. Facebook tinklapis taps pasaulio internetinės reklamos magnatu. Prognozuojama, kad iki 2015 metų internetinės reklamos rinka kasmet augs po 12 procentų.

4. Facebook svetainės ateitis - tai prieinamumo gerinimas ir didinimas mobiliuose prietaisuose. Už trijų metų iš reklamų mobiliuose ir išmaniuosiuose telefonuose Facebook kasmetinės pajamos sudarys vieną milijardą dolerių. Jis iškovos penkis procentus šios rinkos dalies, kuri iki 2015 metų kasmet augs įspūdingais 64 procentais.

5. Nepaisant mažėjančio naujumo efekto, lankytojų skaičius besinaudojantis Facebook tinklapio paslaugomis, visiškai nemažėja. Kasdien šį portalą aplanko trys iš penkių jame užsiregistravusių vartotojų. Dar prieš tris metus tą darė mažiau nei pusę užsiregistravusių vartotojų.

5 argumentai prieš Facebook

1. Per pirmą šių metų ketvirtį be cikliškumą demonstruojančių pajamų iš reklamos, tai pat sumažėjo Facebook pajamos gaunamos iš mokėjimų už naudojimąsi žaidimais ir programomis.

2. Remiantis Wedbush kompanijos vertinimu, Facebook vienas doleris pelno akcijai, kuris bus uždirbtas tik po trijų metų, jau dabar yra vertas net 22 dolerių.

3. Mažesni Facebook konkurentai auga sparčiau. Pinterest portale neseniai prisiregistravo 10 milijoninis vartotojas, nors šis portalas rinkoje yra vos 21 mėnesis.

4. Charlie Munger, kuris yra ilgalaikis Warren Buffett verslo partneris, nuomone, interneto puslapyje publikavimas visos informacijos apie save, paprasčiausiai neturi prasmės. Todėl kyla abejonių dėl viso šio tinklapio verslo modelio.

5. Didesnioji dalis Facebook vartotojų mažai dėmesio kreipia į šiame portale esančias reklamas. Tuo tarpu šio didžiausio pasaulyje socialinio tinklapio atstovai teigia, kad niekad neįves mokesčio už šio tinklapio naudojimąsi. Tai kaip gi jie uždirbs pelną?

5 faktai susiję su Facebook

1. Facebook tinklapio dėka apie tūkstantis dabartinių ir buvusių šio tinklapio darbuotojų tapo milijonieriais. Daugelis iš jų tapo verslo angelais, ir investuoja į naujas įmones.

2. Pirmas projektas, kurį realizavo jaunasis Mark Zuckerberg, buvo Zucknet, t.y. komunikavimo priemonė, kurios pagalba jo šeimos nariai vieni kitiems siųsdavo žinutes.

3. Stiprios rankos valdymas, kurį Facebook kompanijoje yra įvedęs Mark Zuckerberg, tai naujas standartas Silicio slėnyje. 2011 metais technologijų sektoriaus atstovių skaičius, kurios IPO metu garantavo jų įkūrėjams specialias balsavimo teises, buvo dvigubai didesnis nei prieš metus.

4. Iš dešimties praėjusiais metais Amerikos biržose debiutavusių internetinių kompanijų, pirmą prekybos sesiją pabrango net devynių kompanijų akcijos. Tačiau vėliau uždirbti buvo sunkiau. Šiuo metu tik trijų iš minėtų dešimties internetinių kompanijų akcijų kainos yra didesnės už buvusias po pirmos, t.y. debiutinės, prekybos dienos biržoje.

5. Jei Facebook akcijos IPO metu bus išplatintos už numatytą maksimalią kainą, tai šio socialinio tinklapio akcijos tarp 500 kompanijų sudarančių S&P500 indeksą, bus brangesnės net už 498 kompanijas. Tokiu atveju akcijos kainos ir už paskutinius dvylika mėnesių pelno tenkančio vienai akcijai santykis sudarytų 99 reikšmę.

Parengta remiantis užsienio internetiniais tinklapiais
 
1.   Parašė es_ne   2012-05-12 14:20  

Niekaip nekertu "perspektyvumo" is reklamos...

 
2.   Parašė Feniksas   2012-05-12 14:59  

info apie vartotojų skaičių, kapitalizaciją, perspektyvas ir t.t. gali rasti ant kiekvieno kampo, tačiau objektyvios info apie esamas pajamas ir pelnus nė su žiburiu nerasi. Še tau ir IPO. Pora metų ir kaina bus trigubai mažesnė, ir apskritai ar kam nors tada dar tas fbook'as bus iš viso reikalingas

 
3.   Parašė Svolocius   2012-05-12 16:11  

o ko cia nesuprast, nori reklamuotis ir moki shaibas
vien a pats jau facebooka paremiau uz kokias 3000 usd

 
4.   Parašė IT17   2012-05-12 16:38  

esme, kiek tos reklamos yra veiksmingos, na as pripazinsiu, atkreipiu demesi i sone esancias reklamas, bet ne itin atidziai...

 
5.   Parašė es_ne   2012-05-12 19:45  

nu as i reklama isvis nekreipiu demesio, nes daugelyje mano besilankomu puslapiu ja tiesiog uzblokaves...bet ne tame esme...esme tame kokia kaina zmones moka uz "reklamos perspektyvuma kazkokiam puslapy"...
Cia taspats kai GetJar buvo ten isrinkta kazkokia tai viena is perspektyviausiu IT imoniu...nu sorry, koks cia perspektyvumas turet `DB ir visas pajamas gaut is reklamos? anksciau ar veliau atsiras kita tokia DB, taipat atsiras ir kitas FB..jau net lietuviai suprato kad papasciausia versla kurt yra nukopijavus FB sekme ir tik pridejus kokiu nors nauju funkciju vartotojams, kuriu neturi FB.. thats it, belieka ispopuliarinti puslapy ir viskas...!!
FB siuo metu turi tik viena pliusa, t.y. tai, kad jis yra tiek placiai naudojamas soc tinklas, kad nebelieka prasmes naudot kazkoki kita... jei jie nieko neprades kurt ir gamint, ale kaip koks googlas, anksciau ar veliau atsiras jam alternatyvu...toli pavyzdziu ieskot nereikia... Lietuviski soc tinklai ta patyre...

 
6.   Parašė Geo   2012-05-12 22:49  

Es_ne - nepyk, bet is tavo komentaru atrodo, kad dar nepakankamai pazisti Facebook ar Google.

Vien tai, kad Facebook kelis metus islieka auksciau Google tarp geidziamiausiu darbovieciu tarp IT specialistu (ir netik), baigusiu geriausiu pasaulio universitetus, manau kazka sako. Reiskia turi ka veikt ten nueje ir kuria kazkokius produktus (kuriu tu galbut nematai, nenori matyti).

Poto sakai, kad reklama nesamone, bet kazkodel tau atrodo visai patinka Google? Kaip manai is kur Google gauna pajamas? Google produktu gal turi ir daug (pavykusiu ir nepavykusiu), bet visi jie maitinami is pagrindines google veiklos - search!

Dar del Google vs Facebook. Kaip manai delko Google taip akcentuoja Google+; ar del ko sukure si servisa. Nes jie bijo, kad zmones perdaug laiko praleidzia Facebook'e! FB - uzdaras tinklas, kur Google neilenda. Dar idomus faktas, kad per paskutiniais kelius metus buvo keli high-profile darbuotojai palike Google del Facebook. Velgi, nemanau kad jie kvaili ir nezino ka daro.

Ar Facebook burbulas, ir dar toliau gali ilgai nesustojamai augt, cia jau kita kalba. Nesu didelis FB fanas, bet kad jie kazka daro "teisingai", tai tikrai taip.

 
7.   Parašė es_ne   2012-05-13 15:17  

as nesigilinu i tai ka daro ar nedaro googlas, as tik bandau izvelgi FB perspektyva..
IR gal gali placiau apie tai, ka sako tai, kad FB geidziamiausias darbdavys..? man tai nieko nesako...kiek zinau Lietuvoj geidziamiausias SEB'as, nors turbut darbuotojai daugiau uzdirba barclayse ar dnb...

 
8.   Parašė gogaas   2012-05-15 14:15  

perspektyva, kiek turi tai, ko neturi kiti. Pvz, google turi ne tik gerą aurą tarp vartotojų, bet didžiulę infrastruktūrą, kuri tą aurą palaiko. FB taip pat turi serverius ir t.t.
Dabar bet kuriam kitam konkurentui teks susidurti ne tik su problema, kaip tapti žinomu, kaip užmegzti ryšius, kaip sugalvoti idėją. Jam reikės daug daug įdėti į labai apčiuopiamus materialius dalykus.
Gerai prisimenu, kaip išlindo google. Tai buvo ne tik idėja, bet idėja, paremta realiu rezultatu, kuriam pasiekti reikėjo tiek tai investicijų grynai į geležį ir programinę įrangą.
Aišku, kad be idėjos, pralindimo į reklamą, parnerystės, ir trupučio sėkmės, visi materialūs dalykai neturės prasmės. Bet be serverių, tinklų ir t.t. - nebus jokios idėjos realizacijos taip pat. Tai eina koja kojon, ir tai kainuoja.