Kavos aparatų rinkoje naujas žaidėjas

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: LHV bankas Data: 2012-03-09 19:47 Komentarai: (1)
Starbucks vakar paskelbus apie ketinimus šį rudenį išleisti savo sukurtą kavos aparatą Verisimo, Green Mountain Coffee Roasters Inc. akcijos smuko 20% pasibaigus reguliarioms prekybos sesijos valandoms.

Priminsime, jog čia galite dalyvauti pokalbiuose bei rasti daugiau aktualijų investicijų temomis: https://fp.lhv.lt/forum/viabaltica/127192.

Pateikiame kelių analitikų komentarus apie susiklosčiusią padėtį rinkoje.

Bankų holding‘o Suntrust analitikai teigia, jog Starbucks (SBUX) pranešimas nekelia didelės grėsmės Green Mountain Coffee Roasters Inc. (GMCR) priklausančiai kavos aparatų Keurig franšizei. SBUX gaminys Verisimo pristatomas, kaip espreso kavos aparatas, panašus į populiarųjį Nespresso įrenginį, kurį platina Nestle. Nors tiksli Verisimo kaina nebuvo paskelbta, tačiau banko analitikai prognozuoja, jog pastaroji gali prasidėti nuo 250-300 USD. Panašiai kainuoja Nespresso, o tuo tarpu Keurig kaina yra dvigubai mažesnė (89-178 USD). Suntrust analitikai pažymi, jog nors Verisimo teoriškai konkuruoja su Keurig, tačiau dėl skirtingų įrenginių kainų Starbucks taikosi į kitas vartotojų grupes. SBUX teigė, jog naujojo gaminio pristatymas neturės įtakos sudarytoms kelių metų trukmės sutartims tarp Starbucks ir Green Mountain Coffee Roasters Inc.

Banko analitikai neslepia, jog bendrovių bendradarbiavimo sutartis, kuri dabar veikiausiai nebus patvirtinta, dėl GMCR‘s naujojo produkto Vue, Green Mountain gali suduoti skaudų smugį. Po šių naujienų iškyla klausimų ir dėl bendros Green Mountain ir Lavazza įmonės kuriamo espreso aparato, kuris turi būti pristatytas šių metų eigoje. Suntrust analitikai pastebi, jog papildomas „klegesys“ GMCR taip pat nėra labai naudingas. Turės praeiti nemažai laiko iki rinka suvoks, jog GMCR nuosmukis buvo perdėtas, pažymi banko analitikai tikintys, jog nukritusi akcijos vertė yra puiki galimybė įsigyti pigių įmonės akcijų.

Willima Blair analitikai pastebi, jog Starbucks aiškiai nurodė matanti teigiamas bendradarbiavimo su Green Mountain perspektyvas kavos gaminimo versle. Taip pat milžinišką kavinių tinklą valdanti bendrovė teigė ketinanti ir toliau investuoti į K-Cup verslo segmento plėtojimą bei 2012 metais tęsti Keurig kavos aparatų ir minėtų K-Cup pakuočių pardavimą savo mažmeninėse parduotuvėse. K-Cup tai specialios pakuotės, kurios naudojamos kartu su Keurig kavos aparatais, yra skirtos gaminti kavai, arbatai ir karštam šokoladui. Verta paminėti, jog Keurig turi 9 mln. klientų bazę, kuri iki gruodį pasibaigiančio ketvirčio padidės daugiau nei 4 mln. naujų vartotojų, pastebi Willima Blair analitikai. Investicinio banko analitikai pažymi, jog iki šiol kokybiškus kavos aparatus gaminusi ir platinusi Keurig sulaukė teigiamo vartotojų atsako, o ateityje šis ryšys turėtų stiprėti, bendrovei išnaudojant naujos kartos Vue platformos privalumus. Įvertinę pasirodžiusią naujieną Willima Blair analitikai nemato priežasčių keisti GMCR pelno prognozes. Be to, vakarykštį akcijos nuosmukį analitikai vertina, kaip galimybę įsigyti atpigusių įmonės akcijų.

Merrill Lynch įsitikinę, jog Starbucks gaminys Verisimo nukreipia vartotojų dėmesį ir rinkoje padidina konkurenciją. Nors dar daug detalių apie naująją sistemą nėra žinoma, tačiau investicinio banko analitikai teigia, jog papildoma konkurencija gali kelti grėsmę GMCR veiklai. Banko analitikai Green Mountain pelno prognozių nejudina iš vietos, tačiau nuo 70 USD iki 63 USD sumažina tikslinę akcijos kainą.

Dėl skirtingų analitikų nuomonių akcijos kaina artimiausiu metu gali būti nepastovi, todėl investuotojams patariama elgtis atsargiai.


 
1.   Parašė C#   2012-03-09 22:26  

Kavos aparatu )) Triusiku rinkoje nauju zaideju neatsirado ? Prasom straipsni!