Trakcja Polska ir Tiltra sujungimas yra labai rizikingas

» Verslo ir rinkų naujienos
Autorius: traders.lt Data: 2010-11-22 15:56 Komentarai: (1)
Maklerio įmonės DI BRE Bank analitikas Maciej Stoklosa skeptiškai vertina Lenkijos ir Lietuvos statybos kompanijų, t.y. Trakcja Polska ir Tiltra, susijungimą. Jis visų pirmą atkreipia dėmesį į riziką, susijusią su dėl šio susijungimo pastebimai padidėsiančiomis kompanijos skolomis.

„Mūsų nuomone, po šio susijungimo tarp Varšuvos biržoje kotiruojamų statybos kompanijų Trakcja Tiltra taps labiausiai įsiskolinusi bendrovė“ – pareiškė jis.

Tiltra turima skola šių metų kovo pabaigoje sudarė 299,4 mln. zlotų. Vykdydama susijungimą su Lietuvos statybos kompanija, Lenkų Trakcja Polska tai darys panaudodama turimus 152 mln. zlotų vertės grynuosius ir išleisdama 292,5 mln. zlotų vertės obligacijas. Tokiu būdu sujungtos bendrovės bendra grynoji skola sudarys apie 500 mln. zlotų, ir didžioji jos dalis teks naujiesiems sujungtos bendrovės akcininkams, savo specialiame komentare teigia maklerio įmonės DI BRE Bank analitikas Maciej Stoklosa.

Jis taip pat pridėjo, kad toks didelis įsiskolinimo lygis, t.y. skolos ir EBITDA santykis sudaro 2,9 reikšmę, yra rizikingas statybų sektoriui, kadangi šis sektorius nepasižymi statybos sutarčių indeksavimu, na o vienintelis kriterijus viešuosiuose pirkimuose yra kaina.

Sujungtos Trakcja Tiltra bendrovės skolos lygis, lyginant su EBITDA, prilygtų ABM Solid statybos bendrovės atitinkamam rodikliui, tačiau būtų gerokai didesnis nei dviejų stambiausių Varšuvos biržoje kotiruojamų Lenkijos statybos bendrovių, t.y. PBG ir Polimex, atitinkami rodikliai. Daugelis Lenkijos statybų bendrovių turi daugiau grynųjų nei skolų.

Maklerio įmonės DI BRE Bank analitikas Maciej Stoklosa atkreipia dėmesį, kad šių dviejų kompanijų susijungimo teigiamas rezultatas bus mažesnis už riziką, kuri bus susijusi su padidėjusiomis skolomis.

Trakcja Polska kompanijos vadovybė mano, kad šių dviejų kompanijų susijungimas leis labiau diversifikuoti dabartinės Lenkijos bendrovės veiklą ir atneš tam tikrą veiklos optimizavimo naudą, be to Lenkijos kompanija galės sėkmingiau vystyti tramvajų statybos sektorių ir galės sėkmingai dalyvauti Rail Baltica ir greitųjų geležinkelių sistemos įgyvendinimo projektuose.

„Tramvajų statybos sektoriuje tam tikra sinergija iš tiesų gali realizuotis, nors panašų efektą galima gauti tiesiog sudarant konsorciumą. Na o greitųjų geležinkelių sistemos ir Rail Baltica – tai yra ateities projektai“ – atkreipia dėmesį maklerio įmonės DI BRE Bank analitikas Maciej Stoklosa.

Nuo to laiko, kai paaiškėjo informacija apie būsimą Lenkijos statybų kompanijos Trakcja Polska ir Lietuvos statybų kompanijos Tiltra susijungimą, Lenkijos bendrovės akcijos Varšuvos biržoje atpigo virš šešių procentų, na o vien šiandieninės prekybos metu Trakcja Polska akcijos pinga apie keturis procentus.
 
1.   Parašė Miciukas   2010-11-22 16:25  

kiek Trakcja Polska pigo - tiek Invalda brango