Automobilio taršos mokestis +skaičiuoklė

» Dienoraščiai » Re_mind
Autorius: Re_mind Atnaujintas: 2010-06-07 Komentarai: (5) Kartai: 16801
Sveiki,

kaip ir žadėjau praeitą savaitę, pristatau automobilio taršos CO2 skaičiuoklę. Bandau nuvyti jūsų baimes dėl šio mokęsčio ir pasižiūrėti jo realią naudą. Prisegu du failus, vienas išsamus aprašymas, gale yra kitų šalių taikoma patirtis ir praktika (t.y. lengvatos perkant automobilius ar mokant metinius taršos mokesčius). Kitas failas excel skaičiuoklė.

Pabrėžiu: mokestį būtų naudinga įvesti tik 2012-2015 metais.

Kodėl jo reikia?
1. Pratinti/ugdyti vairuotojus rinktis mažiau taršias TP (transporto priemones). Perkant naudotus automobilius, pasidomėti CO2 išmetamųjų dujų kiekiu, ar yra veikiantis katalizatorius (dažniausiai jie tiesiog išpjaunami ir priduodami į metalo laužą).
2. Mažesnis automobilis, nebūtinai taupus ir ekologiškas.
3. Siekis sumažinti miesto taršą. Jei visos TP turės tvarkingas išmetimo sistemas, tikimasi sumažinti taršą mieste, gyvenamųjų rajonų prieigose.
4. Paveikti vartotoją/vairuotoją rinktis automobilį, kuris atitiktų jo optimalius poreikius bei aplinkosaugos reikalavimus.
5. Mokestis būtų minimalus tiems, kurie naudoja LPG/CNG dujas ir dyzelinu varomus automobilius.
6. Skatinimas labiau prižiūrėti automobilį, rūpintis jo technine būkle. Tvarkingas automobilis = malonus važiavimas.
7. Siekis pašalinti/utilizuoti kiemuose stovinčius nenaudojamus automobilius. Tai padarytų savininkas, nes mokęstis įpareigotų netiesiogiai pasirupinti savo turtu.
8. Esame ES valstybė, tad turime siekti atsijauninti parką arba pirkti mažiau taršias priemones.

Kodėl jo nereikia?
1. Nes jo niekada nebuvo.
2. Nes neaišku, kodėl ir už ką mokėtumę.
3. Neaišku kur nukeliautų surenkami pinigai.
4. Nes nenoriu atsikratyti savo senų netinkamų eksploatuoti automobilių.


SURENKAMO MOKESČIO PANAUDOJIMAS
Surenkamas mokestis galėtų būti skiriamas miesto gatvių remontui, gyvenamųjų daugiabučių aikštelių asfaltavimui, priežiūrai. Alternatyva – mokestis skiriamas įrengti žalius plotus šalia gyvenamųjų namų, tie kas teršia - prisideda prie žalių parkų kūrimo.

Kiti pliusai ir ES šalių patirtis dokumente PDF.
11866-lengvuju automobiliu ekologinis mokestis.pdf
11866-tp mokescio skaiciuokle.xls

2010 m. sausio 1 d. VĮ „Regitra“ tvarkomame Kelių transporto priemonių registre iš viso buvo 2.133.720 kelių transporto priemonių. Iš jų 81% sudarė lengvieji keleiviniai automobiliai (1.726 462).
 
1.   Parašė Kasinskij   2010-06-08 22:53  

nepatingėjai ir gerai įvertinai už ir prieš, sveikinimai už atliktą darbą. Bet ar galvoji siūsti savo pamastymus Valdžios atstovams ar pan. ?

 
2.   Parašė Re_mind   2010-06-08 23:41  

Norėtųsi mano skaičiuoklės versiją palyginti su jų valstybės "bako mokesčiu". Ir pasižiūrėti jų argumentus.

Be to čia tik mokesčio skaičiuoklė.
Norint, kad įstatymas veiktų ir duotų REALIĄ naudą, turime atrinkti optimalų lengvatų sąrašą (iš kitų valstybių) ir parodyti ką mes juo skatiname: eko kurą, eko automobilius, elektromobilius, hybridinius auto.

įgyvendinus šį mokesti + sumažinus akcizus LPG dujoms, kaip dabar yra sumažinti dyzelinui ....pažengtume labai toli.Tarša sumažėtų, o kiekvieno mūsų vairuotojo piniginėje liktų 1000-4000 LTL kasmet (LPG dujų kaina nuo 1.99 LTL >1.40 LTL). Laukiame, kol valstybė pradės žiūrėti strategiškai

 
3.   Parašė Zu   2010-06-09 21:00  

Aiš­ku, ap­mo­kes­ti­nus „la­biau­siai ter­šian­čius“ (t. y. se­nus) au­to­mo­bi­lius, ken­tės ne­tur­tin­giau­si gy­ven­to­jai, nes nau­jus, pra­ban­gius au­to­mo­bi­lius įpirk­ti ga­li tik tur­tin­gie­ji.

 
4.   Parašė Re_mind   2010-06-09 22:54  

Zu,
kai senas auto tikrai teršiantis susimontuoja LPG dujų sistemą, tuomet jis teršia tiek kiek teršia Smart automobilis (sumažina taršą iki minimumo).

Jei gerai įsiskaitei LPG yra eko kuras, o kas ji naudoja, tiems mokesčio lengvatos , tarkim 50% arba visiškas atleidimas nuo jo.

ir dar, pats neturtingiausias vietoj to kad pirkęs 1L benzino, gali nupirkti 2L LPG dujų, po metų jo kišenėje jau būtų atliekamų pinigų nuo 1000 - 4000 LTL. Jei nori išamiau, galiu pateikti išsamesnius skaičiavimus.

p.s. ar ir dabar būtų skriaudžiami senų auto vairuotojai?

 
5.   Parašė Karleone   2020-07-03 22:12  

nu siek tiek metu apsirikai bet ir kitaip skaiciuot pradejo, man tai tik klausimas yra kas buna kai mano automobilis neturi co2 iraso ir nors jo pagal gamykliunius gaunasi vienas skaicius o pagal automobiliu tarsos skaiciuokle aka formule gaunasi gerokai daugiau ir kaip suprantu tas yra valstybinis skaiciavimas, kaip man uzgincyt tuos keliasdesimt euru?