Netikros Valdo Adamkaus vertybės

» Dienoraščiai » indenas
Autorius: indenas Atnaujintas: 2008-12-23 Komentarai: (5) Kartai: 8911
Mūsų prezidentas atsakinėjo į rusų(?) internautų klausimus apie Lietuvos užsienio politiką. Kadangi tema man labai įdomi, kuo atidžiausiai perskaičiau ir rusiškas (inosmi.ru/press/245916.html), ir lietuviškas (gėda delfi.lt portalui dėl grubių klaidų!) atsakymų versijas. Pasižymiu keletą esminių vietų.

„Rusų ir lietuvių tautas skiria skirtinga tų pačių vertybių interpretacija. Visų pirma, abi pusės turi pripažinti faktą, jog santykių kokybė vertinama ne kubiniais metrais dujų ar naftos, o bendrųjų vertybių kiekiu“
Koks absurdas! Valstybių santykius pirmiausia lemia tų valstybių interesai (tame tarpe vertybiniai), o ne kažkokios abstrakčios "vertybės" ir dar "bendrosios". Visų pirma, kodėl Lietuva (gal tik V.Adamkus?) manosi ginanti kažkokias "geresnes" vertybes, kurias turi priimti ir Rusija, kad Lietuva teiktųsi su ja bent kalbėtis?! Kaip ten bebūtų, tūkstantmetės Lietuvos ir Rusijos (Kijevo Rusia) valstybės yra beveik "vienmetės", o pavyzdžiui JAV kaip valstybė - iš viso dar kūdikis. Nuo kada Lietuva pasidarė "protingesnė" už Rusiją ar net už visą pasaulį? Turbūt įgijusi "neįkainojamos" 50 metų aktyvaus ir ištikimo kolaboravimo su sovietiniais komunistais patirties? Bet tokių "patyrusių" šalių yra ir daugiau...
Kaip tarpusavyje bendrautų ir bendradarbiautų šimtai pasaulio valstybių, kurių vertybės skiriasi ir visada skirsis? Bandyti jas bombomis "suvienodinti" amerikietiškųjų vertybių pagrindu? O jeigu šalis maža ir bombų trūksta, Lietuvos pavyzdžiu vykdyti "nesikalbėjimo" politiką?!

"Tačiau pasaulis neturėtų pamiršti, kad pusei Europos Antrojo pasaulinio karo pabaiga reiškė ne išlaisvinimą, o – pavartosiu gana šiurkštų žodį – tironiją.<...>Kaip, atsižvelgdamas į tai, aš galėjau visos tautos vardu važiuoti į pergalės, kuri mums tokia nebuvo, metines? Šis mano sprendimas buvo pagrįstas moralės principais."
Pats sako, kad pusei Europos tas karas reiškė tironiją (su kuo visiškai sutinku), o kažkodėl nevažiavo tik jis su estu. Tai turbūt turėtų reikšti mūsų išskirtinį "moralumą" ar tiesiog taip "patarė" G.W.Bush, kuriam buvo naudinga nuvažiuoti, o palieptas klapčiukas galėjo ir paboikotuoti - vis papildomas dirgiklis Rusijai, žiūrėk dar ir kokios naudos išpeši (sau, žinoma, ne Lietuvai)...

"Kyla klausimas, kodėl Vokietija, kuri mūsų šaliai atnešė tokių pačių nuostolių kaip ir komunistinis režimas, už tai sumokėjo, o Rusija – ne."
Ką čia ir komentuoti - atviras melas. Kad Vokietija kai kuriems nuo nacių nukentėjusiems lietuviams numetė kelis grašius (kažkodėl per Maskvą), dar nereiškia, kad atlygino Lietuvai kaip valstybei 80 mlrd. USD, kurių reikalaujama iš Rusijos, nors čia pat teigiama, kad Sovietijos ir Hitlerio Vokietijos padaryta žala vienoda!

"Mūsų, kaip jūs ją vadinate, „proamerikietiška politika“ pagrįsta ilgalaikiais tvirtais santykiais su amerikiečių tauta."
Bent jau nebandė meluoti, kad vykdo ne proamerikietišką politiką Bet dėl "ilgalaikių tvirtų santykių" su JAV ir dėl "amerikiečių tautos" (įdomu, patys Adamkai jai priklausė/priklauso?) abejonių, švelniai tariant, išlieka...

"Kaip ten bebūtų, mūsų santykiams neturi įtakos tai, ar JAV liks įtakingiausia valstybe, ar ne."
Negi taip tvirtai įtikėjęs JAV politikos "amžinuoju bušiškumu" ir JAV (Izraelio) spec. tarnybų bei jų rinkimų "technologų" visagalybe?..

"Aš manau, kad neteisinga naudoti jėgą ir versti žmones daryti tai, ko jie nenori."
"Amerikiečių tautos", "Išrinktosios tautos" ir Gruzijos vadovams, reikia suprasti, tai netaikytina.............

"Didžiuodamasis galiu pasakyti, jog Lietuvos finansų sistema įrodė savo stabilumą: mūsų ekonomika iki šiol funkcionuoja, nepaisant ekonominės padėties visame pasaulyje."
Kažkada įstrigo Aleksandro Isajevičiaus Solženicyno pasakyti žodžiai: "Didžiavimasis (гордыня) yra didelė nuodėmė". Kad tik netektų jos išpirkti O jeigu dar prisiminus, kad Lietuvos ekonomika paviršiuje išsilaikė (kol kas?) didele dalimi "Mažeikių naftos", "Achemos", "Lifosos", "Klaipėdos naftos", Ignalinos atominės elektrinės, Vieningosios Energetikos sistemos, "Lietuvos dujų" ir panašių, "Lietuvos ekonomikai svetimkūniškų ir šalies nacionaliniam saugumui žalingų sovietinių pramoninių monstrų" dėka........................

"Džiaugiuosi, jog šiai idėjai (dujotiekiui per Lietuvą, Latviją, Kalinigrado sritį, Lenkiją) pritaria ir daugiau žmonių, ne vien aš."
Būtų kažkas naujo, teigiamo ir neįtikėtino, jeigu tai būtų tiesa. Deja, jau rytoj Lietuvoje įsijungę kad ir lygintuvą, išgirsime, jog tokiu atveju "Gazprom" atsiųstų savo kariuomenę saugoti to dujotiekio, o "pakeliui" (kad du kartus nevažinėti) dar ir Lietuvą okupuotų...

"Jungtinių Valstijų planuojama PRG sistema skirta kovai su balistinio ginklo grėsme. Ji sustiprins ne tik Europos, bet ir visos euroatlantinės bendruomenės, taip pat ir Rusijos saugumą."
O Rusijos paklausė (ir - svarbiausia - ar išgirdo atsakymą), ar ji nori, kad tokiu būdu būtų "stiprinamas" jos saugumas?!.. Ar, kaip visada, mes geriau žinome, ko Rusijai labiausiai reikia?


Dėl kitų išsakytų minčių (ech, jeigu dar žodžiai nuo darbų nesiskirtų!), daugmaž sutinku, todėl nekomentuosiu. Kas norės, patys paskaitys
 
1.   Parašė lorpak   2008-12-23 22:34  

indene,

i kiekviena tavo replika V.Adamkaus atzvilgiu, galima atsakyti dar penkiomis tavo atzvilgiu....Bet nera laiko ir noro issiplesti.
Na, lenda ta rusofiliska yla is maiso , ir gana
Priekabiauji placiu frontu...Kritikuoti yra lengviausia, sunkiau yra prisiimti atsakomybe,ir daryti.
Beje, ar zinai nors viena valstybe, kuria Rusija gerbtu, kaip lygiaverte?Rusija pats sau rezisierius, pats sau autoritetas...
Solzenycino citata ikisai visai ne vietoje.Kam jau kam,о lietuviams гордыни geriau jau pasimokyti is rusu.
Nepilnavertiskumo kompleksai visai baigia uzgriausti kas antra lietuvi.

 
2.   Parašė indenas   2008-12-23 23:09  

Mieloji mano lorpak, ištikimiausia ir vienintele mano Skaitytoja, jau tūkstantį kartų sakiau, kad nepretenduoju į vienintelę ir neapskundžiamą tiesą! Bet šįkart per LTV "Panoramą" išklausiau Vygaudo Ušacko "pasisakymą", ir galvą guldau, kad jį kritikuosiu ne mažiau, kaip Jo Ekscelenciją V.A.!
Tik prašau, kantrybės - dar per mažai turiu tikslios informacijos!

 
3.   Parašė Andriusas   2008-12-24 00:41  

adamakaus diplomatiniai gabumai neikainuojami ,dujas greit pirksim brangiausiai europoje nes adamkus tikisi perauklet rusija-koks susireiksminimas, vienu zodziu tokios diplomatijos negalima vadint uzsienio politika cia kazkoks nesusipratimas matai gyvena rumuose centre uz nieka nemoka tai ir postringauja apie vakaru ty amerikos demokratines vertybes, apsaugok lietuva nuo amerikietiskos demokratijos ir vertybiu. bet lietuvoi nesutikt su adamkum ar kocervais negali niekas iskart apsauks rusofilu, jie matai lietuva gina nuo rusu o visi kiti isdavikai, tik kad tos ju kovos su vejo malunais kiekvienam kerta per kisene.ir vertybem cia nieko nepridengsi,svarbiausia ekonomiskai stipri valstybe tik tada ji gali but nepriklausoma ir turet savo vertybes, o visa sita konfrontacine politika tai kenkejiska veikla pries lietuvos interesus.

 
4.   Parašė indenas   2008-12-24 01:08  

to Andriusas
Tokio klinikinio atvejo dar neturėjau;)
Jeigu skaitei atidžiau, aš ničnieko neturiu prieš Jo Ekselenciją, Pasaulio Demokratijos Gynėją ir Skleidėją Valdą Adamkų. Priešingai, jeigu jo priešininkai (ne apie tave!) mano kitaip, jie turi pasiūlyti ne mažiau vertą alternatyvą!
Puikiai suprantu, kad už didingo žmogaus visada bando slėptis minios niekingų menkystų, bet tai, deja, neišvengiama!

 
5.   Parašė lorpak   2008-12-24 14:45  

Mielasis mano,indene,kitas tavo "taikinys", mano labai mylimas V. Ušackas, kaip supratau iš jo naujų
pasisakymų, savo prioritetais(proveržio srytimis) įvardijo ekonomiškai angažuotą užsienio politiką.
Dabar svarbiau bus ne naujų diplomatinių santykių paieška, o naujų rinkų Lietuvos ūkiui paieška. Kitomis aplinkybėmis jau "šiauščiau plauką", kad Lietuvos politikai vėl dirba verslininkų vadybininkais...tačiau šiomis aplinkybėmis.. tai gali būti toliaregiškas žingsnis.
Tad progų pasižodžiauti, manau, netruks ir 2009m.Su šventėm!