Parašė | Tema | Žinutė |
NoProfitInvest | Baltic Horizon REIT | #716575 2022-05-17 13:21 |
Ne, neateitu. Bet Europoje yra Maxima, o pakeliui tuo paciu galima pasiziureti batu. Be to, Europa ir Panorama yra tinkamas trumpu susitikimu taskas, o po to pvz. galima uzeiti i knygyna. Principas mazdaug toks. Bet aisku, internetine prekyba ima virsu, inzinieriai ir tarnautojai ismoko savo dydzius ir lakstyt po parduotuves darosi tingu.
Del neramiu laiku, man atrodo, kad NT nuomotojai sugeba gana efektyviai kainos kilima perduoti klientui. Visu siu turbulenciju metu sektoriaus akcijos islieka stebetinai stabilios. Ir stabiliai pigios. |
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #717510 2022-05-30 12:26 |
Sujudimas tankeriu sektoriuje buvo ilgai laukiamas ir dinamika jau jauciama. Prognozuojama, kad tai, kas idomiausia - dar ateityje, ypac produktu tankeriu srityje, bet ciklo kreive nebutinai tiksliai sutaps su akciju kurso kreive. Tad klausimas kaip visada - ar momentas tinkamas. Kai kurios tankeriu bendroves jau nebera labai pigios (P/B Okeanis - 1,1, Hafnia - 1,2, Frontline - 1,4, Torm - 1,1).
|
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #717564 2022-05-30 18:59 |
Gana pavirsutiniskai, nesuku del to galvos. Ivykis greiciausiai vertintinas pozityviai - jei susiliejimas bus sekmingas, kompanija bus stambiausias toks laivynas pasaulyje, o Frontline istoriskai laikesi gana stabiliai, kas kiek neiprasta sektoriui. Procesa temdo tai, kad vienas stambiausiu Euronav savininku buvo pries susiliejima. Buvimas vienoje valtyje su John Frederiksen turi savu niuansu, ir pazistantys to zmogaus moralinius principus zino, kad reikalui esant jis gali trenkti visus lauk. Kita vertus, panasu, kad JF turi puikia uosle pelnui, o is savo valdomu kompaniju jis dargi spaudzia ir maksimalius dividendus. Istorija byloja, kadaise jem teko begti nuo Norvegijos teisesaugos i Kipra, kur dividendai neapmokestinami. Tiek pletku.
|
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #718709 2022-06-16 14:57 |
Orientacijai ciklinese akcijose as daugiau ziuriu i P/B (aisku, smagu kai P/E geras). Maersk siais metais krito 27%, ko daugiau maziau ir buvo tikimasi. Protingos galvos sako, laikas neblogas ilgalaikiam investavimui i Maersk, kaip i nauja universalia logistine kompanija. (Siais metais stipriai krito ir DSV - keiciasi vartojimo pobudis).
|
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #719144 2022-06-21 14:42 |
Visa tai taip, bet kita vertus, laivu statyklos yra priemusios daug konteineriu laivu uzsakymu. 2023 pasirodys ir nauji LPG. Neziurint to, kaip zinome, kad del plieno kainu, darbo jegos resursu ir kitokiu fokusu dalis uzsakymu greiciausiai veluos. Tuo tarpu augimas mazeja. Imones jau uzsipilde sandelius, o ir vartojimo pobudis nuo 2020/21 jau skiriasi - vyksta rotacija nuo daiktu pirkimo (zaislu prisisotinome pandemijos metu) i paslaugu sfera.
Anot Nordnet analitiko, Maersk prognozuoja, kad 2022 bus rekordiniai metai. 2024 pelno prognoze - mazdaug 1/4 2022 lygio, kas sudaro mazdaug 2x 2019 lygio. Situacija visai kita su dry bulk ir ypac tankeriais. Dalis laivyno jau pasene ir turejo buti supjaustyta dar 2020. Nauju laivu uzsakymu artimiausiu metu nera. Naftos paklausa didele, tiketina dabartiniu geopolitiniu realiju fone jos gabenimo atstumai ilges. I dry bulk grizta anglys. O dar prisideda aplinkos reguliacijos. Tad ka galime prognozuoti tiems, kurie jau apsirupino scrubber'iais (kai kurie zodziai tiesiog neverciami), kaip tas ismanusis graikas su Okeanis Eko Tankers? Ir ka ismaniam investuotojui? Taigi, nepamazinti tu akciju, patogiai atsilosti ir belaukiant maloniai leisit laika. Bet aisku, prognozes prognozes... Dazniausiai buna kazkur per viduri. 2020 Bloomberg rase, kad laivybos sektoriui atsigauti prireiks 10 m. Tie, kas galejo sau leisti palaukti tuos 10, dabar turbut sypsosi i usa. |
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #719630 2022-06-29 11:50 |
Reikia tureti omenyje, kad shipping sektorius yra ypatingai cikliskas ir sunkiai prognozuojamas. Akciju kursai gali keliagubeti ir dar sauniau kristi zemyn.
Trumpai tariant, pervezimu kainos priklauso nuo transportavimo poreikio ir funkcionaliu laivu skaiciaus. Be to, tai sektorius, reikalaujantis masyviu investiciju. Kai poreikis aukstas, o laivu skaicius ribotas (na, ju taip greit nepristatysi), kainos sauna i virsu. Tokia situacija vadinama superciklu. Imones uzdirba fantastiskus pelnus, kuriais dalinasi, bet turbut ne dividendai yra vinis. Tiesa, kai kurie pagrindiniai akcininkai, kaip John Frederiksen (GOGL, Frontline), del mokestiniu ypatumu turi iproti grezti maksimalius dividendus is savo imoniu. Jei ne superciklo, tai kazkiek panasios situacijos tikimasi artimiausiu metu tankeriu ir is dalies dry bulk sektoriuje. Viskas, be abejo, siek tiek sudetingiau, nes kontraktai ir kainos kaipo tokie taip pat gali buti spekuliavimo objektas, itakoja gabenimo kastai ir pan.. Visgi geri periodai danziausiai buna reti ir trumpi. Didesne dali laiko imones neissikrapstydavo is nuostoliu (tie patys Maersk). Tankeriu bendrovei Torm pries N metu viskas vos nesibaige bankrotu, kai jie optimistiniu prognoziu kontekste uzsisake visa nauja laivyna, o naftos produktu gabenimo kainos staiga nere zemyn. Taigi, risky business. Kad ir kaip banaliai tai skambetu, bet svarbu ivertinti savo rizikos tolerancija. |
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #721084 2022-07-18 15:16 |
Sekantiems naujienas: https://www.hellenicshippingnews.com/
|
||
NoProfitInvest | Skandinavijos akcijos | #722992 2022-08-16 11:53 |
Isversta Google:
Jacobas Pedersenas iš Sydbank pasakoja, kaip iškrenta paskola ir kad „Apollo“ priklausys mažiau nei 50 proc., Danijos valstybė tai užtikrina pirkdama kapitalą. Analitikas: Amerikos paskola yra raktas į SAS išlikimą Milijardinė paskola, kurią SAS užsitikrino iš Amerikos „Apollo Global Management“, yra labai svarbi oro linijų bendrovės išlikimui, sako Jacobas Pedersenas, Sydbank nuosavybės analizės vadovas. „Tai yra raktas į tai, kad SAS galėtų judėti į priekį apsaugos nuo bankroto procese, todėl įmonei nepaprastai svarbu gauti šį finansavimą“, – sako jis. Įsiskolinusi SAS apie paskolą paskelbė anksti sekmadienio rytą. Tai yra 700 milijonų dolerių. Tai atitinka 5,1 mlrd. DKK. Paskola skirta padėti SAS toliau vykdyti apsaugos nuo bankroto procesą, kurį bendrovė pradėjo JAV. Tikimasi, kad investuotojas įstrigs kitoje tokio proceso pusėje, – aiškina Jacobas Pedersenas. – Planuojama, kad paskola, kurią SAS gaus per bankroto apsaugą, vėliau bus konvertuojama į įstatinį kapitalą, sako jis. – Todėl tikėtina, kad „Apollo“ eis ir taps pagrindiniu SAS akcininku. Jūs nesugalvojate ir negaunate 50 procentų – taip pat neturėtumėte kaip Amerikos kompanija. Bet jūs iškylate kaip pagrindinis akcininkas ir kartu su Danijos valstybe šokate artimą šokį, sako analitikas. Pasak Jacobo Pederseno, susitarime teigiama, kad Danijos valstybė bus svarbi „Apollo“ partnerė. - Kai „Apollo“ turi konvertuoti savo paskolą į nuosavybės dalį, gali būti, kad Danijos valstybė įsitraukia ir perka dalį „Apollo“ įdėto kapitalo, sako jis. Birželį Vyriausybė pareiškė, kad galbūt padidins savo SAS akcijų paketą iki 30 proc. Dabar Danijos valstybei SAS priklauso 21,8 proc. Ar „Apollo“ konversijos įsigijimas bus šio padidėjimo dalis, nežinoma, sako Jacobas Pedersenas. Tačiau vienas dalykas yra tikras, kad milijardo JAV paskola SAS kelia didelę riziką. – Didelė „Apollo“ verslo dalis specializuojasi teikiant rizikos kapitalą. Ir nebijote rizikuoti, kai esate įmonė, kuri kitu atveju bankrutuotų, sako Jacobas Pedersenas. - Tai brangus sandoris. Pagal šią sutartį mokami 400 mln. DKK mokesčiai. Jei, priešingai nei tikėtasi, „Apollo“ neleidžiama pasirašyti SAS akcijų, jie turi turėti 23 procentų grąžą, sako jis. /ritzau/ Ritzau |
||
NoProfitInvest | Skandinavijos akcijos | #722996 2022-08-16 12:27 |
Skandinavams investavimas i SAS yra toks daugiau sirdies reikalas, kaip investavimas i futbolo kluba ar vietini alaus bara. SAS turedavo ir tokia akcininku programa su nuolaidomis skrydziams ir pan..
O SAS istorija yra gana idomi. 80'aisiais tai buvo elitines avialinijos, grazios uniformos, tolimu skrydziu personalas nakvodavo 4 zvaigzduciu viesbuciuose, artimu kaip moraline kompensacija turedavo 3 laisvadienius su nemokamais skrydziais ir tais paciais viesbuciais visai seimai. Dirbti SAS buvo gera ir prestizas. '90-00-aisiais atsirado pigios bendroves ir pasaka baigesi. Siandien SAS derasi su apie 40 labai piktu profsajungu. 40! Na kas gi cia per bendrove, jei pilotai ir stiuardeses nebenori skraidyti, mechanikai atlikti servisa, o bagazo skyrius atsisako iskrauti bagaza? Danijos politiku pozicija is principo yra suprantama. SAS konepcija remiasi A/B Kopenhagos oro uostu kaip oro transporto mazgu. Tai daug darbo vietu ir danu vartai i pasauli. Kita vertus, neskraidys SAS, skraidys kas nors kitas. Bet visiems aisku, kad tokia bendrove, kokia yra siandien, kur valstybe kaip i skyle periodiskai turi ismesti ispudinga suma, toliau egzistuoti negales. Skandinavijoje yra daug idomiu akciju. Jei investuotojui vistiek truksta fantazijos ir norisi ilgu laikotarpiu investuoti i SAS (tarkim del akcininku programos, jei tokia dar bus), geriausia palaukti restrukturizacijos, kai bendrove bus susitvarkiusi su kreditoriais ir pan.. Turincius lukesciu trumpuoju laikotarpiu as laikyciau uzsispyrusiais. Turime pavyzdi - Norwegian. Galbut bus nevisai taip, bet greiciausiai panasiai - akcijos taps bevertes. |
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #723081 2022-08-17 18:15 |
Kaip toje dainoje, "You ain't seen nothing yet". Is Xtrainvestor naujienlaiskio:
"Tankeriu akcijoms buvo geri metai – supertankeriu akcijos išaugo 80 proc., o produktų tankeriu – 136 proc. „Clarksons“ analitikas Frode'as Mørkedalis mano, kad jos vis dar starto pozicijoje. Jis mano, kad investuotojai gaus daugiausia naudos iš įprastų dividendiniu akcijų, ir ypač paminėjo Hafnia, kur bus galbūt 6 NOK už akciją 2022 m. Mørkedal mano, kad naftos atsargų kaupimo laikotarpis bus naudingas tanklaivių rinkai." |
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #724389 2022-09-05 16:43 |
Greiciausiai konteineriai isties pasieke ciklo pika. Rate'ai krito del sumazejusios paklausos: apdairus prekybininkai jau seniai uzpilde savo sandelius, todel tradicinio Q4 pakilimo siais metais gali ir nebuti. Antra, 2023 is statyklu isplauks gera partija nauju laivu. Na ir besitesiancios problemos su staze uostuose, dabar jau JAV rytineje pakranteje, uostu darbuotoju streikais, konteinerius is uosto isvezanciu vairuotoju trukumu etc. etc.. Kita vertus, vakareliui pasibaigus galime vistiek tiketis Maersk kaip stabilesnes ir pilnavertes logistikos imones, ir tai galbut proga ilgo horizonto investuotojui. Visgi faktas yra tas, kad vakaru ekonomika be konteineriu pervezimu neissivers.
Neseniai girdejau interviu su D/S Norden (dry bulk ir tankers) CEO, kurie jau pries keleta men. sumazino savo dry bulk dali. Tad buvo kalbama ir apie tai, kad ismanesnes imones jau pramoko naviguoti konjunkturos salygomis, todel galima tiketis ir trumpesniu, ir ne tokiu dramatisku ciklu. GOGL target anot kai kuriu analitiku buvo apie 170, bet pasiekusi 120 kaina nudardejo vos ne iki 90. Bet kaip zinia, kiekviena recesija baigsis, o pirmieji nauji suchagruzai pasirodys geriausiu atveju apie 2025. O birzos mechanika tokia, kad net ir superciklo metu galima tiketis stipraus kritimo. Mano manymu, to paprastas mirtingasis numatyti tiesiog negali. |
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #725699 2022-09-23 17:05 |
Taip jau cia yra, kur visi isoka ir issoka labai mikliai. Atrodytu ei, gi uzdirba kompanijos, taigi ir toliau turetu viskas kilti. Bet desimtmeciais i laivyba investuojantys diedai sako, kad toli grazu, viskas cia veikia netaip. Kompanijos plaukioja naujutelaiciais laivais, kiaurus metus ismoka dividendus, bet spot rate'ai krinta, ir akciju kursai praktiskai siekia bankroto lygi, pigiau nei metalo lauzas. Spot rate'ai is principo yra spekuliaciniai dydziai ir nebutinai atspindi realia gabenimo kaina. Juolab kad siais laikais kompanijos plaukioja pagal ilgalaikius kontraktus (BW LPG tokiu - berods 80%). Tad prisipirkus pigiu akciju ir besimegaujant aukstais dividendais, belieka tiketis, kad rate'ai kada nors pakils. Aisku, turint laiko ir atitinkama entuziasto temperamenta, galima uzsiimti aktyvesniu sportu - Twitteryje yra geru paskyru.
|
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #725700 2022-09-23 17:10 |
Ir dar daugeliui noretusi tiketis, kad Maersk nukritus tarkim iki 10.000 vadovybe pirks nuosavas akcijas, o ne naujus laivus. Nes kai jie iniciavo supirkima esant ties 15.000, akcininkai ir analitikai guztelejo peciais.
|
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #725863 2022-09-26 12:20 |
"During the Capital Link New York Maritime Forum, Scorpio Tankers president Robert Bugbee said the biggest mistake product carrier owners have made is not being bullish enough.
He said analysts, too, have been shy about the market situation, including ongoing refinery dislocation adding tonne miles, low global inventories, incoming sanctions on Russian oil and products, and the incoming northern hemisphere winter. “We have underestimated the strength of this market at all times because even we've been afraid to believe,” Bugbee said. “When you're up in these low 90% of utilization just a small change to the positive can lead to dramatic results.” Bugbee said the Scorpoo Tankers fleet of MRs were earning anywhere between $40,000 per day and $60,000 per day with an average of about $46,000 per day and its LR2s were fetching between $50,000 per day and $90,000 per day with a $70,000 per day average. Ardmore chief executive Anthony Gurnee said the average reported rates for of $45,000 per day did not mean every MR everywhere in the world was earning that. He said a ship trading out of north Asia was earning double that and ships out of south Asia were fetching a considerable premium over that $45,000 per day. (...) “I don’t think there’s any practical upward limit. The freight cost itself is not going to choke off demand.” https://www.tradewindsnews.com/tankers/-no-practical-upward-limit-on-product-tanker-rates-shipowners-say/2-1-1304649 |
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #726141 2022-09-29 11:57 |
Taip, shipping yra risky business, bet signalas buvo dar pavasari, kai D/S Norden pardave dali savo dry bulk laivyno. Tada ju CEO Jan Rindbo sake, "geriau jau supirkti pigias savo akcijas nei naujus laivus at fair price". Tokios bendroves teigia jau ismokusios naviguoti ir gerais, ir blogais laikais. Bet nei D/SNorden, nei GOGL man neatrodo pigios (nors gal nesu labai geras kurso vertintojas).
Manau, siuo metu akciju kainas daugiau veikia recesijos perspektyva, kuri pries menesi dar buvo gana miglota. Nei gabenami Ukrainos grudai, nei tai, kad naudosime daugiau anglies, tendencijai itakos neturi. Bet faktorius, kad nauju laivu nera numatyta, islieka. O recesija po 1/2-1 m. baigsis, kaip jau statistiskai dazniausiai buna. |
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #728202 2022-10-25 15:13 |
Hipoteze dar ir tokia, kad daugelio imoniu, taip pat ir Maersk, Q3 rezultatai bus geri, bet vat Q4 galima tiketis nemalonumu. Dar niuansas toks, kad per paskutinius metus Maersk yra tapusi tokia savotiska tautine akcija, ir tautai atrodo kad isliekant pelnui kursas tik kils, kils ir kils. Tokiu investuotoju armijos reakcija gali buti labai ivairi. Taigi prognozuojama, kad jei Maersk kris iki 10-11.000, galesime sakyti, kad tai didelis kritimas. Kai kas dar yra pasakes, kad Maersk yra shipping atsakas bitcoinui. Bet siuo metu akcija vistiek pigi. + daugelis dziaugiasi gera finansine disciplina - jie nepuole uzsakineti kalno nauju laivu, kas po keliu metu gali buti visiskai neaktualu.
Manau, siek tiek nepastebeta ir vistiek patraukli bendrove yra DFDS, kuri 2021-22 man visada atrode brangoka, bet paskutiniu metu pastebejau, kad gi visai ne. Jie ten amzinai kazka prisijungia, didina pelno prognozes, be to, kad yra plukdytojai dar ir gana universali logistikos bendrove. Tad is principo, ko gi cia nemegti? Kaip ir laukta, dinamikos daugiausia tankeriu pasaulyje: TORM targetas pries menesi dar buvo apie 170, bet neseniai Pareto analitikai publikavo 255. Siuo metu kursas 190 ir apie 250% augimas YTD. Kai visi troksta tankeriu ir niekas nenori bulkeriu, investavimo klasika sako, reikia ziureti butent ten. GOGL - savu akciju supirkimas, o ivertinus artimiausiu metu perspektyvas velgi, kas galetu nepatikti? |
||
NoProfitInvest | TAL1T - Tallink Group | #729363 2022-11-09 15:24 |
Sunku. Panasu, kad suomiskas alkoturizmo bumas praeityje, kelioniu iprociai pasikeite, dar tie neaiskus gandai apie tunelio statyba. Manau, negalima atmesti, kad Tallink viena diena bus nupirktas ar sujungtas. DFDS tuo poziuriu yra labai rajus. Kai jie ima ir nusiperka Turkijos bendrove su visa valiutos rizika, tai pletra i sita puse butu nuosekli ir logiska.
|
||
NoProfitInvest | PTR1L - Panevėžio statybos trestas | #731061 2022-11-29 10:56 |
As irgi taip manau. Jei jau pasizadejom Ukrainai, tai tures darbo dideles ir mazos statybos imones, plieno gamintojai ir dar daug kas bus tik i virsu.
|
||
NoProfitInvest | VBL1L - Vilniaus Baldai | #733569 2022-12-23 16:00 |
Baldu pardavimai Europoje krito kartu su naujais bustais ir naujakuriu skaiciumi. Kam reikejo naujos geros sofos, ja nusipirko 2020-21 ir keisti nesiruosia. Kiti sunkmecio akivaizdoje pirkinius atidejo. Turbut ir Lietuvoje nekitaip. (Galbut geras metas baldu pirkejui issikaulyti solidzia nuolaida?). Gal ir galima daryti prielaida, kad IKEA baldu, analogiskai kaip lupdaziu, augantys pardavimai yra recesijos indikatorius. Juk visada bus nauju studentu ir jaunu seimu, kuriems gyvenimas pas uosvius apkarto, ir jiems visada reikes nebrangios lovos vaikui ar spinteles. Bet kita vertus, Vilniaus baldai nera tolygu IKEA, kaip Utenos trikotazas nera tolygu H&M.
|
||
NoProfitInvest | Shipping Companies | #735002 2023-01-10 11:38 |
Ka gi, ponui Frederiksenui nepavyko susitarti su belgais. Telieka nusistebeti, kaip mazai informacijos mes gauname eigoje, bet signalu, kad neviskas einasi sklandziai buvo ir anksciau. Bent jau reikalas issisprende.
Del tankeriu. Nors perspektyva iki kokiu 2024 optimistine (nauju laivu trukumas, ilgesniu marsrutu tendencijos, etc.), produktu tankeriu akciju kursai metu begyje smarkiai kilo (pvz. TORM apie +250%). Tad cia galetu siek tiek grauzti abejones. Kadangi produktu tankeriai paskutinemis savaitemis dejo atbulinio, kaip investavimo galimybe galima svarstyti pvz. negailincia dividendu Hafnia. Zaliavines naftos tankeriu akciju kursai atsilieka, ir cia galbut daugiau potencialo (pvz. TORM siuo metu plaukioja irgi su zaliavine). Konteineriuose pesimizmas del gabenimo kainu kolapso ir... tai galbut visai neblogai. Tiesa, laivu statyklu uzsakymuose kolosaliai didelis konteineriniu laivu sarasas, bet dauguma ju pakeis sena lauza. Man patinka D/S Norden, gudriai kombinuojantys tankeriu rinkos privalumus ir savotiskai fiziskai sortindami taip pat sugebantys uzdirbti is krintancios bulk rinkos. Tik ta akcija seniai jau nebera tokia pigi. |