
Autorius: JT Naujienos, Parašyta: 2009-01-07 10:30.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=6078
Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus ir apibendrinus „Regitros“ (Lietuva), CSDD (Latvija) ir ARK (Estija) pateiktus pradinius duomenis, 2008 m. Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) rinka sumažėjo 2 proc.iki 25’192 vnt., Latvijos – smuko beveik 4 0proc.iki 21’810 vnt., o Estijoje – smuko 22 proc.iki 27’514 vnt., tad ji išsaugojo regiono lyderės poziciją.
2008 m. neabejotina Lietuvos naujų automobilių rinkos lydere buvo „Volkswagen“ (3’323 vnt.), antroje vietoje liko „Toyota“ (2’433 vnt.), o trečiąją užėmė „Škoda“ (1’962 vnt.). Latvijoje lyderių trejetas buvo toks pats, tačiau čia „Volkswagen“ persvara buvo labai trapi: įregistruoti 2’547 vnt. „Volkswagen“, 2’528 vnt. „Toyota“ ir 1’533 „Škoda“ automobiliai. Estijoje užtikrintai pirmavo „Toyota“ (3’375 vnt.), antra liko „Honda“ (2’356 vnt.), o trečiąja vietą užėmė „Citroen“ (2’206 vnt.).
Praeitais metais populiariausias asmeninės paskirties (M1) modelis Lietuvoje buvo „Škoda Octavia“ (1’207 vnt.), beveik dukart aplenkęs „Nissan Qashqai“ (678 vnt.) bei „Opel Astra“ (649 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių (N1) automobilių pirmavo „Volkswagen Caddy“ (296 vnt.). Latvijoje asmeninių modelių kategorijoje taip pat pirmavo „Škoda Octavia“ (703 vnt.), už nugaros palikęs „Mazda 6“ (676 vnt.) ir „Volkswagen Golf“ (629 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių automobilių čia pirmavo „Renault Master“ (235 vnt.). Estijoje populiariausi asmeniniai modeliai buvo „Mazda 6“ (1’082 vnt.), „Toyota Avensis“ (851 vnt.) ir „Honda Civic“ (845 vnt.), o tarp lengvųjų komercinių automobilių geriausiai pasirodė „Citroen Jumper“ (227 vnt.).
2008 m. Baltijos šalyse iš viso buvo įregistruota 74’516 naujų lengvųjų automobilių, t.y. 23 proc. mažiau nei 2007 m. (97’283). 89 proc. šio kiekio sudarė asmeninės paskirties (M1) automobiliai, o likusius – lengvosios komercinės (N1) mašinos. Bendroje Baltijos šalių rinkoje 2008 m. pirmavo „Toyota“ (8’336 vnt.), antroje vietoje liko „Volkswagen“ (7’775), o trečiąją užėmė „Škoda“ (5’285 vnt.). Baltijos šalyse asmeninių modelių kategorijoje pirmavo „Škoda Octavia“ (2’647 vnt.), „Mazda 6“ (2’240 vnt.) ir „Toyota Avensis“ (1’835 vnt.), o populiariausiu komerciniu modeliu tapo „Renault
Master“ (536 vnt.).
2008 m. Lietuvai tenkanti bendros Baltijos šalių rinkos dalis išaugo nuo 26 proc. iki 34 proc. Latvijos dalis sudarė 29 proc., o Estijos – 37 proc.
Nepaisant prastų 2008 m. rezultatų, 2009 m. Baltijos šalių automobilių rinkos neišvengiamai patirs smarkų nuosmukį. Jeigu padėtis dar labiau nepablogės, priklausomai nuo aplinkybių, Lietuvos rinka smuks 31-41 proc., Estijos – 32-42 proc., o Latvijos – 27-37 proc. Taigi, bendrasis Baltijos šalių rinkos nuosmukis sudarys 30-40 proc., o įregistruotų automobilių apimtis grįš į 2005-2004 m. lygį.