Interviu su alkoholio gamybos bendrovės „Stumbras“ vadovu

» Straipsniai » Finansų rinkos
FMĮ „Finhill“ parengtame interviu su alkoholio gamybos bendrovės „Stumbras“ vadovu Česlovu Matulevičiumi glaustai apžvelgiama situacija alkoholio gamybos rinkoje, plačiau pakomentuojama bendrovės „Stumbras“ dabartinė situacija.
versija spausdinimui
Autorius: FinHill Data: 2008-12-01 18:25 Komentarai: (0)
FMĮ „Finhill“ parengė trumpą interviu su alkoholio gamybos bendrovės „Stumbras“ vadovu Česlovu Matulevičiumi. Interviu glaustai apžvelgiama situacija alkoholio gamybos rinkoje, plačiau pakomentuojama bendrovės „Stumbras“ dabartinė situacija.

Ar padidėję akcizai stipriai paveikė bendrovės pardavimų apimtis natūrine išraiška (kaip keitėsi parduodamos produkcijos kiekiai)?

Kaip ir buvo galima tikėtis, nuo šių metų pradžios 20 proc. akcizo etilo alkoholiui padidinimas neigiamai paveikė stipriųjų gėrimų gamintojų pardavimus. Tiek visų gamintojų kartu, tiek „Stumbras“ pardavimai litrais sumažėjo iki 15 procentų. Jei iš tiesų 2009 m. Lietuvos ekonomikai bus tokie sunkūs, kaip tikimasi, tuomet naujosios valdžios planai dar kartą didinti alkoholio akcizus būtų vertintini kaip ne kas kita, o legalios stipraus alkoholio pramonės žlugdymas.

Ar ekonomikos lėtėjimas ir mažėjanti vartotojų perkamoji galia atsiliepia bendrovės veiklos rezultatams?

Ekonominė recesija tuo ir pasireiškia, kad neigiamai paveikiamos ne viena ir ne dvi, o praktiškai beveik visos ekonomikos, pramonės šakos. Todėl teigti, kad mažėjanti gyventojų perkamoji galia stipraus alkoholio gamintojų nepalies būtų neracionalu. Kalbant konkrečiau apie „Stumbrą“ norėtume patikinti, kad bendrovė neketina keisti savo ilgalaikės strategijos gaminti tik kokybiškus, aukštesnės klasės stipriuosius gėrimus. Ir toliau orientuosimės į litus, o ne litrus, bei į kokybę, o ne kiekį. Manome, kad „Stumbro“ produkcijos vartotojai yra neabejingi kokybei, todėl yra lojalesni vartotojai, nei kai kurių kitų gamintojų. Be to, nemažą dalį produkcijos „Stumbras“ sėkmingai eksportuoja į ES bei trečiąsias šalis. 2005 – 2007 m. Bendrovė atliko daugiamilijonines investicijas į gamybos optimizavimą, kas sunkiais laikais padeda mažinti sąnaudas. Visa tai sąlygoja, kad bendrovė tikisi atsilaikyti ekonominio sunkmečio laikotarpiu.

Kaip vertinate situaciją pagrindinėse savo eksporto rinkose: Lenkija, Estija ir Latvija?

Šiai dienai, Lenkija, Latvija ir Estija išlieka pagrindinėmis AB „Stumbras“ eksporto rinkomis. 2008 m. Bendrovė daugiausiai pastangų skyrė eksporto į Lenkiją skatinimui, nes tai yra didžiausia ir potencialiai patraukliausia Bendrovei eksporto rinka. Pastangas atspindi ir rezultatai, bendrovės pajamos šioje šalyje per 2008 m. išaugo beveik 200 procentų.

Žinoma, situacija eksportui į Latviją ir Estiją šiuo metu yra suprastėjusi dėl šiose šalyse siaučiančios ekonominės krizės. Lenkija irgi jau pradeda atsargiai žvalgytis į ateitį, nors kitais metais vis dar tikisi nemažo BVP augimo. Apskritai – situacija kiek pablogėjusi, tačiau reikia pažymėti, kad mūsų bendrovės šiose šalyse užimama rinkos dalis vis dar yra labai nedidelė, todėl turime visas galimybes ją didinti, reikia tik tikėti, stengtis ir veikti, ką mes ir stengiamės daryti. Be to, kaimyninės rinkos ne vienintelės, į kurias mes vežame savo produkciją. Vertėtų paminėti ir Izraelį, JAV, Didžiąją Britaniją ar net tokias šalis kaip Indija ar Peru, kuriose sėkmingai užmegztų kontaktų dėka tikimės ateityje ženkliai didinti eksportuojamos produkcijos apimtis.

Ar įmonė planuoja ir toliau išlaikyti tokias aukštas pelningumo maržas (šiuo metu viršija 20 proc.)?

Aukštą bendrovės pelningumo lygį šiuo metu iš esmės nulemia du poliai: atskirų produktų maržą užtikrinančios efektyvios rinkodaros ir marketingo strategijos, bei nuolat atnaujinama bendrovės technologinė bazė, leidžianti pasigaminti aukštos kokybės produkciją mažiausiais kaštais. Tokius rezultatus Bendrovė sugeba demonstruoti tik atsidavusių darbuotojų bei savalaikių investicijų dėka. Tai yra ilgalaikiai veiksniai, kurių iš Bendrovės taip lengvai neatimsi Žinoma, ateinančiais metais bus sunku išlaikyti dabartines maržas, nes joms bus padidėjęs spaudimas iš abiejų pusių: augančių sąnaudų ir mažėjančios paklausos. Bet nepaisant to, sumažėjimas, jei jis ir bus, neturėtų būti drastiškas: 2008 m. mes jau įrodėme, kad sugebame sėkmingai dirbti veiklos aplinkai prastėjant.

Kokių veiklos rezultatų tikitės 2009 metais ?

Esant tokiam ekonomikos neapibrėžtumui, koks yra dabar, ypatingai sunku prognozuoti, ko tikėtis iš kitų metų. Net didžiųjų bankų specialistai vos ne kas mėnesį keičia savo prognozes, vis jas blogindami. Tad kol kas galiu pasakyti tik tiek, kad nesame visiški pesimistai, bet turbūt atrodytume keistai, jei kitus metus planuotume geresnius, nei šie... Labai svarbus bus ir būsimos valdžios sprendimas dėl akcizo stipriam alkoholiui didinimo – vis dar tikimės, kad nugalės sveikas protas ir akcizas nebus padidintas. Nors mano nuomone, jei ekonomikos nuosmukis bus toks didelis, kaip prognozuojama, akcizus reikėtų mažinti – tik tokiu būdu valstybė galėtų sukontroliuoti nelegalios rinkos augimą bei vykdyti akcizo surinkimo į biudžetą planus.

Panašūs straipsniai:

(interviu)

2008-07-21 » Didelių kainų kritimų bijojome jau prieš metus

 
Dar nėra komentarų