
Autorius: traders.lt, Parašyta: 2023-12-19 17:44.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=36972
Buvęs Nikola prezidentas Trevor Milton, kuris įkūrė kompaniją konkuruoti su Tesla ir pristatė „važiuojančius“ elektrinius sunkvežimius, kai jie dar neturėjo variklių, buvo nuteistas už akcininkų apgaudinėjimą.
Pirmadienį, gruodžio 18 dieną, Manheteno teismas nuteisė Trevor Milton kalėti 4 metus ir įpareigojo jį sumokėti 1 mln. dolerių. Nuosprendis buvo paskelbtas praėjus daugiau nei metams po to, kai prisiekusieji pripažino jį kaltu dėl investuotojų apgaudinėjimo. Prokuroras buvusiam prezidentui reikalavo skirti 11 metų laisvės atėmimo.
Per teismo procesą ašarojantis Milton prašė teisėjo skirti jam lygtinę bausmę. Jis gynėsi neketinęs klaidinti investuotojų ir klydęs dėl patirties stokos. Žinoma, kad buvęs Nikola prezidentas teiks apeliaciją. Jis gali likti laisvėje, kol sumokėjus užstatą byla bus iš naujo nagrinėjama.
Bloomberg pranešė, jog po posėdžio Trevor Milton sakė tikintis, kad nuosprendis bus panaikintas. Amerikos valdžios teigimu, jo sukčiavimas investuotojams kainavo 660 mln. dolerių. Pasiekus aukščiausią tašką, jo aktyvų vertė siekė 4 mlrd. dolerių.
Trevor Milton buvo Nikola Corp įkūrėjas ir ilgametis generalinis direktorius, kuris per savo pavadinimą ir nuorodą į garsųjį išradėją pozicionavo save kaip Elon Musk Tesla konkurentą. Įmonė, turinti gaminti elektrinius sunkvežimius, sulaukė daugybės gerbėjų, kurie plūstelėjo į jos akcijas.
Neturėdama nė vieno serijinio automobilio, Nikola 2020 metais pasiekė aukštesnį rinkos įvertinimą nei Ford. Piko metu už bendrovės akcijas buvo mokama net po 92 dolerius, o jos kapitalizacija siekė net 34 mlrd. dolerių. Kaip vėliau paaiškėjo, ši akcijų rinkos sėkmė buvo pagrįsta visišku melu.
Netrukus pasiekusios piką Nikola akcijos smarkiai nukrito, kai paaiškėjo, kad įmonė neturi veikiančių prototipų. Milton pristatė filmuotą medžiagą, kaip Nikola sunkvežimiai nuleidžiami nuokalnėje, kad investuotojams susidarytų įspūdis, kad jie turi variklius ir veikia, ir melavo apie įmonės pažangą.
Istorijai išaiškėjus, atitinkamos institucijos ėmėsi veiksmų. 2021 metais SEC skyrė Nikola vadovui 125 mln. dolerių baudos ir jis paliko įmonę, o vairą perėmė nauji žmonės ir bandė gelbėti, ką galėjo. Nikola pagaliau sugebėjo sukurti žadėtą technologiją ir pradėjo masinę automobilių gamybą. Tačiau jos akcijų kaina nukrito žemiau 1 dolerio ir jai buvo sunku grįžti į paviršių. Jai grėsė išbraukimas iš biržos.
Trumpas paniekintos kompanijos prisikėlimas įvyko šių metų vasarą. Tada Nikola paskelbė apie išlaidų mažinimą, atleido 270 darbuotojų, gavo valstybės dotacijas vandenilinių sunkvežimių degalinėms statyti ir pasigyrė logistikos bendrovės JB Hunt Transport Services užsakymu. 2023 metų rugpjūtį bendrovės akcijos spėjo pasiekti 3,40 dolerių lygį.
Tačiau jau tada buvo žinoma, kad Nikola ruošiasi naujai emisijai, kuri atskiestų akcijų kainą. Daugelis komentatorių nurodė ir tikrąją jos kotiruočių padidėjimo priežastį – tai yra smulkiųjų investuotojų spekuliacijos. Kompanija atsidūrė reklamuotojų ir influencerių, kurie apie ją sukūrė vaizdo įrašus, prognozuojančių šviesią ateitį, radare.
Nikola akcijos šoktelėjo į viršų ir per du mėnesius pabrango beveik 500 procentų, o paskui vėl staigiai krito, kai aprimo spekuliacijos "meme akcijomis". Jų kaina vėl nusileido žemiau vieno dolerio ribos. Tiesa, šiandien Nikola vertybiniai popieriai brangsta virš aštuonių procentų.