
Pagrindinis Vokietijos akcijų rinkos indeksas DAX šturmuoja naujus rekordinius lygius ir tai nestebina, nes nuo šių metų pradžios ūgtelėjo net dviejų trečdalių jo atstovių rinkos vertės, o ypač automobilių gamintojų.
Autorius: traders.lt, Parašyta: 2021-03-28 01:51.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=32372
Pagrindinis Vokietijos akcijų rinkos indeksas DAX šturmuoja naujus rekordinius lygius ir tai nestebina, nes nuo šių metų pradžios ūgtelėjo net dviejų trečdalių jo atstovių rinkos vertės, o ypač automobilių gamintojų.
DAX
Pagrindinis Vokietijos akcijų rinkos indeksas yra DAX, kurį sudaro trisdešimt pačių didžiausių šios šalies bendrovių ir bankų. Būtent į jį kaip įprasta šioje apžvalgoje ir orientuosimės.
Pabrėžiame, kad tiek pajamų (lentelėje trumpinys Paj) pokyčiai, tiek EBITDA pelnų (lentelėje trumpinys EBD) pokyčiai yra apskaičiuoti remiantis Vokietijos kompanijų ir bankų pateiktomis oficialiomis finansinėmis ataskaitomis. Kaip įprasta pristatome EBITDA maržas (lentelėje EM%), įsipareigojimų ir turto santykius (lentelėje Į/T), bendruosius likvidumus (BL) bei turto grąžos (ROA%) rodiklius. Be to, lentelę papildėme dividendų išmokėjimo (lentelėje D.p%), EV/EBITDA (lentelėje EV/EBD) bei dividendinio pajamingumo (lentelėje Div.y%) santykiniais finansiniais rodikliais.
Atsižvelgiant į tai, kad ne visų apžvelgiamų bendrovių finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, tai jų atveju metiniai pajamų ir EBITDA pelnų pokyčiai yra apskaičiuoti susumavus paskutinių keturių ketvirčių jų atitinkamus rodiklius ir juos palyginus su prieš tai buvusių keturių ketvirčių susumuotais atitinkamais rodikliais.
Atkreipiame dėmesį, kad DAX indekso sudėtyje įvyko pokytis, t.y. kosmetikos gamintoją Beiersdorf pakeitė Siemens Energy, kuri siūlo technologinius sprendimus energetikos sektoriui. Tuo tarpu Delivery Hero įmonė iki šiol paskelbė tik savo preliminarius praėjusių metų veiklos rezultatus. Tuo pačiu primename, kad Delivery Hero ir Henkel skelbia tik savo pusmečio ir metinius finansinius veiklos rezultatus.
Kalbant apie paskutinio praėjusio ketvirčio veiklos rezultatus, tarp dvidešimt aštuonių nagrinėjamo indekso atstovių, kurių duomenys žinomi, tiek savo pajamų, tiek EBITDA pelnų kritimą fiksavo vos penkios Vokietijos įmonės (ketvirtį prieš tai net dvylika), kai per 2019 metų tą patį ketvirtį - keturios. Taigi, pažvelgus į apskaičiuotas bendras veiklos rezultatų pokyčių medianas akivaizdžiai matome, kad palyginus su 2020 metų trečiu ketvirčiu, padėtis akivaizdžiai pagerėjo, na o lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, pajamų pokyčių bendra mediana smuktelėjo, o štai EBITDA pelnų - ūgtelėjo. Tas pats fiksuota (lyginant su 2019 metų ketvirtu ketvirčiu) ir kalbant apie kitas apskaičiuotas veiklos rezultatų pokyčių medianas, išskyrus chemijos sektorių, kur pajamų pokyčių mediana paaugo, o štai pelnų - krito.
Per praėjusių metų paskutinį ketvirtį labiausiai pablogėjo lėktuvų variklių gamintojo MTU Aero Engines veiklos rezultatai (pajamos ir pelnas krito trečią ketvirtį iš eilės), kas be jokios abejonės tiesiogiai susiję su sumažėjusia paklausa, ką lėmė pandemijos sukelti ribojimai. Be to, ketvirtą ketvirtį iš eilės savo pajamų ir EBITDA pelno kritimą užfiksavo sportinių ir laisvalaikio drabužių ir avalynės bei aksesuarų kūrėja ir gamintoja Adidas. Tuo tarpu labiausiai savo ketvirčio veiklos rezultatus pagerino Vokietijos telekomunikacijų milžinė Deutsche Telekom (pajamos ir pelnai pastebimai ūgtelėjo trečią ketvirtį iš eilės) bei informacinių technologijų sektoriaus narė Infineon Technologies. DAX indekso naujoko Siemens Energy ketvirčio EBITDA pelnas pašoko net beveik šešis kartus, chemijos srityje veikiančios Covestro - daugiau nei dvigubai, tuo tarpu automobilių gamintojai Volkswagen ir Daimler savo minimą pelną kilstelėjo virš šešiasdešimt procentų.

Kalbant apie bendrą EBITDA maržų mediana, per praėjusį ketvirtį ji siekė 21,2 procento ir buvo didesnė tiek lyginant su ankstesniu ketvirčiu, tiek su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Kaip matome lentelėje, prieaugis fiksuotas ir visais kitais medianiniais atvejais. Savo minimą pelningumo rodiklį per paskutinį praėjusių metų ketvirtį, lyginant su 2019 metų ketvirtu ketvirčiu, kilstelėjo net devyniolika DAX atstovių, o kritimą fiksavo vos aštuonios. Didžiausias maržas šįkart sugeneravo nekilnojamo turto bendrovė Vonovia, Vokietijos biržos operatorė Deutsche Boerse, informacinių technologijų srityje veikianti SAP bei telekomunikacijų paslaugas teikiantis Deutsche Telekom. Tuo tarpu draudimo kompanijos Munich Re, Siemens Energy bei Adidas ketvirčio EBITDA pelningumas buvo kukliausias.
Turto grąžos, arba ROA bendros medianos atveju, ji per paskutinį 2020 metų ketvirtį irgi paaugo tiek lyginant su ankstesniu ketvirčiu, tiek su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Ta pati teigiama tendencija buvo ir visais kitais atvejais, išskyrus Vokietijos finansų sektorių, kur šis medianinis rodiklis išliko stabilus. Tarp dvidešimt aštuonių DAX atstovių, kurių duomenys žinomi, per praėjusį ketvirtį savo ROA rodiklį kilstelėjo daugiau nei pusė, t.y. aštuoniolika. Didžiausiomis pasiektomis turto grąžomis šįkart gali pasigirti nekilnojamo turto kompanija Deutsche Wohnen ir Vokietijos informacinių technologijų sektoriaus narė SAP, o štai energetikos milžinės RWE šis pelningumo rodiklis buvo su minuso ženklu.
Laikas apžvelgti visų 2020 metų DAX atstovių veiklos rezultatus. Taigi, kaip matome lentelėje kur pateikti duomenis kaip per praėjusius metus pakito pajamos ir EBITDA pelnai procentine išraiška, yra kur kas daugiau raudonos spalvos nei buvo 2019 metais. Taigi, per 2020 metus savo veiklos rezultatų blogėjimą (pajamų ir pelnų kritimą) užfiksavo dvylika analizuojamo indekso narių, o metais anksčiau - keturis kartus mažiau. Atsižvelgus į tai nestebina, kad bendros veiklos rezultatų pokyčių medianos nors ir nežymiai, bet tapo neigiamomis (kaip ir pramonėje ir chemijos sektoriuje). Taip pat kritimas fiksuotas ir tarp automobilių gamintojų (kur ir pajamų pokyčių mediana jau neigiama) ir paslaugų srityje, o štai Vokietijos finansų sektoriuje pajamų pokyčių mediana smuktelėjo, tačiau EBITDA pelnų - pasistiebė į viršų.
Per praėjusius metus tarp didžiausių Vokietijos įmonių labiausiai savo veiklos rezultatus pagerino telekomunikacijų milžinė Deutsche Telekom, energetikos sektoriaus atstovė E. ON, chemijos įmonė Merck bei maisto pristatymo paslaugų teikėja Delivery Hero. Priešingoje barikadų pusėje dėl objektyvių priežasčių atsidūrė lėktuvų variklių gamintojas MTU Aero Engines, be to, pastebimesnį pajamų ir pelnų kritimą fiksavo puikiai visiems žinoma Adidas, automobilinių detalių gamintoja Continental ir analizuojamo indekso naujokė Siemens Energy. Taip pat visos trys Vokietijos automobilių gamybos milžinės per 2020 metus užfiksavo savo finansinių veiklos rezultatų smukimą.
Pateikiame apskaičiuotus EBITDA pelningumo rodiklius. Jo bendra mediana per praėjusius metus, palyginus su 2019 metais, smuktelėjo nuo 18,3 iki 16,3 procento. Toks pats kritimas fiksuotas ir visais kitais atvejais išskyrus paslaugų sritį ir chemijos sektorių, kur šis medianinis pelningumo rodiklis pasistiebė. Tarp trisdešimties DAX atstovių per 2020 metus savo EBITDA pelningumą kilstelėjo šešiolika. Stambiausias metines EBITDA maržas šįkart sugeneravo dvi Vokietijos nekilnojamo turto projektų plėtotojos, t.y. Deutsche Wohnen bei Vonovia, o štai Delivery Hero minimas rodiklis vėl buvo neigiamas, tačiau pastebimai mažesnis nei per ankstesnius metus.
ROA arba turto grąžos atveju, per 2020 metus smuktelėjo visos šio rodiklio apskaičiuotos medianos (ypač pramonėje ir chemijos sektoriuje). Tarp dvidešimt septynių analizuojamų stambiųjų Vokietijos įmonių ir banko, kurių duomenys palyginami, savo minimo pelningumo rodiklio kritimą per praėjusius metus fiksavo net aštuoniolika. Penkių įmonių (Basf, Bayer, Continental, Heidelbergcement ir Siemens Energy) metinė turto grąža buvo neigiama, o štai reiškia, kad praėjusius metus jos baigė patyrusios grynąjį nuostolį, kai per 2019 metus buvo tik du tokie atvejai. Didžiausiais sugeneruotais metiniais ROA rodikliais šįkart gali pasigirti SAP, Deutsche Post bei Vonovia.
Kaip įprasta, kalbant apie metinius įmonių ir banko veiklos rezultatus, apžvelgsime ir tai kokią dalį jų turto struktūroje sudaro įsipareigojimai. Bendra šio rodiklio mediana per metus paaugo nuo 0,63 iki 0,68 reikšmės. Prieaugis fiksuotas ir visais kitais atvejais, išskyrus paslaugų sritį, kur medianinis įsipareigojimų ir turto santykinis rodiklis nepakito, o tarp automobilių gamintojų jis kiek smuktelėjo. Palyginus su 2019 metų pabaiga, minimą rodiklį kilstelėjo penkiolika DAX atstovių, septynių nepakito, o likusių šešių - smuktelėjo. Tokių kompanijų kaip Henkel ir Linde įsipareigojimų dalis turto struktūroje praėjusių metų pabaigoje buvo mažiausia, o štai Deutsche Boerse bei Deutsche Bank banko - didžiausia.

Bendrojo likvidumo bendra mediana per praėjusius metus paaugo nuo 1,1 iki 1,2 reikšmės. Kitos šio rodiklio apskaičiuotos medianos irgi pasistiebė, išskyrus chemijos sektorių. Tarp DAX atstovių savo bendruosius likvidumus per 2020 metus kilstelėjo šešiolika, arba daugiau nei pusė. Chemijos srityje veikiančios Covestro bei informacinių technologijų bendrovės Infineon Technologies minimas santykinis finansinis rodiklis buvo aukščiausias, o štai Linde, E. ON ir Vonovia atveju jis buvo mažesnis už vieną,o tai reiškia, kad praėjusių metų pabaigoje jų trumpalaikiai įsipareigojimai viršijo trumpalaikį turtą.
Dividendų išmokėjimo rodiklis, kuris parodo, kokia per metus uždirbto grynojo pelno procentinė dalis buvo ar bus skirta dividendams, už 2020 metus yra tik preliminarus, nes apskaičiuotas remiantis kompanijų vadovybių pasiūlytais išmokėti dividendais akcininkams, o šiuos pasiūlymus dar turi patvirtinti kasmetiniai akcininkų susirinkimai. Lentelėje matome, kad bendra šio rodiklio mediana, palyginus su 2019 metais, paaugo. Kalbant apie kitas apskaičiuotas dividendų išmokėjimo rodiklio medianas, kritimas fiksuotas tik finansų sektoriuje ir tarp automobilių gamintojų, o didžiausia ji paslaugų srityje. Tarp analizuojamo indekso narių, savo minimą rodiklį kilstelėjo net septyniolika, o kritimą fiksavo - dešimt. Tokios kompanijos kaip Continental ir Siemens Energy bei Deutsche Bank bankas už praėjusius metus savo akcininkams neplanuoja mokėti dividendų. Tuo tarpu Adidas, Basf, E. ON bei Munich Re ketina išmokėti didesnius dividendus nei per metus uždirbo grynojo pelno.
Pažvelgus į pateiktus naujausius santykinius finansinius rinkos vertės rodiklius matome, kad bendri medianiniai bent šiuo metu tikrai negalima sakyti, kad yra itin aukšti, tad galima teigti, kad bendrąja prasme DAX atstovių akcijos, bent jau vertinant pagal iki šiol pasiektus finansinius veiklos rezultatus, yra įvertintos tinkamai. Žemiausiais P/E, P/BV, P/S rodikliais išsiskiria Vokietijos finansų ir automobilių gamintojų sektoriai.
Tarp trisdešimties stambiųjų analizuojamų Vokietijos įmonių ir banko per praėjusius metus pakilo didžiosios daugumos rinkos vertė, t.y. net dvidešimt vienos, tad nieko stebėtino, jog bendra akcijų kainų pokyčių mediana yra teigiama. Per 2019 metus savo kapitalizacijas kilstelėjo dar daugiau, t.y. net dvidešimt šešios DAX narės ir bendra akcijų kainų pokyčių mediana buvo didesnė. Kaip matome lentelėje, per 2020 metus labiausiai pabrango finansų ir chemijos sektorių atstovių nuosavybės vertybiniai popieriai, o mažiausiai ūgtelėjo Vokietijos automobilių gamintojų rinkos vertė. Delivery Hero akcijos pabrango net aštuoniasdešimt procentų, arba daugiausiai, o po to seka informacinių technologijų srityje veikianti Infineon Technologies, kurios vertė per praėjusius metus ūgtelėjo 56,5 procento, o štai analizuojamo indekso naujokės Siemens Energy akcijos pabrango beveik keturiasdešimt dviem procentais. Tuo tarpu Bayer bendrovės kapitalizacija per 2020 metus susitraukė net beveik trisdešimt vienu procentu, arba labiausiai, be to, pastebimiau atpigo lėktuvų variklių gamintojos MTU Aero Engines ir automobilių gamybos milžinės Volkswagen akcijos.
Šiais metais tarp DAX indekso atstovių labiausiai pabrango Vokietijos automobilių gamintojų akcijos. Štai Volkswagen rinkos vertė pašoko beveik penkiasdešimt procentų, Daimler - 26,8 procento, o prabangių automobilių gamintojos BMW akcijos nuo metų pradžios pabrango šešiolika procentų. Tuo tarpu mažiausiai ūgtelėjo šios šalies paslaugų šakos atstovių rinkos vertės. Bendra akcijų kainų pokyčių mediana 2021 metais yra teigiama, nes dviejų trečdalių analizuojamo indekso atstovių vertybinių popierių kainos fiksuoja prieaugius. Bent kol kas labiausiai, t.y. virš dvylikos procentų, nuo šių metų pradžios krito Delivery Hero ir Adidas kapitalizacija.
DAX indeksas praėjusių metų pabaigoje - šių metų pradžioje pakilo virš prieš c korekciją buvusio pasiekto rekordinio lygio. Po to sulaukėme šio judesio tvarumo testavimo, kuris buvo sėkmingas, tad ankstesnė viršūnė tapo nauju palaikymo lygiu ir indeksas pajudėjo į viršų link naujų rekordinių lygių.

Po to, kai Delivery Hero akcijų kaina šių metų pradžioje pasiekė rekordinį lygį ir tuo pačiu atsimušė į augimo kanalo viršutinę ribą, sulaukėme korekcijos - pelnų realizacijos. Vasario mėnesio pabaigoje akcijų kaina pro apatinę dalį ištrūko iš augimo kanalo ir iki šiol buvę bandymai į jį sugrįžti buvo nesėkmingi, vis dar esame korekcinėje fazėje.

Volkswagen akcijų kaina po to, kai praėjusių metų kovą patestavo anksčiau suformuotą dugną, nuo jo atšoko ir pajudėjo į viršų. Šį mnėnesį ji pakilo virš ankstesnio piko, tiesa, po to sulaukėme pelnų realizacijos. Jei paaiškės, jog šis judesys yra tvarus, tuomet po korekcijos augimas gali prasitęsti.

Infineon Technologies akcijų kaina po to, kai prieš metus suformavo korekcinį dugną, pradėjo naują augimo etapą, kuris tęsiasi iki šiol ir kurio metu buvo pakilta virš prieš korekciją buvusio pasiekto rekordinio lygio. Tiesa, pastaruoju metu sulaukėme dabartinio augimo trendo linijos testavimo. Jei šis lygis atlaikys, augimas prasitęs, na o priešingu atveju lauktų didesnė korekcija.

Daimler akcijų kaina prieš metus pasiekė savo kritimo dugną bei atšokusi nuo nuosmukio kanalo apatinės dalies pajudėjo į viršų. Rudenį ji ištrūko iš nuosmukio kanalo pro jo viršutinę dalį, bei toliau pajudėjo į viršų. Artėjame prie 2015 metų pavasarį pasiekto visų laikų rekordinio lygio, tačiau tuo pačiu po tokio didelio atšokimo auga korekcijos - pelnų realizacijos rizika.

Bayer akcijų kaina išlieka ilgalaikiame nuosmuko kanale, tačiau artėja prie jo viršutinės dalies, kuri su laiku gali būti patestuota. Jei pavyks tvariai virš jos pakilti, tuomet atšokimas prasitęs.

MTU Aero Engines akcijų akcijų kaina po korekcinio kritimo, kurio metu buvo pro apatinę dalį buvo ištrūkta iš ilgalaikio augimo kanalo, atšoko, tačiau bent kol kas grįžimas į ilgalaikį augimo kanalą buvo nesėkmingas.

Adidas akcijų kaina išlieka ilgalaikiame augimo kanale ir po prieš metus suformuoto dugno - atšoko, tačiau iki šiol taip ir nesugebėjo pakilti virš prieš korekciją buvusio pasiekto rekordinio lygio.

Po prieš metus pasiekto dugno sulaukėme Continental akcijų kainos atšokimo. Šiuo metu testuojama šio atšokimo linija. Jei šis lygis atlaikys, atšokimas prasitęs.