Straipsniai » Verslas » Verslo ABC: Dvidešimt klaidų, kurių reikia vengti pradedant verslą

Dvidešimt didžiausių pradedančiųjų įmonių klaidų, kurių reikėtų išvengti, pradedant savo verslą.
Autorius: traders.lt, Parašyta: 2020-07-25 01:10.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=31193


Remiantis statistika, net dvidešimt procentų naujų įmonių žlunga per pirmuosius dvejus veiklos metus, o maždaug pusė visų verslo įmonių neišgyvena pirmųjų penkerių metų. Taigi, kaip sėkmingai pradėti ir plėtoti verslą?

Buvo apklausti šimtai mažų įmonių savininkų, augimo strategų, finansų patarėjų, teisės ekspertų ir verslo konsultantų, jog jie sudarytų dvidešimt didžiausių pradedančiųjų įmonių klaidų, kad galėtumėte jų išvengti, kai pradedate savo verslą.


Nebijokite nesėkmės

Didžiausia klaida, kurią galite padaryti, yra bijoti nesėkmės. Nesėkmė yra raktas į jūsų sėkmę, o šoktelėjimas į savo baimę yra labai pozityvu jūsų būsimam verslui. Tai, kaip jūs atsitiesėte po nesėkmės ir pasimokote iš savo klaidų, yra raktas į didelę sėkmę.

Sudarykite verslo planą

Per daug verslų pradeda neturėdami bazinio arba pagrindinio plano, o jei nepavyksta planuoti, iš esmės planuojate žlugti. Prieš pradedant verslą reikėtų sudaryti verslo planą, net jei tai tik vienas puslapis. Tai turėtų apimti kiek kainuoja veikla, kiek jūs tikitės parduoti, kas pirks jūsų produktą ir kodėl.

Susiorganizuokite

Susiorganizavimas yra svarbiausia. Vykdyti nedidelį verslą yra tarsi būti cirko šeimininku. Normalu, kad iškart vyksta dešimtys dalykų. Taigi, kasdien turėkite užduočių sąrašą, dalykų, kuriuos turite atlikti. Surašyti juos reikia pagal prioritetus. Skamba paprastai, bet veikia ir padarys jus kur kas produktyvesnį.

Supraskite savo rinką ir tikslinę auditoriją

Dažna pradinė klaida - neskyrimas reikiamo laiko suprasti rinką ar klientus, kuriems kuriate. Techniniams kūrėjams kodo rašymas gali atrodyti lengvesnis nei kalbėjimasis su klientais, tačiau nėra jokios galimybės sužinoti, ar einate teisingu keliu, nebent nuolatos gaunate atsiliepimų iš esamų ar potencialių klientų. Svarbu pripažinti, kad puikaus produkto kūrimas dažnai nereiškia sėkmingo verslo. Daugelis kompanijų sutelkia dėmesį į rinką, kuri yra tiesiog per maža, kad joje būtų galima sukurti didelį verslą.

Tinkamos teisinės struktūros ir verslo registravimas

Didžiausios klaidos, kurias daro pradedantieji, tai jie neregistruoja savo verslo, nepasirenka tinkamo verslo subjekto ar neapsaugo jo intelektinę nuosavybę. Šios trys sritys yra labai svarbios pradedant verslą, o jei tai nebus padaryta tinkamai, tai pareikalaus brangaus laiko ir pinigų.

Nemėginkite visko padaryti patys

Didelė klaida, kurią daro verslininkai, manydami, kad jie visai vieni, ir jie bando veikti savarankiškai, nesusirinkdami išmintingų patarimų. Nemėginkite patys pradėti naujo verslo. Susiraskite patikimus, patyrusius patarėjus, kad galėtumėte aptarti jūsų verslo idėjas, strategiją, iššūkius ir pažangą. Išmintis ir galia egzistuoja daugybėje patarimų. Paskatinkite 4 - 6 žmones prisijungti prie jūsų įmonės kaip patarėjus, kad gautumėte nuolatinį grįžtamąjį ryšį, nes tai leis padaryti mažiau klaidų. 

Nebendradarbiaukite su neteisingais investuotojais

Svarbus patarimas, kurį verslininkai turėtų žinoti prieš pradėdami verslą, yra tai, kad jų investuotojai yra ne tik finansiniai rėmėjai. Pirmoji bendrovės investuotojų grupė ją sukurs arba sunaikins. Šie asmenys pasitiki verslo galimybėmis, neturėdami jiems pateiktos koncepcijos įrodymo. Kai įmonėms bus suteiktas pradinis finansavimas, jos bendraus su investuotojais, kurie rūpinasi verslo augimu ir tvarumu.

Nevenkite sutarčių

Viena didžiausių klaidų, kurias gali padaryti verslo savininkas / verslininkas, pradėdamas verslą, yra nesugebėjimas vykdyti sutartis. Kad ir kokie geri santykiai bebūtų, jie gali stulbinančiai sustoti, kai nėra įdiegtos sistemos ir nėra sutarčių.

Nesamdykite per greitai

Didžiausia klaida, kurią gali padaryti pradedantysis asmuo, yra samdyti darbuotojus per greitai, pavyzdžiui, samdyti visą darbo dieną dirbančius darbuotojus, kai gali būti prasmingiau pasamdyti ne visą darbo laiką dirbančius darbuotojus, arba samdyti darbuotoją, kai subrangovas gali atlikti tą patį darbą / funkciją. Labai lengva valdyti nedidelį verslą, esant ne visą dieną dirbantiems darbuotojams, subrangovams ir teikiant paslaugas kitiems specialistams.

Negalima nuvertinti kapitalo poreikio

Dauguma verslininkų mano, kad gali pasiekti daugiau su mažiau kapitalo. Stengiantis sumažinti nuosavybės mažėjimą, jie pamiršta atsižvelgti į galimus nežinomus dalykus, iššūkius ar vėlavimus. Pradedantieji verslininkai linkę planuoti geriausią scenarijų, tačiau beveik niekada taip neatsitinka. Šį mentalitetą galima priskirti lyderių pozityvumui. Tačiau pozityvumas turi savo vietą, kai kalbama apie kapitalą, tai dažnai lemia tai, kad reikia grįžti prie kapitalo padidinimo. 

Nešvaistykite pinigų

Netinkamas pinigų tvarkymas ir neatsakingas grynųjų pinigų srautas yra mirties bausmė pradedantiesiems, turintiems ribotas galimybes gauti kapitalą. Verslininkai dažnai padaro klaidą įdarbindami per daug žmonių, o ne tinkamus žmones ir išleisdami pinigus neturint tiksliai apibrėžto veiklos proceso. Pinigų netinkamas panaudojimas ir bandymas visiems būti viskuo, užuot sutelkę dėmesį į nišą, yra tikrai būdas švaistyti brangų laiką ir pinigus, kurie yra gyvybiškai svarbūs bet kokiam startui.

Neskirkite sau netinkamo atlyginimo

Sumokėti sau per mažai ar per daug yra klaida. Nustatyti atlyginimą naujam darbuotojui dažnai yra lengviau nei nustatyti savininko ar partnerio atlyginimą. Apsvarstykite galimybę sumokėti sau procentą nuo pajamų. Nesvarbu, ką pasirinksite, nusistatykite savo ir jūsų partnerių atlyginimą kaip praktiką ir pagrindą sveikiems vadybos lūkesčiams.

Negalima pervertinti savo produkto ar paslaugos

Negalima įkainoti per daug, bet nenuleiskite kainos per žemai vien tik norėdami užimti rinkos dalį. Tinkamos kainos nustatymas yra labai svarbu. Daugelis verslininkų pradeda nuo geriausių ketinimų ir atiduoda daiktus nemokamai arba daro nemokamus dalykus labdarai, bendruomenei ar matomumui. Būkite labai atsargūs dėl to, nes nenorite būti žinomi kaip nemokamas šaltinis. 

Negalima paleisti per greitai

Viena didžiausių klaidų, kurias daro pradedantys verslai, yra jų paleidimas arba pradėjimas, kol dar nėra tinkamai pasirengta. Posakis „padaryta geriau nei tobulai“ yra teisingas patarimas, tačiau „padarymas“ turi užtikrinti, kad jūs galite aptarnauti naujus klientus. Kai pradėsite viešintis ir pradėsite priimti klientus, įsitikinkite, kad jūsų sistemos ir procesai yra tinkami, pavyzdžiui, mokėjimo sąlygos ir procesas, sutartys, komunikacijos, tuo pačiu išlaikant savo rinkodaros strategiją. Prieš pradedant priimti klientus, procesai turi būti paruošti ir atidirbti, jei to nėra ar yra nesklandumai, kurie bus matomi, tuomet jūs pasirodysite neprofesionalūs.

Nesiplėskite per greitai

Kai pradedate matyti sėkmę, gali būti nesunku manyti, kad augimas tęsis, o geriausias būdas maksimaliai išnaudoti tai yra tiesiog nukopijuoti ir plėsti veiklos formulę. Tačiau jei per greitai išplėsite savo verslą, tai gali sukelti skaudžių padarinių. Su laiku galite pastebėti, kad jūsų augimo laikotarpis buvo tik laikinas, ir jūs užstrigote su krūva naujų darbuotojų, tačiau neturite darbo ir neturite lėšų juos išlaikyti. Štai kodėl svarbu lėtai ir stabiliai žiūrėti į plėtrą ir niekada neskubėti vien tik remiantis gerais dabartiniais rezultatais.

Įdiekite tinkamą buhalterinės apskaitos procesą

Daugelis pradedančių verslą tai daro be buhalterinės apskaitos proceso. Puikūs buhalterinės apskaitos įpročiai padeda priimti protingesnius verslo sprendimus, anksti pastebėti galimybes ir užkirsti kelią problemoms, kol jos dar nėra nevaldomos. Suprasdami savo finansus, galite išlaikyti pulsą apie jūsų verslo finansinę būklę. Tinkama buhalterinės apskaitos praktika taip pat užtikrina, kad jūs sprendžiate tokius klausimus kaip mokesčių ir draudimo įmokos, dėl kurių gali kilti problemų didelėms įmonėms.

Sukurkite rinkodaros planą

Jei sėkmingai išsprendėte klausimus apie rinką ir savo verslo idėją, tuomet turite turėti planą, kaip pritrauksite savo pirmąjį vartotoją, pirmuosius dešimt vartotojų, pirmuosius šimtą vartotojų ir panašiai. Štai kam jums reikalinga išsami rinkodaros strategija, apimanti pradinį vartotojų pritraukimą, tų vartotojų pavertimą mokančiais klientais ir tokių klientų pasitenkinimą jūsų produktu, kad jie padėtų pritraukti daugiau vartotojų (peržiūros, žodis iš lūpų į lūpas, persiuntimai ir kitą). 

Nepasamdykite netinkamų žmonių

Skirtingoms pareigoms reikalingi skirtingi įgūdžių rinkiniai. Kai pradėsite veiklą, įsitikinkite, kad turite darbščių ir visaapimančių darbuotojų, kurie gali padaryti viską, ko jums reikia. Kai pradedate augti, pasidomėkite apie tuos vaidmenis, kuriems reikalingas specialistas. Nesamdykite bendrojo pobūdžio darbuotojo, kai jums reikia kažkieno, kuris specializuojasi, ir nesamdykite specialisto, kai galite pasamdyti eilinį darbuotoją, kuris gali tai atlikti.

Nežadėkite per daug

Neperkraukite savęs siekdami pajamų. Geriau pasakyti potencialiam klientui, kad, pavyzdžiui, galite imtis jo projekto, pavyzdžiui, kitą mėnesį, nei prisiimti per daug. Tai ne tik išgelbės jus nuo tikslų nepasiekimo dėl padidėjusio darbo krūvio, bet ir padės jums atrodyti, kad esate labai paklausūs. Ir tai visada yra gerai.

Negalima nuvertinti verslo poreikių

Didžiausia pradedančių įmonių klaida - nepakankamas verslo poreikių įvertinimas. Dokumentiniai filmai ir tinklaraščiai apie pradedančiuosius verčia žmones mąstyti optimistiškai; taip yra todėl, kad turima informacija neišryškina verslo pradžios sunkumų, tačiau ji pašlovina pabaigą, kuri yra klestintis verslas. Dėl šios priežasties žmonės galvoja, kad pradėti verslą yra lengva ir smagu, kai iš tikrųjų yra visiškai priešingai. Pradedančios įmonės užima didžiąją dalį jūsų laiko ir pinigų. Tai netgi gali sužlugdyti jūsų artimus santykius.


Reziumuojant

Sėkmingą startą sukuria ne vienas žmogus. Apsupkite save dalyko ekspertais ir mentoriais, kuriais galite pasikliauti ir pasimokyti. Nors yra keletas veiklos pradžios klaidų, kurių norėsite išvengti kurdami savo verslą, atsitiktinės klaidos yra neišvengiamos ir atitinkamai valdykite savo lūkesčius.

Nebijokite nesėkmės, vietoj to mokykitės iš savo klaidų ir pagal poreikį pasukite savo verslo modelį. Išbandykite naujas idėjas ir gaukite atsiliepimų, kad galėtumėte patobulinti savo produktą, kad geriau patenkintumėte klientų poreikius.


Parengta remiantis užsienio internetiniais tinklapiais

Dar daugiau informacijos, patarimų ir straipsnių verslo bei verslumo tematika rasite mūsų tinklapio straipsnių skiltyje Verslas bei nuspaudę šią aktyvuotą nuorodą.