Straipsniai » Apžvalgos » Vokietijos akcijų rinkos apžvalga


Autorius: traders.lt, Parašyta: 2020-06-01 17:57.
URL: https://www.traders.lt/page.php?id=30941


Nors padaugėjo DAX atstovių, kurių veiklos rezultatai pablogėjo ir smuktelėjo pelningumo rodikliai, tačiau ir toliau tęsiasi atšokimas po kovo mėnesį pasiekto dugno, tiesa, didžiosios daugumos Vokietijos stambiųjų įmonių akcijos nuo metų pradžios išlieka nuvertėjusios.


DAX

Pagrindinis Vokietijos akcijų rinkos indeksas yra DAX, kurį sudaro trisdešimt pačių didžiausių šios šalies bendrovių ir bankų. Būtent į jį kaip įprasta šioje apžvalgoje ir orientuosimės.

Pabrėžiame, kad tiek pajamų (lentelėje trumpinys Paj) pokyčiai, tiek EBITDA pelnų (lentelėje trumpinys EBD) pokyčiai yra apskaičiuoti remiantis Vokietijos kompanijų ir banko pateiktomis oficialiomis finansinėmis ataskaitomis. Kaip įprasta pateikiame EBITDA maržas (lentelėje EM%) bei turto grąžos (ROA%) rodiklius. Be to, lentelę papildėme EV/EBITDA (lentelėje EV/EBD) bei dividendinio pajamingumo (lentelėje Div.y%) santykiniais finansiniais rodikliais.

Per praėjusį ketvirtį DAX indekso sudėtyje pokyčių nebuvo. Deja, tačiau iki šiol savo pirmojo šių metų ketvirčio finansinės veiklos ataskaitos nepateikė Lufthansa bei Henkel (paskelbė tik pajamas), o tuo tarpu Wirecard bei Heidelbergcement pateikė tik preliminarius neišsamius veiklos rezultatus.


Kaip matome lentelėje, bendros veiklos rezultatų pokyčių medianos, palyginus su 2019 metų pirmu ketvirčiu, smuktelėjo. Tas pats reiškinys fiksuotas pramonėje bei finansų sektoriuje. Verta pabrėžti, jog dar labiau neigiamos tapo Vokietijos automobilių gamintojų veiklos rezultatų pokyčių medianos, ypač EBITDA pelnų atveju. Tuo tarpu paslaugų srityje smuktelėjo tik EBITDA pelnų pokyčių mediana, bet ji išliko teigiama, o štai chemijos įmonių bendra EBITDA pelnų pokyčių mediana nors ir toliau su minuso ženklu, tačiau procentinis neigiamas rodiklis sumažėjo. Tarp trisdešimties DAX narių, savo pajamas per pirmą šių metų ketvirtį, lyginant su 2019 metų tuo pačiu laikotarpiu, kilstelėjo aštuoniolika, kai prieš metus - net dvidešimt šešios, o per paskutinį 2019 metų ketvirtį - dvidešimt tris. Tuo tarpu EBITDA pelno atveju jo prieaugį fiksavo 13, o kritimą - irgi tiek pat. Prieš metus šis santykis buvo 17 ir 12, o ketvirtį prieš tai - 18 ir 11. Tad neturėtų stebinti, jog smuktelėjo bendros veiklos rezultatų pokyčių medianos.

Per pirmus tris šių metų mėnesius labiausiai pablogėjo sportinių ir laisvalaikio drabužių bei avalynės ir aksesuarų kūrėjos bei gamintojos Adidas, chemijos kompanijos Covestro (pajamos ir EBITDA pelnas krito šeštą ketvirtį iš eilės) ir automobilių gamintojų Daimler bei Volkswagen veiklos rezultatai (pelnai smuko gerokai labiau nei pajamos), o štai draudimo kompanijos Munich Re EBITDA pelnas susitraukė net beveik penkiasdešimt procentų. Kitą vertus tokios Vokietijos energetikos milžinės kaip E. ON ir RWE kilstelėjo tiek pajamas, tiek pelnus, be to, pastebimiau veiklos rezultatus pagerino biržos valdytoja Deutsche Boerse, chemijos srityje veikianti Merck bei informacinių technologijų sektoriaus narė SAP.

Nagrinėjamo indekso atstovių bendra EBITDA maržų mediana per pirmą šių metų ketvirtį sudarė 15,2 procento, kai prieš metus buvo kiek aukštesnė ir siekė 18,5 procento, be to, ji buvo didesnė ir per paskutinį praėjusių metų ketvirtį. Toks pats kritimas buvo fiksuojamas kalbant ir apie kitas apskaičiuotas šio rodiklio medianas, išskyrus paslaugų šaką ir chemijos sektorių, kur jis abiem lyginamais atvejais pasistiebė į viršų. Savo maržas per pirmus tris 2020 metų mėnesius, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, padidino vienuolika DAX atstovių, o jo nuosmukį užfiksavo šešiolika. Didžiausiais EBITDA pelningumais per praėjusį ketvirtį išsiskyrė Vokietijos biržos valdytoja Deutsche Boerse bei nekilnojamo turto plėtotoja Vonovia, o kukliausiais - draudimo paslaugas teikianti Munich Re bei automobilių gamintoja Daimler.



Kalbant apie dar vieną apskaičiuotą pelningumo rodiklį, t.y. turto grąžą arba ROA, tai jo bendra mediana per pirmus tris šių metų mėnesius, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, krito. Tas pats neigiamas reiškinys fiksuotas ir visais kitais atvejais, išskyrus paslaugų ir finansų sritis, kur turto grąžų medianos nepakito. Per palyginamą laikotarpį tarp stambiųjų Vokietijos įmonių ir banko, kurių duomenys yra žinomi, savo ROA medianas kilstelėjo vos keturios, šešių nepakito, o kritimą fiksavo net penkiolika, t.y. daugiau nei tris kartus daugiau. Tokios kompanijos kaip E. ON turto grąža per pirmus tris šių metų mėnesius buvo neigiama, tuo tarpu stambiausiu minimu rodikliu šįkart išsiskyrė lėktuvų variklių gamintoja MTU Aero Engines bei informacinių technologijų srities atstovė SAP. 

Pažvelgus į lentelėje pateiktas apskaičiuotas naujausias rinkos vertės rodiklių bendras medianas matome, kad jos yra tikrai nėra aukštos, tačiau tuo pačiu negalima pasakyti, kad didžiųjų Vokietijos kompanijų ir banko vertybiniai popieriai yra labai nuvertinti. Tiesa, medianiniai P/E, P/BV, P/S, EV/EBITDA (lentelėje EV/EBD) ir dividendinio pajamingumo (lentelėje Div.y%) rodikliai yra kuklesni nei Dow Jones Industrial Average indekso atstovių. Bent šiuo metu automobilių gamintojų P/E, P/BV, P/S medianiniai rodikliai yra mažiausi, tačiau dividendinio pajamingumo  - priešingai, pats didžiausias. 

Per pastaruosius penkis mėnesius tarp stambiausių Vokietijos įmonių ir banko savo rinkos vertes kilstelėjo tik vos 6 ir logiška, jog bendra akcijų kainų pokyčių mediana yra neigiama. Per 2019 metus savo kapitalizacijas padidino net dvidešimt šešios DAX atstovės, tad nieko stebėtino, jog bendra akcijų kainų pokyčių mediana buvo gerokai teigiama ir siekė net 19,2 procento. Šiais metais labiausiai atpigo automobilių gamintojų vertybiniai popieriai, o štai mažiausiai nuvertėjo paslaugų šakos atstovių akcijos. 

Labiausiai nuo šių metų pradžios susitraukė oro linijų bendrovės Lufthansa (44,3 procento) ir lėktuvų variklių gamintojos MTU Aero Engines (43,1 procento) kapitalizacija, be to, Daimler rinkos vertė krito beveik trečdaliu, o Heidelbergcement - 31,3 procento. Tuo tarpu daugiausiai per minimą laikotarpį pasistiebė medicinos įrangos gamintojos Fresenius Medical Care,  didžiausio Vokietijos banko Deutsche Bank bei energetikos milžinės RWE akcijų kainos.


Po šių metų pradžioje buvusio nepavykusio bandymo pakilti virš prieš tai buvusio pasiekto rekordinio lygio, sulaukėme antros arba c korekcinės bangos. DAX indeksas kritimo metu kovo mėnesį pasiekęs 2007 metų pabaigos piką nuo jo atšoko, ir tas atšokimas tęsėsi tiek balandį, tiek ir gegužę. Per artimiausius kelis mėnesius turėtų paaiškėti, ar korekcinė c banga jau iš tiesų užsibaigė.




Fresenius Medical Care akcijų kaina po užsitęsusios divergencijos lyginant su MACD ir RSI rodikliais, galiausiai ištrūko iš augimo kanalo pro jo apatinę dalį, t.y. sulaukėme korekcijos, po ko sekė iki šiol trunkanti horizontali konsolidacinė fazė. Šiuo metu testuojama šio kanalo viršutinė riba, po ko paaiškės tolimesnė kryptis, t.y. jei pavyks tvariai virš jos pakilti, laukia tolesnis augimas, priešingu atveju pasikoreguosime.




Tęsiasi RWE akcijų kainos atšokimas, kuris prasidėjo dar 2016 metų pradžioje, po prieš tai buvusio pastebimo kritimo. Be to, akcijų kaina ir toliau išlieka atšokimo kanale bei artėja prie prieš lokalią korekciją buvusios pasiektos viršūnės, po kurios patestavimo paaiškės tolimesnė kryptis, t.y. jei tvariai pavyks pakilti virš šio lygio, atšokimas prasitęs.




Vonovia akcijų kaina kovo mėnesį ištrūko iš ilgalaikio augimo kanalo pro jo apatinę dalį, tačiau jau gegužę sugrįžo atgal į jį bei šiuo metu testuoja prieš tai buvusią pasiektą viršūnę. Jei pavyks tvariai virš jos pakilti, tuomet augimas prasitęs.




Deutsche Bank akcijų kaina kovo mėnesį buvo nukritusi žemiau prieš tai suformuoto dugno, tačiau neilgam. Dabar priartėjome prie nuosmukio kanalo viršutinės ribos, po kurios testavimo paaiškės tolimesnė kryptis. Jei pavyks tvariai pakilti virš šio lygio, atšokimas prasitęs.




Lufthansa akcijų kaina šiuo metu testuoja ilgalaikį dugną, nuo kurio prieš tai jau kelis kartus buvo atšokta. Jei šis lygis atlaikys ir šįkart, tuomet po prieš tai buvusio pastebimo kritimo lauktų didesnis atšokimas.




MTU Aero Engines akcijų kaina po prieš tai trukusios gan ilgos divergencijos tarp akcijos kainos grafiko ir RSI rodiklio, ėmė koreguotis bei kovą ištrūko iš ilgalaikio augimo kanalo pro jo apatinę dalį. Po to sulaukėme atšokimo, tačiau atgal į kanalą nebuvo grįžta.




Nors Daimler akcijų kaina ir toliau išlieka nuosmukio kanale, tačiau paaiškėjo, kad bandymas ištrūkti iš šio kanalo pro apatinę dalį buvo nesėkmingas, tad sulaukėme atšokimo, kuris tęsiasi jau du mėnesius.




Heidelbergcement akcijų kaina išlieka nuosmukio fazėje, kuri prasidėjo dar 2018 metų pradžioje. Tačiau kovo mėnesį patestavusi korekcinio kanalo apatinę dalį ji atšoko, kas yra teigiamas reiškinys bei su laiku galime patestuoti viršutinę nuosmukio kanalo dalį.




Dar daugiau apžvalgų rasite mūsų tinklapio straipsnių skiltyje Apžvalgos (bei nuspaudę šią aktyvuotą nuorodą).